Salutare
Pentru cum deja se stie ca am o "mica"pasiune cu masinile, m-am decis sa realizez ceva palpabil care sa ma reprezinte si sa reprezinte pasiunea pe care o am pentru masini.
Am ales sa restaurez un pick-up/camioneta cu istorie, potential si care sa readuca la viata amintiri pentru unii si dorinte pentru altii.
Pe lista sunt:
Chevrolet Luv 1975-1980
Chevrolet C10 1970
VW Caddy 1979-1995
Chevrolet-urile se gasesc foarte greu in Europa si au niste preturi foarte mari pentru ce vreau eu, iar pentru a aduce una din US costa de la 5000 dolari in sus.Varianta VW caddy se pare ca e cea mai accesibila, in Germania gasindu-se foarte multe, incepand cu 500 euro.
Masina va fi restaurata de la 0, asa ca rugina in limite acceptabile, nu e un impediment.Interiorul la fel, singurele doleante ar fi sa nu lipseasca bordul, ceasurile de bord, fetele de usi, chiar daca sunt in stare proasta, macar sa am de la ce sa plec.Nu imi fac griji nici pentru eventualele reparatii pe sasiu, pentru ca partile lovite, ruginite sau lipsa poti fi inlocuite si sudate altele noi.
Singura problema majora o constituie trenul de rulare:motor,cutie,planetare si partea electrica.Motoarele existente pe Caddy sunt foarte slabe, gen 50-70Cp.Asa ca motorul va fi inlocuit cu altul mai potent.Prima varianta ar fi un motor de VW GTI de 2.0 benzina sau 1.8T benzina, care pleaca de la 150Cp.Celelalte variante ar fi un 1.6 GDI de Kia + cutie sau o ultima varianta, un 2.5 sau 3.0 TDI de pe VAG.
Aici as dori sa intreb si pe altii mai priceputi: cam ce inseamna un "transplant" complet al unui motor? Cea mai ieftina solutie ar fi o masina donatoare.Motorul si cutia sa fie luate impreuna de pe o masina donatoare sau se poate pune si alta cutie?Electrica trebuie sa fie cea de pe masina donatoare cu tot ce inseamna calculatoare?E putin cam vraiste ce intreb eu, dar macar sa stiu din capul locului cu ce am de-a face.
Cum va arata masina?
Pai as vrea bena sa fie placata cu lemn iar acelasi lemn sa se gaseasca si la interior, unde bordul,fetele de usi si scaunele vor fi imbracate in piele.Bena va fi acoperita cu un capac din lemn sau fibra de sticla, care sa se ridice cu amortizoare la fel ca o capota.
Exteriorul masinii vreau sa ramana autentic, iar pentru asta se gasesc bari, grile cromate,stopuri si faruri originale, toate noi.
Nu va lipsi sistemul audio si insonorizarea totala.
Ultima chestie ar fi suspensie pe aer, cu butelia si compresorul montate in spate.
E mult de lucru, sunt atatea de pus pe lista, dar nu ma grabeste nimeni.In mare parte, reparatiile pe caroserie si sasiu( taieturi, polizari, suduri, pregatit pentru vopsit), montaj articulatii, placare lemn,sonorizare etc , vor fi facute de mine.Vopsitul, montajul motorului, suspensiei pe aer, personalizare interior si tot ce tine de electrica masinii, vor fi facute de persoane avizate.
Cam atat pentru moment.Primul pas e achizitionarea masinii.Restul, incet incet.
Va astept cu sfaturi
Multumesc
Proiect restaurare pick-up
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5235
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Proiect restaurare pick-up
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
Re: Proiect restaurare pick-up
Sfatul meu, daca optezi pt caddy incearca sa alegi grupul motopropulsor tot din curtea lor. E vorba de cele 3 (sau 4) prinderi ale GMP ului. Clar 1.6 gdi nu are exact acelasi prinderi ca Vag. Te ai gandit la 2.7 l vr6 de pe golf 3? 2.5 si 3.0 tdi (daca reusesti sa le faci sa intre) au dezbaterile mai mari si e posibil sa iti atinga alte componente..gen radiator sau tevile de racire.
Electronica so toate anexele ar trebui sa o iei tot de pe masina donatoare si obligatoriu sa ai si un tester.
In rest..mult succes si multa rabdare !
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Electronica so toate anexele ar trebui sa o iei tot de pe masina donatoare si obligatoriu sa ai si un tester.
In rest..mult succes si multa rabdare !
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
cee'd 1.6 crdi pewter beige
Hyundai I30 Facelift 1.6 GSL - ex
Ceed 1.4 TGDI
Hyundai I30 Facelift 1.6 GSL - ex
Ceed 1.4 TGDI
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5235
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Proiect restaurare pick-up
2,7 am vrut sa spun.Cel mare de 3.0 e cam dificil de montat.E bestie 2,7vr6 ala si impreuna cu VR5 cica ar fi cele mai bune motoare de pana acum ale grupului VAG(pentru cine nu il intereseaza consumul).
Anyway, daca auziti sau va sare in ochi vreun caddy la vanzare, sa imi dati de veste.
Referitor la buget,nu am o limita anume,dar nici nu vreau sa ma intind prea mult.Avand in vedere ca e un proiect pe 2-3 ani sa zicem, nu stau sa fac calcule peste calcule.In mare, stiu la ce costuri sa ma astept, cele mai mari fiind cu grupul motopropulsor.In rest, sunt lucruri marunte ,care nu costa foarte mult, mai ales ca nu e graba.
Anyway, daca auziti sau va sare in ochi vreun caddy la vanzare, sa imi dati de veste.
Referitor la buget,nu am o limita anume,dar nici nu vreau sa ma intind prea mult.Avand in vedere ca e un proiect pe 2-3 ani sa zicem, nu stau sa fac calcule peste calcule.In mare, stiu la ce costuri sa ma astept, cele mai mari fiind cu grupul motopropulsor.In rest, sunt lucruri marunte ,care nu costa foarte mult, mai ales ca nu e graba.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition