deschid acest subiect pentru ca sincer nu am gasit mare lucru aici. am vazut cateva filmulete pe youtube si apoi am citit pe forumuri kia si hyundai din strainatate despre imperecherea nefericita dintre 1.6 t-gdi si cutia 7dct. sincer m-am cam speriat. cu ocazia asta am invatat ca AT nu e acelasi lucru cu DCT . e adevarat ca majoritatea "plangerilor" sunt din 2016 si 2017, ca unii sunt multumiti dupa cateva update-uri la TCU samd.
vin acum cu intrebarea din titlu...avem posesori de sportage care au patit rusinea sa accelereze in modul DRIVE si masina sa nu se miste, sau sa fie nevoiti sa opreasca cateva minute in trafic pentru ca s-a incins transmisia, spre disperarea soferilor din spatele lor?
Kia Sportage, 1.6 t-gdi, 4x4, 7DCT, style, infrared, MY2018
Nu ai cautat cum trebuie.
Vezi topicurile "cum conducem corect 7dct" si "miros puternic de incins".
Ce spui tu e comportament normal in anumite conditii, nu foarte frecvente.
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+
Dupa ce am citit pe forumul asta ca LKAS si AEB sunt varza iar AWD-ul e inutil, asta mai lipsea sa aflu, ca e posibil sa trebuiasca sa stau in mijlocul drumului sa se raceasca transmisa disperandu-i pe cei din spate. Mie daca mi s-o intampla, al naibi sa fiu daca nu trag pe dreapta si abia apoi astept sa se raceasca. Cu orice risc.
Off topic: Pe LKAS si AEB sunt doar pareri.
Nu s-a pus de acord tot forumul ca sunt praf.
Multi de pe forum (printre care si eu) sunt foarte multumiti de ele.
On topic: Risc de incalzire vs o viteza de schimbare superioara fata de cutiile clasice. Avantaje si dezavantaje
Eu am avut automata dublu ambreiaj umeda, Dct e uscata si da mai multe probleme. Similar Dsg uscata de la Vw. Daca ar fi sa votez pro sau contra Dct, m-as abtine de la vot. Garantia de 7 ani e solida.
Ref Lkas si Aeb, nu conteaza opiniile, conteaza daca sistemele functioneaza cum zice manualul. Cat despre 4x4 vezi clipul cu Sorento din topicul dedicat 4x4.
LKAS nu e varza, e un sistem de asistenta care te ajuta, nu prea stiu unde dar te ajuta... Poate pe copiii astia care fac scoala pe masini noi... Totul se rezuma la asteptari.
LKAS e super pe autostrada, unde corectiille pe care trebuie sa le faci la curbe sunt destul de mici iar traficul e destul de fluid. La drum lung reduce din oboseala. IN general la sistemele astea e si o masura de siguranta sa nu faca manevre mai bruste decat ai putea tu sa contracarezi. L-am testat din plin anul trecut cand am fost in vacanta pana in Portugalia si si-a facut treaba cu varf si indesat.
omul de fapt este speriat de o problema care intradevar nu s-a discutat aici pe forum si anume faptul ca esti in drive si masina nu vrea sa accelereze. problema intalnita in america la tucson cu aceasta motorizare si cutie... sunt 120 de pagini pe care le-am citit si eu si chiar era deranjant... erai in drive si masina se tura si nu pleca de pe loc, indiferent cat de tare apasai acceleratia si nu era incinsa cutia. adica nu dadea semnal in bord sa tragi pe dreapta ca e incinsa. facea pur si simplu aleator... au fost destul de multi cu problema, repet doar la tucson nu si la sportage... si ca sa fac un rezumat la ce am citit acolo... problema s-a tot studiat si concluziile nu erau foarte concludente... ba era soft, remapau se rezolva pt o perioada de timp apoi iar revenea buba... sau era de la nush ce actuator de schimba vitezele... samd... se ajunsese chiar la masini oprite in reprezentanta pt teste sau rascumparate de hyundai pt verificari... la sportage in schimb nu s-a semnalat aceasta problema in state, deci posibil sa fie softuri diferite, sau cine stie... si eu am avut dilema asta, insa am trecut peste si sunt destul de hotarat pe aceasta combinatie 1.6tgdi cu 7dct, asta daca nu apare in viitorul apropiat 2 tgdi cu dct cum se svoneste...
... legat de incalzire este destul de clar din punctul meu de vedere... constructiv se poate incinge aceasta cutie, care nu este pt forjat in noroaie cat casa si nameti enormi... este mai mult un sistem 4x4 ca si sistem de siguranta... nu este pt offroad veritabil... s-a mai discutat chestia asta... nu este usor sa o incingi, dar nici imposibil...
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
momentan "studiez problema" si pe un site/forum kia din UK ( http://www.kiaownersclub.co.uk/forum/gt ... page6.html ). problema exista si la masinile din Europa. una peste alta ajung la concluzia ca de fapt problema MARE "zace" in sofer si stilul de condus. atunci cand am inteles ca 7DCT (si DCT in general) nu este o automata, ci o automatizata, cu 2 ambreiaje, mi-am dat seama ca ceea ce spune omul asta in videoclip este foarte aproape de adevar .
daca cineva are totusi sfaturi utile ca cele din videoclip, gen ce anume sa faci, sau sa nu faci/sa eviti, eu unul as fi recunoscator.
drumuri usoare tuturor!
Kia Sportage, 1.6 t-gdi, 4x4, 7DCT, style, infrared, MY2018
Da! Am patit-o si eu cu DCT-ul in traficul din Bucuresti de cateva ori....Prima data aproape ca m-am panicat. Mi s-a intamplat in intersectiile aglomerate cand accelerezi/apoi franezi imediat dupa numai 2-3 m /iar accelerezi / iar pui frana = e... cand accelerezi din nou....masina sta pe loc (te poate lovi cel din spate care anticipeaza ca odata eliberata calea de rulare TU sa pleci) si in acest caz te precipiti, nu stii ce are masina si bagi piciorul tare in acceleratie. Balbaiala dureaza cam 2-3 secunde. NU prea ma pricep la DCT dar banuiesc ca e din cauza balbaielii piciorului pe acceleratie....calculatorul neintelegand ce vreau eu sa fac...Mentionez ca am cu DCT-ul 3000 km din care 2000 in Bucuresti.
Eu nu am patit asa ceva in 8000 km in Bucuresti. La DCT se recomanda sa nu o "freci"(inch forward) la semafor ci sa lasi spatiu suficient ca atunci cand te pui in miscare sa aibe timp ambreiajul sa se cupleze complet. Iar cand franezi, accelerezi, franezi, iar accelerezi e nomal sa se piarda putin.
Am ramas impotmolit in noroi cu a mea si m'am chinuit cam 10 minute sa ies. Nu mi s'a incalzit transmisia.
Peugeot 5008 GT 2019, 2.0 Diesel EAT8, 177CP
EX: Kia Sportage MY2017, 1.7 CRDI 7DCT, Style, New InfraRed
Kia Cee`d Facelift 2010 1.6 CRDI , Best, Black Pearl
Nu. Primul lucru dupa ce pornesc masina dezactivez ISG. Mi se pare o prostie inutila acest sistem. La prima revizie ii voi intreba daca se poate dezactiva definitiv:). Sau macar sa fie dezactivat la pornire si sa il activez eu daca vreau.
Peugeot 5008 GT 2019, 2.0 Diesel EAT8, 177CP
EX: Kia Sportage MY2017, 1.7 CRDI 7DCT, Style, New InfraRed
Kia Cee`d Facelift 2010 1.6 CRDI , Best, Black Pearl