Luni dimineata am verificat presiunea pneuri cu azot la o vulcanizare de cartier.
Aveam ceva dubii la anvelopa dreapta spate. Mi-au gasit 1,5 pe dreapta spate si 1,8 chipurile pe celelalte.
Nu am zis nimic. A bagat un angajat 2,2. Sambata ma intorc sa vad cum s-a comportat presiunea dupa o saptamana. Alt angajat, alte valori:2,2 pe dreapta spate si 2,4 pe celelalte. Il intreb pe "expertul"de Luni dimineata cum e posibil si emite firmatia - "probabil la caldura a crescut presiunea".
Dupa ce intru in vorba cu baietasul il intreaba pe expertul de Luni la ce gradatii s-a uitat pe manometru, pe verde sau albastru(nu am retinut care sunt pentru azot si care pentru aer). In fine regleaza el presiunea (cu acelasi manometru) si plec.
Am totusi inspiratia la iesirea din oras sa opresc la un centru zonal de anvelope unde verific de obicei presiunea si unde am siguranta ca e calibrat.
Surpriza, presiune aratata 2,6
Dupa ce regleaza presiunea ma uit si eu sa memorez gradul de umflare a anvelopelor.
In orice caz, cu presiunea bagata de expertii de la vulcanizare am scos consum bun cu aer conditionat Vaslui Iasi si retur, dar mi-au cam zdranganit dintii in gura (am ales traseul mai scurt)
De la anul renunt la azot, vad ca se comporta ca si aerul la temperaturi ridicate
Si la cat merg pe autostrada, nu prea se incalzesc pneurile
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)