Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Am observat un detaliu interesant azi: indiferent dacă e motorul pornit sau nu, dacă volanul nu se îndreaptă, becurile de cornering se sting automat după aproximativ 2 minute. N-am idee de ce e conceput așa. Testul (neintenționat ) e făcut cu mașina stând pe loc, nu știu dacă se sting și dacă mașina (sau măcar volanul) se mișcă.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: ~34.450 km
O mică actualizare cumulativă. Să începem întâi cu părțile mai puțin bune:
1) Folia de protecție a nișei mânerului de la ușa stânga-spate s-a dezlipit ca urmare a insistenței cu turbojetul la spălătorii. Am observat de acum mai mult timp că tinde să intre apă sub ea, și aproape mereu am avut grijă să îi atenționez pe cei de la spălătorii să evite puțin zona mânerelor. Dar uneori am omis să fac asta, și efectele s-au văzut.
Celelalte 3 protecții nu au probleme, doar asta a fost probabil dată odată mai insistent la o spălare. Și odată dezlipită puțin, încet-încet s-a distrus.
Așa că azi am fost la Kia Iași (Trendo) și am comandat un set nou, 4 bucăți, la 112 lei. O schimb pe asta defectă și păstrez 3 de rezervă, oricum sunt identice. În 7-14 zile ar trebui să ajungă.
2) În zilele friguroase (sub 1-2 grade), când și mașina este rece, apare o problemă cu butonul ”End call” de pe volan, în sensul că se comportă fix la fel ca ”Start call”. Odată ce mașina (în special volanul) se încălzește, problema dispare, și reapare după ce stă iar în frig.
https://www.youtube.com/watch?v=lFLv0Ch7dD4
Dacă tot am trecut azi pe la service, le-am menționat și treaba asta, deși pe moment nu se reproducea (8 grade temperatura exterioară). Însă, dacă tot se anunță frig zilele următoare, când vine comanda de folii, mă duc dimineața la prima oră să vadă ce găsesc. Deocamdată au presupus că va fi suficientă o curățare cu spray de contacte. Vom vedea.
În mod normal m-aș fi dus la Rodav pentru probleme de garanție, dar e cam greu să ajung până acolo cu mașina rece, încât să se mai reproducă problema. Cu ocazia asta testez și serviceul din Iași.
În rest, treburile-s ok, și mașina se bucură de zăpadă cu fiecare ocazie.
Încă aștept oglinda electrocromatică din China. Momentan e prin București. Cu puțin noroc o aduce Moș Crăciun.
O mică actualizare cumulativă. Să începem întâi cu părțile mai puțin bune:
1) Folia de protecție a nișei mânerului de la ușa stânga-spate s-a dezlipit ca urmare a insistenței cu turbojetul la spălătorii. Am observat de acum mai mult timp că tinde să intre apă sub ea, și aproape mereu am avut grijă să îi atenționez pe cei de la spălătorii să evite puțin zona mânerelor. Dar uneori am omis să fac asta, și efectele s-au văzut.
Celelalte 3 protecții nu au probleme, doar asta a fost probabil dată odată mai insistent la o spălare. Și odată dezlipită puțin, încet-încet s-a distrus.
Așa că azi am fost la Kia Iași (Trendo) și am comandat un set nou, 4 bucăți, la 112 lei. O schimb pe asta defectă și păstrez 3 de rezervă, oricum sunt identice. În 7-14 zile ar trebui să ajungă.
2) În zilele friguroase (sub 1-2 grade), când și mașina este rece, apare o problemă cu butonul ”End call” de pe volan, în sensul că se comportă fix la fel ca ”Start call”. Odată ce mașina (în special volanul) se încălzește, problema dispare, și reapare după ce stă iar în frig.
https://www.youtube.com/watch?v=lFLv0Ch7dD4
Dacă tot am trecut azi pe la service, le-am menționat și treaba asta, deși pe moment nu se reproducea (8 grade temperatura exterioară). Însă, dacă tot se anunță frig zilele următoare, când vine comanda de folii, mă duc dimineața la prima oră să vadă ce găsesc. Deocamdată au presupus că va fi suficientă o curățare cu spray de contacte. Vom vedea.
În mod normal m-aș fi dus la Rodav pentru probleme de garanție, dar e cam greu să ajung până acolo cu mașina rece, încât să se mai reproducă problema. Cu ocazia asta testez și serviceul din Iași.
În rest, treburile-s ok, și mașina se bucură de zăpadă cu fiecare ocazie.
Încă aștept oglinda electrocromatică din China. Momentan e prin București. Cu puțin noroc o aduce Moș Crăciun.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: ~34.550 km
Încă o actualizare:
Duminică (18 decembrie), împreună cu un prieten, ne-am pus la o nouă tură de frecat mașinile cu ceară. Acum sunt pregătite de umblat pe iarnă. Păcat că e iarnă doar cu numele.
Zilele trecute a ajuns la poștă și oglinda electrocromatică, după 54 de zile de la expediere. Am montat-o singur - oglinda originală se dă foarte ușor jos, fiind prinsă cu un șurub de un mic suport metalic ce rămâne lipit pe parbriz. Noua oglindă vine perfect pe acel suport (la comandă am fost pus să aleg ce tip de prindere am, și aveam ceva emoții că nu am ales bine). La suportul comandat am primit și un canal de mascare a cablului de alimentare, de la oglindă până la plafon. Ca dimensiuni pare foarte puțin mai mare decât cea originală, dar nu schimbă perspectiva cu nimic.
Am tras cablul (care e enorm de lung ) prin chedere, până la tabloul de siguranțe. Iar astăzi am dat o fugă la Trado (Kia Iași) pentru a o lega la sistemul electric. Inițial sunasem la Rodav Vaslui, dar mi-au spus că sub nicio formă nu ar avea timp mâine să mă rezolve. Din fericire, cei de la Trado au rezolvat pe loc și repejor, în timp ce eu și prietenul butonam de zor noul Sportage
Oglinda a fost legată pe contact, deci e pornită permanent cât e și motorul pornit. Însă, în caz de nevoie, are buton de dezactivare.
Primele impresii sunt de nota 10, și face exact ce mă așteptam să facă. De mâine plec în concediu de sărbători și probabil voi avea ocazia să o testez și în afara orașului, pe beznă completă.
Acel LED verde părea puțin cam deranjant totuși (prea mare pentru un dispozitiv care ar trebui să reducă oboseala cauzată de lumini ), așa că i-am tras puțină bandă adezivă neagră peste el. Se mai vede puțin lumina lui, suficient cât să se vadă că e pornită, fără să deranjeze.
Cu ocazia trecerii pe la Trado, am ridicat și noile folii de protecție pentru mânerele ușilor. Nu l-am înlocuit pe cel deteriorat, pe de-o parte pentru că încă stă binișor pe ușă, pe de alta pentru că oricum nu era acolo cineva care să știe să le monteze. Deocamdată le păstrez intacte.
Încă o actualizare:
Duminică (18 decembrie), împreună cu un prieten, ne-am pus la o nouă tură de frecat mașinile cu ceară. Acum sunt pregătite de umblat pe iarnă. Păcat că e iarnă doar cu numele.
Zilele trecute a ajuns la poștă și oglinda electrocromatică, după 54 de zile de la expediere. Am montat-o singur - oglinda originală se dă foarte ușor jos, fiind prinsă cu un șurub de un mic suport metalic ce rămâne lipit pe parbriz. Noua oglindă vine perfect pe acel suport (la comandă am fost pus să aleg ce tip de prindere am, și aveam ceva emoții că nu am ales bine). La suportul comandat am primit și un canal de mascare a cablului de alimentare, de la oglindă până la plafon. Ca dimensiuni pare foarte puțin mai mare decât cea originală, dar nu schimbă perspectiva cu nimic.
Am tras cablul (care e enorm de lung ) prin chedere, până la tabloul de siguranțe. Iar astăzi am dat o fugă la Trado (Kia Iași) pentru a o lega la sistemul electric. Inițial sunasem la Rodav Vaslui, dar mi-au spus că sub nicio formă nu ar avea timp mâine să mă rezolve. Din fericire, cei de la Trado au rezolvat pe loc și repejor, în timp ce eu și prietenul butonam de zor noul Sportage
Oglinda a fost legată pe contact, deci e pornită permanent cât e și motorul pornit. Însă, în caz de nevoie, are buton de dezactivare.
Primele impresii sunt de nota 10, și face exact ce mă așteptam să facă. De mâine plec în concediu de sărbători și probabil voi avea ocazia să o testez și în afara orașului, pe beznă completă.
Acel LED verde părea puțin cam deranjant totuși (prea mare pentru un dispozitiv care ar trebui să reducă oboseala cauzată de lumini ), așa că i-am tras puțină bandă adezivă neagră peste el. Se mai vede puțin lumina lui, suficient cât să se vadă că e pornită, fără să deranjeze.
Cu ocazia trecerii pe la Trado, am ridicat și noile folii de protecție pentru mânerele ușilor. Nu l-am înlocuit pe cel deteriorat, pe de-o parte pentru că încă stă binișor pe ușă, pe de alta pentru că oricum nu era acolo cineva care să știe să le monteze. Deocamdată le păstrez intacte.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Arata bine noua oglinda electrocromata. Pot sa te intrebi de unde ai luat-o ? Ca as fi si eu interesat pe un Ceed 2016, LED-ul acela verde inseamna ca oglinda este activa sau ?
EDIT: Am gasit link-ul in posturile anterioare. Intradevar, daca e pornita e auto-dimming. Poti sa imi spui cum se comporta pana acum, chiar are efect sau e ceva "chinezarie ieftina"? In plus, vad ca necesita adaptare la 12V, o alimentezi prin camera printr-un cablu sau ?
EDIT: Am gasit link-ul in posturile anterioare. Intradevar, daca e pornita e auto-dimming. Poti sa imi spui cum se comporta pana acum, chiar are efect sau e ceva "chinezarie ieftina"? In plus, vad ca necesita adaptare la 12V, o alimentezi prin camera printr-un cablu sau ?
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Deocamdată am folosit-o doar aseară (noapte, cu iluminat stradal) și azi-dimineață (înainte de răsărit, în afara orașului, fără iluminat stradal). Până acum, impresia e că merită banii din plin, face ce trebuie. Deocamdată nu dă impresia de ieftin, nici măcar la aspect sau robustețe. Stă bine în geam, nu tremură pe denivelări (mai mult decât originala), materialele se simt ok. Să vedem cum se comportă în timp.
Alimentarea e legată în spatele panoului de siguranțe. Nu are treabă cu camera.
Alimentarea e legată în spatele panoului de siguranțe. Nu are treabă cu camera.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: ~38.500 km
Pentru că mă apropii de vârsta de 2 ani, azi am făcut primul ITP. Inspecția am făcut-o la Rarom reprezentanța Iași, cost 174,55 lei. Am avut programare la 8:30 dimineață, iar intrarea pe stand s-a făcut cu o mică întârziere, în jur de 9. Problema a apărut după ieșirea de pe stand, când a trebuit să aștept actele o groază de timp, reușind să plec de acolo aproape la 11:30. Probabil că întârzierea actelor s-a datorat valului mare de mașini ”noi” (SH, că era plin de numere roșii sau de Germania), dar tot mi se pare o așteptare exagerat de lungă.
Rezultat: zero probleme, niciun comentariu, toate la locul lor și în termen de valabilitate. Evident, fără ”atenții”.
Vestea proastă e că ieri am descoperit la janta stânga-față niște lovituri destul de serioase, care încă nu-mi explic cum au apărut.
Pe marginea exterioară a jantei, lângă anvelopă, nu e nimic nicăieri, iar janta e pe stânga. Deci șansele (și posibilitatea) să fi fost frecată de o bordură sunt cam minime. Totuși, loviturile par a fi fost foarte violente, nefiind doar zgârieturi de suprafață, ci deformări/adâncituri în toată regula. Poate o piatră să fi sărit cumva, pe undeva...?
Celelalte 3 jante sunt intacte. Asta e, mergem mai departe.
Pentru că mă apropii de vârsta de 2 ani, azi am făcut primul ITP. Inspecția am făcut-o la Rarom reprezentanța Iași, cost 174,55 lei. Am avut programare la 8:30 dimineață, iar intrarea pe stand s-a făcut cu o mică întârziere, în jur de 9. Problema a apărut după ieșirea de pe stand, când a trebuit să aștept actele o groază de timp, reușind să plec de acolo aproape la 11:30. Probabil că întârzierea actelor s-a datorat valului mare de mașini ”noi” (SH, că era plin de numere roșii sau de Germania), dar tot mi se pare o așteptare exagerat de lungă.
Rezultat: zero probleme, niciun comentariu, toate la locul lor și în termen de valabilitate. Evident, fără ”atenții”.
Vestea proastă e că ieri am descoperit la janta stânga-față niște lovituri destul de serioase, care încă nu-mi explic cum au apărut.
Pe marginea exterioară a jantei, lângă anvelopă, nu e nimic nicăieri, iar janta e pe stânga. Deci șansele (și posibilitatea) să fi fost frecată de o bordură sunt cam minime. Totuși, loviturile par a fi fost foarte violente, nefiind doar zgârieturi de suprafață, ci deformări/adâncituri în toată regula. Poate o piatră să fi sărit cumva, pe undeva...?
Celelalte 3 jante sunt intacte. Asta e, mergem mai departe.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: ~38.500 km (a făcut pauză )
Azi am refăcut și asigurările, RCA și CASCO, tot la Groupama. Am profitat și de ”înghețarea” prețurilor, așa că totalul a ieșit undeva la ~3000 de lei. Am adăugat în polița CASCO 2 opțiuni noi (daune provocate de aspirarea apei la motor, și daune provocate în afara drumurilor publice), cu un impact mic asupra prețului (aprox. 4 euro).
Azi am refăcut și asigurările, RCA și CASCO, tot la Groupama. Am profitat și de ”înghețarea” prețurilor, așa că totalul a ieșit undeva la ~3000 de lei. Am adăugat în polița CASCO 2 opțiuni noi (daune provocate de aspirarea apei la motor, și daune provocate în afara drumurilor publice), cu un impact mic asupra prețului (aprox. 4 euro).
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: 38.504km
Și s-au făcut 2 ani. Deci e momentul pentru o nouă recapitulare.
Sincer să fiu, ideea generală se poate rezuma simplu: în continuare sunt foarte încântat de alegerea făcută.
Zic eu că am avut așteptări realiste de la o mașină de asemenea clasă, iar Kia Rio a făcut față cu brio. O conduc cu plăcere pe orice distanță, spre orice destinație accesibilă, și-n continuare singurele griji înainte de un drum lung sunt nivelul benzinei din rezervor, și nivelul lichidului de parbriz. În rest, fără probleme majore de niciun fel.
Iarna asta a fost și puțin mai multă ”iarnă” (și zăpadă) decât iarna trecută, așa că am avut puțin ocazia s-o scot și prin zăpadă și polei. Astfel încât am avut ocazia să testez și sistemele de control al tracțiunii și al stabilității în condiții reale (de ex. urcare pe Transalpina pe zăpadă afânată de câțiva cm, sau mici derapaje pe serpentine pe asfalt cu polei ), și s-a comportat decent.
Câteva statistici totale, pe cei 2 ani și cei 38.500 km (cu o mică marjă de eroare, că n-am ținut evidența pe primele 2-3000 km):
Poate doar de luminile de marșarier să vorbesc de rău. Sunt două, da-s montate cam sus și nu prea fac lumină jos. Uneori am avut probleme să văd în spate. Eventual mă mai ajut de becul de ceață (destul de puternic și montat jos), dar e doar unul pe stânga. Când parchez lângă un obstacol pe dreapta și pe beznă, cam am emoții.
Și cam atât. Să ne-auzim și peste încă un an!
Și s-au făcut 2 ani. Deci e momentul pentru o nouă recapitulare.
Sincer să fiu, ideea generală se poate rezuma simplu: în continuare sunt foarte încântat de alegerea făcută.
Zic eu că am avut așteptări realiste de la o mașină de asemenea clasă, iar Kia Rio a făcut față cu brio. O conduc cu plăcere pe orice distanță, spre orice destinație accesibilă, și-n continuare singurele griji înainte de un drum lung sunt nivelul benzinei din rezervor, și nivelul lichidului de parbriz. În rest, fără probleme majore de niciun fel.
Iarna asta a fost și puțin mai multă ”iarnă” (și zăpadă) decât iarna trecută, așa că am avut puțin ocazia s-o scot și prin zăpadă și polei. Astfel încât am avut ocazia să testez și sistemele de control al tracțiunii și al stabilității în condiții reale (de ex. urcare pe Transalpina pe zăpadă afânată de câțiva cm, sau mici derapaje pe serpentine pe asfalt cu polei ), și s-a comportat decent.
Câteva statistici totale, pe cei 2 ani și cei 38.500 km (cu o mică marjă de eroare, că n-am ținut evidența pe primele 2-3000 km):
- Carburant
- Plinuri: 126
- Cantitate consumată: 2.191 L
- Cost carburant: 11.318 lei
- Consum mediu: 5,99%
- Distanța medie între alimentări: 291 km (Notă: NU înseamnă autonomia, ci distanța medie calculată între alimentări, indiferent ce cantitate mai era în rezervor)
- Cantitate medie per alimentare: 17,387 L (vezi nota de mai sus)
- Cost mediu per alimentare: 89,83 lei
- Preț mediu per litru: 5,149 lei
- Medie alimentări pe lună: 5,59 alimentări/lună
- Cost carburant pe km: 0,31 lei
- Cost carburant pe zi: 16,72 lei
- Cost carburant pe lună: 499,53 lei
- Service (revizii, vulcanizare...)
- Cost total: 2.248 lei
- Per km: 0,11 lei/km
- Per zi: 5,17 lei/zi
- Alte cheltuieli (fără mărunțișuri)
- Total: 775 lei
- Per km: 0,02
- Per zi: 1,19
- Probleme tehnice/garanții
- Rezolvate: 1 (plafoniera față înlocuită în primu an)
- Nerezolvate: 1 (butonul de pe volan de încheiere apel, efectiv am uitat de el și n-am mai ajuns în service )
- Îmbunătățiri/modificări
- Oglindă electrocromatică
- iluminare LED în portbagaj
- clips ochelari pe bord
Poate doar de luminile de marșarier să vorbesc de rău. Sunt două, da-s montate cam sus și nu prea fac lumină jos. Uneori am avut probleme să văd în spate. Eventual mă mai ajut de becul de ceață (destul de puternic și montat jos), dar e doar unul pe stânga. Când parchez lângă un obstacol pe dreapta și pe beznă, cam am emoții.
Și cam atât. Să ne-auzim și peste încă un an!
-
- Posts: 963
- Joined: 06 Nov 2016, 15:17
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
- Location: Bucuresti
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
n-am crezut vreodata ca cineva pastreaza asemenea statistici
eu unul bag benzina cand ma apropii de finish , in rest nu ma pasioneaza acest aspect
eu unul bag benzina cand ma apropii de finish , in rest nu ma pasioneaza acest aspect
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE
EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +
EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Nu e nimic extraordinar la statisticile astea. Sunt aplicații pe telefon care le generează (ba chiar mai multe, pe cifră octanică, brand ș.a.). Eu petrec doar 20 de secunde la fiecare alimentare să introduc odometrul, cantitatea și prețul după fiecare alimentare și cam atât.
-
- Posts: 963
- Joined: 06 Nov 2016, 15:17
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
- Location: Bucuresti
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
am inteles n-am stiut...totusi cred ca e pierdere de timp chiar daca nu cine stie ce
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE
EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +
EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Depinde ce înțelegi prin ”timp pierdut”, de cine și pentru cine e pierdut, și eventual cui îi este util. Strict în scopul unui jurnal (că motivele mele personale nu au relevanță, dincolo de jurnalul public), poate că unora le sunt utile informații concrete precum consum mediu mixt (real și obiectiv, pe termen lung, consumurile scrise de mine fiind calculate la pompă) și eventual un cost lunar al combustibilului și al altor cheltuieli. Restul statisticilor le-am scris pentru că ”le am” (și nu mă doare mâna să le scriu ), și poate cuiva îi este util și modul de calcul al concluziilor, să-și poată estima propriile cheltuieli dacă are în vedere cumpărarea unui model similar. Ș.a.m.d.
În altă ordine de idei, vin cu o completare legată de luminile de marșarier, dintr-un jurnal paralel, și poate e utilă cuiva.
Cam așa e distribuția luminii în spatele mașinii. După cum se vede, majoritatea luminii este focalizată acolo unde nu contează: fix de-a dreptul Restul, în cel mai fericit caz, e-n penumbră, sau chiar în beznă.
În altă ordine de idei, vin cu o completare legată de luminile de marșarier, dintr-un jurnal paralel, și poate e utilă cuiva.
Cam așa e distribuția luminii în spatele mașinii. După cum se vede, majoritatea luminii este focalizată acolo unde nu contează: fix de-a dreptul Restul, în cel mai fericit caz, e-n penumbră, sau chiar în beznă.
-
- Posts: 963
- Joined: 06 Nov 2016, 15:17
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
- Location: Bucuresti
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
multumim pentru informatii, pentru altii sunt utile =D>
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE
EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +
EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Dacă în general nu te interesează consumul sau alte costuri cu mașina nu ai ce face nici cu informațiile alea.
Dacă îți pasă de ce bani bagi în mașină informațiile sunt utile.
Mie mi se par interesante. Merci că le-ai publicat.
Dacă îți pasă de ce bani bagi în mașină informațiile sunt utile.
Mie mi se par interesante. Merci că le-ai publicat.
Alex Dobrin
Jurnal
Jurnal
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: 42.700 km
Am decis că a trecut iarna, așa că am schimbat ștergătoarele.
Cele vechi încă sunt suficient de ok, așa că încă nu le arunc. Le păstrez ca rezerve, în caz de orice.
Oricum, 2 ani și aproape 43.000 de km pentru un set de ștergătoare, folosite în orice condiții (și chiar am obiceiul să spăl des geamurile), e cât se poate de mulțumitor. Dacă și cele noi țin la fel, n-am nimic de comentat.
Să vedem când îmi fac chef și pentru anvelope.
Am decis că a trecut iarna, așa că am schimbat ștergătoarele.
Cele vechi încă sunt suficient de ok, așa că încă nu le arunc. Le păstrez ca rezerve, în caz de orice.
Oricum, 2 ani și aproape 43.000 de km pentru un set de ștergătoare, folosite în orice condiții (și chiar am obiceiul să spăl des geamurile), e cât se poate de mulțumitor. Dacă și cele noi țin la fel, n-am nimic de comentat.
Să vedem când îmi fac chef și pentru anvelope.