Mai intai de toate, salutare tuturor.
Vreau sa comand o KIA Sportage PHEV si in configurator, pentru echiparea GT Line apare ca optiune ECS (Control electronic suspensie/Electronic Control Suspension). Am inteles ce face dar as vrea un feed-back direct, de la cei ce au sau au incercat versiunea GT Line. Ajuta la stabilitate si confort sau cei 770 de euro pot fi folositi mai bine la altceva?
Sportage PHEV - Control electronic suspensie (ECS)
Re: Sportage PHEV - Control electronic suspensie (ECS)
Nu prea e clar ce face, nici la dealer nu m am lamurit. El imi zicea ca face suspensia mai tare chiar si pe comfort fata de cea standard, ne adaptiva 
Din ce am gasit pe youtube, se simte diferenta cand schimbi modurile - eco/sport.
Eu am pus o la optiuni, nu strica sa o ai daca nu esti limitat la bani.

Din ce am gasit pe youtube, se simte diferenta cand schimbi modurile - eco/sport.
Eu am pus o la optiuni, nu strica sa o ai daca nu esti limitat la bani.
Ex: Ceed 1.4 Best, Kompass Blue
Ex: Subaru Impreza 2.0S, Pearl White
Now: Subaru Impreza WRX STI 2.5T, Rally Blue & Ceed 1.4 City
Ex: Subaru Impreza 2.0S, Pearl White
Now: Subaru Impreza WRX STI 2.5T, Rally Blue & Ceed 1.4 City
- ionutp
- Admin
- Posts: 999
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: Sportage PHEV - Control electronic suspensie (ECS)
In teorie ar trebui sa modifice cat de tare sau moale e suspensia in functie de conditii:
- pe modul sport mai tare, pe comfort mai moale
- pe viraje luate mai repede sa fie mai tare
- pe conditii de drum cu denivelari sa fie mai moale
- pe accelerari si franari puternice de asemenea sa se modifice dinamic
In practica nu am idee cate face si cat de bine le face.
- pe modul sport mai tare, pe comfort mai moale
- pe viraje luate mai repede sa fie mai tare
- pe conditii de drum cu denivelari sa fie mai moale
- pe accelerari si franari puternice de asemenea sa se modifice dinamic
In practica nu am idee cate face si cat de bine le face.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
Re: Sportage PHEV - Control electronic suspensie (ECS)
Eu am optiunea asta pe PHEV, dar neavand cu ce o compara (nu am condus vreo varianta fara ECS), e greu de spus daca ajuta la ceva.
Sunt niste clipuri pe youtube care m-au "convins" sa o aleg ca optiune in dauna altora (ex acoperis panoramic). In acelasi timp, exista si review-uri care sustin ca nu merita, caci nu e vreo diferenta notabila.
de ex.
Eu m-am gandit ca fiind o masina grea (aprox 2 tone in cazul PHEV), orice sistem care ajuta stabilitatea nu are ce strica
Sunt niste clipuri pe youtube care m-au "convins" sa o aleg ca optiune in dauna altora (ex acoperis panoramic). In acelasi timp, exista si review-uri care sustin ca nu merita, caci nu e vreo diferenta notabila.
de ex.
Eu m-am gandit ca fiind o masina grea (aprox 2 tone in cazul PHEV), orice sistem care ajuta stabilitatea nu are ce strica
Kia Sportage 2022 Plug-in Hybrid - GTLine
Re: Sportage PHEV - Control electronic suspensie (ECS)
Pot sa spun ca optiunea asta m-a determinat sa caut GT Line in loc de Business (probabil cam voiam oricum dar imi lipsea un mic impuls) fiind singura varianta sa o pot avea.
M-am uitat putin pe net, am vazut ca exista pe Stinger mai demult deci am presupus ca sistemul e suficient testat. Mai mult, am gasit o varianta de tuning dedicat care permite controlul sistemului printr-o aplicatie de mobil - din pacate doar pt. Stinger si Genesis G70 (https://www.k8stingerstore.com/products/mando-ecs10).
Tot ce pot spune este ca Sportage NQ5 (GT Line Phev) are suspensia sensibil mai dura fata de Sportage QLE (Style, 2L, diesel, 136 cp, AWD, automata) pecare am avut-o inainte. Dar, eu cel putin, consider oarecum deranjant doar pe drumuri neamenajate unde trebuie sa mergi mai incet ca sa nu te zguduie prea tare si sa eviti senzatia ca chinui masina. In rest, tinuta de drum e foarte buna si nu m-a jenat duritatea suspensiei pe un asfalt cu denivelari de exemplu.
Nu am condus NQ5 fara ECS.
M-am uitat putin pe net, am vazut ca exista pe Stinger mai demult deci am presupus ca sistemul e suficient testat. Mai mult, am gasit o varianta de tuning dedicat care permite controlul sistemului printr-o aplicatie de mobil - din pacate doar pt. Stinger si Genesis G70 (https://www.k8stingerstore.com/products/mando-ecs10).
Tot ce pot spune este ca Sportage NQ5 (GT Line Phev) are suspensia sensibil mai dura fata de Sportage QLE (Style, 2L, diesel, 136 cp, AWD, automata) pecare am avut-o inainte. Dar, eu cel putin, consider oarecum deranjant doar pe drumuri neamenajate unde trebuie sa mergi mai incet ca sa nu te zguduie prea tare si sa eviti senzatia ca chinui masina. In rest, tinuta de drum e foarte buna si nu m-a jenat duritatea suspensiei pe un asfalt cu denivelari de exemplu.
Nu am condus NQ5 fara ECS.