Cum conducem corect 7DCT?
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Mi s-a schimbat kit-ul DCT pe garantie si au facut update la soft ECU. Merge din nou asa cum trebuie, ca atunci cand era masina noua. Bafta!
- Alx03
- Posts: 478
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Cati km are masina? Luni sunt programat si eu pentru verificarea cauzelor trepidatiei mentionate in post-ul anterior. De fapt, am discutat sa las masina de duminica seara la service, tocmai pentru ca deocamdata la mine trepidatia nu apare decat la rece. Sper doar sa nu fie o situatie de "noi n-am reusit sa observam nimic". Mi-au spus ca, in principiu, s-ar incerca initial cu o recalibrare a cutiei si ambreiajului (orice o fi insemnand asta) iar daca nu rezolva nimic, se va da jos cutia si vor verifica chiar ambreiajul. 15k km...mult, mult prea devreme.
- Alx03
- Posts: 478
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Aseara am laat masina, iar azi l-amiaza am luat-o - din pacate, chiar daca proba s-a facut rece, nu au reiesit probleme legate de ambreiaj pe diagnoza si nici n-au observat vreo trepidatie la prima pornire. In alte cuvinte, mi s-a recomandat sa mai astept pana se agraveaza si e mai evident, dupa cum ma asteptam. Totodata, mi s-a facut si mie recomandarea ce a mai mentionat-o cineva pe aici, de-a o pune in "N" cu AutoHold activ cand stau mai mult pe la semafoare; lucru care... personal mi se pare aberant, cu atat mai mult ca nu apare in manualul masinii si nici nu are sens, de altfel - daca producatorul ar fi proiectat masina astfel incat sa fie trecuta in "N" atunci se stationeaza la semafor, atunci de ce cu sistemul "Start/Stop" (ISG) pornit, ajungi la un semafor, opresti, se opreste motorul, iar la trecerea in "N" se reporneste motorul? Stiu ca treaba asta e putin contradictorie, in sensul ca probabil pentru transmisie e irelevant sa o mai pui in "N" daca ISG-ul e activ si motorul se opreste, dar chiar si-asa, nu cred ca asa ar fi mersul lucrurilor daca producatorul avea in minte recomandarile acestea.
In concluzie, probabil ca n-o s-o pun in continuare in "N" pana in momentul in care vad o recomandare oficiala de producator in privinta asta si astept sa se agraveze problema.
In concluzie, probabil ca n-o s-o pun in continuare in "N" pana in momentul in care vad o recomandare oficiala de producator in privinta asta si astept sa se agraveze problema.
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Mai postez odata pentru cei veniti mai tarziu pe forum (raspunsul pe care l-am primit eu):
Thank you for contacting Kia Motors Ireland.
The design of our DCT transmission means it will disengage both clutches when the vehicle has come to a stop and the brake pedal remains pressed. When the driver goes to move the vehicle, the clutches then re-engage.
If you require more detail on the system, or a test drive of a vehicle equipped with it, please don’t hesitate in contacting a Kia dealer. Click here to find a list of Kia dealers across Ireland.
Joe Langan Customer Care
Kia Motors Ireland
Thank you for contacting Kia Motors Ireland.
The design of our DCT transmission means it will disengage both clutches when the vehicle has come to a stop and the brake pedal remains pressed. When the driver goes to move the vehicle, the clutches then re-engage.
If you require more detail on the system, or a test drive of a vehicle equipped with it, please don’t hesitate in contacting a Kia dealer. Click here to find a list of Kia dealers across Ireland.
Joe Langan Customer Care
Kia Motors Ireland
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
- Alx03
- Posts: 478
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Au mentionat ca au mai avut doua cazuri unde a fost necesara inlocuirea ambreiajului la 28.000 km, respectiv 32.000 km (aproximativ), iar cauza gasit ar fi aceasta, faptul ca masina e tinuta in "D" cu frana apasata, pentru intervale lungi. Ce-mi "place" cum se contrazic unii pe ceilalti... eu as tinde sa merg pe recomandarea oficiala de la Kia decat pe cea a unui "reseller".
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5235
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Cum conducem corect 7DCT?
"The design of our DCT transmission means it will disengage both clutches when the vehicle has come to a stop and the brake pedal remains pressed. When the driver goes to move the vehicle, the clutches then re-engage"
Deci volanta e buba la masina asta.Atata timp cat ambreiajele stau decuplate iar la plecare cupleaza si vibreaza, nu exista decat o cauza:volanta nu isi face treaba.
Deci volanta e buba la masina asta.Atata timp cat ambreiajele stau decuplate iar la plecare cupleaza si vibreaza, nu exista decat o cauza:volanta nu isi face treaba.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
- bondalicir
- Posts: 1820
- Joined: 02 Mar 2008, 02:56
- Auto:
- Location: Buftea
- Contact:
Re: Cum conducem corect 7DCT?
E foarte posibil sa fie asa... La prefacelift cică se schimba volanta cu una mai buna care suporta mai mulți Nm dacă ai probleme
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
- Alx03
- Posts: 478
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Da, are sens, insa cel putin datele recente arata ca nu prea au nimerit-o, din moment ce intelesesem ca versiunea facelift ar trebui sa aiba deja versiunea imbunatatita de volanta.
Re: Cum conducem corect 7DCT?
”Au mentionat ca au mai avut doua cazuri unde a fost necesara inlocuirea ambreiajului la 28.000 km, respectiv 32.000 km (aproximativ)”
Eu am fost ala cu 28000![d'oh! #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
Eu am fost ala cu 28000
![d'oh! #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Cum conducem corect 7DCT?
E aiurea sa spuna cineva sa treci masina in N cand stai mult cu frana apasata. Daca ambreiajele ar fi cuplate , fie si putin, s-ar incinge si ar mirosi ca dracu. Materialul ferodourilor este de FRICTIUNE, nu de ANTI-FRICTIUNE. E antitehnic sa gandeasca cineva asa (dar in cazul lui Dorel orice e posibil).
In ceea ce ma priveste, n-am dat mii de euro pe briz-briz-uri de confort ca sa nu le folosesc. Desi am doar doua sensuri giratorii si un semafor pana la munca, prima grija cand plec de pe loc e sa activez Autohold-ul. In rest e treaba masinii sa schimbe, sa cupleze, sa decupleze, sa stea franata, etc...
In ceea ce ma priveste, n-am dat mii de euro pe briz-briz-uri de confort ca sa nu le folosesc. Desi am doar doua sensuri giratorii si un semafor pana la munca, prima grija cand plec de pe loc e sa activez Autohold-ul. In rest e treaba masinii sa schimbe, sa cupleze, sa decupleze, sa stea franata, etc...
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
- ionutp
- Admin
- Posts: 994
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Am cautat si eu referitor la aceasta problema pe alte site-uri dar nu am gasit mare lucru (ci mai degraba alte probleme la Hyundai cum ca ar sari peste treapta 3). Nu stiu daca ajuta statul la semafor cu masina in N, banuiesc ca acolo ambreiajele sunt decuplate si nu ar trebui sa fie acolo problema. Eu ma gandesc ca problema nu e la statul pe loc ci la mersul "la pas", foarte incet si foarte des. Daca era vorba de semafor, sunt destul de sigur ca se putea rezolva din software.
Cei cu aceasta problema, aceata apare doar in treapa 1? Sau doar la treptele impare? Ma gandesc ca la cele pare nu ar trebui sa fie nicio problema.
Cei cu aceasta problema, aceata apare doar in treapa 1? Sau doar la treptele impare? Ma gandesc ca la cele pare nu ar trebui sa fie nicio problema.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
- Alx03
- Posts: 478
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Cum conducem corect 7DCT?
In Cluj?Impulsiv wrote:Eu am fost ala cu 28000
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Strict in cazul meu, n-am vazut problema decat in treapta 1. Dar inca o data, la mine nu se reproduce deocamdata decat la rece problema. Si aparent, apare destul de aleatoriu. Azi sau ieri nu s-a manifestat problema deloc.ionutp wrote:Cei cu aceasta problema, aceata apare doar in treapa 1? Sau doar la treptele impare? Ma gandesc ca la cele pare nu ar trebui sa fie nicio problema.
Complet de acord. Am mai auzit ca cei ce la Dacia faceau astfel de recomandari pe vremuri cand aveau robotizata pe Duster. Nu stiu daca nu era tot un Dorel si pe acolo care facea recomandarile astea.akeem wrote:E aiurea sa spuna cineva sa treci masina in N cand stai mult cu frana apasata. Daca ambreiajele ar fi cuplate , fie si putin, s-ar incinge si ar mirosi ca dracu. Materialul ferodourilor este de FRICTIUNE, nu de ANTI-FRICTIUNE. E antitehnic sa gandeasca cineva asa (dar in cazul lui Dorel orice e posibil).
Insa ce mi-au zis mie cei de la service nu e ca ar ramane cuplate ambreiajele, ci ca ar fi cumva echivalentul la a tine pedala de ambreiaj apasata la o masina cu transmisie manuala, la semafor. Insa sunt in continuare sceptic legat de asta.
Eu inca nu inteleg rolul Autohold-ului in alt scop decat unul strict de confort. Tot ce face sistemul, din cate stiu eu, e sa iti tina pistonul de frana presurizat chiar si dupa ce lasi pedala de frana, pana la apasarea acceleratiei. Nu cred ca are niciun alt rol protector, sincer sa fiu.akeem wrote:In ceea ce ma priveste, n-am dat mii de euro pe briz-briz-uri de confort ca sa nu le folosesc. Desi am doar doua sensuri giratorii si un semafor pana la munca, prima grija cand plec de pe loc e sa activez Autohold-ul. In rest e treaba masinii sa schimbe, sa cupleze, sa decupleze, sa stea franata, etc...
- zaboss
- Posts: 1180
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Re: Cum conducem corect 7DCT?
N la automate e echivalentul punctului mort de la manuale. Motorul e deconectat de transmisie.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Așa este, N decupleaza cutia de motor dar se folosește când stai cu mașina pe loc cu motorul pornit sau vrei să o miști cu motorul oprit.
Eu nu vad unde este comoditatea unei cutii automate dacă trebuie să o treci la semafor în N.
Am un prieten care are o mașină identică cu a mea doar că are 7DCT, am făcut schimb de mașini câteva zile, ce am observat la 7DCT in trafic aglomerat cutia trece în câțiva metri în treapta a II a, când circuli bară la bara, practic rulezi cu ambreiajele patinate, atunci se uzează, se încălzesc, în momentul când se încălzesc începe să trepideze mașina la plecarea de pe loc.
Tot se vorbește de volanta, de cuplu, nu are nici o treabă volanta cu uzura prematură a ambreiajelor, ca să transmiți un cuplu mai mare de la motor către ambreiaj îți trebuie o volanta de diametru mai mare, inclusiv disc de ambreiaj mai mare în diametru, nu vad ce schimbare ar fi după spusele unora care susțin că unele mașini Kia mai recente au volante mai bune care transmit cuplu mai bine, poate alte ambreiaje care nu se uzează repede datorita frecării, nu poți mari cuplul transmis de la motor dacă păstrezi același diametru al volantei.
O altă cauză care duce la uzura prematură a celor două ambreiaje ar fi distanța mică între ele sau între volantă, funcționând foarte patinat când se schimbă vitezele, mai ales la turații mari sau probleme ale softului de control al cutiei de viteze, în special când se produce debreirrea automată.
Ce am mai observat, pe mod sport, dacă conduci mai sportiv cutia zmuceste când schimbă vitezele, dacă le schimbi manual nu mai simți acea zmuceală.
După ce am terminat "schimbul" prietenul mi-a spus că îi place mai mult "manuala" mea, în primul rand ca demaraj și că a uitat de tremuratul mașinii sau de șocurile când conduce mai sportiv, singurul dezavantaj fiind mestecatul în cutie când este aglomerație.
El a cumparat Sportage la două luni după ce am cumpărat eu, acum regretă ca nu a luat MT, i-am arătat discuțiile de pe aici, mașina lui are cam 21000km acum, zice că se roagă zilnic să nu îl lase ambreiajele sau cutia pe cine știe unde.
Am fost odată la pește împreună, cu mașina lui, pe drum de țară, adică..... câmp, am condus eu, am mai spus că uneori cutia nu mai știa ce treaptă să schimbe, de două ori a sărit din treapta 1 in 3, la câteva urcări am simțit miros de ambreiaj încins, clar am urcat cu ambreiajele patinate cu treapta a II a, ca să nu o mai chinui am trecut pe sport și schimbat vitezele manual.
Eu nu vad unde este comoditatea unei cutii automate dacă trebuie să o treci la semafor în N.
Am un prieten care are o mașină identică cu a mea doar că are 7DCT, am făcut schimb de mașini câteva zile, ce am observat la 7DCT in trafic aglomerat cutia trece în câțiva metri în treapta a II a, când circuli bară la bara, practic rulezi cu ambreiajele patinate, atunci se uzează, se încălzesc, în momentul când se încălzesc începe să trepideze mașina la plecarea de pe loc.
Tot se vorbește de volanta, de cuplu, nu are nici o treabă volanta cu uzura prematură a ambreiajelor, ca să transmiți un cuplu mai mare de la motor către ambreiaj îți trebuie o volanta de diametru mai mare, inclusiv disc de ambreiaj mai mare în diametru, nu vad ce schimbare ar fi după spusele unora care susțin că unele mașini Kia mai recente au volante mai bune care transmit cuplu mai bine, poate alte ambreiaje care nu se uzează repede datorita frecării, nu poți mari cuplul transmis de la motor dacă păstrezi același diametru al volantei.
O altă cauză care duce la uzura prematură a celor două ambreiaje ar fi distanța mică între ele sau între volantă, funcționând foarte patinat când se schimbă vitezele, mai ales la turații mari sau probleme ale softului de control al cutiei de viteze, în special când se produce debreirrea automată.
Ce am mai observat, pe mod sport, dacă conduci mai sportiv cutia zmuceste când schimbă vitezele, dacă le schimbi manual nu mai simți acea zmuceală.
După ce am terminat "schimbul" prietenul mi-a spus că îi place mai mult "manuala" mea, în primul rand ca demaraj și că a uitat de tremuratul mașinii sau de șocurile când conduce mai sportiv, singurul dezavantaj fiind mestecatul în cutie când este aglomerație.
El a cumparat Sportage la două luni după ce am cumpărat eu, acum regretă ca nu a luat MT, i-am arătat discuțiile de pe aici, mașina lui are cam 21000km acum, zice că se roagă zilnic să nu îl lase ambreiajele sau cutia pe cine știe unde.
Am fost odată la pește împreună, cu mașina lui, pe drum de țară, adică..... câmp, am condus eu, am mai spus că uneori cutia nu mai știa ce treaptă să schimbe, de două ori a sărit din treapta 1 in 3, la câteva urcări am simțit miros de ambreiaj încins, clar am urcat cu ambreiajele patinate cu treapta a II a, ca să nu o mai chinui am trecut pe sport și schimbat vitezele manual.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
- Alx03
- Posts: 478
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Mie mi se pare clar ca cei de la Kia au cam dat-o in in bara cu 7DCT-ul acesta pe un SUV. Si da, @Faust, ai dreptate, si eu cred ca uzura accentuata apare atunci cand cutia patineaza ambreiajele aiurea in trafic bara la bara sau la mers incet. Si o experienta asemanatoare cu a ta am avut si eu cand am urcat pe un drum neamenajat pe "D". Cutia parea atat de indecisa incat am preferat sa trec pe Manual si sa o tin eu intr-o treapta constanta, la o turatie acceptabila. Sincer, chiar nu stiu care o sa fie deznodamantul cu aceste cutii, dar daca o sa se continue asa, o sa scada mult si valoarea de revanzare a masinilor foarte curand.