offtopic: Nu vreau sa se ajunga la polemizare kia vs vw, dar fata de generatia trecuta ceed vine cu motorizari ma potente (aka nu vedem vreun 2.0 sau vreun benzinar turbat). Toti europeni s-au reorientat catre turbo pe benzina si aici
avantajele sunt evidente : taxa prima inmatriculare mai mica, asigurare mai mica, dinamica clar superioara(0-100, reprize, la turatii joase), consum mai mic teoretic si se
poate tuna adevarat. Dezavantaj: nu se poate pune gpl. Un alt posibil dezavantaj poate fi fiabilitatea, dar sincer nu cred ca isi cumpara cineva benzina sa mearga cu ea 300.000km. Acum, eu personal nu imi cumpar masina doar sa merg din A in B, ca atunci aveam alternativa RATB, Metrorex, taxiu etc si nu mai pierdeam 6-7000e la o masina de 4 ani daca o vand(+benzina, asigurare, revizii). Masina o mai cumperi sa si simti niste senzatii cateodata. (un motiv de mandrie, sa te simti bine, etc). Motoarele aspirate in general sunt cam depasite daca ne gandim la cate avantaje au cele turbo.(vw are tsi inca din 2004-2005 cred iar in 2012 vine kia cu aspirat...e ca nuca in perete). Pai ca sa concurezi cu cineva trebuie sa fi competitiv, iar motorul este un element al masinii mult prea important sa-l neglijezi. Acest 1.6gdi nu poate fi comparat cu 1.4 tsi ci mai degraba cu 1.2 tsi. De ce? Pai vorbim pe cifre: 1.6gdi cuplu 165NM la 4850RPM, 1.2 tsi 175NM la 1550RPM. Bun alte date: coompar 2 masini cu mase similare ( elantra 1.6gdi vs golf 1.2tsi
( 0-100 10.7s elantra; 0-100 10.6 golf). Pana si bmw a inceput sa se reorienteze pe turbo( si sa fim seriosi ca ei sunt la un nivel de f ridicat cu aspiratele). Si acum logc vorbind
1.6 = 1.2 ? In viata reala 1.6 = 1.2? (cam ciudat,nu?) 
Am aici niste date culese de pe un site profi.
Kia Cee´d 1,6 122 CP golf 5 1.4 tsi 122cp
0-100 km/h 10,73s ; 9,86s
60-100 km/h (2/3) 6,29s ; 5,47s
60-100 km/h (4) 10,90s ; 8,36s
80-120 km/h (3/4) 8,86s ; 7,40s
80-120km/h (4) 11,09s;
80-120 km/h (5) 15,59s;
Golful era incaltat cu gume de iarna ( dezavantaj)