Intrebari care nu merita un topic separat
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
Salutare,
A trecut cineva cu Sportage pe benzina de 60.000 km să trebuiască să regleze tacheții?
Sunt curios ce implica cât durează și cat costă?
Trimis de pe al meu SM-G965F folosind Tapatalk
A trecut cineva cu Sportage pe benzina de 60.000 km să trebuiască să regleze tacheții?
Sunt curios ce implica cât durează și cat costă?
Trimis de pe al meu SM-G965F folosind Tapatalk
Sportage 1,6 T-GDI Style 4X2 MT - new infrared
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
Si...nu s-au facut bine doua luni de cand am masina si m-am trezit azi cu martor de la senzorii de presiune ca urmare a unui surub in cauciuc. De regula, cazuri de genul le-am mai rezolvat anterior cu snur pe la vulcanizari si m-am avut probleme. Intrebarea e: este vreo rezolvare mai "eleganta"? Ar avea sens sa apelez la reprezentanta? Sau nu se ocupa cu asa ceva?
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
Pune un petec la orice vulcanizare. Să stai langa dorei sa nu îți zgariie rotile.
Trimis de pe al meu SM-G965F folosind Tapatalk
Trimis de pe al meu SM-G965F folosind Tapatalk
Sportage 1,6 T-GDI Style 4X2 MT - new infrared
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
Rezolvat cu petec pe interior. Stat langa baieti, dar pare ca am nimerit bine, ca au fost atenti. Insa TPMS-ul imi indica in continuare o diferenta de 0.2, desi a fost umflata la 2.3, ca si restul. O sa mai merg putin cu ea si daca e tot asa, o sa mai bag niste aer.
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5248
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
Ca tot a venit sezonul rece, iti recomand sa le umfli la 2.5.Dimineata la rece, daca le ai umflate la 2.3 sau 2.4, o sa ai o surpriza cand iti apar in bord cu 2.2 sau chiar 2.1.
Cu 2.5, iti va scadea maxim maxim la 2.3, dar rar, iar de recuperat/umflat in mers nu vor depasi valoarea de 2.5.
Cu 2.5, iti va scadea maxim maxim la 2.3, dar rar, iar de recuperat/umflat in mers nu vor depasi valoarea de 2.5.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
In cazul asta, o sa trec azi dupa serviciu pe la o benzinarie ce are si compresor automat si le calibrez toate la 2.5. Mersi!
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
Le-am umflat la 2.4 (ceas) si in bord imi indica 2.6.
)

-
- Posts: 230
- Joined: 26 Aug 2018, 18:26
- Auto: SPORTAGE Facelift 1.6 136DCT7
- Location: București
- Contact:
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
si la mine TPMS indica 2.5 cu toate ca au fost umflate la 2.4 . La rece , dimineata era 2.3 pe toate . La pranz 2.4 pe stanga , 2.5 pe dreapta . Ma cam sacaie
)) Urati senzorii astia . La Peugeot am dinaia de-ti spun ca e ok , sau nu
))


-
- Posts: 5
- Joined: 13 Oct 2019, 00:52
- Auto: Kia Sportage
- Location: Constanta
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
Nu am experiență cu senzorii TPMS dar cu alți senzori de presiune da. Se intampla sa mai dea și erori în timp. Așa că dacă umfli roțile cu același manometru și aceeași presiune indiferent dacă e etalonat sau nu în bord ar trebui să arate la fel toți senzorii. Acum nu te apuci să mai bagi aer în roata care arată mai puțin de dragul de a-ți arăta la fel toți senzorii în bord.
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
Nu va stresați. In primul rand astia nu sunt nu stiu ce senzori de laborator sa indice la virgula. Faceti si voi presiunea cu un manomel de incredere si apoi va orientati relativ la asta. Mie cei originali imi arata corect (cat de cat), cei aftermarket cu 0.1...0.15 in plus.
Pe urma presiunea creste cu temperatura. Dupa un anumit rulaj creste cu 0.1. Sau la o temperatura exterioară de 10 grade in plus creste cam cu 0.2. Deci in zilele astea cand e relativ frig dar soarele inca e puternic, poti avea 0.2 in plus pe partea care a stationat la soare. De-aia se spune sa faci presiunea la rece. Sa aiba unde sa mai creasca dar sa nu scada sub ce scrie stalp. Subpresiunea e mai periculoasă decât suprapresiunea. Deci nu va mai enervati pe senzori
Pe urma presiunea creste cu temperatura. Dupa un anumit rulaj creste cu 0.1. Sau la o temperatura exterioară de 10 grade in plus creste cam cu 0.2. Deci in zilele astea cand e relativ frig dar soarele inca e puternic, poti avea 0.2 in plus pe partea care a stationat la soare. De-aia se spune sa faci presiunea la rece. Sa aiba unde sa mai creasca dar sa nu scada sub ce scrie stalp. Subpresiunea e mai periculoasă decât suprapresiunea. Deci nu va mai enervati pe senzori

Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
In final, le-am reglat presiunea la alt manometru si se pare ca acum corespunde cu ce indica si masina. Deci, all good.
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
Fast idle-ul pe care 1.6 T-GDI-ul il are la pornire ce e, de fapt? Stie cineva? Ca am impresia ca si motorul suna putin diferit cand masina sta alea cateva secunde la 1400-1500 RPM.
Voi de obicei stati pe loc pana scade turatie si trece de faza respectiva? Sau porniti direct la drum? In manual nu am vazut nimic despre etapa aia din pornirea motorului, ci poate ce ar fi asociat e faptul ca recomanda ca la motoarele turbo, sa stai cateva secunde inainte de a porni la drum.
Voi de obicei stati pe loc pana scade turatie si trece de faza respectiva? Sau porniti direct la drum? In manual nu am vazut nimic despre etapa aia din pornirea motorului, ci poate ce ar fi asociat e faptul ca recomanda ca la motoarele turbo, sa stai cateva secunde inainte de a porni la drum.
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
S-a mai discutat pe aici, e o faza specifica pornirii la rece, sa intre mai repede in parametrii de regim normal, de fapt si catalizatoarele au nevoie de acelasi lucru, nu numai motorul. Daca stai sa te gandesti si la Dacie trageai socul si mergea mai turata pana crestea temperatura apei.
Ceea ce ma mira pe mine (sau ma rog, nu stiu explicatia dar trebuie sa fie una) e ca vara sta la 1400 rpm dar iarna nu trece de 1100-1200 rpm. Ori e din maping ori e uleiul mai gros.
Referitor la intrebarea ta, eu nu astept, plec imediat. De fapt poti sa vezi si tu ca ai DCT: Daca imediat dupa pornire muti din P in oricare poarta, turatia scade cam la 1000 rpm (mai mare ca la ralanti in regim normal, dar nu asa mare ca si cum ai sta in P). Iar daca revii in P, turatia nu revine la 1400; ramane tot la 1000. De ce toate astea, n-am idee.
Ceea ce ma mira pe mine (sau ma rog, nu stiu explicatia dar trebuie sa fie una) e ca vara sta la 1400 rpm dar iarna nu trece de 1100-1200 rpm. Ori e din maping ori e uleiul mai gros.
Referitor la intrebarea ta, eu nu astept, plec imediat. De fapt poti sa vezi si tu ca ai DCT: Daca imediat dupa pornire muti din P in oricare poarta, turatia scade cam la 1000 rpm (mai mare ca la ralanti in regim normal, dar nu asa mare ca si cum ai sta in P). Iar daca revii in P, turatia nu revine la 1400; ramane tot la 1000. De ce toate astea, n-am idee.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
-
- Posts: 230
- Joined: 26 Aug 2018, 18:26
- Auto: SPORTAGE Facelift 1.6 136DCT7
- Location: București
- Contact:
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
A mea e diesel , nu face asa . Ce inseamna fast-idle ala ?
La rece porneste clasic , revine imediat la relanti care intradevar este mai ridicat , in loc de 700 sau 800 probabil or fi 900 (ca e sub limita de 1000rpm). Eu start-stop il dezactivez cand e motorul rece, si as vrea sa parcurg iarna cu modul DCT pe manual . Nu prea-mi place , ca e al naibii de comfortabil cu auto.
La rece porneste clasic , revine imediat la relanti care intradevar este mai ridicat , in loc de 700 sau 800 probabil or fi 900 (ca e sub limita de 1000rpm). Eu start-stop il dezactivez cand e motorul rece, si as vrea sa parcurg iarna cu modul DCT pe manual . Nu prea-mi place , ca e al naibii de comfortabil cu auto.
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
Fast-idle-ul la care ma refer se manifesta asa la 1.6 turbo: motorul sta undeva la 1400-1500 rpm chiar la prima pornire dupa cateva ore in care masina n-a mai fost folosita. Din ce am vazut, sta acolo cam un minut, dupa care se tureaza scurt pana un pic mai sus, pe la 1600 rpm si apoi trece la turatie normala, depinzand de temperatura ambientala, intre 700 rpm si 1000 rpm. In timpul asta, motorul mi se pare ca suna mai tare, mai grav cumva. O fi avand legatura fie cu ungerea turbinei, fie cu filtrul de particule, zic eu...sau poate catalizatoarele, cum se zicea mai sus. Eu mi-am facut un obicei sa o las nemiscata timpul asta, atunci cand nu ma grabesc undeva. Imediat dupa, pornesc la drum.