Intrebari care nu merita un topic separat

Forum cu de toate despre Kia Sportage
Post Reply
relu_24
Posts: 224
Joined: 10 Mar 2016, 20:18
Auto: Sportage 1,6T

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by relu_24 »

Salutare,
A trecut cineva cu Sportage pe benzina de 60.000 km să trebuiască să regleze tacheții?
Sunt curios ce implica cât durează și cat costă?

Trimis de pe al meu SM-G965F folosind Tapatalk

Sportage 1,6 T-GDI Style 4X2 MT - new infrared

User avatar
Alx03
Posts: 478
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by Alx03 »

Si...nu s-au facut bine doua luni de cand am masina si m-am trezit azi cu martor de la senzorii de presiune ca urmare a unui surub in cauciuc. De regula, cazuri de genul le-am mai rezolvat anterior cu snur pe la vulcanizari si m-am avut probleme. Intrebarea e: este vreo rezolvare mai "eleganta"? Ar avea sens sa apelez la reprezentanta? Sau nu se ocupa cu asa ceva?

relu_24
Posts: 224
Joined: 10 Mar 2016, 20:18
Auto: Sportage 1,6T

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by relu_24 »

Pune un petec la orice vulcanizare. Să stai langa dorei sa nu îți zgariie rotile.

Trimis de pe al meu SM-G965F folosind Tapatalk

Sportage 1,6 T-GDI Style 4X2 MT - new infrared

User avatar
Alx03
Posts: 478
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by Alx03 »

Rezolvat cu petec pe interior. Stat langa baieti, dar pare ca am nimerit bine, ca au fost atenti. Insa TPMS-ul imi indica in continuare o diferenta de 0.2, desi a fost umflata la 2.3, ca si restul. O sa mai merg putin cu ea si daca e tot asa, o sa mai bag niste aer.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5235
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by Nesta3 »

Ca tot a venit sezonul rece, iti recomand sa le umfli la 2.5.Dimineata la rece, daca le ai umflate la 2.3 sau 2.4, o sa ai o surpriza cand iti apar in bord cu 2.2 sau chiar 2.1.
Cu 2.5, iti va scadea maxim maxim la 2.3, dar rar, iar de recuperat/umflat in mers nu vor depasi valoarea de 2.5.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
Alx03
Posts: 478
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by Alx03 »

In cazul asta, o sa trec azi dupa serviciu pe la o benzinarie ce are si compresor automat si le calibrez toate la 2.5. Mersi!

User avatar
Alx03
Posts: 478
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by Alx03 »

Le-am umflat la 2.4 (ceas) si in bord imi indica 2.6. :))

ingerulol
Posts: 230
Joined: 26 Aug 2018, 18:26
Auto: SPORTAGE Facelift 1.6 136DCT7
Location: București
Contact:

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by ingerulol »

si la mine TPMS indica 2.5 cu toate ca au fost umflate la 2.4 . La rece , dimineata era 2.3 pe toate . La pranz 2.4 pe stanga , 2.5 pe dreapta . Ma cam sacaie :))) Urati senzorii astia . La Peugeot am dinaia de-ti spun ca e ok , sau nu :)))

apollosmith1178
Posts: 5
Joined: 13 Oct 2019, 00:52
Auto: Kia Sportage
Location: Constanta

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by apollosmith1178 »

Nu am experiență cu senzorii TPMS dar cu alți senzori de presiune da. Se intampla sa mai dea și erori în timp. Așa că dacă umfli roțile cu același manometru și aceeași presiune indiferent dacă e etalonat sau nu în bord ar trebui să arate la fel toți senzorii. Acum nu te apuci să mai bagi aer în roata care arată mai puțin de dragul de a-ți arăta la fel toți senzorii în bord.

akeem
Posts: 951
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by akeem »

Nu va stresați. In primul rand astia nu sunt nu stiu ce senzori de laborator sa indice la virgula. Faceti si voi presiunea cu un manomel de incredere si apoi va orientati relativ la asta. Mie cei originali imi arata corect (cat de cat), cei aftermarket cu 0.1...0.15 in plus.
Pe urma presiunea creste cu temperatura. Dupa un anumit rulaj creste cu 0.1. Sau la o temperatura exterioară de 10 grade in plus creste cam cu 0.2. Deci in zilele astea cand e relativ frig dar soarele inca e puternic, poti avea 0.2 in plus pe partea care a stationat la soare. De-aia se spune sa faci presiunea la rece. Sa aiba unde sa mai creasca dar sa nu scada sub ce scrie stalp. Subpresiunea e mai periculoasă decât suprapresiunea. Deci nu va mai enervati pe senzori :)
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
Alx03
Posts: 478
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by Alx03 »

In final, le-am reglat presiunea la alt manometru si se pare ca acum corespunde cu ce indica si masina. Deci, all good.

User avatar
Alx03
Posts: 478
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by Alx03 »

Fast idle-ul pe care 1.6 T-GDI-ul il are la pornire ce e, de fapt? Stie cineva? Ca am impresia ca si motorul suna putin diferit cand masina sta alea cateva secunde la 1400-1500 RPM.
Voi de obicei stati pe loc pana scade turatie si trece de faza respectiva? Sau porniti direct la drum? In manual nu am vazut nimic despre etapa aia din pornirea motorului, ci poate ce ar fi asociat e faptul ca recomanda ca la motoarele turbo, sa stai cateva secunde inainte de a porni la drum.

akeem
Posts: 951
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by akeem »

S-a mai discutat pe aici, e o faza specifica pornirii la rece, sa intre mai repede in parametrii de regim normal, de fapt si catalizatoarele au nevoie de acelasi lucru, nu numai motorul. Daca stai sa te gandesti si la Dacie trageai socul si mergea mai turata pana crestea temperatura apei.
Ceea ce ma mira pe mine (sau ma rog, nu stiu explicatia dar trebuie sa fie una) e ca vara sta la 1400 rpm dar iarna nu trece de 1100-1200 rpm. Ori e din maping ori e uleiul mai gros.
Referitor la intrebarea ta, eu nu astept, plec imediat. De fapt poti sa vezi si tu ca ai DCT: Daca imediat dupa pornire muti din P in oricare poarta, turatia scade cam la 1000 rpm (mai mare ca la ralanti in regim normal, dar nu asa mare ca si cum ai sta in P). Iar daca revii in P, turatia nu revine la 1400; ramane tot la 1000. De ce toate astea, n-am idee.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

ingerulol
Posts: 230
Joined: 26 Aug 2018, 18:26
Auto: SPORTAGE Facelift 1.6 136DCT7
Location: București
Contact:

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by ingerulol »

A mea e diesel , nu face asa . Ce inseamna fast-idle ala ?
La rece porneste clasic , revine imediat la relanti care intradevar este mai ridicat , in loc de 700 sau 800 probabil or fi 900 (ca e sub limita de 1000rpm). Eu start-stop il dezactivez cand e motorul rece, si as vrea sa parcurg iarna cu modul DCT pe manual . Nu prea-mi place , ca e al naibii de comfortabil cu auto.

User avatar
Alx03
Posts: 478
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: Intrebari care nu merita un topic separat

Post by Alx03 »

Fast-idle-ul la care ma refer se manifesta asa la 1.6 turbo: motorul sta undeva la 1400-1500 rpm chiar la prima pornire dupa cateva ore in care masina n-a mai fost folosita. Din ce am vazut, sta acolo cam un minut, dupa care se tureaza scurt pana un pic mai sus, pe la 1600 rpm si apoi trece la turatie normala, depinzand de temperatura ambientala, intre 700 rpm si 1000 rpm. In timpul asta, motorul mi se pare ca suna mai tare, mai grav cumva. O fi avand legatura fie cu ungerea turbinei, fie cu filtrul de particule, zic eu...sau poate catalizatoarele, cum se zicea mai sus. Eu mi-am facut un obicei sa o las nemiscata timpul asta, atunci cand nu ma grabesc undeva. Imediat dupa, pornesc la drum.

Post Reply

Return to “Generalităţi”