7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
-
- Posts: 5
- Joined: 10 Feb 2019, 14:36
- Auto: Kia Optima 1.7 crdi 100kw auto
- Location: Vaslui
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Salutare!
Sper că nu sunt total pe lângă subiect, as avea nevoie de un service de încredere care sa poată să-mi repare problema apărută la cutia automata de viteze (codul de eroare e p2709, daca are vreo importanță)
Oriunde in regiunea Moldovei mi-ar conveni de minune. Vreau doar sa merg la cineva cu experiență în cutii automate KIA.
Mulțumesc!
Sper că nu sunt total pe lângă subiect, as avea nevoie de un service de încredere care sa poată să-mi repare problema apărută la cutia automata de viteze (codul de eroare e p2709, daca are vreo importanță)
Oriunde in regiunea Moldovei mi-ar conveni de minune. Vreau doar sa merg la cineva cu experiență în cutii automate KIA.
Mulțumesc!
-
- Posts: 1929
- Joined: 19 Jan 2017, 11:04
- Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
E buletin tehnic pe eroarea ta. Mergi doar la service Kia. Rodav?
Sent from my CLT-L29 using TapatalkYou do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Posts: 5
- Joined: 10 Feb 2019, 14:36
- Auto: Kia Optima 1.7 crdi 100kw auto
- Location: Vaslui
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
O sa merg mâine la Rodav.
Faptul că există acest buletin tehnic, înseamnă ce anume mai exact? Că e o problema de notorietate, că are rezolvare? E de bine sau de rău ?
Faptul că există acest buletin tehnic, înseamnă ce anume mai exact? Că e o problema de notorietate, că are rezolvare? E de bine sau de rău ?
-
- Posts: 1929
- Joined: 19 Jan 2017, 11:04
- Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
E de foarte bine. Ai garantie?
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
-
- Posts: 5
- Joined: 10 Feb 2019, 14:36
- Auto: Kia Optima 1.7 crdi 100kw auto
- Location: Vaslui
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Am cumpărat mașina acum câteva luni, nu știu ce să zic despre garanție dar cu BTS-ul asta, chiar pare simpla rezolvarea. Mulțumesc Flavius!
-
- Posts: 1929
- Joined: 19 Jan 2017, 11:04
- Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Buletinul ala e dat de Hyundai, dar sigur se aplica la Kia, se refera si la codul tau de eroare.
Cand aveam Passat, aveam o mica problema si am gasit rezolvarea intr-un buletin de Skoda, reprezentanta nu voia sa aplice procedura dar i-am convins si am avut dreptate
Cand aveam Passat, aveam o mica problema si am gasit rezolvarea intr-un buletin de Skoda, reprezentanta nu voia sa aplice procedura dar i-am convins si am avut dreptate

-
- Posts: 5
- Joined: 10 Feb 2019, 14:36
- Auto: Kia Optima 1.7 crdi 100kw auto
- Location: Vaslui
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Întâmplarea face sa am și niște fotografii făcute de la schimbul de ulei in cutie și arată la fel ca cea din buletin. Deci cred că se aplica.
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Nu mai gasesc pe unde discutam de unele toane ale DCT cu ezitarile de retrogradare si vibratiile de mers subturat.
Ei bine, in ultima vreme (2 luni....) nu s-au mai manifestat, desi am testat-o in diverse conditii similare (gen accelerat usor in panta). Ce am facut in afara de mers in Sport in trafic tip Bucuresti (am si eu in Brasov pret de vreo ... 800 m
) : La iesirile mai lungi in we in care merg cu coloana, deci a 7-a la 1500...2000 rpm mai tot timpul, gasesc o portiune de sosea mai dreapta si in care se merge cu viteza constanta, ii dau pe manual a 3-a sau a 4-a si o tin asa la 3500...4000 rpm pret de cativa km.
Ma gandesc ca un motor turbo de cilindree relativ mica nu e facut sa stea o viata sub 2000 rpm si mai e si cutia care se invata leneșă si se gândește ca-i cade o mana daca retrogradeaza tot timpul...
Ei bine, in ultima vreme (2 luni....) nu s-au mai manifestat, desi am testat-o in diverse conditii similare (gen accelerat usor in panta). Ce am facut in afara de mers in Sport in trafic tip Bucuresti (am si eu in Brasov pret de vreo ... 800 m

Ma gandesc ca un motor turbo de cilindree relativ mica nu e facut sa stea o viata sub 2000 rpm si mai e si cutia care se invata leneșă si se gândește ca-i cade o mana daca retrogradeaza tot timpul...
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
- Ciprian Bivol
- Posts: 111
- Joined: 05 Nov 2019, 17:35
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 4x4 7DCT
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Salutare!
Am tot citit pe aici pentru ca ma gandesc si eu la 1.6 TGDI cu 7DCT.
Cred ca o sa-mi iau manuala, dar maine s-ar putea sa-mi iau automata. Clar nu sunt decis.
)
Am vazut ca multe lume spune ca DCT-ul nu este o cutie automata si consider ca ar fi bine sa fac o mica clasificare a cutiilor automate:
A. Robotizate
Constructiv este o cutie manuala, la care calculatorul ti-a "furat" schimbatorul si schimba el dupa cum considera.
EX: EASY R de pe DACIA, Pe la Smart
Avantaj: Este ieftina si cam atat!
Dezavantaje: Nu o consider o cutie automata, pentru ca schimba ca o manuala.
B. Dublu Ambreiaj
Constructiv sunt 2 cutii manuale puse in paralel.
Avantaje: Schimba repede, consum redus
Dezavantaje: Nu este pentru offroad, mai putin fiabila ca o cutie automata clasica(cu convertizor de cuplu), unele probleme la conducerea in oras(au fost descrise si aici)
EX: DCT, DSG, S-TRONIC(AUDI), EDC(Renault)
C. CVT
Constructie: Un lant intre 2 roti conice(simplist) --> practic are un nr infinit de viteze
Avantaje: Nu se simte cand schimba, foarte confortabila
Dezavantaje: Nu se simte cand schimba, nu este sportiva, tine o turatie constanta ridicata cand este accelerata puternic
EX: MULTITRONIC(AUDI), TOYOTA, HONDA, SUBARU, NISSAN
D. Cu convertizor de cuplu(clasica)
Constructie: Convertizorul de cuplu face legatura intre cutia de viteze si motor. Nu exista legatura mecanica, ci doar hidraulica.
Avantaje: Este f fiabila, este buna la offroad, este confortabila, suporta cuplu mare.
Dezavantaje: Randament mai prost, nu schimba asa rapid ca un DCT(cu toate ca este discutabil - vezi ZF de la BMW), scumpa.
EX. TIPTRONIC(AUDI), MAZDA, BMW(cutiile ZF de 8 viteze)
Sper ca nu am scris balarii si sa-mi spuneti daca gresesc cu ceva. Poate mai invat ceva
Am intrat sa citesc aici sa vad daca sunt probleme cu DCT-urile pentru ca stiu ca cele cu dublu ambreiaj de la VAG(DSG, S-TRONIC) sunt problematice. Pe langa ambreiaje au probleme si cu MECATRONIC-ul.
Din ce vad, nici cele DCT nu sunt lipsite de probleme si ma gandesc daca nu este o problema cu principiul lor de functionare, pentru ca nu mi se pare normal sa schimbi ambreiaje la 50.000km.
La manuala eu am schimbat ambreiajul la 180.000km.
Va citesc in continuare, dar hai sa nu mai comparam DCT-urile cu cele automate clasice.
Am tot citit pe aici pentru ca ma gandesc si eu la 1.6 TGDI cu 7DCT.
Cred ca o sa-mi iau manuala, dar maine s-ar putea sa-mi iau automata. Clar nu sunt decis.

Am vazut ca multe lume spune ca DCT-ul nu este o cutie automata si consider ca ar fi bine sa fac o mica clasificare a cutiilor automate:
A. Robotizate
Constructiv este o cutie manuala, la care calculatorul ti-a "furat" schimbatorul si schimba el dupa cum considera.
EX: EASY R de pe DACIA, Pe la Smart
Avantaj: Este ieftina si cam atat!
Dezavantaje: Nu o consider o cutie automata, pentru ca schimba ca o manuala.
B. Dublu Ambreiaj
Constructiv sunt 2 cutii manuale puse in paralel.
Avantaje: Schimba repede, consum redus
Dezavantaje: Nu este pentru offroad, mai putin fiabila ca o cutie automata clasica(cu convertizor de cuplu), unele probleme la conducerea in oras(au fost descrise si aici)
EX: DCT, DSG, S-TRONIC(AUDI), EDC(Renault)
C. CVT
Constructie: Un lant intre 2 roti conice(simplist) --> practic are un nr infinit de viteze
Avantaje: Nu se simte cand schimba, foarte confortabila
Dezavantaje: Nu se simte cand schimba, nu este sportiva, tine o turatie constanta ridicata cand este accelerata puternic
EX: MULTITRONIC(AUDI), TOYOTA, HONDA, SUBARU, NISSAN
D. Cu convertizor de cuplu(clasica)
Constructie: Convertizorul de cuplu face legatura intre cutia de viteze si motor. Nu exista legatura mecanica, ci doar hidraulica.
Avantaje: Este f fiabila, este buna la offroad, este confortabila, suporta cuplu mare.
Dezavantaje: Randament mai prost, nu schimba asa rapid ca un DCT(cu toate ca este discutabil - vezi ZF de la BMW), scumpa.
EX. TIPTRONIC(AUDI), MAZDA, BMW(cutiile ZF de 8 viteze)
Sper ca nu am scris balarii si sa-mi spuneti daca gresesc cu ceva. Poate mai invat ceva

Am intrat sa citesc aici sa vad daca sunt probleme cu DCT-urile pentru ca stiu ca cele cu dublu ambreiaj de la VAG(DSG, S-TRONIC) sunt problematice. Pe langa ambreiaje au probleme si cu MECATRONIC-ul.
Din ce vad, nici cele DCT nu sunt lipsite de probleme si ma gandesc daca nu este o problema cu principiul lor de functionare, pentru ca nu mi se pare normal sa schimbi ambreiaje la 50.000km.
La manuala eu am schimbat ambreiajul la 180.000km.
Va citesc in continuare, dar hai sa nu mai comparam DCT-urile cu cele automate clasice.
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Amin!!! In sfarsit!
Bravo Cirprian!!!
Ar fi trebui scris de mult acest sumar, si trebuie marcat si pus vizibil in permanenta
Pentru a fi totusi 100% complet, mai ales pentru cititorii acestui forum, ar trebui adaugate si stilurile de condus preferabile pentru fiecare tip de cutie, precum si tipurile de condus de evitat pentru fiecare.
Asta pentru ca sunt destul utilizatori (noi sau cu experienta cu automate) de cutie automata (DCT sau alta), care au asteptari nepotrivite de la anumite tipuri de cutie automata.
Problema la DCT-ul de la KIA pare ca a fost rezolvata la 4 facelift, la versiunea anterioara fiind un cumul intre material mai slab la ambreiaj, precum si soft neadaptat la anumite conditii de trafic.

Ar fi trebui scris de mult acest sumar, si trebuie marcat si pus vizibil in permanenta

Pentru a fi totusi 100% complet, mai ales pentru cititorii acestui forum, ar trebui adaugate si stilurile de condus preferabile pentru fiecare tip de cutie, precum si tipurile de condus de evitat pentru fiecare.
Asta pentru ca sunt destul utilizatori (noi sau cu experienta cu automate) de cutie automata (DCT sau alta), care au asteptari nepotrivite de la anumite tipuri de cutie automata.
Problema la DCT-ul de la KIA pare ca a fost rezolvata la 4 facelift, la versiunea anterioara fiind un cumul intre material mai slab la ambreiaj, precum si soft neadaptat la anumite conditii de trafic.
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Într-adevăr, dacă puteți să postați cum se conduce DTC - ul la KIA, ar fi benefic pentru toți posesorii de DTC și nu numai. Citind opiniile voastre sunt un pic îngrijorat, chit că încă nu am mașina. Sper sfârșit februarie.
Kia Sportage 2020 1.6 T-GDi 7DCT 4x2 GT Line+
-
- Posts: 29
- Joined: 26 Jul 2015, 19:51
- Auto: *
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
@Ciprian Bivol
Dublu ambreiaj nu inseamna 2 cutii manuale puse in paralel.
Inseamna 2 ambreiaje concentrice, pe aceeasi cutie, unul pentru vitezele impare, celalalt pentru vitezele pare. Schimba cel mai repede pentru ca viteza urmatoare este pregatita deja pe ambreiajul care nu lucreaza. La cutiile clasice schimbarea se face in 2 timpi: decuplare ambreiaj-cuplare ambreiaj. La DCT in timp ce un ambreiaj decupleaza celalalt cupleaza, deci 1 timp. Se castiga 1 timp. Sper ca m-am facut inteles.
Dublu ambreiaj nu inseamna 2 cutii manuale puse in paralel.
Inseamna 2 ambreiaje concentrice, pe aceeasi cutie, unul pentru vitezele impare, celalalt pentru vitezele pare. Schimba cel mai repede pentru ca viteza urmatoare este pregatita deja pe ambreiajul care nu lucreaza. La cutiile clasice schimbarea se face in 2 timpi: decuplare ambreiaj-cuplare ambreiaj. La DCT in timp ce un ambreiaj decupleaza celalalt cupleaza, deci 1 timp. Se castiga 1 timp. Sper ca m-am facut inteles.
- Ciprian Bivol
- Posts: 111
- Joined: 05 Nov 2019, 17:35
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 4x4 7DCT
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
@Stanicared.
Da, ai dreptate. Este o descriere mult mai exacta a ta.
Am incercat sa simplific.
Da, ai dreptate. Este o descriere mult mai exacta a ta.
Am incercat sa simplific.
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Salut.A trecut primul an ,20000 km,cutia viteza ok ,uneori indecisa la schimbarea treptelor ,dar nu deranjant si e rar,consumul cu masina incalzita ,oras in jur de 10-11l. in afara mers cuminte fara accelerari bruste intre 60 si 100 km la ora-cam 7,5 l ,daca o dai pe sport ( se simte diferenta la raspunsul in pedala de acceleratie ) se duce la peste 130-140 km ,la consum peste 10l. Dar e funny ,pana la urma de asta mi am luat modelul asta. Cam atat ,e bine pana acum.
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
DCT-ul e rapid doar in accelerare, in rest are probleme grave cu mersul in coloana cu 2-5 km/h iar daca tb sa retrogradeze 2 trepte e foarte înceată sau daca cutia e pregătită să schimbe în sus și tu vrei sa retrogradeze atunci stai și te rogi de ea.
Trimis de pe al meu SM-G965F folosind Tapatalk
Trimis de pe al meu SM-G965F folosind Tapatalk
Sportage 1,6 T-GDI Style 4X2 MT - new infrared