4x4 - absolut necesar sau moft
Re: 4x4 - absolut necesar sau moft
decat daca nu intelegi ce lock (din buton) face sportageul, e inexplicabil.
blocarea rotilor in aer se face de catre ESP. Daca ejti smecher poti sa o faci din pedala de frana, daca nu ai un diferential autoblocant/lsd/blocabil.
uitasem sa pun filmul
blocarea rotilor in aer se face de catre ESP. Daca ejti smecher poti sa o faci din pedala de frana, daca nu ai un diferential autoblocant/lsd/blocabil.
uitasem sa pun filmul
masina familie Kia SPORTAGE 2.0 DSL 4wd CITY
Re: 4x4 - absolut necesar sau moft
Din ce am citit si frana de mana ar putea ajuta sau plecarea din a 2-a.
Nu e vorba ca pe terenul respectiv Sportage nu trece pe o alta trasa, e vorba strict de situatia respectiva cu rotile pe diagonala in aer si nu pic de rampa.
Lock blocheaza diferentialul din mijloc, astfel se transmite 50% pe puntea fata 50% pe spate. Torque vectoring se refera la impartirea pe aceeasi punte. Daca diferentialul de pe punte e deschis atunci roata fara tractiune preia tot cuplul de pe acea punte. Solutii sunt diferentiale blocabile sau simularea ancestora prin franarea rotii fara aderenta. In filmulet nu se observa franarea rotii fara aderenta(nu se opreste din rotatie). Majoritatea suv-urilor din clasa asta au cam acelasi sistem.
Sent from my iPad using Tapatalk
Nu e vorba ca pe terenul respectiv Sportage nu trece pe o alta trasa, e vorba strict de situatia respectiva cu rotile pe diagonala in aer si nu pic de rampa.
Lock blocheaza diferentialul din mijloc, astfel se transmite 50% pe puntea fata 50% pe spate. Torque vectoring se refera la impartirea pe aceeasi punte. Daca diferentialul de pe punte e deschis atunci roata fara tractiune preia tot cuplul de pe acea punte. Solutii sunt diferentiale blocabile sau simularea ancestora prin franarea rotii fara aderenta. In filmulet nu se observa franarea rotii fara aderenta(nu se opreste din rotatie). Majoritatea suv-urilor din clasa asta au cam acelasi sistem.
Sent from my iPad using Tapatalk
Re: 4x4 - absolut necesar sau moft
Concluzionand, in situatia data(gheata, zapada), e mai bine sa apesi lock dar sa lasi esp-ul sa functioneze pt ca blocheaza rotile care o iau razna!?
-
- Posts: 1929
- Joined: 19 Jan 2017, 11:04
- Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
- Location: Bucuresti
Re: 4x4 - absolut necesar sau moft
Strict pe documentatie, ATCC este traction control, adica ESP-ul. Daca vrei sa ajute awd-ul trebuie ESP activ.
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Re: 4x4 - absolut necesar sau moft
Iata ce spun specialistii despre situatiile in care ar trebui oprit ESP:
"Cand trebuie sa fie oprit ESP-ul?
Exista anumite situatii in care Esp-ul ar trebui sa fie oprit. Aceste situatii intervin in momentele in care drumurile sunt acoperite de noroi, zapada foarte moale sau nisip. O alta situatie in care ESP-ul poate sa nu fie folosit, este in momentul in care este montata o roata de rezerva mai mica decat rotile normale de pe masina, deoarece sunt transmise informatii eronate catre computer, iar acesta va incerca sa compenseze marimea rotii prin ABS sau ESP."
Asta cu roata e chiar tare, nu m-as fi gandit dar e clar ca asa e.
"Cand trebuie sa fie oprit ESP-ul?
Exista anumite situatii in care Esp-ul ar trebui sa fie oprit. Aceste situatii intervin in momentele in care drumurile sunt acoperite de noroi, zapada foarte moale sau nisip. O alta situatie in care ESP-ul poate sa nu fie folosit, este in momentul in care este montata o roata de rezerva mai mica decat rotile normale de pe masina, deoarece sunt transmise informatii eronate catre computer, iar acesta va incerca sa compenseze marimea rotii prin ABS sau ESP."
Asta cu roata e chiar tare, nu m-as fi gandit dar e clar ca asa e.
-
- Posts: 1929
- Joined: 19 Jan 2017, 11:04
- Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
- Location: Bucuresti
Re: 4x4 - absolut necesar sau moft
Specialistii se refera la situatii generale clasice. Cat despre Sportage 4, v-am pus copie dupa prezentarea oficiala in care Traction Control lucreaza impreuna cu AWD.
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Re: 4x4 - absolut necesar sau moft
Aici cred ca esp-ul nu era activ. Daca il activa probabil ar fi franat rotile din aer si ar fi dat toata puterea pe cele aderente!?
Re: 4x4 - absolut necesar sau moft
Doar de curiozitate a ajuns careva pe Ciucas anul asta cu Sportage ?
Re: 4x4 - absolut necesar sau moft
Nu prea inteleg rusa dar se poate intelege cate ceva si din clip, Sportage gen4 vs VW Tiguan:
Kia Sportage, GT-Line, 1.6T-GDI, AWD, DCT7, Sparkling Silver
Re: 4x4 - absolut necesar sau moft
Odata ce Sportage a ramas cu doua roti de pe punti diferite fara aderenta, nu pare sa reuseasca sa transmita puterea catre celelalte.
Tiguanul mi se pare ca se descurca mai bine.
Tiguanul mi se pare ca se descurca mai bine.
Cee'd 1.4 best 2007 --> E neagra ... si a fost mea Jurnal de bord
Acum: Skoda Karoq 2018 4x4 2.0 TDI DSG
Acum: Skoda Karoq 2018 4x4 2.0 TDI DSG
-
- Posts: 1929
- Joined: 19 Jan 2017, 11:04
- Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
- Location: Bucuresti
Re: 4x4 - absolut necesar sau moft
Da, Sportage nu are LSD. Pe de alta parte cu 50:50 rotile fara aderenta ar trebui sa primeasca ceva tractiune, dar nu ca in cazul LSD.
Acel ATCC (ESP) de care vorbeam mai sus ar trebui sa suplineasca partial LSD.
Stiam ca tractiunea Sportage e decenta (Magna Steyr), dar nu cea mai buna din clasa. Ma incanta ca e un allrounder care se comporta peste medie pe sosea si are si awd.
Acel ATCC (ESP) de care vorbeam mai sus ar trebui sa suplineasca partial LSD.
Stiam ca tractiunea Sportage e decenta (Magna Steyr), dar nu cea mai buna din clasa. Ma incanta ca e un allrounder care se comporta peste medie pe sosea si are si awd.
Re: 4x4 - absolut necesar sau moft
Niste informatii despre diferentiale:
Kia Sportage, GT-Line, 1.6T-GDI, AWD, DCT7, Sparkling Silver
Re: 4x4 - absolut necesar sau moft
Parca pe vremuri faceau teste mai concludente producatorii :
de pe la min 10 incep.

-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: 4x4 - absolut necesar sau moft
Nu sunt teste ci filme de publicitate. Si nu cred ca un Sportage ar avea nevoie sa mearga pe acolo, e totusi o masina de strada. Un offroader veritabil echipat pentru coclauri ar fi un cosmar in oras sau pe autostrada, acolo unde ne facem veacul noi , oamenii obisnuiti (cam 98% dupa spusele celor de la BMW cand au lansat X5 pe piata).
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track