gata. am schimbat si mi-a ajuns la fix 0.5l. echipamente utilizate: siringa de 10ml, o sticla goala de 0.5l de dorna, 1m de furtun de 6/9 din dedeman sectiunea gradina . toata operatiunea a durat vreo ora jumate fiindca a trebuit sa dau jos rotile. din rezervor am strans cam 200ml, iar restul de la roti, cel mai mult de la roata stanga spate unde chiar a iesit murdar.
vedeti, daca va mai apucati vreunul, ca ordinea rotilor conform manualului este: dreapta spate, stanga fata, dreapta spate, dreapta fata.
oltCEE'D 1.4 BEST, machine silver. cu roti si volan.
comanda 26.06. serie 4.09. achitat 7.09. livrare 20.09. toate in 2007. DJ 50NTY
oltcit special, 0.652. de-o varsta cu mine.
observ dupa aceasta schimbare o chestie cu adevarat ciudata. de vreo doua weekend-uri umblu prin tara si dupa plecarea din craiova intre bals si slatina imi scartaie franele in mers. daca pun piciorul pe frana tac, dar altfel scartaie la greu la orice viteza. cum ies din slatina tac. in rest nimic. in oras nu, in restul de sute de km facuti nu. la intors nu. probabil e vreun pistonas mai greu de urnit, dar nu prea imi explic de ce face doar un timp limitat dupa o anumita perioada de mers.
oltCEE'D 1.4 BEST, machine silver. cu roti si volan.
comanda 26.06. serie 4.09. achitat 7.09. livrare 20.09. toate in 2007. DJ 50NTY
oltcit special, 0.652. de-o varsta cu mine.
Trebuie o verificare : date jos placutele , verificate si unse cu putina vaselina lamelele antizgomot , verificata culisarea etrierilor , impinse la maxim pistonasele , verificata grosimea placutelor .
Ar mai fi posibil ( dar ar fi trebuit sa se simta la pedala) sa fi ramas putin aer in instalatie ( deobicei in etrier - ).
Daca se incinge etrierul , se poate dilata aerul care este compresibil si sa apese usor pe vre-un pistonas .
Asta cu scartaitul ma dispera si pe mine. Cu discuri noi Ate pe spate si placute Ate, scartaie in mers la viteza mica precum o caruta. Cum calc 1mm frana, cum tace. Am dat jos placutele, le-am verificat sa nu aiba vreus span metalic in materialul de contact, am reasezat tablitele alea, am verificat sa nu atinga vreo tablita discul,am spalat tot sistemul cu spray de frana pt a inlatura orice impuritate,etc, etc. Nimic.
Cum se ung tablitele alea antivibratie? Ce sa ung la ele?Cu ce fel de vaselina? E penibil sa se uite lumea dupa tine cu totul nou pe frana...
Si eu am curatat tot prin primavara cand am schimbat discurile. De uns le-am uns, dar vasilina e una normala, nu de temperaturi inalte, deci e posibil sau chiar probabil sa se infunde vreo lamela.
Chestia ciudata e ca daca ar fi ceva ce nu culiseaza bine m-as astepta sa faca permanent, mai ales la viteza mica atunci cand discul nu are atata forta sa desparta placutele. Daca ar fi aer in etrier, iarasi m-as astepta sa inceapa sa scartaie cand se incalzesc si sa se opreasca la destinatie. Tare-mi e ca e o combinatie de astea doua plus faptul ca in fine am impresia c-a inceput sa manance din bavura creata pe discuri din cauza ca placutele au mers vreo 2 ani pe discurile vechi.
Oricum, pe frigul asta eu nu ma mai bag la treaba pe la roti. Daca gasesc cum sa reproduc problema poate o rezolv in primavara. Desigur ca la intoarcerea de la Bucuresti n-a scos nici un zgomot.
oltCEE'D 1.4 BEST, machine silver. cu roti si volan.
comanda 26.06. serie 4.09. achitat 7.09. livrare 20.09. toate in 2007. DJ 50NTY
oltcit special, 0.652. de-o varsta cu mine.
Ok...Ai placute noi pe discuri vechi(cu bavura de uzura)?daca da, asta e raspunsul la.problema.
Daca nu, trebuie sa o iei prin eliminare:ungere lamele,ungere culisanti etrier si chiar ungere pistonas etrier(e mai complexa treaba aici).
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE 2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
nu. am placute 'noi' de doi ani pe discuri 'noi' de 6 luni. din cauza ca discurile vechi au mancat un pic in placute s-a creat bavura si pe discurile noi, iar acum incepe sa manance din bavura asta de cam 5mm (latime).
oltCEE'D 1.4 BEST, machine silver. cu roti si volan.
comanda 26.06. serie 4.09. achitat 7.09. livrare 20.09. toate in 2007. DJ 50NTY
oltcit special, 0.652. de-o varsta cu mine.
In cazul meu scartaitul la viteze mici a aparut in momentul schimbarii discurilor. Adica totul nou. Eu banuiesc lamelele alea care vin montate pe corpul etrierului. Dar nu stiu cu ce vaselina sau alta unsoare sa le ung. Exista ceva special pentru zona asta? Ma gandesc ca vara va avea o temperatura considerabila etrierul si sa nu zapacim zona cu o vaselina comuna si sa ma trezesc ca se prelinge pe discuri si mai fac o nefacuta...
@alimos: sa nu crezi ca pui 200 gr. de vaselina sa curga pe discuri , in primul rand s-ar scurge pe placute si le-ai termina.
Se unge foarte putin cu un bat de chibrit sau o pensula mica .
Si eu cred ca este de aici desi initial nu am crezut (sau se poate sa ma fi inselat) .
Pe fata am pus discuri si placute noi Textar , este perfecta franarea , nu se aude nimic .
Pe spate placute Textar pe discurile originale (desi sunt la limita)
Ei bine si eu am vazut ca la franari la viteze foarte mici se aude un scartait usor pe dreapta spate .
Desi cand schimbasem initial placutele unsesem lamelele elastice , am desfacut iar etrierul dreapta spate si am mai uns putin lamelele elastice . De data aceasta am folosit o vaselina rezistenta la temperatura inalta (anti seize) pe baza de oxid de nichel.
O fi fost de aici , no fi fost , ei bine nu se mai aude nimic.
@alimos : nu cred ca trebuie o vaselina speciala , oricum cand se incalzesc rau discurile si placutele vaselina se va arde .
Totusi , parerea mea este ca ar fi bine daca s-ar folosi o vaselina rezistenta la presiune si temperatura inalta ( cred ca este buna cea cu bisulfura de molibden - folosita la planetare)
Am gasit ce scartaia la mine. Asa cum ma asteptam o placuta intepenita pe lamele. Cred ca s-a incalzit si s-a dilatat incat a trebuit s-o iau un pic la ciocan si la pila ca s-o bag la loc. De mancat s-a mancat mai mult decat cealalta, dar mai are 3-4mm de carne. Oricum, dupa operatiunea asta s-a facut liniste pe dreapta spate. Pe stanga spate mai scartaie un pic daca apas usor pedala, dar asta rezolvam alta data.
Alt luru de mentionat e ca la alea de pe fata am gasit la ambele canalele de pe mijlocul placutelor infundat cu praf intarit, deci daca va treziti facand ceva prin zona lor poate vreti sa le dati un pic jos sa le curatati.
Oricum, pentru mine urmatorul set de placute cred ca nu va fi TRW.
oltCEE'D 1.4 BEST, machine silver. cu roti si volan.
comanda 26.06. serie 4.09. achitat 7.09. livrare 20.09. toate in 2007. DJ 50NTY
oltcit special, 0.652. de-o varsta cu mine.
Salutare,ce lichid de frana ati folosit pana acum ,am gasit un tabel aici http://masininisam.com/lichid-frana/kia/ceed.html in care spune ca pentru motorul de 1,4 G4FA se pune dot 4 ESP ,care este diferenta intre DOT 4 simplu si DOT 4 ESP.