Powerbox

Chiptuning, filtre, evacuari, admisii, suspensii, etc.
B06DAN
Posts: 304
Joined: 13 Oct 2009, 16:30
Auto:
Location: Ploiesti

Re: Powerbox

Post by B06DAN »

Hello! Eu am aflat mai tarziu de acest topic, l-am citit si as mai vrea ceva informatii despre produs.
Nu a mai postat nimeni nimic de mai bine de un an si voiam ceva comentarii de la cei care folosesc powerboxul.
Intrebarile mele sunt:
1. De ce producatorii unei masini nu ar pune ei direct un powerbox pe produsul lor?
2. De ce producatorii de masini nu ofere produsul lor si in varianta upgradata prin chiptunning, mai ales daca garantia nu se pierde iar parametrii de poluare si dinamici sunt ameliorati? Eu nu sunt convins nici ca chiptunningul oferit de serviceuri, ca nu aduce nici un prejudiciu motorului (sau, mai bine zis, trebuie sa si pierzi ceva, nu doar sa castigi).

crisanmario
Posts: 53
Joined: 22 Apr 2008, 15:02
Auto:
Location: Timisoara
Contact:

Re: Powerbox

Post by crisanmario »

Parerile mele:
1. Producatorii seteaza masinile in functie de multi factori,nu doar puterea conteaza.Avand in vedere ca aceeasi masina se vinde in zone cu temperaturi total diferite si trebuie sa mearga la fel de bine peste tot,ma gandesc ca isi iau niste masuri de precautie si marje ale pieselor componente.Probabil ca un powerbox,"fenteaza" cumva ECU-ul pentru a obtine mai multa putere,dar,pe de alta parte poate afecta alte piese...de exemplu ambreiajul...iar pentru a face si restul pieselor adaptate puterii marite,poate nu renteaza pentru producator ca si costuri.
In plus fiecare masina are o clientela "target",adica nu toate masinile trebuie sa fie puternice...cum se zice:fiecare marfa isi are clientul.
2.In cazul Cee'd-ului chiar cred ca au facut chiptuning din fabrica...ma refer la cele doua motoare diesel,LP si HP...e posibil sa ma insel si sa mai fie si alte modificari,nu garantez ca e doar softul schimbat,dar e posibil.
Pe de alta parte toata lumea trebuie sa castige intr-un fel sau altul,inclusiv firmele de tuning.
Motoarele,cum spuneam,au marja din constructie,adica fizic pot mai mult,dar din diferite motive nu renteaza sau nu se vrea.De exemplu,de multe ori,modelele noi au acelasi motor ca generatia veche,eventual cu cativa cai in plus ;)
Fabricantii de soft-uri si powerbox-uri etc cred ca se bazeaza in mare parte pe statistici cand dau(daca dau) garantie pentru produsele lor...in sensul ca daca cineva isi face chiptuning,nu inseamna ca foloseste puterea crescuta 100% din timp,iar cei ce forteaza motorul non-stop sunt poate foarte putini,statistic vorbind.
Pentru mine e clar ca chiptuningul scade in timp viata motorului,dar probabil destul de putin intr-o "durata normala de viata" ,adica...zic si eu...200.000 km,asa ca nu prea au reclamatii,banuiesc.
Din cate stiu,tunerii recomanda chiptuningul pana la 50.000 km,si cred ca exact din aceasta cauza...ca motorul sa nu fie uzat si sa mai duca o perioada buna de vreme,astfel incat,chiar daca "pica" sa zicem pe la 150-200 mii de km,sa nu te gandesti ca din cauza chipului,avand in vedere c-ai mers peste 100.000km deja cu ea pana cand a "cazut" :)
Treaba cu consumul mai scazut dupa chiptuning(implicit noxele)am auzit-o si eu.Din cate stiu eu,chiptuningul schimba curbele de cuplu si putere.Probabil dupa chip motorul se comporta mai bine la acceleratii,dar poate nu in toate turatiile si treptele de viteza se comporta dupa cum ar vrea producatorul,sau poate din cauza puterii marite ar trebui schimbate si alte piese(suspensii,directie etc) pentru ca toate sa fie ok,astfel incat se fac compromisuri pentru ca tot ansamblul sa functioneze corect.
Scuze pentru postul destul de lung.
Astea sunt parerile mele,astept si altele :)
1.6 HP DSL,115CP,Pewter Beige,interior Rainbow Blush,Base+optionale:scaune incalzite,jante aliaj 16'',proiectoare ceata,chei briceag,volan in piele,etc.
Album FOTO : http://picasaweb.google.com/crisanmario ... D16HP115CP#

b77dbc
Posts: 82
Joined: 13 Sep 2008, 13:48
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Powerbox

Post by b77dbc »

Cel mai bun exemplu de chiptunning este cel de la Ceed, intre LP si HP, masina fiind absolut identica.
Acum nu mai stiu daca s-a mai scris aici, chiar nu am chef sa citesc toate post-urile, dar powerbox-ul functioneaza extrem de simplu, asfel: el se intercaleaza intre senzorul de presiune din rampa si computer-ul de bord, "spunandu-i" sau mai bine zis "mintindu-l" pe acesta din urma care are in rampa o presiune mica, urmand ca CB-ul sa suplimenteze pana la presiunea stiuta de el a fi normala.
Aceasta presiune suplimentara inseamna o putere mai mare a motorului, cuplu ridicat si consum mai mic, pentru ca amestecul carburant este pulverizat mult mai fin.
Powerbox-urile vin setate din fabrica pe un plus de putere de 20%, setare care nu afecteaza cu nimic nici o componenta a masinii.
Este posibil ca daca se seteaza pe maxim, adica +30% sa apara probleme.
Din punctul meu de vedere, probabil, din cauza maririi cuplului motor, singura componenta care ar putea fi afectata in timp, ar fi ambreiajul.
Eu am facut cu masina de cand am montat powerbox-ul, cam 24.000km, timp in care nu am remarcat nimic in neregula, nu l-am dat jos niciodata cand am facut reviziile, nu m-a intrebat nimeni nimic de el.

Eu cam atat stiu de acest device, daca sunt persoane care detin mai multe detalii tehnice decat mine despre powerbox, isi pot expune parerea.
KIA Cee'd 1.6L CRDi TX, 115CP

b77dbc
Posts: 82
Joined: 13 Sep 2008, 13:48
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Powerbox

Post by b77dbc »

crisanmario wrote:@b77dbc Poti,te rog,sa-mi spui daca cumva scoate mai mult fum la accelerari bruste?Asta in caz ca-l vezi in oglinda retrovizoare...
Merci
Chiar am urmarit asta dupa ce l-am montat si nu se mai observa acel fum la accelerari bruste sau daca el inca exista este mult diminuat ca inainte.
Asta, asa cum am scris si mai devreme, din cauza ca amestecul carburant este mai fin pulverizat ca inainte, practic, fumul respectiv fiind motorina nearsa.
KIA Cee'd 1.6L CRDi TX, 115CP

B06DAN
Posts: 304
Joined: 13 Oct 2009, 16:30
Auto:
Location: Ploiesti

Re: Powerbox

Post by B06DAN »

Observ numai avantaje la folosirea powerboxului si a chiptunningului.
Nu m-as ralia la parerea ca publicul tinta prefera o masina cu motor mai slab in detrimentul uneia mai puternice (la aceeiasi bani, ca 200-300 euro nu pot constitui o piedica in cumpararea unei masini de 15-16000 euro).
Nici naiba nu stie ce motoare diesel are Ceedul pe el.
Am incercat eu sa propun un topic despre asta viewtopic.php?f=3&t=8954 care a murit fara postari prea multe). Toata lumea se da cunoscatoare dar luata la bani marunti, face pasul inapoi.
Nu uzura ambreiajului este problema producatorilor, ca asta e "consumabil" nu se schimba pe garantie.
Mai degraba este vorba de cutia de viteze care trebuie sa transmita o putere mai mare ceea ce inseamna presiune mai mare pe dintii pinioanelor, forte mai mari la cuplarea sincroanelor.
Interesant este ca producatorii powerboxurilor si cei care fac chiptunning in afara producatorului isi fac reclama la produsul lor dar nu ofera garantie impotriva dereglarii sau stricarii motorului pe care este pus powerboxul.
Chiar ma mir ca producatorii nu ofera masina cu mai multe modele de putere a motorului (i-ar costa infim fata de volumul de vanzari).
@crisanmario
Mi-e teama ca diferenta intre cu si fara powerbox sa nu fie doar de 50000km ci mai mare.
Producatorii acestor gadgeturi nu cred ca au putut arde etapele cercetarilor de motoare ale firmelor consacrate. Si in fotografia digitala exista firme gen Canon si Nikon, dar exista si nonameuri (de obicei chinezesti) care-ti ofera aparate pline de Megapixeli care pozeaza dupa colt... Mi-ar place sa completam topicul despre motoare cu date mai exacte, nu doar cu pareri....
Diferenta de motor intre HP si LP este doar de soft? Dealerul meu mi-a spus ca este si o modificare a turbinei (la FL)? O fi adevarat sau nu?
Pe de alta parte, a avut cineva curiozitatea sa faca masinii un test dinamic inainte si dupa tunare?
Si la administrarea medicamentelor se tine seama de efectul placebo....

User avatar
bondalicir
Posts: 1820
Joined: 02 Mar 2008, 02:56
Auto:
Location: Buftea
Contact:

Re: Powerbox

Post by bondalicir »

la 1,6 hp si lp difera si turbina nu numai softul...este drept ca cei cu lp pot sa-si faca chip sau powerbox si vor ajunge la 115cp , inda nu se poate folosi softul de pe hp, asta este clar...
legat de chiptuning. eu am de pe la 20k si acum am vreo 47k. pana acum absolut nici o problema (nici la revizii)... diferenta de putere se simte clar. nu am facut nici un dyno, insa am cronometrat 0-100 inainte si dupa si diferenta este cam o secunda (10.2-11.2 sunt valori aporximative). se simte si la depasiri, si in orice moment o calci mai tare... este si un topic cu reprize 60-100 deschis de flopy si se vede ca am performante extrem de apropiate de 2dsl, in conditiile in care masina e sw si am comparat cu un pro... ma rog din puntcul meu de vedere clar se merita diferenta de putere... la chiptuninig nu e doar o marire asa a puterii cu x%. sunt modificati mai multi parametrii in ecu pentru a obtine performante mai mari, as putea spune ca este setat asa mai spre racing (nu va ganditi la adevaratul sens al cuvantului, mai sport cred ca era mai potrivit...)
la acelasi stil de condus se simte o scadere a consumului cam de aprox 0,5%. la un stil normal de condus sunt convins ca nu or sa apara probleme la masina din cauza chipului, in schimb daca te dai la ea tot timpul si schimbi mereu numai la 3500-4000 atunci sunt convins ca o sa ai probleme mult mai repede. dar asta e valabil in ambele cazuri si cu chip si fara. cand ai un stil mai sportiv tot timpul atunci e bine in primul rand sa schimbi uleiul mult mai repede ca sa nu ai probleme.
eu nu mi-am facut chip sa ma duc la liniute sau sa fac curse cu ea. vreau sa stiu ca am mereu o rezerva de putere oricat ar fi de incarcata masina (si e mai mereu incarcata), sa fiu sigur pe ea in depasiri (imi place sa fac depasirile intr-un timp cat mai scurt), din cand in cand sa vad ce mai poate, si mi se pare mult mai vioaie in trafic...
legat de consum in ultimul timp in bucuresti reusesc cu brio 5,5-6% (probabil cand voi merge mai mult cu ac pornit va creste pe la 6,5%) iar in afara in jur de 5% la o viteza medie de 90-100km/h
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro

B06DAN
Posts: 304
Joined: 13 Oct 2009, 16:30
Auto:
Location: Ploiesti

Re: Powerbox

Post by B06DAN »

bondalicir wrote:la 1,6 hp si lp difera si turbina nu numai softul...este drept ca cei cu lp pot sa-si faca chip sau powerbox si vor ajunge la 115cp , inda nu se poate folosi softul de pe hp, asta este clar...
legat de chiptuning. eu am de pe la 20k si acum am vreo 47k. pana acum absolut nici o problema (nici la revizii)... diferenta de putere se simte clar. nu am facut nici un dyno, insa am cronometrat 0-100 inainte si dupa si diferenta este cam o secunda (10.2-11.2 sunt valori aporximative). se simte si la depasiri, si in orice moment o calci mai tare... este si un topic cu reprize 60-100 deschis de flopy si se vede ca am performante extrem de apropiate de 2dsl, in conditiile in care masina e sw si am comparat cu un pro... ma rog din puntcul meu de vedere clar se merita diferenta de putere... la chiptuninig nu e doar o marire asa a puterii cu x%. sunt modificati mai multi parametrii in ecu pentru a obtine performante mai mari, as putea spune ca este setat asa mai spre racing (nu va ganditi la adevaratul sens al cuvantului, mai sport cred ca era mai potrivit...)
la acelasi stil de condus se simte o scadere a consumului cam de aprox 0,5%. la un stil normal de condus sunt convins ca nu or sa apara probleme la masina din cauza chipului, in schimb daca te dai la ea tot timpul si schimbi mereu numai la 3500-4000 atunci sunt convins ca o sa ai probleme mult mai repede. dar asta e valabil in ambele cazuri si cu chip si fara. cand ai un stil mai sportiv tot timpul atunci e bine in primul rand sa schimbi uleiul mult mai repede ca sa nu ai probleme.
eu nu mi-am facut chip sa ma duc la liniute sau sa fac curse cu ea. vreau sa stiu ca am mereu o rezerva de putere oricat ar fi de incarcata masina (si e mai mereu incarcata), sa fiu sigur pe ea in depasiri (imi place sa fac depasirile intr-un timp cat mai scurt), din cand in cand sa vad ce mai poate, si mi se pare mult mai vioaie in trafic...
legat de consum in ultimul timp in bucuresti reusesc cu brio 5,5-6% (probabil cand voi merge mai mult cu ac pornit va creste pe la 6,5%) iar in afara in jur de 5% la o viteza medie de 90-100km/h
Chiptunningul l-ai facut la un service KIA?
Daca raspunsul este "DA" cat te-a costat si unde l-ai facut?

quelloo
Posts: 4414
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Powerbox

Post by quelloo »

Chiptuningul la service Kia costa 620Euro cu tot cu TVA si poate fi facut la MIT sau IMG.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

User avatar
bondalicir
Posts: 1820
Joined: 02 Mar 2008, 02:56
Auto:
Location: Buftea
Contact:

Re: Powerbox

Post by bondalicir »

nope. in alta parte, nu spun sa nu fac reclama... cine e interesat pe privat...
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro

Post Reply

Return to “Performance tuning”