Zaboss se întoarce
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Zaboss se întoarce
Cei de vâsrsta mea, 40+, își mai aduc aminte de seriile de filme de tipul „Cobra”, „Cobra se întoarce”, „Răzbunarea Cobrei”... Încep deci aici un serial, despre întoarcerea mea la marca Kia, după aproape 3 ani de „rătăcire”
Rog moderatorii să aibă un pic de răbdare aici, înainte de a-l muta la „Jurnale”. Mulțumesc. Să trecem, deci, la
Episodul unu
În care se povestește cine este Zaboss și ce a pățit el într-o zi de vineri, 13.
Rog moderatorii să aibă un pic de răbdare aici, înainte de a-l muta la „Jurnale”. Mulțumesc. Să trecem, deci, la
Episodul unu
În care se povestește cine este Zaboss și ce a pățit el într-o zi de vineri, 13.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Re: Zaboss se întoarce
Cam scurt episodul , asteptam cu interes continuarea , =D> =D> =D>
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 140.500 km
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Episodul 1
Fost mândru posesor de Kia Cee'd, azi aflat în buna mână a colegului Caralumba - moșule, pune-te pe economisit, că peste 5 ani mai am ceva - Zaboss este un (încă) tânăr și (aproape) prosper om de afaceri, a cărui firmă a crescut, din păcate nu ca Făt-Frumos, într-un an cât alții în zece, ci încetișor-încetișor, astfel încât a fost nevoit să angajeze două tinere frumoase și inteligente care să-l ajute. Și cum munca implica dese deplasări prin comunele limitrofe Bucureștiului, Zaboss se trezi că ajunse din (încă) tânărul și (aproape) prosperul om de afaceri, „șoferul domnișoarelor cosilier”. Le duce azi, le duce mâine, asfel, dorința-i gata. La fete trebuie mașină. Se fac calacule, se fac culacale, se fac calculele(*) și se găsește un leasing adaptat nevoilor.
După o lungă călătorie prin țară, în urma căreia viteazul său armăsar (hm, poate ar fi mai bine viteaza sa armăsară?) îndeplini numărul necesar pentru revizia de 100.000 km. Drept pentru care o programă în service, într-o minunată zi de vineri, 13.
Ajuns degrabă cu ea la service, minunații mecanici săriră pe mașină să o întremeze. Numai că abia ce desfăcură măruntaiele, că belele începură să curgă: caseta de direcție curge, volanta nu prea mai ține, amortizoarele spate trebuie schimbate, caseta de schimb de aer trebuie înlocuită, mai o bieletă, mai niște ulei, mai una, mai alta, când veni băiatul cu devizul, Zaboss era cât pe ce să facă infarct: 12.000 lei. Dintr-o dată, minunata sa limuzină contempla conceptul de „daună totală”, căci valoarea de piață a mașinii, în ciuda istoricul dovedibil cu facturi și a servisării numai la repezentanță, e cu maximă indulgență 4000€ (din motiv de taxă neplătită care înseamnă 1300€).
Scăpând la limită de a deveni el însuși „daună totală”, îl trimise pe tânărul padawan reno să își bage mințile în cap și să-și pună pofta-n cui**. Tânărul padawan înțelese aluzia și cotrobăi prin măruntaiele rețelei, mai vorbi cu maestrul mecanic și reveni cu o ofertă mai rezonabilă. Trist și îndurerat, Zaboss privea la mândrețea lui de limuzină, la contul (aproape) prosper și înțelese că a venit timpul să se despartă de tovarășa lui credincioasă care l-a slujit cu mult eroism pe șoselele scumpei noastre patrii. Vărsă, discret, o lacrimă, în amintirea vremurilor bune, și o lăsă pe mâna padawanilor Renault să facă din „bolidul” de altă dată o mașină să poată merge din Drumul Taberei până-n Chitila, sau din Crângași în Voluntari, acolo unde RATB nu răzbate, cât să fie ok pentru mai tinerele sale colege, care ar folosi-o maxim 200 km pe lună... Iar el purcese la drum către o nouă mașină.
* https://www.youtube.com/watch?v=VWJAZg4dAlo
** https://www.youtube.com/watch?v=peoP7KhyV-Y
În episodul următor vom afla de ce nu i-a plăcut noul Suzuki Vitara și cum era să se lipească Zaboss de un Opel Antara la ofertă
După o lungă călătorie prin țară, în urma căreia viteazul său armăsar (hm, poate ar fi mai bine viteaza sa armăsară?) îndeplini numărul necesar pentru revizia de 100.000 km. Drept pentru care o programă în service, într-o minunată zi de vineri, 13.
Ajuns degrabă cu ea la service, minunații mecanici săriră pe mașină să o întremeze. Numai că abia ce desfăcură măruntaiele, că belele începură să curgă: caseta de direcție curge, volanta nu prea mai ține, amortizoarele spate trebuie schimbate, caseta de schimb de aer trebuie înlocuită, mai o bieletă, mai niște ulei, mai una, mai alta, când veni băiatul cu devizul, Zaboss era cât pe ce să facă infarct: 12.000 lei. Dintr-o dată, minunata sa limuzină contempla conceptul de „daună totală”, căci valoarea de piață a mașinii, în ciuda istoricul dovedibil cu facturi și a servisării numai la repezentanță, e cu maximă indulgență 4000€ (din motiv de taxă neplătită care înseamnă 1300€).
Scăpând la limită de a deveni el însuși „daună totală”, îl trimise pe tânărul padawan reno să își bage mințile în cap și să-și pună pofta-n cui**. Tânărul padawan înțelese aluzia și cotrobăi prin măruntaiele rețelei, mai vorbi cu maestrul mecanic și reveni cu o ofertă mai rezonabilă. Trist și îndurerat, Zaboss privea la mândrețea lui de limuzină, la contul (aproape) prosper și înțelese că a venit timpul să se despartă de tovarășa lui credincioasă care l-a slujit cu mult eroism pe șoselele scumpei noastre patrii. Vărsă, discret, o lacrimă, în amintirea vremurilor bune, și o lăsă pe mâna padawanilor Renault să facă din „bolidul” de altă dată o mașină să poată merge din Drumul Taberei până-n Chitila, sau din Crângași în Voluntari, acolo unde RATB nu răzbate, cât să fie ok pentru mai tinerele sale colege, care ar folosi-o maxim 200 km pe lună... Iar el purcese la drum către o nouă mașină.
* https://www.youtube.com/watch?v=VWJAZg4dAlo
** https://www.youtube.com/watch?v=peoP7KhyV-Y
În episodul următor vom afla de ce nu i-a plăcut noul Suzuki Vitara și cum era să se lipească Zaboss de un Opel Antara la ofertă
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Zaboss se întoarce
Waw asa grav e la Laguna? Si eu care chiar ma gandeam la o Laguna sau Captur...
Motoarele sunt ok, dar se pare ca restul e cam...cu multi bani
Welcome back si asteptam cu nerabdare dezvaluirea modelului Kia
Motoarele sunt ok, dar se pare ca restul e cam...cu multi bani
Welcome back si asteptam cu nerabdare dezvaluirea modelului Kia
SAAB 9-5
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Re: Zaboss se întoarce
Laguna mea are aproape 10 ani, chiar dacă nu are mulți kilometri, și începe să cedeze mai mult de bătrânețe decât de uzură. Altfel, e o mașină excelentă, care în primii 8 ani a cerut doar consumabile. De anul trecut au început să pice. Cred că 8, respectiv, 9 ani, sunt durate de viață ok pentru amortizoarele originale, în condițiile rulării aproape exclusive în România (hai să zicem un 10% prin țări străine).
Laguna 3 este EOL, se pare că nu va mai fi un nou model, vor să facă ceva între Laguna și Latitude, cam cum au făcut Peugeot cu 407 și 607. În loc să scoată 408-608 au scos 508. Poate când va apărea noul model, vor fi oferte bune la Laguna, iar combinația motorul de 2.0 dci/CVA este senzațională. Captur e foarte sexy, dar mic pentru gabaritul meu
Scorurile sunt cele de reprezentanță, dar am avut grijă de ea atâta timp, nu-mi bat joc la final. Singurul compromis a fost să folosesc piese aftermarket. Ca idee, amortizoarele pe spate, 290 lei bucata, 120 lei montajul, 80 lei geometrie. Comparat cu 490 bucata originalele. Caseta de direcție originală, 3500, am pus una de 1900 aftermarket. Prețuri de reprezentanță (inclusiv piesele after-market sunt luate de la ei). Probabil de la piese-pe-net.ro aș mai fi economisit 100-200 lei, dar nu cred că merita efortul.
AMR 6.
Laguna 3 este EOL, se pare că nu va mai fi un nou model, vor să facă ceva între Laguna și Latitude, cam cum au făcut Peugeot cu 407 și 607. În loc să scoată 408-608 au scos 508. Poate când va apărea noul model, vor fi oferte bune la Laguna, iar combinația motorul de 2.0 dci/CVA este senzațională. Captur e foarte sexy, dar mic pentru gabaritul meu
Scorurile sunt cele de reprezentanță, dar am avut grijă de ea atâta timp, nu-mi bat joc la final. Singurul compromis a fost să folosesc piese aftermarket. Ca idee, amortizoarele pe spate, 290 lei bucata, 120 lei montajul, 80 lei geometrie. Comparat cu 490 bucata originalele. Caseta de direcție originală, 3500, am pus una de 1900 aftermarket. Prețuri de reprezentanță (inclusiv piesele after-market sunt luate de la ei). Probabil de la piese-pe-net.ro aș mai fi economisit 100-200 lei, dar nu cred că merita efortul.
AMR 6.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Re: Zaboss se întoarce
Si la ce new kia te-ai gindit ? ramai la 1.4-1.6, ,Gdi sau treci la Sportage , Sorento ?
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 140.500 km
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Zaboss se întoarce
Scuze latitude nu captur vroiam sa spun.sh au preturi f bune.Deci..ce kia?
SAAB 9-5
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Re: Zaboss se întoarce
Un exemplar din oferta de iarnă, rămas stingher prin curte la MIT Și are cutie automată. Și dacă am noroc, îl aduc vineri acasă și pun și poze. Dacă n-am, rămâne pe luni.
Latitude are soția ca mașină de serviciu. E mai lungă cu 20 cm decât Laguna, cu toate dezavantajele ce rezultă din asta. Interiorul e cam pătrățos. Mașina este producție coreană, fiind de fapt un Samsung SM 05 (Fluence este Samsung SM 03, Koleos Samsung QM 05), de aici prețurile bune la SH. Motorul de 2.0 dci 175CP și cutia automată sunt în schimb senzaționale.
Latitude are soția ca mașină de serviciu. E mai lungă cu 20 cm decât Laguna, cu toate dezavantajele ce rezultă din asta. Interiorul e cam pătrățos. Mașina este producție coreană, fiind de fapt un Samsung SM 05 (Fluence este Samsung SM 03, Koleos Samsung QM 05), de aici prețurile bune la SH. Motorul de 2.0 dci 175CP și cutia automată sunt în schimb senzaționale.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Episodul II: Drumul către Kia
Părăsind planeta Renault în căutarea unui alt vehicul, bravul Zăboss cercetă împrejurimile. Avea în apropiere două planete care îi făceau cu ochiul. Planeta Opel și Planeta Dacia, de unde un exemplar de Duster „full fără piele și trapă” îi făcea de mult cu ochiul, de când se plimbase un pic cu unul aparținând unui client.
Intrând la dealerul Opel, inimii sale îi plăcu un Opel Mokka, 4x4, bine dotat, iar vânzătorul, compătimind suferințele buzunarului său, îi făcu un discount generos (25%). [N-am înțeles niciodată politica Opel de a afișa prețuri descuranjant de mari pentru o marcă, totuși, populară, de volum, dar cu discounturi generoase de chiar și 40%.] Încântat de ofertă, după ce părăsi planeta, își sună iubita soție să-i povestească. După numai 5 minute, minunata soție îl sună înapoi, că tot la Opel, e la ofertă un Antara cu cutie automată, cam la fel de dotat, dar la același preț. Decid împreună să meargă a doua zi să testeze mașinile și să aleagă dintre cele două. Scurta oprire la ADRAS pentru Duster fu mai degrabă dezamăgitoare, din cauza unei doamne plictisite, mai interesată de ceaiul pe care tocmai îl făcuse decât de povestea suferințelor sale.
Întors în palatul său, Zăboss bântui nesfârșitul internetului, în căutarea MAȘINII. Pe lista scurtă, alături de Mokka și Antara, mai intrară noul Vitara, care arată foarte bine în poze, și Mitsubishi ASX.
Așa că, a doua zi, purceseră la drum.
La Opel, doamna a refuzat din start Mokka. Din păcate, nu aveau mașină de test pentru Antara, așa că ne-am mulțumit să ne uităm la cea expusă în showroom. Marele dezavantaj la Antara este motorul de 2,2, care, înseamnă cheltuieli mari și un timbru de mediu pe măsură (1200€ în varianta cu cutie automată). Pe de altă parte, prețul de 19500 (AT) sau 18600 (MT) este foarte atrăgător, practic, preț de Duster.
Alături de Opel era și Suzuki, așa că am intrat să vedem noul Vitara. O dezamăgire cruntă. Toate mașinile noi miros la fel. Acesta miroase a un plastic toxic și greu. Plasticele din interior sunt urâte, lucioase. Mașina nu are cotieră centrală. Prețul e OK, motoarele sunt E6, deci fără taxă, dotările par decente, dar mașina e urâtă.
Întrucât vorbisem la Mistubishi pentru ASX, am zis să mergem și acolo, deși, se părea că ne decisesem. În curte la MIT Motors, parcăm fix lângă un ASX roșu. Când l-a văzut doamna, l-a eliminat din start. Dacă tot am ajuns acolo, am zis să intrăm și la Kia, să vedem dacă punem mâna pe o ofertă. Și totul s-a încheiat Tocmai am plătit avansul și, dacă cei de la Leasing nu fac vreo ghidușie, vineri aduc mândrețea acasă. Dark Gun Metal.
urmează
Episodul III
În care se povestește de ce a ales Zaboss tot Kia și ce mașină va aduce el acasă.
Intrând la dealerul Opel, inimii sale îi plăcu un Opel Mokka, 4x4, bine dotat, iar vânzătorul, compătimind suferințele buzunarului său, îi făcu un discount generos (25%). [N-am înțeles niciodată politica Opel de a afișa prețuri descuranjant de mari pentru o marcă, totuși, populară, de volum, dar cu discounturi generoase de chiar și 40%.] Încântat de ofertă, după ce părăsi planeta, își sună iubita soție să-i povestească. După numai 5 minute, minunata soție îl sună înapoi, că tot la Opel, e la ofertă un Antara cu cutie automată, cam la fel de dotat, dar la același preț. Decid împreună să meargă a doua zi să testeze mașinile și să aleagă dintre cele două. Scurta oprire la ADRAS pentru Duster fu mai degrabă dezamăgitoare, din cauza unei doamne plictisite, mai interesată de ceaiul pe care tocmai îl făcuse decât de povestea suferințelor sale.
Întors în palatul său, Zăboss bântui nesfârșitul internetului, în căutarea MAȘINII. Pe lista scurtă, alături de Mokka și Antara, mai intrară noul Vitara, care arată foarte bine în poze, și Mitsubishi ASX.
Așa că, a doua zi, purceseră la drum.
La Opel, doamna a refuzat din start Mokka. Din păcate, nu aveau mașină de test pentru Antara, așa că ne-am mulțumit să ne uităm la cea expusă în showroom. Marele dezavantaj la Antara este motorul de 2,2, care, înseamnă cheltuieli mari și un timbru de mediu pe măsură (1200€ în varianta cu cutie automată). Pe de altă parte, prețul de 19500 (AT) sau 18600 (MT) este foarte atrăgător, practic, preț de Duster.
Alături de Opel era și Suzuki, așa că am intrat să vedem noul Vitara. O dezamăgire cruntă. Toate mașinile noi miros la fel. Acesta miroase a un plastic toxic și greu. Plasticele din interior sunt urâte, lucioase. Mașina nu are cotieră centrală. Prețul e OK, motoarele sunt E6, deci fără taxă, dotările par decente, dar mașina e urâtă.
Întrucât vorbisem la Mistubishi pentru ASX, am zis să mergem și acolo, deși, se părea că ne decisesem. În curte la MIT Motors, parcăm fix lângă un ASX roșu. Când l-a văzut doamna, l-a eliminat din start. Dacă tot am ajuns acolo, am zis să intrăm și la Kia, să vedem dacă punem mâna pe o ofertă. Și totul s-a încheiat Tocmai am plătit avansul și, dacă cei de la Leasing nu fac vreo ghidușie, vineri aduc mândrețea acasă. Dark Gun Metal.
urmează
Episodul III
În care se povestește de ce a ales Zaboss tot Kia și ce mașină va aduce el acasă.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Re: Episodul II: Drumul către Kia
C-asa a zis sotiazaboss wrote:
urmează
Episodul III
În care se povestește de ce a ales Zaboss tot Kia și ce mașină va aduce el acasă.
C-Apostrophe-D SW 1,6 crdi piston grey
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Zaboss se întoarce
Ei lasa ca nu e chiar asa!
Barbatul are intotdeauna ultimul cuvant... DA DRAGA!
Barbatul are intotdeauna ultimul cuvant... DA DRAGA!
SAAB 9-5
Re: Zaboss se întoarce
Am fost si eu de curand cam pe acelasi traseu: Mitsubishi mi-a adus cel mai mult aminte de Cielo (ca si plastice). Chiar si ASXul. Am facut test cu Ceed 2 1.4, cu un Sportage 1.6. Am mai fost si pe la Dacia, am analizat si Duster-ul. Mai ne plimbam.
Dar e povestea ta. N-ai asteptat 1 aprile sa mai aduca rabla ceva bonus? Sau o iei pe juridica?
Dar e povestea ta. N-ai asteptat 1 aprile sa mai aduca rabla ceva bonus? Sau o iei pe juridica?
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Re: Zaboss se întoarce
Evident că am avut ghinion și firma de leasing a plătit prea târziu ca să-mi elibereze mașina de vineri, așa că weekendul acesta salivez și mă gândesc cum stă mașina mea în curte la MIT
NU s-a pus problema de tichete rabla, fiindcă este achiziționată pe PJ. Cum eu sunt PJ e cam greu de delimitat uzul personal de uzul profesional.
NU s-a pus problema de tichete rabla, fiindcă este achiziționată pe PJ. Cum eu sunt PJ e cam greu de delimitat uzul personal de uzul profesional.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Episodul 3
Ajunși în parcarea de la MIT Motors, Zaboss se simți oarecum încurcat față de tânăra amabilă de la Mitsubiși care îi promisese un drive test cu un ASX, dar împreună cu soția intră la Kia. Unde repede fură luați în primire de un tânăr și fiul său, care începu repede să-i turuie repede povestea. Zaboss îi tăie rapid entuziasmul povestindu-i că este fost posesor de Cee'd, că știe totul despre marcă, despre Sportage și că mai repede am trece la treabă. La care tânărul de la Kia a rostit cuvântul magic: stoc. Moment în care ochișorii lui Zaboss săriră ca în desenele animate și mâna sări repede „unde trebuie să semnez”? A urmat apoi drive-testul, aventura birocratică la leasing (unde mi s-a stricat ștampila cam pe la jumătatea hârtiilor ) și acum așteptarea.
Mașina este un Sportage Winter Edition 2.0 DSL AT, Machine Gun Silver. Față de prețul redus, am mai primit un discount suplimentar, alarmă, culoare metalizată gratuit și covorașe. Din decodarea VIN, se pare că mașina este născută pe 26 ianuarie.
Mașina este un Sportage Winter Edition 2.0 DSL AT, Machine Gun Silver. Față de prețul redus, am mai primit un discount suplimentar, alarmă, culoare metalizată gratuit și covorașe. Din decodarea VIN, se pare că mașina este născută pe 26 ianuarie.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.