![stick out tongue :p](./images/smilies/tongue.gif)
la exemplu cu Mazda 3. sunt 2 cu motor de 2.0 benzina aspirat.
unul de 120 si altul de 165 cai. diferenta la 100 este asa de mica din cauza faptului ca etajarea cutiei la cel de 120cai ii permite 100km/h in viteza 2 iar la cel de 165 cai trebuie dat a 3-a. cuplul este intradevar acelasi in fisa tehnica dar pe mine sincer ma uimeste chestia asta. Daca din cuplu rezulta si puterea iar pe masina asta cuplu este identic in ambele variante, la fel si raportul de compresie si cursa si alezajul cum se face ca o varianta are 120 iar alta 165 cai???
din articolul lui Ogy reiese ca pentru un coportament dinamic f bun, intervalul dintre turatia cuplului maxim si cea a puterii maxime trebuie sa fie cat mai mare. De aici rezultand ca Benzina turbo > Diesel Turbo > benzina aspirat > diesel aspirat.
Si, din nou, specific, pentru motorarele mici. Aspiratele mari au destul cuplu (chiar daca nu maxim) de jos din ture ca sa nu mai conteze ipoteza de mai sus.