@Faust, recunosc ca sunt departe de a fi niște cutii reușite dar putem contribui și noi la evitarea apariției necesității unor reparatii majore.
Din sfaturile lui Bogdan.adrian.bv citire, posesor de XCeed cu 7DCT și fără nicio problema în zeci de mii de km:
"1. Utilizez frâna normal - în sensul că o aplic astfel încât să funcționeze star stop corect, nu doar o țin puțin apăsată să nu se miște mașina când sunt la o trecere / cedează /girație etc. Când apăs normal frâna și o țin decuplează automat cutia chiar dacă este în drive, se vede cel mai ușor atunci când nu intră start stop (cazuri în care nu oprește motorul că ai AC-ul pornit și clima nu a ajuns în temp etc.) pentru că turația scade la fel ca atunci când o pui tu manual pe N. Dacă țin frâna apăsată foarte puțin am impresia că mașina este un pic ezitantă și vrea să o țină din ambreiaj cea ce sigur duce la uzură prematură.
2. Încerc sa o las eu manual pe N dacă este un semafor sau trecere la nivel de cale ferată. Nu știu sincer dacă ajută sau nu dar nici rău nu îi face și este ok pentru mine, este în stilul meu de condus făcând asta și la mașinile manuale pe care le conduc.
3. Cât pot încerc să evit crawling, deplasarea cu viteză foarte mică în trafic bară la bară, cum ai face o pornire de pe loc nesfârșită

. Cred că acest scenariu este cel mai păgubos pentru orice cutie care are ambreiaje, fie ea DCT, DSG (same thing), manuală etc. Poate cele care au ajutor de la motor electric suferă mai puțin în acest scenariu. încerc cât pot în această situație să stau liniștit pe loc până se mișcă traficul din față și pot face o plecare normală din loc chiar dacă ulterior opresc complet iar, încerc pe tot posibilul să nu mă deplasez lipit de bara celui din față la viteză foarte mică. Acum depinde foarte mult de trafic, la noi la Brașov deși se aglomerează binișor în intervale orare normale, nu este prăpădul din București la aceleași ore. Merg de prea multe ori în București și sunt momente când traficul face viața acolo aproape imposibilă
Sincer nu cred că "dracul" este așa negru, sunt mai puțin fiabile transmisiile dual clutch? posibil însă nici un gunoi complet nu cred că sunt cum le tot blamează unii și alții. În-afară de PDK-ul de la Porsche care am citit și auzit păreri că sunt cele mai performante și fiabile, toți producătorii au avut ușoare probleme de calitate la DCT-uri. Și eu mi-am asumat un posibil risc de fiabilitate dar nu cred în nici un caz că este sfârșitul lumii. Dacă merg normal cu ea nu mă aștept la surprize neplăcute prea mari și nici dacă este necesar la un moment dat să schimb un set de ambreiaje nu este o tragedie. Cum am tot citit păreri în mediu on-line nu te poți aștepta să o conduci ca pe o transmisie cu convertizor de cuplu într-un trafic infernal zi de zi și să fie super fiabilă sau să nu aibă uzură prematură, nu cred că o astfel de abordare este realistă."