Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: 43.250 km
Am trecut la anvelopele de vară, după aproape 12.000 km făcuți cu cele de iarnă, în peste 7 luni. Lungă a mai fost iarna asta...
Schimbul l-am făcut tot în Iași, la Auto Stop Service Roți (Palas), unde aveam și anvelopele la hotel. Schimbul m-a costat 57 de lei (cu tot cu echilibrare), iar hotelul aproape 100 de lei, în condiții de 15% reducere. Cu schimbul nu am nicio problemă, chiar fac treabă bună, dar prețul la hotel mi se pare enorm, și ajung să dau cam 150 de lei de două ori pe an. Hmm... Așa că momentan le-am scos de la ei.
Partea interesantă, totuși, e alta. Vestita mea jantă (dreapta-față), despre care la fiecare schimb de anvelope mi se zicea că e strâmbă și că cere mult plumb (peste iarnă avusese peste 200g pe ea) se pare că s-a vindecat Acum n-a mai avut nevoie decât de 55g, cu 5g mai mult decât dreapta-spate. E drept că acum aveau alt meseriaș acolo, care îl tot vorbea de rău pe cel de înaintea lui. Dar na, meseriașii oricum mereu se critică reciproc.
Deja încep să mă gândesc la următoarea revizie, care se apropie repejor.
Am trecut la anvelopele de vară, după aproape 12.000 km făcuți cu cele de iarnă, în peste 7 luni. Lungă a mai fost iarna asta...
Schimbul l-am făcut tot în Iași, la Auto Stop Service Roți (Palas), unde aveam și anvelopele la hotel. Schimbul m-a costat 57 de lei (cu tot cu echilibrare), iar hotelul aproape 100 de lei, în condiții de 15% reducere. Cu schimbul nu am nicio problemă, chiar fac treabă bună, dar prețul la hotel mi se pare enorm, și ajung să dau cam 150 de lei de două ori pe an. Hmm... Așa că momentan le-am scos de la ei.
Partea interesantă, totuși, e alta. Vestita mea jantă (dreapta-față), despre care la fiecare schimb de anvelope mi se zicea că e strâmbă și că cere mult plumb (peste iarnă avusese peste 200g pe ea) se pare că s-a vindecat Acum n-a mai avut nevoie decât de 55g, cu 5g mai mult decât dreapta-spate. E drept că acum aveau alt meseriaș acolo, care îl tot vorbea de rău pe cel de înaintea lui. Dar na, meseriașii oricum mereu se critică reciproc.
Deja încep să mă gândesc la următoarea revizie, care se apropie repejor.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Azi i-am dat și-un strat nou de ceară solidă. Cea dată în toamnă și-a făcut treaba binișor peste iarnă.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: 44.831 km
În ordine cronologică:
Săptămâna trecută, într-o zi de plictiseală, i-am dat încă o șansă lui ProX Rain Shield, că tot mă împiedicam pe-acasă de sticlă. Am dat iarna trecută pe geamuri și mi-am blestemat decizia , pentru că rămânea o ”ceață” nasoală după ce treceau ștergătoarele, ceață foarte deranjantă mai ales noaptea.
De data asta am dat doar pe geamurile laterale, iar pe parbriz și lunetă am dat doar pe zonele unde nu acționează ștergătoarele, cu gândul că nu voi mai avea probleme cu ”ceața”, și unde nu ajung ștergătoarele umezeala va ”fugi” singură. Deocamdată e prea devreme să mă pronunț, dar rezultatele par în mare ok, mai ales pe parbriz pe colțul din dreapta-sus, unde e o mare zonă neatinsă de ștergătoare, și unde acum parcă nu mai rămâne aceeași umezeală. Dar încă n-am avut ocazia să merg pe ploaie să trag concluzii. Însă probleme cu ”ceața” nu mai am.
Sâmbătă am fost și la revizie, pentru că am fost în tranzit prin Vaslui. Pentru că au trecut 2 ani, pe lângă clasicele filtre/ulei, am făcut și schimbul de lichid de frână. În total devizul a fost 789,72 de lei, aproximativ cam cu 100 de lei mai scump ca precedentele.
Fiind curios de ce a dispărut Rio de pe toate siteurile Kia, i-am întrebat care-i treaba. Mă gândeam că poate nu-l mai aduc pe cel nou, dar m-au contrazis. Au spus că e pe vine, și-n 1-2 luni vor avea vreo 2 exemplare și la Rodav. Deci probabil cât de curând apare și prin alte părți. Sunt curios să-l butonez pe viu.
În ordine cronologică:
Săptămâna trecută, într-o zi de plictiseală, i-am dat încă o șansă lui ProX Rain Shield, că tot mă împiedicam pe-acasă de sticlă. Am dat iarna trecută pe geamuri și mi-am blestemat decizia , pentru că rămânea o ”ceață” nasoală după ce treceau ștergătoarele, ceață foarte deranjantă mai ales noaptea.
De data asta am dat doar pe geamurile laterale, iar pe parbriz și lunetă am dat doar pe zonele unde nu acționează ștergătoarele, cu gândul că nu voi mai avea probleme cu ”ceața”, și unde nu ajung ștergătoarele umezeala va ”fugi” singură. Deocamdată e prea devreme să mă pronunț, dar rezultatele par în mare ok, mai ales pe parbriz pe colțul din dreapta-sus, unde e o mare zonă neatinsă de ștergătoare, și unde acum parcă nu mai rămâne aceeași umezeală. Dar încă n-am avut ocazia să merg pe ploaie să trag concluzii. Însă probleme cu ”ceața” nu mai am.
Sâmbătă am fost și la revizie, pentru că am fost în tranzit prin Vaslui. Pentru că au trecut 2 ani, pe lângă clasicele filtre/ulei, am făcut și schimbul de lichid de frână. În total devizul a fost 789,72 de lei, aproximativ cam cu 100 de lei mai scump ca precedentele.
Fiind curios de ce a dispărut Rio de pe toate siteurile Kia, i-am întrebat care-i treaba. Mă gândeam că poate nu-l mai aduc pe cel nou, dar m-au contrazis. Au spus că e pe vine, și-n 1-2 luni vor avea vreo 2 exemplare și la Rodav. Deci probabil cât de curând apare și prin alte părți. Sunt curios să-l butonez pe viu.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Făcut azi și o igienizare a AC-ului, cu ozon, la OMV. 7 lei. Miroase fain.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: 45.454 km
Făcut azi ”curățenia de primăvară” la interior. Pe lângă dat cu aspiratorul și șters praful prin toate cotloanele (pe cât posibil), am curățat și scaunul șoferului cu Biocarpet, cum am făcut și acum 1 an (doar că atunci am curățat ambele scaune și bancheta din spate).
Făcut azi ”curățenia de primăvară” la interior. Pe lângă dat cu aspiratorul și șters praful prin toate cotloanele (pe cât posibil), am curățat și scaunul șoferului cu Biocarpet, cum am făcut și acum 1 an (doar că atunci am curățat ambele scaune și bancheta din spate).
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: 46.000 km
Zic să mai pun și eu câteva poze, că n-am mai pus demult.
Și o curbă cu ceva emoții
Aparent combinația 11 grade + ceață/umezeală + asfalt fin reprezintă limita anvelopelor mele de vară. Cum glumea un prieten, începutul melodiei lente s-a sincronizat perfect.
Zic să mai pun și eu câteva poze, că n-am mai pus demult.
Și o curbă cu ceva emoții
Aparent combinația 11 grade + ceață/umezeală + asfalt fin reprezintă limita anvelopelor mele de vară. Cum glumea un prieten, începutul melodiei lente s-a sincronizat perfect.
-
- Posts: 4408
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ai calcat frana in curba?
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
În momentele palpitante, nu.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: 47.000 km
Recent am observat ceva mișto: Kia Rio e atât de ”verde”, încât crește iarbă din ea.
Mai exact, pe lângă materialul antifonant de la ușa stânga-față, a ieșit o buruiană. La următoarea spălare, în urma investigațiilor amănunțite, am aflat că, la baza ambelor aripi față, între aripă și contra aripă, s-a adunat nisip cât să faci câte un ghiveci de flori.
Am încercat să scot ușurel pe-acolo cât am putut, dar m-am oprit după ceva cantitate. Și după ceva chin, am reușit să fac și-o poză de la roată, prin spatele contra-aripii. Mi se pare foarte ciudat că e atâta spațiu acolo.
Dar, la drept vorbind, oricum nu mă așteptam ca o bucată de plastic montată pe o bucată de fier să fie perfect etanșe, și cumva era de așteptat să intre apă cu nisip/mizerie pe ici-colo, mai ales la ce presiune are apa care sare din roți. Ca să nu existe suspiciuni, tot jegul din interior era nisipos, adunat în timp, nu erau efectiv bucăți de pământ intrate cu totul.
În final, cu binecuvântarea celor de la service, unde m-am dus să întreb care e faza, m-am apucat singurel să desfac contra aripa și să curăț mai bine.
Per total, de-acum o să am mai multă grijă la spălare, și poate odată pe an mai desfac pe-acolo să curăț.
Recent am observat ceva mișto: Kia Rio e atât de ”verde”, încât crește iarbă din ea.
Mai exact, pe lângă materialul antifonant de la ușa stânga-față, a ieșit o buruiană. La următoarea spălare, în urma investigațiilor amănunțite, am aflat că, la baza ambelor aripi față, între aripă și contra aripă, s-a adunat nisip cât să faci câte un ghiveci de flori.
Am încercat să scot ușurel pe-acolo cât am putut, dar m-am oprit după ceva cantitate. Și după ceva chin, am reușit să fac și-o poză de la roată, prin spatele contra-aripii. Mi se pare foarte ciudat că e atâta spațiu acolo.
Dar, la drept vorbind, oricum nu mă așteptam ca o bucată de plastic montată pe o bucată de fier să fie perfect etanșe, și cumva era de așteptat să intre apă cu nisip/mizerie pe ici-colo, mai ales la ce presiune are apa care sare din roți. Ca să nu existe suspiciuni, tot jegul din interior era nisipos, adunat în timp, nu erau efectiv bucăți de pământ intrate cu totul.
În final, cu binecuvântarea celor de la service, unde m-am dus să întreb care e faza, m-am apucat singurel să desfac contra aripa și să curăț mai bine.
Per total, de-acum o să am mai multă grijă la spălare, și poate odată pe an mai desfac pe-acolo să curăț.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: 49.000 km
Ne apropiem repejor de ”treimea” garanției, raportat la limita de km (150k). Și ca timp (~2,5 ani) sunt tot pe-acolo, deci încă-s în grafic.
Câteva poze și întâmplări din ultimele 3 săptămâni:
O dubă ”verde” întâlnită pe șosele (proabil așa ajungeam și eu dacă nu curățam pământul din aripi )
Și trecerea pe lângă panoul cu Centrul României. Din păcate, nu știam de el și nici nu l-am observat pe loc, am aflat abia seara și l-am recuperat de pe cameră, atât cât se mai vede:
Și o tentativă de depășire cu ceva emoții în stil rusesc (atenție, volum ridicat!):
Îmi place maxim că și-a revenit broasca, că într-o perioadă se blocase cumva. Acum se mișcă iar veselă în funcție de accelerații.
În general toate bune și frumoase, exceptând 2 mici probleme (de fapt, o problemă și-o dilemă) apărute recent.
Dilema, într-o zi, când am vrut să folosesc comenzile vocale, m-am trezit cu asta:
Din fericire, și-a revenit la următoarea pornire de motor.
Iar mica problemă e că plafoniera mea din față schimbată anul trecut pe garanție a început să facă aceleași ghidușii. În special când stă mai mult în soare, becul din dreapta nu se mai aprinde la deschiderea ușilor. Dacă îl aprind manual, n-are probleme. În plus, uneori (mai rar), nu se aprinde cel din stânga. Să nu se aprindă niciunul încă n-am pățit, dar până acum problema a apărut doar după ce s-a copt câteva ore în soare, și și-a revenit după ce s-a răcorit. Ceea ce mă face să cred că plafoniera e ok (și a fost ok și cea originală), dar pe undeva se întâmplă altceva. Dar efectiv nu-mi imaginez ce, pentru că mi-e greu să cred că cele 2 becuri sunt controlate individual, din altă parte, la deschiderea ușilor, și mai logic e să vină o singură comandă de aprindere în plafonieră. Dar cine știe ce inginerie o fi în spate... Nah, la următoarea ocazie, anunț la service.
Ne apropiem repejor de ”treimea” garanției, raportat la limita de km (150k). Și ca timp (~2,5 ani) sunt tot pe-acolo, deci încă-s în grafic.
Câteva poze și întâmplări din ultimele 3 săptămâni:
O dubă ”verde” întâlnită pe șosele (proabil așa ajungeam și eu dacă nu curățam pământul din aripi )
Și trecerea pe lângă panoul cu Centrul României. Din păcate, nu știam de el și nici nu l-am observat pe loc, am aflat abia seara și l-am recuperat de pe cameră, atât cât se mai vede:
Și o tentativă de depășire cu ceva emoții în stil rusesc (atenție, volum ridicat!):
Îmi place maxim că și-a revenit broasca, că într-o perioadă se blocase cumva. Acum se mișcă iar veselă în funcție de accelerații.
În general toate bune și frumoase, exceptând 2 mici probleme (de fapt, o problemă și-o dilemă) apărute recent.
Dilema, într-o zi, când am vrut să folosesc comenzile vocale, m-am trezit cu asta:
Din fericire, și-a revenit la următoarea pornire de motor.
Iar mica problemă e că plafoniera mea din față schimbată anul trecut pe garanție a început să facă aceleași ghidușii. În special când stă mai mult în soare, becul din dreapta nu se mai aprinde la deschiderea ușilor. Dacă îl aprind manual, n-are probleme. În plus, uneori (mai rar), nu se aprinde cel din stânga. Să nu se aprindă niciunul încă n-am pățit, dar până acum problema a apărut doar după ce s-a copt câteva ore în soare, și și-a revenit după ce s-a răcorit. Ceea ce mă face să cred că plafoniera e ok (și a fost ok și cea originală), dar pe undeva se întâmplă altceva. Dar efectiv nu-mi imaginez ce, pentru că mi-e greu să cred că cele 2 becuri sunt controlate individual, din altă parte, la deschiderea ușilor, și mai logic e să vină o singură comandă de aprindere în plafonieră. Dar cine știe ce inginerie o fi în spate... Nah, la următoarea ocazie, anunț la service.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: 50.000 km
Și-am ajuns la frumoasa ”vârstă”.
Să vedem cum se prezintă, ca uzură interioară. Ca să recapitulăm, mașină folosită preponderent extraurban la drumuri lungi.
Pielea de pe uși, volan, schimbător și cotieră e în perfectă stare. Pe volan sunt mici ciupituri făcute din neatenție, în special de fermoarele buzunarelor unor pantaloni (în special cei de schi). Însă sunt ciupituri superficiale, unele vechi de 2 ani, și nu dă semne că ar ceda ceva suplimentar în zona lor.
Similar, scaunele nu dau semne de oboseală, nici în mijloc, nici pe laterale, nici pe șezut, nici pe spătar, nici în față, nici în spate. Scaunul șoferului prezintă ușoare urme de scămoșare, dar cam atât. În poze par puțin pătate, dar erau doar umede, că uitasem o cârpă umedă pe-acolo cu puțin timp înainte.
Deși nu am făcut poze, bordul este absolut intact, fără umflături sau alte probleme. Zic asta pentru că sunt destui care critică Kia pentru asemenea probleme.
Nici la pedale nu e uzură vizibilă. Însă în cam toată zona picioarelor șoferului, pe plasticele negre din jur (bord, scaun, ușă), sunt zgârieturi mai mult sau mai puțin superficiale.
Cele mai evidente urme de uzură în interior sunt pe plasticul din spatele cotierei, zgârieturi cauzate de ghidonul bicicletei, atunci când am avut-o în mașină. Zgârieturi similare sunt și-n portbagaj.
Cât privește zgomote/greier/scârțâieli sau altceva, pot spune că nu există. Da, mai apare câte un greieraș ici-colo, dar dispare la fel de brusc precum apare, și la scurt timp după apariție. Nu există nimic persistent. Cotiera are ceva tendințe de a scârțâi dacă trag în lateral de ea, probabil de la sistemul de glisare față/spate. Când mi-oi aduce aminte, o verific să văd dacă are nevoie de ceva ungere, deși ultima oară când m-am uitat avea suficientă vaselină din fabrică.
În compartimentul motor nu există urme de nimic pe nicăieri, doar praf/mizerie adunată natural de pe drumurile noastre toate.
Singura ”uzură” de la motor e o izolație parțial ruptă de habar n-am ce. E mai demult așa, nu a avansat. Mi-e greu să cred că s-a rupt de la sine, probabil o fi intrat pe-acolo cine știe ce bâzdâganie și-a considerat-o comestibilă.
Și să fiu și puțin rău, cu dedicație pentru susținătorii frazei ”orice motor consumă ulei, nu există altfel”, am făcut și-o poză la jojă. Mașină condusă temperat, în limite legale de viteză, dar în general fără dormit la demaraje și cu schimburi de viteză în general pe la 3000-3500, uneori (măcar odată la 1-2 ieșiri, dacă nu mai des) și dus mai sus, chiar până în limitare. În momentul de față uleiul pe jojă este la maxim (chiar marginal peste), cam la jumătate de oră de la oprirea motorului (cald), la 6500 km parcurși de la ultima revizie (deci cam jumătate din intervalul de service).
La exterior, ce să zic. Vopseaua nu are probleme ”naturale”, rugină zero. Însă sunt multe urme lăsate de pietricele, în special pe bara față și capotă, dar nu numai. Vreo 2-3 lovituri, tot de pietricele, cu vopseaua sărită complet, până la tablă (repet, zero rugină, unele lovituri având aproape 2 ani). Pe alocuri mai am ceva zgârieturi superficiale, de lac. Mă gândesc dacă să fac ceva în privința tuturor, măcar în punctele mai grave.
Per total, la 50.000 km, părerea mea e că se prezintă foarte bine, uzură minimă, confort ca în prima zi, foarte departe de tot ce îmi spuneau toți haterii despre Kia la început.
===
În alte știri, problema cu plafoniera din față la deschiderea ușilor se agravează pe zi ce trece. Acum se întâmplă destul de des să nu se aprindă niciun bec, dar uneori merge bine, alteori merge doar un bec (alternativ, stânga sau dreapta). Încă nu e o foarte mare problemă, că e vară și ziua lungă. Poate mâine dau o tură pe la Kia Iași, să vedem ce spun, s-o rezolv până în toamnă.
Și-am ajuns la frumoasa ”vârstă”.
Să vedem cum se prezintă, ca uzură interioară. Ca să recapitulăm, mașină folosită preponderent extraurban la drumuri lungi.
Pielea de pe uși, volan, schimbător și cotieră e în perfectă stare. Pe volan sunt mici ciupituri făcute din neatenție, în special de fermoarele buzunarelor unor pantaloni (în special cei de schi). Însă sunt ciupituri superficiale, unele vechi de 2 ani, și nu dă semne că ar ceda ceva suplimentar în zona lor.
Similar, scaunele nu dau semne de oboseală, nici în mijloc, nici pe laterale, nici pe șezut, nici pe spătar, nici în față, nici în spate. Scaunul șoferului prezintă ușoare urme de scămoșare, dar cam atât. În poze par puțin pătate, dar erau doar umede, că uitasem o cârpă umedă pe-acolo cu puțin timp înainte.
Deși nu am făcut poze, bordul este absolut intact, fără umflături sau alte probleme. Zic asta pentru că sunt destui care critică Kia pentru asemenea probleme.
Nici la pedale nu e uzură vizibilă. Însă în cam toată zona picioarelor șoferului, pe plasticele negre din jur (bord, scaun, ușă), sunt zgârieturi mai mult sau mai puțin superficiale.
Cele mai evidente urme de uzură în interior sunt pe plasticul din spatele cotierei, zgârieturi cauzate de ghidonul bicicletei, atunci când am avut-o în mașină. Zgârieturi similare sunt și-n portbagaj.
Cât privește zgomote/greier/scârțâieli sau altceva, pot spune că nu există. Da, mai apare câte un greieraș ici-colo, dar dispare la fel de brusc precum apare, și la scurt timp după apariție. Nu există nimic persistent. Cotiera are ceva tendințe de a scârțâi dacă trag în lateral de ea, probabil de la sistemul de glisare față/spate. Când mi-oi aduce aminte, o verific să văd dacă are nevoie de ceva ungere, deși ultima oară când m-am uitat avea suficientă vaselină din fabrică.
În compartimentul motor nu există urme de nimic pe nicăieri, doar praf/mizerie adunată natural de pe drumurile noastre toate.
Singura ”uzură” de la motor e o izolație parțial ruptă de habar n-am ce. E mai demult așa, nu a avansat. Mi-e greu să cred că s-a rupt de la sine, probabil o fi intrat pe-acolo cine știe ce bâzdâganie și-a considerat-o comestibilă.
Și să fiu și puțin rău, cu dedicație pentru susținătorii frazei ”orice motor consumă ulei, nu există altfel”, am făcut și-o poză la jojă. Mașină condusă temperat, în limite legale de viteză, dar în general fără dormit la demaraje și cu schimburi de viteză în general pe la 3000-3500, uneori (măcar odată la 1-2 ieșiri, dacă nu mai des) și dus mai sus, chiar până în limitare. În momentul de față uleiul pe jojă este la maxim (chiar marginal peste), cam la jumătate de oră de la oprirea motorului (cald), la 6500 km parcurși de la ultima revizie (deci cam jumătate din intervalul de service).
La exterior, ce să zic. Vopseaua nu are probleme ”naturale”, rugină zero. Însă sunt multe urme lăsate de pietricele, în special pe bara față și capotă, dar nu numai. Vreo 2-3 lovituri, tot de pietricele, cu vopseaua sărită complet, până la tablă (repet, zero rugină, unele lovituri având aproape 2 ani). Pe alocuri mai am ceva zgârieturi superficiale, de lac. Mă gândesc dacă să fac ceva în privința tuturor, măcar în punctele mai grave.
Per total, la 50.000 km, părerea mea e că se prezintă foarte bine, uzură minimă, confort ca în prima zi, foarte departe de tot ce îmi spuneau toți haterii despre Kia la început.
===
În alte știri, problema cu plafoniera din față la deschiderea ușilor se agravează pe zi ce trece. Acum se întâmplă destul de des să nu se aprindă niciun bec, dar uneori merge bine, alteori merge doar un bec (alternativ, stânga sau dreapta). Încă nu e o foarte mare problemă, că e vară și ziua lungă. Poate mâine dau o tură pe la Kia Iași, să vedem ce spun, s-o rezolv până în toamnă.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Am fost azi la service, Kia Iași. Când am plecat de la muncă, plafoniera nu funcționa. Când am ajuns acolo, cum era de așteptat și puteam să-mi pariez toți moștenitorii că așa o să se întâmple, mergea plafoniera ca scoasă din cutie. Cred că am stat vreo 15-20 de minute în parcare la ei, tot butonând-o și încercând s-o fac să nu se mai aprindă, dar nimic. Am plecat cum m-am dus, și aștept să apară iarăși problema. Oricum tipul de la garanții e în concediu încă o săptămână, deci nu e grabă.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Azi am mai trecut odată pe la Kia Iași. Din fericire, am nimerit și plafoniera în momente în care nu mergea (deși când am plecat spre service, și de când am plecat de-acolo, a mers perfect ), și a admirat-o puțin tipul de-acolo. Cu greu se abținea să nu râdă la așa comportament, că ba se stingea, ba se aprindea câte un bec.
Din păcate, tipul de la garanții tot nu era (pe unde o umbla omu ăsta?), așa că mi-a făcut o programare la service, să o desfacă, s-o măsoare, s-o testeze, s-o descânte, s-o deoache... Atât doar că săptămâna asta nu mai aveau loc disponibil, și de săptămâna viitoare o perioadă nu mai pot eu... așa că am ajuns cu programarea pe 18 septembrie.
Din păcate, tipul de la garanții tot nu era (pe unde o umbla omu ăsta?), așa că mi-a făcut o programare la service, să o desfacă, s-o măsoare, s-o testeze, s-o descânte, s-o deoache... Atât doar că săptămâna asta nu mai aveau loc disponibil, și de săptămâna viitoare o perioadă nu mai pot eu... așa că am ajuns cu programarea pe 18 septembrie.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: 51.700 km
Am rămas puțin în urmă cu actualizările. Să vedem:
1) Acum 5 săptămâni am plecat în concediu și-am lăsat mașina la un atelier tinichigerie și vopsitorie, anume Pipoș SRL, în Brașov. I-am vopsit ambele praguri, pentru că erau destul de ciuruite de pietricele. Încă nu erau probleme urgente, doar vopseaua sărită până la grund, însă am zis s-o rezolv înainte să apară probleme de rugină, și am avut și ocazia să rezolv la cineva de încredere.
Am mai rezolvat cu un retuș local un mic punct de pe aripa spate-stânga, probabil tot de la o piatră, unde vopseaua sărise până la tablă. Fiind acolo deja de 2 ani, deși nu erau încă probleme de rugină, am zis s-o rezolv înainte să se agraveze.
Per total, m-a costat 520 de lei și sunt foarte mulțumit de rezultat.
Cum am zis deja, sunt multe alte puncte în special pe capotă și bara față (dar nu numai) făcute de pietricele, dar sunt doar probleme de lac, și deocamdată nu merita o revopsire integrală.
Nu am apelat la CASCO, în primul rând (dar nu numai) pentru că decizia de vopsire am luat-o cu 1 zi înainte de a pleca în concediu, și oricum nu mai era timp de făcut dosare. Dar pentru vopsit 2 elemente + 1 retuș local, prețul mi se pare foarte ok.
2) Pe 18 septembrie am avut programare la Trado Total (Kia Iași) pentru problema cu plafoniera. În sfârșit au reușit s-o bage în service și să-i pozeze/filmeze comportamentul. Eu n-am vorbit direct cu nimeni din service, și nici n-am fost de față. Doar am vorbit cu cel de la recepție și am completat o fișă cu ”defectele reclamate”, unde noroc că am explicat destul de clar cum se reproduce problema plafonierei, altfel probabil ar fi zis că merge.
Pe lângă plafonieră le-am mai reclamat mici exfolieri de vopsea pe jante (toate 4). Au fost făcute poze și aici. Totul s-a trimis la București pentru aprobare și aștept să fiu sunat. La precedenta plafonieră a durat 3 săptămâni, incluzând Crăciunul și Anul Nou, deci acum mă aștept să dureze mai puțin.
Și aici e o mare diferență între Trado Kia Iași și Rodav Kia Vaslui. La Rodav, de câte ori am avut o întrebare de garanție/service/orice tehnic, eram direcționat către inginerul șef și stăteam direct de vorbă cu el, îi arătam, îi explicam etc... La Iași, nema. Am lăsat mașina, am completat foaia, am așteptat să fiu sunat să mă duc s-o iau. Deocamdată pare că s-au descurcat, dar cumva mai multă încredere am atunci când vorbesc eu direct cu cineva din service, mai ales la probleme care poate nu sunt evidente și-s greu de explicat în scris.
3) Astăzi am mai dat un strat de ceară solidă pe caroserie. 2 ore de frecat, după 1 oră de bowling. N-a fost cea mai inspirată decizie.
4) Astăzi, după ce-am terminat cu ceara, și-am vrut să plec acasă... mai pleacă dacă poți. N-a mai pornit trocariciu'
Fiind prima oară când mi se întâmplă, și rămăsesem și singur (avusesem companie un prieten la dat cu ceară, dar plecase cu puțin timp mai devreme), sincer m-am cam panicat puțin. Nu mult, că vorba aia, eram în oraș, nu-n creierul munților izolat de civilizație, puteam pleca acasă pe jos. Și eram și-n parcare la muncă, puteam lăsa mașina în siguranță acolo fără probleme. Dar... totuși.
(mă aflu în parcare subterană, cu ușa deschisă, și sunetul răsună de afară. Muzica e tot din parcare)
După ceva telefoane, prietenul s-a întors și m-a lămurit rapid că e vorba de baterie.
(aici am legat și testerul de baterie, se vede sus pe capotă - de-asta e și filmat portret, altfel nu se vedea)
Pus cabluri de la el la mine, stat ceva minute să încărcăm puțin bateria mea, am am scos cablurile și am dat cheie.
În final am oprit tot, închis ușile, scos bateria, și acum e pusă la redresor. Vedem mâine poimâine cum se prezintă.
Nu prea găsim explicație pentru treaba asta. E drept că mașina cam stă degeaba, oprită, cam 5 zile pe săptămână (uneori și 2 săptămâni), și-n general ies la drum lung (3-500 km) în weekend. Iar în ultimele 2 săptămâni am circulat doar în oraș, aproape zilnic, drumuri nu foarte scurte, dar nici lungi. Nu știu cum afectează bateria stilul ăsta de utilizare, dar tot mi se pare ciudat să fi cedat în 2 săptămâni de oraș. Să vedem cum evoluează.
Din păcate, garanția la baterie a fost de 2 ani, deci în caz de ceva, o să mă coste. Dar poate n-o să fie cazul.
Am rămas puțin în urmă cu actualizările. Să vedem:
1) Acum 5 săptămâni am plecat în concediu și-am lăsat mașina la un atelier tinichigerie și vopsitorie, anume Pipoș SRL, în Brașov. I-am vopsit ambele praguri, pentru că erau destul de ciuruite de pietricele. Încă nu erau probleme urgente, doar vopseaua sărită până la grund, însă am zis s-o rezolv înainte să apară probleme de rugină, și am avut și ocazia să rezolv la cineva de încredere.
Am mai rezolvat cu un retuș local un mic punct de pe aripa spate-stânga, probabil tot de la o piatră, unde vopseaua sărise până la tablă. Fiind acolo deja de 2 ani, deși nu erau încă probleme de rugină, am zis s-o rezolv înainte să se agraveze.
Per total, m-a costat 520 de lei și sunt foarte mulțumit de rezultat.
Cum am zis deja, sunt multe alte puncte în special pe capotă și bara față (dar nu numai) făcute de pietricele, dar sunt doar probleme de lac, și deocamdată nu merita o revopsire integrală.
Nu am apelat la CASCO, în primul rând (dar nu numai) pentru că decizia de vopsire am luat-o cu 1 zi înainte de a pleca în concediu, și oricum nu mai era timp de făcut dosare. Dar pentru vopsit 2 elemente + 1 retuș local, prețul mi se pare foarte ok.
2) Pe 18 septembrie am avut programare la Trado Total (Kia Iași) pentru problema cu plafoniera. În sfârșit au reușit s-o bage în service și să-i pozeze/filmeze comportamentul. Eu n-am vorbit direct cu nimeni din service, și nici n-am fost de față. Doar am vorbit cu cel de la recepție și am completat o fișă cu ”defectele reclamate”, unde noroc că am explicat destul de clar cum se reproduce problema plafonierei, altfel probabil ar fi zis că merge.
Pe lângă plafonieră le-am mai reclamat mici exfolieri de vopsea pe jante (toate 4). Au fost făcute poze și aici. Totul s-a trimis la București pentru aprobare și aștept să fiu sunat. La precedenta plafonieră a durat 3 săptămâni, incluzând Crăciunul și Anul Nou, deci acum mă aștept să dureze mai puțin.
Și aici e o mare diferență între Trado Kia Iași și Rodav Kia Vaslui. La Rodav, de câte ori am avut o întrebare de garanție/service/orice tehnic, eram direcționat către inginerul șef și stăteam direct de vorbă cu el, îi arătam, îi explicam etc... La Iași, nema. Am lăsat mașina, am completat foaia, am așteptat să fiu sunat să mă duc s-o iau. Deocamdată pare că s-au descurcat, dar cumva mai multă încredere am atunci când vorbesc eu direct cu cineva din service, mai ales la probleme care poate nu sunt evidente și-s greu de explicat în scris.
3) Astăzi am mai dat un strat de ceară solidă pe caroserie. 2 ore de frecat, după 1 oră de bowling. N-a fost cea mai inspirată decizie.
4) Astăzi, după ce-am terminat cu ceara, și-am vrut să plec acasă... mai pleacă dacă poți. N-a mai pornit trocariciu'
Fiind prima oară când mi se întâmplă, și rămăsesem și singur (avusesem companie un prieten la dat cu ceară, dar plecase cu puțin timp mai devreme), sincer m-am cam panicat puțin. Nu mult, că vorba aia, eram în oraș, nu-n creierul munților izolat de civilizație, puteam pleca acasă pe jos. Și eram și-n parcare la muncă, puteam lăsa mașina în siguranță acolo fără probleme. Dar... totuși.
(mă aflu în parcare subterană, cu ușa deschisă, și sunetul răsună de afară. Muzica e tot din parcare)
După ceva telefoane, prietenul s-a întors și m-a lămurit rapid că e vorba de baterie.
(aici am legat și testerul de baterie, se vede sus pe capotă - de-asta e și filmat portret, altfel nu se vedea)
Pus cabluri de la el la mine, stat ceva minute să încărcăm puțin bateria mea, am am scos cablurile și am dat cheie.
În final am oprit tot, închis ușile, scos bateria, și acum e pusă la redresor. Vedem mâine poimâine cum se prezintă.
Nu prea găsim explicație pentru treaba asta. E drept că mașina cam stă degeaba, oprită, cam 5 zile pe săptămână (uneori și 2 săptămâni), și-n general ies la drum lung (3-500 km) în weekend. Iar în ultimele 2 săptămâni am circulat doar în oraș, aproape zilnic, drumuri nu foarte scurte, dar nici lungi. Nu știu cum afectează bateria stilul ăsta de utilizare, dar tot mi se pare ciudat să fi cedat în 2 săptămâni de oraș. Să vedem cum evoluează.
Din păcate, garanția la baterie a fost de 2 ani, deci în caz de ceva, o să mă coste. Dar poate n-o să fie cazul.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
După pățania cu bateria, luni mi-am cumpărat și eu un redresor din LIDL, 75 de lei. Pare fain, dar încă nu l-am folosit.
Zilele trecute mi-am comandat și un Jump Starter portabil din China, aștept să vină, că e bun la mașina omului.
Și dacă tot suntem la capitolul ”achiziții”, și pe principiul ”să ne facem iarna car”, brusc m-am hotărât să-mi schimb anvelopele de vară, anume Hankook Kinergy Eco cu care a venit din fabrică.
Săptămâna asta, prin oraș, atât pe uscat cât și pe puțin umed (așa cum e după ce mai trec mașinile care spală străzile), am observat că aderența anvelopelor este foarte slabă. Chiar și la plecarea de pe loc, pe plat și uscat, o plecare nu ca la liniuțe, ci cu demaraj controlat și liniar până pe la 3000 de ture, tindeam să patinez. Ulterior am făcut un test pe ud (luat 4 bidoane de 5L cu apă, aruncate pe o bandă de asfalt pe plat, și făcut ceva demaraje), iar demarajul era groaznic. Practic acceleram până la 20 km/h până dădeam de apă, apoi se tura până-n 6000 de ture și nimic, mergeam ca pe patinoar. Efectiv am rămas șocat și m-am hotărât instant să scap de ele, că cu așa ceva nu mă joc.
Ca o comparație, în aceleași condiții am testat și i20-ul unui prieten, aceiași 85CP, anvelope de vară Michelin Energy Saver, și pe ud a avut doar mici tendințe de patinare, cum aveau ale mele pe uscat. La el pe uscat n-au avut nicio ezitare, deși am făcut demaraje mai brutale, și deși sunt tot anvelope ”eco”.
Totuși chiar nu înțeleg cum au ajuns așa, nefiind vizibil tocite (estimativ mai au cam 4-5mm, după, să zic, 30k km), nu au crăpături și nu sunt ”întărite”. Și să zicem că acum 2 ani eram începător și plecam foarte lent, dar totuși am ajuns de multe ori să circul și pe ploaie, inclusiv intensă, și prin curbe uneori subevaluate și-am intrat mai tare decât ar fi trebuit în ele, și absolut niciodată în 2 veri nu mi-au dat senzația de instabilitate, ci din contră. Dar vara asta de multe ori am avut astfel se senzații dubioase, mai ales la frânări mai energice, culminând cu testul menționat, cât și cu virajul cu emoții din iunie, descris aici. Oare să fi avut cumva de suferit peste iarnă, la hotelul unde le-am avut stocate? Sau chiar să fi fost eu cu pluta timp de 2 ani și să nu fi observat că-s nesigure? Deși teoretic au calificativ B la frânare pe ud, deci n-ar trebui să fie chiar așa proaste.
În fine... e clar că trebuie să scap de ele cât mai repede. Am dat deja comandă de un set de Continental PremiumContact 5, la aproximativ 209 lei bucata. Imediat ce sunt livrate (teoretic până pe 4 octombrie) le voi monta, pentru că încă e prea cald pentru anvelope de iarnă, și eu cu actualele nu mai stau.
Zilele trecute mi-am comandat și un Jump Starter portabil din China, aștept să vină, că e bun la mașina omului.
Și dacă tot suntem la capitolul ”achiziții”, și pe principiul ”să ne facem iarna car”, brusc m-am hotărât să-mi schimb anvelopele de vară, anume Hankook Kinergy Eco cu care a venit din fabrică.
Săptămâna asta, prin oraș, atât pe uscat cât și pe puțin umed (așa cum e după ce mai trec mașinile care spală străzile), am observat că aderența anvelopelor este foarte slabă. Chiar și la plecarea de pe loc, pe plat și uscat, o plecare nu ca la liniuțe, ci cu demaraj controlat și liniar până pe la 3000 de ture, tindeam să patinez. Ulterior am făcut un test pe ud (luat 4 bidoane de 5L cu apă, aruncate pe o bandă de asfalt pe plat, și făcut ceva demaraje), iar demarajul era groaznic. Practic acceleram până la 20 km/h până dădeam de apă, apoi se tura până-n 6000 de ture și nimic, mergeam ca pe patinoar. Efectiv am rămas șocat și m-am hotărât instant să scap de ele, că cu așa ceva nu mă joc.
Ca o comparație, în aceleași condiții am testat și i20-ul unui prieten, aceiași 85CP, anvelope de vară Michelin Energy Saver, și pe ud a avut doar mici tendințe de patinare, cum aveau ale mele pe uscat. La el pe uscat n-au avut nicio ezitare, deși am făcut demaraje mai brutale, și deși sunt tot anvelope ”eco”.
Totuși chiar nu înțeleg cum au ajuns așa, nefiind vizibil tocite (estimativ mai au cam 4-5mm, după, să zic, 30k km), nu au crăpături și nu sunt ”întărite”. Și să zicem că acum 2 ani eram începător și plecam foarte lent, dar totuși am ajuns de multe ori să circul și pe ploaie, inclusiv intensă, și prin curbe uneori subevaluate și-am intrat mai tare decât ar fi trebuit în ele, și absolut niciodată în 2 veri nu mi-au dat senzația de instabilitate, ci din contră. Dar vara asta de multe ori am avut astfel se senzații dubioase, mai ales la frânări mai energice, culminând cu testul menționat, cât și cu virajul cu emoții din iunie, descris aici. Oare să fi avut cumva de suferit peste iarnă, la hotelul unde le-am avut stocate? Sau chiar să fi fost eu cu pluta timp de 2 ani și să nu fi observat că-s nesigure? Deși teoretic au calificativ B la frânare pe ud, deci n-ar trebui să fie chiar așa proaste.
În fine... e clar că trebuie să scap de ele cât mai repede. Am dat deja comandă de un set de Continental PremiumContact 5, la aproximativ 209 lei bucata. Imediat ce sunt livrate (teoretic până pe 4 octombrie) le voi monta, pentru că încă e prea cald pentru anvelope de iarnă, și eu cu actualele nu mai stau.