Pret distributie lant

Forum cu de toate despre Kia cee'd
Post Reply
Liviu27
Posts: 209
Joined: 16 Nov 2007, 18:40
Auto: Ceed 1.4 sw 2008
Location: Bucuresti

Re: distributie sarita de la punct

Post by Liviu27 »

Ochiometric vorbind in pozele pe care le ai pus intinzatoarele par la fel adica capatul care impinge patina are aceeasi lungime ,nu-i asa?
Dar totusi de ce ai schimbat ,preventiv sau?
Cat au costat piesele cat manopera?

Liviu27
Posts: 209
Joined: 16 Nov 2007, 18:40
Auto: Ceed 1.4 sw 2008
Location: Bucuresti

Re: distributie sarita de la punct

Post by Liviu27 »

In poza 2 la ambele intinzatoare se vede ca sunt la al 4-lea dinte ambele, ceva mai neclar la cel nou.Dupa ce l au dat jos pe cel vechi el probabil s-a intins la maxim.

User avatar
megaptera
Posts: 419
Joined: 22 Oct 2014, 09:19
Auto: Pro Cee'd 1.4 GSL
Location: Craiova
Contact:

Re: distributie sarita de la punct

Post by megaptera »

Salut Liviu,
Am schimbat mai mult preventiv, aveam si eu un zgomot la pornire dimineata un fel de scrasnet ascutit.
Zgomot pe care il suspectam ca vine mai degraba de la cureaua de cauciuc decat de la distributie, insa daca tot am citit pe aici ca este posibil sa apara problema cu sarirea lantului am zis sa-l schimb si gata.
Intentionez sa mai pastrez masina si asa ca niste bani bagati in ea nu strica.
Strict piesele pentru distributie au costat 1075 lei cu TVA.
Eu am platit un pret final de 1400 lei, in acesti bani au intrat urmatoarele:
Inlocuit kit distributie
Inlocuit kit accesorii [curea si o rola de ghidaj]
Inlocuit antigel [doar manopera - ca atingelul l-am adus eu]
Pachetul de filtre de la ei si uleiul l-am adus eu.
Am mai vrut sa-mi schimbe surubul de plastic de la golirea antigelului.
Totul a fost facut la un service hyundai.

Liviu27
Posts: 209
Joined: 16 Nov 2007, 18:40
Auto: Ceed 1.4 sw 2008
Location: Bucuresti

Re: distributie sarita de la punct

Post by Liviu27 »

Mersi pt info si eu am luat-o de vreo 3 saptamani ,la fel sunt genul care se gandeste mai mult la rau decat la bine dar totusi o sa ma abtin sa iau de la gura copiilor 14 mil ca sunt eu dili.In final masina merge bine ,toate reviziile la kia ,111 000 .
Azi vroiam sa ma duc sa i fac o verif la distrib dar dupa ce m am uitat la pozele tale" foarte expresive "nu ma mai grabesc.
A ta cati km are ?

User avatar
megaptera
Posts: 419
Joined: 22 Oct 2014, 09:19
Auto: Pro Cee'd 1.4 GSL
Location: Craiova
Contact:

Re: distributie sarita de la punct

Post by megaptera »

Sa stii ca si eu tot de teama am schimbat.
Am cu ea 110.000 Km

Liviu27
Posts: 209
Joined: 16 Nov 2007, 18:40
Auto: Ceed 1.4 sw 2008
Location: Bucuresti

Re: distributie sarita de la punct

Post by Liviu27 »

Megaptera zi mi si mie te rog daca doar cu capacul de sus dat jos se poate vedea intinzatorul sau se poate doar trage de lant sa i vada tensiunea ?Din pozele tale se pare ca nu exista acces vizual la intinzator.

User avatar
megaptera
Posts: 419
Joined: 22 Oct 2014, 09:19
Auto: Pro Cee'd 1.4 GSL
Location: Craiova
Contact:

Re: distributie sarita de la punct

Post by megaptera »

uite cateva poze poate te ajuta.
intinzatorul nu cred ca ai sa-l poti vedea cu ochiul liber, este pozitionat pe la jumatate distantei sub capacul distributiei, poate cu vreo lanterna sau un matz din ala cu camera video.
in schimb de lant poti sa tragi ca ai acces.

vizualizeaza pozele incepand de la ultima [jos]
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Liviu27
Posts: 209
Joined: 16 Nov 2007, 18:40
Auto: Ceed 1.4 sw 2008
Location: Bucuresti

Re: distributie sarita de la punct

Post by Liviu27 »

Mda,mersi mult eu am vb cu un mecanic de la kia dar si la kia jilava sa mi faca verif si mecanicul mi a spus ca poate sa dea capacul de sus jos si sa se uite cat de iesit este intinzatorul dar din ce vad nu prea se poate vedea decat sa mi traga de lant putin.Dar chiar tie ti a zis mecanicul ca lantul se mai intinde dupa pornire si ca era ok cel vechi.
Dar am sunat si la hyundai si cand i am spus unuia mecanic de verif asta a zis ca "De ce?Nu se verifica.
Pai stiti ca la eu am kia cu motor 1.4 si ca am auzit ca a sarit bla bla
Si el mi a zis ca la i30 nu au avut probleme si sa ma duc la kia.
Adica as putea
dau 150 la kia sa mi verifice ei ,dar ce?Adica imi trage un pic de lant si mi a luat banii .
Daca a verificat careva dati detalii va rog.Multumesc

User avatar
alimos
Posts: 1383
Joined: 19 Apr 2008, 22:15
Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
Location: Bacau
Contact:

Re: distributie sarita de la punct

Post by alimos »

Pai si ce sa mai faca de 150 de lei? Sa cumpere o coroana pentru lant?!?!
Ideea e in felul urmator: cand ajungi tu la verificare se presupune ca lantul e maxim intins, motorul fiind cald. Daca tragand"un pic" de lant, acesta este balalau pe pinioane cu motorul cald si intinzatorul impins la maxim, pai e clar ca la rece,in conditii de pornire, e oricand pasibil de nazbatii.
Poate am fost prea dur, dar acea verificare cu mana tragand in sus de lant prinzand de partea care se vede de deasupra,dintre pinioane este tot ce pot face dand jos capacul de deasupra axurilor cu came.
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000

dace
Posts: 23
Joined: 17 Feb 2011, 15:07
Auto: Hyundai i30

Post by dace »

Se poate verifica la al catalea dinte se afla intinzatorul cu o lanterna. Se poate si "intinde" cu o pozitie daca ai o surubelnita subtire si lunga de 25-30 cm. Ba chiar verificarea asta se poate face de oricine are o tubulara de 10, nu e nevoie de service.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Liviu27
Posts: 209
Joined: 16 Nov 2007, 18:40
Auto: Ceed 1.4 sw 2008
Location: Bucuresti

Re: distributie sarita de la punct

Post by Liviu27 »

Deci practic e nevoie de o tubulara de 10 ,lanterna si silcon pt lipit la loc capacul.
Deci orice mecanic pe persoana fizica ar trebui sa stie ,eu nu ma bag ca nu stiu care i treaba cu cablurile de deasupra si cu lipitul.
Dace tu ai facut asta si daca da ce ai constatat?

User avatar
megaptera
Posts: 419
Joined: 22 Oct 2014, 09:19
Auto: Pro Cee'd 1.4 GSL
Location: Craiova
Contact:

Re: distributie sarita de la punct

Post by megaptera »

silicon nu trebuie, capacul ala de sus are garnitura.

dace
Posts: 23
Joined: 17 Feb 2011, 15:07
Auto: Hyundai i30

Re: distributie sarita de la punct

Post by dace »

Nu este nevoie de silicon, daca nu distrugi garnitura existenta la demontare o poti refolosi.

Ca si pasi ar fi: demontare capac bujii, demontare bobine bujii, demontare 2 furtune, demontare capac tacheti(scule necesare: tubulara de 10 si surubelnita lata).

Ceea ce am constata eu a fost ca intinzatorul era la al 4-lea dinte (65000km). L-am mai mutat eu cu o pozitie, desi creca nu era nevoie, pentru ca daca ajunge destul de larg lantul, sare singur cu un dinte. In rest, ceea ce stiam deja, era ca dupa ce ajungea presiunea de ulei la intinzator, lantul era perfect intins, deci nu se punea problema sa fie la capat de cursa.

Problema pe care o am eu si inca nu am o solutie la ea, este ca in fiecare dimineata intinzatorul isi pierde peste noapte presiunea si lantul e mai larg, si vreo 10 -20 minute am un motor mai zgomotos, cu un harait gen diesel. Si asta se aude pana se intinde perfect lantul. (Din cauza asta am si mutat eu manual pozitia intinzatorului cu un dinte.) E posibil sa fie normal dar parca dureaza prea mult pana se intinde...

Am schimbat tot felul de uleiuri si filtre si nici o diferenta. Deocamdata m-am resemnat cu zgomotul respectiv.

PS. eu am i30 din 2009 cu acelasi motor 1.4 109cp.

Liviu27
Posts: 209
Joined: 16 Nov 2007, 18:40
Auto: Ceed 1.4 sw 2008
Location: Bucuresti

Re: distributie sarita de la punct

Post by Liviu27 »

Pai si la megaptera la 110 mii tot la al 4 dinte era.Unul din Rusia scria pe youtube ca un dinte ar tine 30-40 de mii dar tot la megaptera daca te uiti la poza 2 lantul nou se vede ca intinzatorul e pe la al treilea,deci cu lant nou.
Zgomotul la tine o fi de la tacheti ca si eu il am la relanti ,in turatie merge ca bmwul.
Deci intinzatorul tau acum e la al 5 lea dinte si in total are 7 sau 8?

dace
Posts: 23
Joined: 17 Feb 2011, 15:07
Auto: Hyundai i30

Re: distributie sarita de la punct

Post by dace »

Cred ca in total sunt 8 dinti maxim vizibili in exteriorul intinzatorului. Masina fiind din 2009 creca are intinzatorul nou, cel cu un dinte in plus.
Si mai cred ca la mine nu a sarit niciun dinte pana nu l-am schimbat eu. Deci de noua si pana la 65000km nu s-a intins indeajuns sa sara un dinte.

Post Reply

Return to “Generalităţi”