Motorul 1.6 crdi HP
Motorul 1.6 crdi HP
Sunt un posesor de CEE’D crdi 1.6 HP, care nu mi-a creat decat o stare de confort si de bine.
Cand am optat pentru varianta HP (115cp), dealerul mi-a comunicat ca modificarile aduse motorului fata de cea LP (90cp) nu sunt doar de soft , ci si constructive, adica este modificata si turbina???
Eu am cunostinte si ceva experienta in motoare (ceva cursuri de motoare cu piston si turboreactoare prin facultate + RKuri la Dacie si Oltcit) si mai stiu si ca turbina este un dispozitiv actionat de gazele arse din galeria de evacuare si care actioneaza un compresor pentru aerul din admisie fortand intrarea acestuia in cilindri adica imbunatateste “factorul de umplere” al cilindrilor (v-a placut ce terminologie folosesc??? ). Ceea ce mai stiu este ca motorul diesel are si un compresor de motorina necesar asigurarii unei presiuni care sa favorizeze pulverizarea carburantului in cilindrul aflat la gradul maxim al compresiei aerului (dupa aia avand loc autoaprinderea, etc.).
Citind alte topicuri am observat ca apare des termenul “turbina” (protejarea turbinei. rulmentul turbinei…) dar acest termen nu apare si in tipul masinii (CRDI = Common Rail Direct Injection, nicaieri nu apare litera T = turbo)
Astfel mi-am dat seama ca nu stiu aproape nimic despre acest motor! (doar ca are transmisia distributiei cu lant, ca la Dacia 1300)
M-ar interesa cateva informatii despre acest motor:
- unde si cine l-a proiectat (auzeam ceva ba ca in Germania ba ca in Korea );
- acest motor echipeaza si modelul Hyunday I30? (am observat similitudini intre KIA CEE’D si Hyunday I30 nu numai la caracteristicile motorului ci si si la ampatament si ecartament);
- mai exista si alte masini echipate cu acest motor?
Daca exista si alte intrebari, nu ezitati sa le postati aici iar daca aveti si raspunsuri, va multumesc anticipat.
Cand am optat pentru varianta HP (115cp), dealerul mi-a comunicat ca modificarile aduse motorului fata de cea LP (90cp) nu sunt doar de soft , ci si constructive, adica este modificata si turbina???
Eu am cunostinte si ceva experienta in motoare (ceva cursuri de motoare cu piston si turboreactoare prin facultate + RKuri la Dacie si Oltcit) si mai stiu si ca turbina este un dispozitiv actionat de gazele arse din galeria de evacuare si care actioneaza un compresor pentru aerul din admisie fortand intrarea acestuia in cilindri adica imbunatateste “factorul de umplere” al cilindrilor (v-a placut ce terminologie folosesc??? ). Ceea ce mai stiu este ca motorul diesel are si un compresor de motorina necesar asigurarii unei presiuni care sa favorizeze pulverizarea carburantului in cilindrul aflat la gradul maxim al compresiei aerului (dupa aia avand loc autoaprinderea, etc.).
Citind alte topicuri am observat ca apare des termenul “turbina” (protejarea turbinei. rulmentul turbinei…) dar acest termen nu apare si in tipul masinii (CRDI = Common Rail Direct Injection, nicaieri nu apare litera T = turbo)
Astfel mi-am dat seama ca nu stiu aproape nimic despre acest motor! (doar ca are transmisia distributiei cu lant, ca la Dacia 1300)
M-ar interesa cateva informatii despre acest motor:
- unde si cine l-a proiectat (auzeam ceva ba ca in Germania ba ca in Korea );
- acest motor echipeaza si modelul Hyunday I30? (am observat similitudini intre KIA CEE’D si Hyunday I30 nu numai la caracteristicile motorului ci si si la ampatament si ecartament);
- mai exista si alte masini echipate cu acest motor?
Daca exista si alte intrebari, nu ezitati sa le postati aici iar daca aveti si raspunsuri, va multumesc anticipat.
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Motorul 1.6 crdi HP
Nota 9 pentru cunostinte si asemanarea cu dacia 1300 (scazut 1 punct).
Re: Motorul 1.6 crdi HP
In esenta CRDI (Common Rail Direct Injection) nu are treaba cu turbo, si se refera la sistemul de injectie al carburantului care e distribuit la injectoare printr-o galerie comuna de mare presiune. Nici macar nu are treaba neaparat cu motoarele pe motorina. De exemplu, Motoarele GDI pe benzina sunt si ele tot Common Rail, chiar daca in general lumea cand spune CR se gandeste doar la motoarele Diesel.
Acum, fiecare producator alege "numele" motorului asa cum ii place. Common rail sunt si DCi-urile, si HDI-urile, si cele de la Honda, etc. TDI-urile sunt de 2 feluri: PD TDI (Pumpe Duse) si CR TDI.
Observi ca din ce am enumerat eu doar TDI-urile au T-ul respectiv
Acum, fiecare producator alege "numele" motorului asa cum ii place. Common rail sunt si DCi-urile, si HDI-urile, si cele de la Honda, etc. TDI-urile sunt de 2 feluri: PD TDI (Pumpe Duse) si CR TDI.
Observi ca din ce am enumerat eu doar TDI-urile au T-ul respectiv
Cee'd 1.4 Best, Piston Gray, codename BISISICA, ODO: >74 000 KM din 2.04.2008
clic aici sa vezi ce-am mai pozat
clic aici sa vezi ce-am mai pozat
Re: Motorul 1.6 crdi HP
Fiindca nu pot sa mai editez:
DA, motorul e acelasi de pe I30. La fel ca probabil 70% din masina.
Din cate stiu motorul de pe Ceed este proiectat in Korea.
Turbina au sigur ambele modele. Daca e acelasi model de turbina sau nu, sau daca difera si alte componente (injectoarele poate), asta nu stiu.
DA, motorul e acelasi de pe I30. La fel ca probabil 70% din masina.
Din cate stiu motorul de pe Ceed este proiectat in Korea.
Turbina au sigur ambele modele. Daca e acelasi model de turbina sau nu, sau daca difera si alte componente (injectoarele poate), asta nu stiu.
Cee'd 1.4 Best, Piston Gray, codename BISISICA, ODO: >74 000 KM din 2.04.2008
clic aici sa vezi ce-am mai pozat
clic aici sa vezi ce-am mai pozat
Re: Motorul 1.6 crdi HP
multumesc lui rayman si ogy pentru raspunsuri!
Ogy, asemanarea cu Dacia 1300 a fost facuta nu pentru a denigra KIA ci pentru a arata ca in Romania se cunosc multe chestii despre motoarele cu distributie prin lant. Iar unii mai "trecuti" ca varsta ne-am mai upgradat cunostintele reparand anticele Dacii chiar daca acum eu nu pun mana nici sa dau la o parte capacul de plastic care acopera motorul.
Noi discutam pe forumuri tot felul de prostioare fara sa stim nimik despre masinile noaste. Uite, inca o necunoscuta a motorului este diametrul pistonului (alezajul) si si cursa (asa, ca informatie)
Se stiu mai multe despre motoarele Renaultului. Multe persoane credeau ca pe modelul Dacia Solenza s-a pus motorul de la Clio 1.4. Eroare, desi cilindreea este identica, rapoartele cusa x alezaj sunt diferite.
In alte topicuri, lumea se da de ceasul mortii in discutii despre upgrade sau dowgrade la cuplu si putere, dar noi nu stim nici daca aceste motoare sunt aceleasi de la inceputul fabricatiei, ori s-au mai schimbat cate ceva prin ele.
Poate unii colegi de forum au avut acces la anumite informatii pe care ni le pot pune la dispozitie si noua.
Ogy, asemanarea cu Dacia 1300 a fost facuta nu pentru a denigra KIA ci pentru a arata ca in Romania se cunosc multe chestii despre motoarele cu distributie prin lant. Iar unii mai "trecuti" ca varsta ne-am mai upgradat cunostintele reparand anticele Dacii chiar daca acum eu nu pun mana nici sa dau la o parte capacul de plastic care acopera motorul.
Noi discutam pe forumuri tot felul de prostioare fara sa stim nimik despre masinile noaste. Uite, inca o necunoscuta a motorului este diametrul pistonului (alezajul) si si cursa (asa, ca informatie)
Se stiu mai multe despre motoarele Renaultului. Multe persoane credeau ca pe modelul Dacia Solenza s-a pus motorul de la Clio 1.4. Eroare, desi cilindreea este identica, rapoartele cusa x alezaj sunt diferite.
In alte topicuri, lumea se da de ceasul mortii in discutii despre upgrade sau dowgrade la cuplu si putere, dar noi nu stim nici daca aceste motoare sunt aceleasi de la inceputul fabricatiei, ori s-au mai schimbat cate ceva prin ele.
Poate unii colegi de forum au avut acces la anumite informatii pe care ni le pot pune la dispozitie si noua.
- iulian2007
- PFR
- Posts: 1153
- Joined: 29 Jan 2008, 23:59
- Auto:
- Location: Braila
Re: Motorul 1.6 crdi HP
Din cunostintele pe care le detin, cei de la Hyundai nu au scos decat varianta HP, cea de 115 cai...numai kia a scos si varianta LP...asa ca intrebati-va colegii posesori de i30 echipate cu motoare 1.6 CRDI daca lor li s-a impus o astfel de operatiune...de resoftare
forumul pasionatilor de detailing click AICI si AICI
facebook - Polish Braila & PolishFaruri Braila
http://polishbraila.blogspot.com/
facebook - Polish Braila & PolishFaruri Braila
http://polishbraila.blogspot.com/
Re: Motorul 1.6 crdi HP
Slaba miscare cu acest topic.....
Plusez din nou eu cu un detaliu de pe pagina http://vinsearch.globalserviceway.com/S ... xxxxxxxxxx unde x-urile reprezinta seria caroseriei, si unde am putut sa vad mai multe caracteristici ale masinii printre care si tipul motorului: TDI (deci are supraalimentare cu turbina).
Astept si alte informatii....
Plusez din nou eu cu un detaliu de pe pagina http://vinsearch.globalserviceway.com/S ... xxxxxxxxxx unde x-urile reprezinta seria caroseriei, si unde am putut sa vad mai multe caracteristici ale masinii printre care si tipul motorului: TDI (deci are supraalimentare cu turbina).
Astept si alte informatii....
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: Motorul 1.6 crdi HP
Revin cu o diagrama de cuplu-putere-lambda ridicata unui motor care (se zice ca) ar fi resoftat. Diagrama numita KIA cuplu este scanata dintr-o brosura de prezentare a ceedului.
De asemenea am atasat si un pdf cu diagramele cuplurilor si puterilor inainte si dupa remapare
Astept comentarii si adaugiri
De asemenea am atasat si un pdf cu diagramele cuplurilor si puterilor inainte si dupa remapare
Astept comentarii si adaugiri
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- bondalicir
- Posts: 1820
- Joined: 02 Mar 2008, 02:56
- Auto:
- Location: Buftea
- Contact:
Re: Motorul 1.6 crdi HP
pai din cate vad e din grafice dupa resoftare are 122cp si vreo 270 nm. deci ar fi crescut pterea si cuplul. cei drept e cam ciudata curba de cuplu
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
-
- Posts: 4414
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Motorul 1.6 crdi HP
e posibil sa nu fie reala. e prea plata curba de putere...
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: Motorul 1.6 crdi HP
am facut niste verificari privind raportul dintre cuplu (M), turatie (n) si putere (P) conform formulei:
P= 0,14Mn puterea in CP, cuplul in Nm, iar turatia in rot/min
si se verifica (chiar mai precis decat in diagramele din brosura de prezentare a ceedului).
Deocamdata, inclin sa acord crezare acestor diagrame in lipsa altor date (contez pe buna intentie a celor care au postat aceste date).
Observati turatiile intre care se afla palierul cuplului maxim (peste 250Nm):
in diagrama din Superchips intre 1800 - 3300 rpm
in diagrama de resoftare intre 2100 - 3400 rpm
Intr-adevar, se vede o deplasare catre turatii mai inalte dar si o usoara ingustare a intervalului.
Intr-un alt topic privind "forjarea dieselurilor" concluzia era chiar sa forjam motoarele spre turatii 3000 rpm sa "scuturam" paletele turbinei de cenusa rezultata din arderea motorinei.
Eu, fiind posesor de FL nu cred ca voi intra in acest program de resoftare deoarece am deja acest program. Am aflat ca pe FL este un motor U2 (nu ma intrebati ce inseamna) care are peste 50 modificari fata de cel clasic.
As fi curios sa incerc un ceed 1.6crdi HP nonFL neresoftat ca sa-mi fac o idee privind diferentele de dinamica fata de FL.
P= 0,14Mn puterea in CP, cuplul in Nm, iar turatia in rot/min
si se verifica (chiar mai precis decat in diagramele din brosura de prezentare a ceedului).
Deocamdata, inclin sa acord crezare acestor diagrame in lipsa altor date (contez pe buna intentie a celor care au postat aceste date).
Observati turatiile intre care se afla palierul cuplului maxim (peste 250Nm):
in diagrama din Superchips intre 1800 - 3300 rpm
in diagrama de resoftare intre 2100 - 3400 rpm
Intr-adevar, se vede o deplasare catre turatii mai inalte dar si o usoara ingustare a intervalului.
Intr-un alt topic privind "forjarea dieselurilor" concluzia era chiar sa forjam motoarele spre turatii 3000 rpm sa "scuturam" paletele turbinei de cenusa rezultata din arderea motorinei.
Eu, fiind posesor de FL nu cred ca voi intra in acest program de resoftare deoarece am deja acest program. Am aflat ca pe FL este un motor U2 (nu ma intrebati ce inseamna) care are peste 50 modificari fata de cel clasic.
As fi curios sa incerc un ceed 1.6crdi HP nonFL neresoftat ca sa-mi fac o idee privind diferentele de dinamica fata de FL.
Re: Motorul 1.6 crdi HP
O colega a avut niste probleme la motorul unui Audi diesel si le-a rezolvat prin schimbarea setului de ambreiaj si a volantei (vreo 6000 ron).
Eu am ramas un pic debusolat din cauza volantei...este drept ca ultimul motor pe care l-am desfacut avea o volanta pasiva din otel turnat (era un Oltcit acum vreo 15 ani), iar acum am aflat si de existenta volantelor cu masa dubla....
Stie cineva daca si motoarele Ceedului au fost dotate cu astfel de volante?
Eu am ramas un pic debusolat din cauza volantei...este drept ca ultimul motor pe care l-am desfacut avea o volanta pasiva din otel turnat (era un Oltcit acum vreo 15 ani), iar acum am aflat si de existenta volantelor cu masa dubla....
Stie cineva daca si motoarele Ceedului au fost dotate cu astfel de volante?
Re: Motorul 1.6 crdi HP
Cunostintele mele legate de mecanica auto sunt foarte reduse. Am gasit totusi volante de Kia Ceed disponibile pe siteurile de piese auto, deci piesa exista:B06DAN wrote:Stie cineva daca si motoarele Ceedului au fost dotate cu astfel de volante?
http://www.pieseauto.ro/kit-ambreiaj/hy ... 62679.html
http://www.epiesa.ro/volanta-kia-ceed-h ... d-3713548/
http://www.ingaraj.ro/volanta-kia-ceed- ... 938/10618/
Kia Ceed 1.4 ED, 2008, ODO 93.000 Km.
-
- Posts: 4414
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Motorul 1.6 crdi HP
confirm prezenta volantei cu masa dubla si pe proceedul meu.
din cate am inteles, mai toate motoarele diesel au volanta cu masa dubla.
din cate am inteles, mai toate motoarele diesel au volanta cu masa dubla.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: Motorul 1.6 crdi HP
Intrebarea pe care am pus-o toamna trecuta nu mai e de actualitate. Am intrebat si in service si mi-au confirmat ca volanta este cu masa dubla.
Ma intreb daca mai exista vreun motor dezvoltat in mileniul asta care sa n-aiba astfel de volanta.
Ma intreb daca mai exista vreun motor dezvoltat in mileniul asta care sa n-aiba astfel de volanta.