7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Forum cu de toate despre Kia Sportage
Post Reply
User avatar
Ciprian Bivol
Posts: 111
Joined: 05 Nov 2019, 17:35
Auto: Sportage 1.6 TGDI 4x4 7DCT
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Ciprian Bivol »

E misto AT-ul, dar nu prea se regaseste pe masinile ieftine. Cu mici exceptii(ex: Suzuki, PSA, Mazda)...Bine, CX5 cu cutie automata e la alt nivel de pret.
Cred ca ai dreptate Akeem.

O alta situatie cu care ma intalnesc zilnic, am niste bumpere de viteza in cartier si trebuie sa merg f incet. Aproape opresc, dar nu schimba in vit I. Acolo schimb eu manual vitezele.

Dar in majoritatea timpului, cutia de viteze e o placere.

Wdfty
Posts: 16
Joined: 21 Feb 2020, 14:40
Auto: Sportage
Location: București

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Wdfty »

E ciudată treaba că ea patinează mult/cuplează tarziu in a 2a dar lumea aici se plânge de tremurat in a 1a la plecarea de pe loc. Și atunci vorbim de celălalt ambreiaj...

aqua
Posts: 513
Joined: 07 Jan 2017, 12:55
Auto: T-GDI/GTLine
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by aqua »

1st, 2nd, 4th and 5th gear are located on the lower output shaft #1, whereas 3rd, 6th, 7th and reverse gear are located on the upper shaft #2. To shorten transmission length, 4th and 6th gear share one common driving gear, and 2nd and reverse gear share another common gear on the input shaft.

deci nu, nu sunt unu la unu

aici doc pentru curiosi, f multe amanunte interesante si constructive despre dct
More Efficiency with the Dry Seven-speed Dual-clutch Transmission by Hyundai.pdf
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT

Wdfty
Posts: 16
Joined: 21 Feb 2020, 14:40
Auto: Sportage
Location: București

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Wdfty »

Știam de documentul asta dar nu am observat aranjamentul vitezelor atipic fata de alte transmisii cu dublu ambreiaj.
In mod normal 1-3-5-7 pe unul și R-2-4-6 pe celălalt...
Atunci da...se explica problema tremuratului daca este ca in document și ambreiajul 1 este cel care se uzează in permanență
DAR...atunci cum se explica schimbarea la fel de rapida din 1-2? Daca erau pe același ambreiaj ar trebui sa fie o întârziere. Este cel puțin ciudat...
Eu cred 99% că în treapta 2 cuplează celălalt ambreiaj.
Altfel nu are cum să aibă loc schimbarea atât de repede.

Wdfty
Posts: 16
Joined: 21 Feb 2020, 14:40
Auto: Sportage
Location: București

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Wdfty »

Poate că daca vitezele sunt pe același arbore nu înseamnă că le corespunde același ambreiaj.
Viteze pare sunt pt ambreiajul unu, cele impare pt doi. Altfel nu se poate face schimbul repede..

Wdfty
Posts: 16
Joined: 21 Feb 2020, 14:40
Auto: Sportage
Location: București

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Wdfty »

Am avut dreptate..explicatia aici
Deci problema cu tremuratul ramane o ciudatenie.

User avatar
Ciprian Bivol
Posts: 111
Joined: 05 Nov 2019, 17:35
Auto: Sportage 1.6 TGDI 4x4 7DCT
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Ciprian Bivol »

Nu am gasit ptr DCT7, dar e acelasi principiu.
Chiar daca sunt pe acelasi shaft, sunt pe ambreiaje diferite.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Alx03
Posts: 478
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Alx03 »

Poate nu unul din ambreiaje e cel care ajunge sa dea simptomele ...ci volanta. Just a thought.

Fraierica
Posts: 183
Joined: 24 Jul 2018, 15:43
Auto: Sportage 2019,1.6L DSL,DCT
Location: Bucharest

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Fraierica »

Volante nu am auzit sa pice cel putin pana acum. Dupa ce schimbi kit-ul de ambreiaj si a doua oara poate o sa fie nevoie sa schimbi si volanta :(
Zicea un coleg de forum de Sorento... pai noul Sorento e deja in categoria premium dpdv al pretului dar au pus de data asta un 8DCT umed si in continuare cred ca vor avea probleme din pacate.
Nu sunt multi in RO care vor cumpara Sorento deci nu o sa apara pe aici plangeri.

In 2016 primele DCT-uri nu cuplau tr1 si se tura motorul in gol, le-au dat americanii cu ele in cap la greu. Au scos apoi DCT-ul de pe piata americana da l-au lasat in EU ca pe aici noi suntem mai docili si nu ii ardem cu procese si nici nu avem Lemon Law iar acum vor merge pe 8DCT umed care tre urmarit si asta.

Si ce e mai rau... bun am inteles ca toti producatorii fac dude, 7DCT e cu probleme ... pai tineti fratilor pe stoc kituri 7DCT si la revizia de 30k/60k/90k schimbati kitu preventiv, anuntati o campania de recall, oferiti buy back la masini cu 7DCT etc. Eu asa as fideliza clientul Kia ca nu e ca si cum e coada non-stop la ei in reprezentante. Daca ce face Kia? Pai testeaza DCT-ul cu o tableta cu giroscop si in multe cazuri se face ca ploua pentru ca " softu" nu detecteaza tremuratul sesizat de clienti.

In fine, e vina lor si vor pierde mult pe treaba asta.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by zaboss »

Dacă s-ar fi mers pe principiul ăsta probabil la fiecare zece ani am fi avut alte firme/mărci de automobile că ar fi dat toți faliment. Fiecare firmă are ponderea ei de clienți nemulțumiți. Inclusiv eu 😂😂😂.
Tu ești mai vocal, probabil vei convinge 2-3 să nu cumpere Kia. Dar nu va da Kia faliment din cauza ta, sunt alți 3-4000 pe an care cumpără mașini marca asta aici în România. Deocamdată nu am auzit să existe un singur caz de refuz de reparații, deci firma își onorează obligațiile legale. În plus, oricâte povești horror am citit pe toate forumurile, nu am auzit de situații în care un producător să fi refuzat solicitările întemeiate. Dincolo de asta, nu cred că suntem noi în măsură să consiliem firmele cum să gestioneze genul acesta de situație. Și nici nu e rezonabil să credem că vor da faliment din cauza noastră. 😂
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
Faust
Posts: 506
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Faust »

zaboss


Corect..... se schimbă ambreiajele mașinilor care au probleme, cineva vorbea mai sus de volantă, volanta pică doar dacă este cu masă dublă, dacă este simplă nu prea, nu am habar de care este.
Ce faci dacă mașina are 80...100000....130000km? Majoritatea au schimbat ambreiajele la 15....35000km, în cartea de revizii, garanție, scrie că ambreiajele sunt consumabile, eu nu cred câ îți mai schimbă cineva pe garanție ambreiajele la peste 90000km.
Altă discuție, mulți nu au habar cum trebuie să se comporte o cutie "automată" și consideră normal să tremure fierul sau să pună în N la semafor, să nu mai vorbim de cei care au probleme și nu discută despre ele, nu toți deținătorii de Kia sunt pe forumuri sau grupuri FB să își spună oful.
Sămbata trecută prietenul meu care avea GT-line T-gdi AWD 7DCT s-a despărțit fără regret de mașină, cu toate vociferările soției, azi a dat comandă de GT-line T-gdi AWD 6MT, fosta lui mașină avea doar 29000km și 17 luni.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

flexib@l
Posts: 59
Joined: 16 Sep 2019, 21:00
Auto: Kia Sportage GT Line 7DCT awd
Location: Constanța

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by flexib@l »

"Sămbata trecută prietenul meu care avea GT-line T-gdi AWD 7DCT s-a despărțit fără regret de mașină, cu toate vociferările soției, azi a dat comandă de GT-line T-gdi AWD 6MT, fosta lui mașină avea doar 29000km și 17 luni."😂😂😂😂😂
Și a mea e "on the way out”. Fara vociferările consoartei 🥰🥰. 15 luni, 21k km. Tot fără regrete... Dar iau drum de 270 grade fata de KIA și sora-sa/ verisoara-sa Hyundai. Și cu roțile de iarna...
Nu furați! Statul urăște concurența.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by zaboss »

Faust wrote: 22 Feb 2021, 20:17 zaboss
Corect..... se schimbă ambreiajele mașinilor care au probleme, cineva vorbea mai sus de volantă, volanta pică doar dacă este cu masă dublă, dacă este simplă nu prea, nu am habar de care este.
Ce faci dacă mașina are 80...100000....130000km? Majoritatea au schimbat ambreiajele la 15....35000km, în cartea de revizii, garanție, scrie că ambreiajele sunt consumabile, eu nu cred câ îți mai schimbă cineva pe garanție ambreiajele la peste 90000km.
Nu vreau să fac pe avocatul diavolului aici, mai ales că eu am părăsit, a doua oară, marca :D dar la Cee'd mi s-au schimbat gratuit bieletele spate la o lună după ieșirea din garanție.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

Fraierica
Posts: 183
Joined: 24 Jul 2018, 15:43
Auto: Sportage 2019,1.6L DSL,DCT
Location: Bucharest

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Fraierica »

Garantiile inca se respecta pentru ca vorbim de masini noi si useri informati, ce o sa fie la 70k-100k-120k km Dumnezeu cu mila.
Cand mi-au schimbat mie ambreiajele la iMotors in ianuarie mai era un cineva cu un Sportage rosu , model pre-facelift, vreo 70k la bord cu tremurat la plecare de pe loc... schimbare kit ambreiaj refuzata pe motiv ca TABLETA cu giroscop nu a sesizat nimic.
Pai cand tu stii ca ai bube in cap ca producator si refuzi uneori garantiile ( nu zic de dealeri - ei sunt doar o rotita aici) nu e de mirare ca in topul Consumer Reports pe 2021 ai picat de pe 10 pe 19 ( Kia) si Hyundai si Genesis pica si ele.

https://www.cnbc.com/2021/02/18/mazda-b ... -card.html
"In 2020, Porsche and Genesis (which is owned by Hyundai) topped the report card. Genesis fell 13 places this year “due to declining predicted reliability among its models,” Consumer Reports

Si vorba colegului de mai sus , sunt o carca de posesori de 7DCT care nu au idee ca nu e normal tremuratul la plecare de pe loc si ajung in service doar la pus antigel si ulei.

In fine , nu mai zic nimic ca iar imi iau hate dar inca postez aici pentru ca lumea trebuie sa se afle si sa stie ca tremuratul la 7DCT nu e normal, consumul( evaporarea) de antigel nu e in categoria " asa face toate" si Kia daca vindea 7DCT in USA isi lua ditamai procesu' in cap asa cum a patit Ford cu PowerShift (care e tot dublu ambreiaj btw).

Pace voua !

User avatar
Ciprian Bivol
Posts: 111
Joined: 05 Nov 2019, 17:35
Auto: Sportage 1.6 TGDI 4x4 7DCT
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Ciprian Bivol »

Putin offtopic. Eu nu ma mai uit la topurile cu fiabilitate. Daca ne uitam la altii:

https://www.jdpower.com/business/press- ... -study-vds

Pe cine sa cred? Mai bine ma uit pe forumul asta.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply

Return to “Generalităţi”