Am tot citit pe aici,dar mie nu mi-e foarte clara distinctia in practica intre ce stie sa faca masina mea si un logan 2016 cu Esp standard.
Stiu ca pe hartie, a mea are ESC,adica W/DSC/HAC/VSM.Loganul stiu ca are ESP si acest DSC ( plecare in rampa asistata de frana).Din toate eu doar la acel VSM vreau sa ma lamuresc .
Ochiometric, atunci cand pe zapada tractiunea aluneca, adica mai pe romaneste patineaza roata (4x2), la ambele masini se aprinde martorul ESP si daca lucrurile sunt duse la extrem,adica mergi pe gheata lucioasa,la Sportage se mai si aude un carait ceva mai pronuntat si tinde sa moara motorul ...
Ei bine, ce am eu in plus fata de Logan?Ce se activeaza in plus de se aud zgomotele astea si cum influenteaza asta comportamentul masinii?
Va rog nu va osteniti cu misto-uri legate de comparatia cu Logan ca e evident ca nu e potrivita,insa e buna ca si material didactic in cazul meu si e sigura pe care am experimentat-o in a est sens. Pe Ceed nu am avut ESP, iar Loganul de servici a foat masina cu care am putut mai facil sa o duc spre limite sa vad ce poate...
Multumesc!
P.S. Aceeasi intrebare o pun si in situatia franarii, atunci cad franezi si tragi de volan ca sa eviti un copil sau un caine care sare din sant. Care este diferenta intre sportage si ceed-ul meu sa zicem,care are ABS cu EBD ca si sportage,dar nu are VSM...
VSM nu e un sistem separat: When the VSM is in operation, ESC indicator light () blinks.
When the vehicle stability management is operating properly, you can feel a slight pulsation in the vehicle and/or abnormal steering responses (EPS). This is only the effect of brake and EPS control and indicates nothing unusual. http://www.kispmanual.com/vehicle_stabi ... -1552.html
Asta studiasem si eu in manual, dar sincer voiam niste lamuriri. Sa inteleg ca intra frana secvential pe cate o roata pentru redresa masina intrata in tangaj, chiar daca soferul nu calca frana?
Sau mai exact,ce face masina independent de vointa si actiunea soferului?
Hai te rog nu mai scrie ca sa te afli in treaba. Citeste te rog postarea mea unde compar Sportage cu Logan. De unde ai inteles tu ca intreb cum functioneaza ESP?
Voiam sa inteleg ce inseamna acest VSM la sportage ....ce face masina independent de comenzile soferului si tocmai...care este deosebirea fata de ESP-ul care este si pe Logan.Aparent pe bord apare acelasi bec aprins atunci cand sistemul lucreaza. Ai putea crede ca sistemele sunt similare.
NU ma pricep prea tare la 4x4 iarna dar din ce am experimentat azi pot sa va spun asa:
-am facut prin cartier cateva ture FARA 4x4 lock....sincer am cam derapat destul de mult. Efectiv nu am putut sa-mi dau seama daca a intrat 4x4 la derapaj sau nu...
-am activat 4x4 lock: fratilor...alta poveste. Iti da mult mai multa siguranta.
Personal zilele astea am sa merg prin Bucuresti numai cu 4x4 lock....oricum se merge incet si la peste 40 km/h am inteles ca se dezactiveaza.
PS. Masina din semnatura nu este reala. Am 1,6TGDI7DCTGT-LINE. Am rugat un moderator sa o schimbe, dar.....