Intrebari care nu merita un topic separat
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
In primele zile de la intrarea in posesie a masinii...cand intram in masina și dadeam la cheie se conecta automat prin bluetooth la telefon si astfel puteam porni direct muzica (spotify). De ceva vreme insa nu mai vrea pana nu musai leg la cablul usb. Practic bag scot si merge. Ce s-a schimbat? As vrea sa sar din nou peste etapa scoaterii telefonului din pantaloni
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
Sandero 1.5 dci - 86000 km (2009-2019)
Kia Ceed 1.4 GSL BEST + P6 (2020-)
Kia Ceed 1.4 GSL BEST + P6 (2020-)
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
Kia Sportage 2020 1.6 T-GDi 7DCT 4x2 GT Line+
- ionutp
- Admin
- Posts: 999
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
Am vazut cateva pareri referitoare la benzina/motorina standard vs extra.
Unele mentionau faptul ca nu e neaparat bine ca un motor CRDI sa foloseasca numai motorina extra deoarece este mai "uscata" (din cauza aditivilor) si poate dauna cumva injectoarelor sau altor componente pe termen lung. Asadar recomandau ca doar din cand in cand sa se foloseasca pentru curatarea motorului.
Ce parere aveti? Foloseste cineva numai motorina extra? A avut vreodata probleme?
Unele mentionau faptul ca nu e neaparat bine ca un motor CRDI sa foloseasca numai motorina extra deoarece este mai "uscata" (din cauza aditivilor) si poate dauna cumva injectoarelor sau altor componente pe termen lung. Asadar recomandau ca doar din cand in cand sa se foloseasca pentru curatarea motorului.
Ce parere aveti? Foloseste cineva numai motorina extra? A avut vreodata probleme?
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
- ionutp
- Admin
- Posts: 999
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
Actualizare: Am citit si urmarit diferite explicatii si in afara de vreo 2 persoane care nu ofera argumente, ceea ce am intrebat mai sus pare sa fie o prostie.
Motorina premium/extra POATE fi utila in urmatoarele cazuri:
- ger (< -20 de grade C)
- consum mai bun (o diferenta mica)
- performanta (o putere mai mare cu 3-4% observata in diverse teste practice)
- curatare (aici cam toata lumea parea sa fie de acord)
Asadar nu am gasit nicio explicatie conform careia un motor CRDI (sau orice motor cu injectie directa) sa aiba probleme cu pompa de injectie sau cu injectoarele in cazul in care se foloseste numai motorina premium/extra.
Dimpotriva, par sa fie doar beneficii cu exceptia, desigur, a pretului mai mare.
Motorina premium/extra POATE fi utila in urmatoarele cazuri:
- ger (< -20 de grade C)
- consum mai bun (o diferenta mica)
- performanta (o putere mai mare cu 3-4% observata in diverse teste practice)
- curatare (aici cam toata lumea parea sa fie de acord)
Asadar nu am gasit nicio explicatie conform careia un motor CRDI (sau orice motor cu injectie directa) sa aiba probleme cu pompa de injectie sau cu injectoarele in cazul in care se foloseste numai motorina premium/extra.
Dimpotriva, par sa fie doar beneficii cu exceptia, desigur, a pretului mai mare.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
Daca ar fi fost probleme ar fi scris mare si rosu peste tot: in cartea masinii, la pompa, etc. Eventual chestii poka-yoke. Inchipuie-ti ca ar fi Pitzi in locul tau la volan. Chiar crezi ca si-ar pune astfel de probleme? Deja e dificil sa nu puna benzina in loc de motorina. Ce sa se mai gandeasca la injectie directa si alte maruntisuri.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
De obicei alimentez doar cu motorina cu cifra cetanica de 55 de la rompetrol. S-a intamplat o data sa alimentez cu motorina de 51 tot de la rompetrol si senzatia a fost ca motorul e mai galagios si consumul e mai mare, de consum sunt sigur! Am mai alimentat cu motorina extra de la OMV si n-am sesizat nici o diferenta fata de motorina de 55 de la rompetrol. Cand am alimentat inafara tarii n-am sesizat diferenta fata de rompetrol 55.
Folosesc in continuare rompetrolde 55 fiindca e B0, deci cel putin teoretic n-ar trebui sa aibe uleiuri vegetale in ea si avand CC de 55 ar trebui ca aprinderea sa se faca mai usor si arderea sa fie mai completa!
Folosesc in continuare rompetrolde 55 fiindca e B0, deci cel putin teoretic n-ar trebui sa aibe uleiuri vegetale in ea si avand CC de 55 ar trebui ca aprinderea sa se faca mai usor si arderea sa fie mai completa!
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
Astăzi din curiozitate am intrat pe pagina KIA din diverse țări, am rămas surprins ce am găsit în Moldova.
1. Prețul era de așteptat să fie mai mic.
2. Motorul 1.6 aspirat poate veni cu o cutie automată.
3. Au motor de 2.0 mpi ( 150 cp)
Poza:
1. Prețul era de așteptat să fie mai mic.
2. Motorul 1.6 aspirat poate veni cu o cutie automată.
3. Au motor de 2.0 mpi ( 150 cp)
Poza:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Kia Sportage 1.6 gdi style - Deluxe White - 2018
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
Intra pe SUA sa vezi minuni. 
Asta este, UE vine cu bune si cu rele. Dar normele de poluare sunt in categoria bunelor.

Asta este, UE vine cu bune si cu rele. Dar normele de poluare sunt in categoria bunelor.

Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
cine ma clarifica si pe mine
1. pentru portbagaj cu deschidere automata, ce se intampla iarna cand masina e plina de zapada inghetata si stai in spatele ei? e posibil sa incerce sa deschida si sa faca poc ceva? sau se poate dezactiva si se face de mana?
2. pentru AWD, reviziile presupun ceva in plus ca si cost sau se face doar verificare normala vizuala ca totul e in regula?
merci
1. pentru portbagaj cu deschidere automata, ce se intampla iarna cand masina e plina de zapada inghetata si stai in spatele ei? e posibil sa incerce sa deschida si sa faca poc ceva? sau se poate dezactiva si se face de mana?
2. pentru AWD, reviziile presupun ceva in plus ca si cost sau se face doar verificare normala vizuala ca totul e in regula?
merci
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT
- bondalicir
- Posts: 1821
- Joined: 02 Mar 2008, 02:56
- Auto:
- Location: Buftea
- Contact:
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
1. ai posibilitatea sa o dezactivezi din computerul de bord - oricum are si protectie cum au si geamurile daca intalneste vreun obstacol se opreste singur
2. la reviziile normale nu se schimba nimic pt awd... trebuie verificat in manualul de service sa nu fie ceva la 100-150k km... nu am la indemana cartea sa verific acum
2. la reviziile normale nu se schimba nimic pt awd... trebuie verificat in manualul de service sa nu fie ceva la 100-150k km... nu am la indemana cartea sa verific acum
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
La fel si cu oglinzile le opresti din buton sa nu se mai deschida - inchida automat sa ramana mereu deschise - cand se pune gheata daia nasoala sa nu crape ceva la mecanism daca sunt pe autoaqua wrote:cine ma clarifica si pe mine
1. pentru portbagaj cu deschidere automata, ce se intampla iarna cand masina e plina de zapada inghetata si stai in spatele ei? e posibil sa incerce sa deschida si sa faca poc ceva? sau se poate dezactiva si se face de mana?
2. pentru AWD, reviziile presupun ceva in plus ca si cost sau se face doar verificare normala vizuala ca totul e in regula?
merci
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sportage T-GDI 4x4 7Dct Cosmos Blue GT Line
- ionutp
- Admin
- Posts: 999
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
O intrebare destul de idioata, dar mi s-a intamplat de vreo 2 ori si nu am stiut ce sa fac. Dupa ce deblochez masina (dezactivand alarma) apas din greseala pe buton si o blochez. Nu mai stiu exact cum s-a intamplat, dar cred ca eram in masina si am deschis usa si a inceput sa sune alarma. Intrebarea mea e urmatoarea: cum o opresc? Apasarea butonului de deblocare nu a mers, deschiderea si inchiderea usii soferului nu a mers, bagatul cheii in contact nu a mers, pornirea motorului nu a mers... Alarma suna cele 27 de secunde apoi se opreste. Are cineva idee ce as putea sa fac? Nu suna tare, dar e putin ciudat. 

Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
-
- Posts: 321
- Joined: 21 Sep 2010, 18:08
- Auto: Sportage, 1.6TGDI HEV, AT, 4x4
- Location: Bucuresti
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
@ionutp
O inchizi (astepti sa se inchida) si o deschizi din butonul de pe cheie, dar iesi din ea. Cand o inchizi din buton se armeaza si senzorii aia te detecteaza. La fel daca vreodata vrei sa o lasi cu geamurile deschise si inchisa din cheie.
Dupa ce ai apasat pe butonul de deschis, nu mai deschide brusc usa si intra in ea, lasa sa faca bip-urile alea. Ma gandesc ca nu se dezarmeaza suficient de repede si te prinde ca 'hot'. Cel putin asta am descoperit eu din exp de 3 ani cu alarma asta.
O inchizi (astepti sa se inchida) si o deschizi din butonul de pe cheie, dar iesi din ea. Cand o inchizi din buton se armeaza si senzorii aia te detecteaza. La fel daca vreodata vrei sa o lasi cu geamurile deschise si inchisa din cheie.
Dupa ce ai apasat pe butonul de deschis, nu mai deschide brusc usa si intra in ea, lasa sa faca bip-urile alea. Ma gandesc ca nu se dezarmeaza suficient de repede si te prinde ca 'hot'. Cel putin asta am descoperit eu din exp de 3 ani cu alarma asta.
- ionutp
- Admin
- Posts: 999
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
Am inteles, mersi mult, nu stiam ce sa fac!
Mai am o intrebare legata de anvelope: cum verificati uzura? O sa imi iau un subler insa momentan nu am si nu stiu cum se poate face (nu la ochi). Am vazut trucul cu moneda de 5 bani, dar nu stiu ce sa zic.
Mai am o intrebare legata de anvelope: cum verificati uzura? O sa imi iau un subler insa momentan nu am si nu stiu cum se poate face (nu la ochi). Am vazut trucul cu moneda de 5 bani, dar nu stiu ce sa zic.

Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Intrebari care nu merita un topic separat
Chestia cu moneda, care o fi ea, e sa-ti stabilesti un reper pe ea si sa-l masori: pana la dunga asta am 4mm de la margine ori pana la litera X am 3 mm, etc. Poate fi orice, nu neaparat moneda. O cheie
care pana la ultimul dinte are 5,5 mm de exemplu.
Legea zice minim 1.6mm pt vara si minim 4mm pt iarna. Ai si semn de uzura. Mie 1,6 mm mi se pare infim. E pe undeva un test cu anvelope noi, anvelope uzate mediu (parca vreo 6 mm adancime) si anvelope la limita, vreo 2mm. Ideea e ca pe ploaie performanțele se reduc drastic, practic la cele inca legale se adaugă zeci de metri buni la spatiul de franare.
Practic tot ce stim despre o anumita anvelope se aplica doar atunci cand e noua. Chiar si testele comparative ADAC, Autobild etc. se fac cu anvelope noi. Asa ca cifrele alea se aplica doar cand ai pus gume noi.
Eu am masurat la mine cu sublerul si dupa cam 1 an de folosinta (2 x 2ierni) am 1mm jumate diferenta intre fata si spate. Asa ca iarna viitoate vor fi permutate.
Legea zice minim 1.6mm pt vara si minim 4mm pt iarna. Ai si semn de uzura. Mie 1,6 mm mi se pare infim. E pe undeva un test cu anvelope noi, anvelope uzate mediu (parca vreo 6 mm adancime) si anvelope la limita, vreo 2mm. Ideea e ca pe ploaie performanțele se reduc drastic, practic la cele inca legale se adaugă zeci de metri buni la spatiul de franare.
Practic tot ce stim despre o anumita anvelope se aplica doar atunci cand e noua. Chiar si testele comparative ADAC, Autobild etc. se fac cu anvelope noi. Asa ca cifrele alea se aplica doar cand ai pus gume noi.
Eu am masurat la mine cu sublerul si dupa cam 1 an de folosinta (2 x 2ierni) am 1mm jumate diferenta intre fata si spate. Asa ca iarna viitoate vor fi permutate.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track