7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
-
- Posts: 23
- Joined: 21 Jan 2018, 08:52
- Auto: Sportage 1.6 dsl myld DCT 2021
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Salutare! Are cineva idee totusi daca exista si ambreiaj after market, produs de alta firma, care poate o fi mai bun? A mea tremura de noua, de cand am luat-o si l-am schimbat la 12k. Cel nou patineaza de cand l-au pus. De la 1800 la 2000 de ture, sare acul turometrului foarte repede la schimbarea treptelor a2-A, 3-a si 4-a si preponderent cand e rece cutia. Dupa ce se incalzeste e foarte putin sesizabil. A mai sesizat cineva asa ceva?
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
alea sunt defect de fabricatie sigur, unul "bun" te tine totusi macar cateva zeci de mii pana sa inceapa sa faca figuri
sau probleme la inteligenta cutiei
sau probleme la inteligenta cutiei
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Salutare tutror!!!
Sunt nou posesor al unui Sportage Style 7 DCT. Am fost pe primul traseu de soft off road cu noua achizitie. Placut impresionat de cum se descura masina incoditii de drum forestier si in panta si in rampa. La urcare n a patinat deloc iar la coborare a mers forte bine in frana de motor a coborat i viteza a II a cu 20 - 30 km/h. In concluzie sunt multumit de cum schimba cutia.
Am insa o problema de care m-am lovit pe acest traseu. Parcand masina in panta (acestea au fost conditiile), am trecut-o in modul P dupa ce am apasat frana de parare de la picior. Mentionez ca panta era atat de abrupta incat masina nu statea pe loc doa rcu frana parcare (aceata blocand doar rotile spate, masina se ducea la vale cu rotile spate taras). Problema a aparut la plecarea de pe loc pentru ca levierul cutei nu mai iesea din modul P pentr a-l trece in D. Dupa ce am tras mai tare de el a iesit dar nu mi se pare ca ar fi normal sa se bloheze atat de tare. a fost ca s cum ai incera sa scoti vin viteza o cuti manuala fara sa apesi ambreiajul.
S-a mai lovit cineva de aceasta problema?
Multumesc anticipat pentru raspunsuri!
Drumuri bune!
Sunt nou posesor al unui Sportage Style 7 DCT. Am fost pe primul traseu de soft off road cu noua achizitie. Placut impresionat de cum se descura masina incoditii de drum forestier si in panta si in rampa. La urcare n a patinat deloc iar la coborare a mers forte bine in frana de motor a coborat i viteza a II a cu 20 - 30 km/h. In concluzie sunt multumit de cum schimba cutia.
Am insa o problema de care m-am lovit pe acest traseu. Parcand masina in panta (acestea au fost conditiile), am trecut-o in modul P dupa ce am apasat frana de parare de la picior. Mentionez ca panta era atat de abrupta incat masina nu statea pe loc doa rcu frana parcare (aceata blocand doar rotile spate, masina se ducea la vale cu rotile spate taras). Problema a aparut la plecarea de pe loc pentru ca levierul cutei nu mai iesea din modul P pentr a-l trece in D. Dupa ce am tras mai tare de el a iesit dar nu mi se pare ca ar fi normal sa se bloheze atat de tare. a fost ca s cum ai incera sa scoti vin viteza o cuti manuala fara sa apesi ambreiajul.
S-a mai lovit cineva de aceasta problema?
Multumesc anticipat pentru raspunsuri!
Drumuri bune!
1.6 T-GDI AWD 7DCT
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Frână "de mână" dacă panta, rampa are un unghi de maxim 20 grade trebuie să țină mașina pe loc, fără să o pui în P. La cutiile automate când pui mașina în P, blocarea cutiei se face cu o piesă metalică care are un dinte, explic atehnic ca să înțelegi, dacă unghiul pantei/rampei este mare suprasoliciți piesa aia, piesă care împiedică mișcarea mașinii, de asta nu este bine să parchezi mașina cu cutie automată pe drumuri cu pante/rampe cu unghiuri mari, riști să nu mai poți mișca levierul cutiei de viteze sau să rupi piesa de care vorbeam.
Eu as verifica la o stație ITP cât de bine tine "frâna de mână", poate sunt cablurile întinse sau ceva dereglat și nu mai presează ferodourile eficient.
Eu as verifica la o stație ITP cât de bine tine "frâna de mână", poate sunt cablurile întinse sau ceva dereglat și nu mai presează ferodourile eficient.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
- ionutp
- Admin
- Posts: 999
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Eu as fi mers pe solutia traditionala de pus ceva la roti (bucati de lemn, pietre, orice) 

Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
ionutp
Este o soluție foarte bună.
Este o soluție foarte bună.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Ceva-mi zice că el nu se referă la faptul că nu ține frâna. Ci că probabil aluneca cu roțile blocate, fiind oprit pe pământ/nisip/frunze/ce-o fi fost acolo. Și a avut nevoie de poziția P pentru a blocat și roțile față, nu doar spate, pentru aderență sporită să țină mașina în loc.
În cazul ăla și eu aș fi mers ori pe obstacole la roată, ori aș fi căutat alt loc.
În cazul ăla și eu aș fi mers ori pe obstacole la roată, ori aș fi căutat alt loc.
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
daca o sa ajungi sa o urci vreodata pe elevator sa schimbi rotile sau whatever o sa constati aceeasi problema, mie mi se intampla de fiecare data cand pun rotile de sezon, o pun in P si apoi o ridica elevatorulCostyx wrote: ↑14 May 2022, 16:30 Salutare tutror!!!
Sunt nou posesor al unui Sportage Style 7 DCT. Am fost pe primul traseu de soft off road cu noua achizitie. Placut impresionat de cum se descura masina incoditii de drum forestier si in panta si in rampa. La urcare n a patinat deloc iar la coborare a mers forte bine in frana de motor a coborat i viteza a II a cu 20 - 30 km/h. In concluzie sunt multumit de cum schimba cutia.
Am insa o problema de care m-am lovit pe acest traseu. Parcand masina in panta (acestea au fost conditiile), am trecut-o in modul P dupa ce am apasat frana de parare de la picior. Mentionez ca panta era atat de abrupta incat masina nu statea pe loc doa rcu frana parcare (aceata blocand doar rotile spate, masina se ducea la vale cu rotile spate taras). Problema a aparut la plecarea de pe loc pentru ca levierul cutei nu mai iesea din modul P pentr a-l trece in D. Dupa ce am tras mai tare de el a iesit dar nu mi se pare ca ar fi normal sa se bloheze atat de tare. a fost ca s cum ai incera sa scoti vin viteza o cuti manuala fara sa apesi ambreiajul.
S-a mai lovit cineva de aceasta problema?
Multumesc anticipat pentru raspunsuri!
Drumuri bune!
isi fac baietii treaba si apoi cand o lasa jos se intampla ceva cu pozitia rotilor fata, se aseaza putin altfel la contactul cu pamantul si forteaza in cutie, DA se intampla la fel, trag ceva mai tare de levier ca sa il mut, se simte ca s-a fixat in boltul respectiv, nici mie nu mi place senzatia
de acum o sa am grija sa o las pe N cand o ridica
altfel e clar ca la tine ce s-a intamplat, pentru ca nu a stat masina doar in frana de parcare si s-a lasat greutatea ei in piedica, fiind in panta accentuata, automat intampini rezistenta la mutarea levierului
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Exact asta voiam sa zic și eu dar mi-ai luat-o înainte. Dacă schimbam rotile înaintea ta eram primul 
Deci azi am trecut la adidași și intr-adevar am forțat levierul sa ies din P cand s-o scot de pe elevator. Probabil pinul ala metalic era bine înțepenit.

Deci azi am trecut la adidași și intr-adevar am forțat levierul sa ies din P cand s-o scot de pe elevator. Probabil pinul ala metalic era bine înțepenit.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
pai sa tinem minte, eu am muscat-o a doua oara deja desi am zis ca o sa fiu atent, la a treia sper sa iasa
de fapt imi aduc aminte, am scos in N apoi am oprit motorul si a inceput sa macane ca trece in P, nu am vrut si m-a frecat la icre ca nu se mai inchidea curentul, unitatea media statea aprinsa si tot blinkanea si pana nu am trecut in P nu s-a inchis
cred ca trebuie trecut in P, apoi off motorul dupa care trecut inapoi in N (nu stiu daca merge asa)
de fapt imi aduc aminte, am scos in N apoi am oprit motorul si a inceput sa macane ca trece in P, nu am vrut si m-a frecat la icre ca nu se mai inchidea curentul, unitatea media statea aprinsa si tot blinkanea si pana nu am trecut in P nu s-a inchis
cred ca trebuie trecut in P, apoi off motorul dupa care trecut inapoi in N (nu stiu daca merge asa)
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Salut, problemele acestea sunt si la 2.0 diesel 8AT DCT? Acesta este motorul si transmisia de pe Sporage 2018-2021.
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Nu sunt probleme, e functionare normala, noi suntem de vina ca n-am fost atenti sau nu ne-am gandit inainte.
Orice cutie automata face asa (vorbesc de pinul ala de blocare).
Daca zici de piuit, trebuie respectata secventa de oprire a motorului, cu tras frana de mana, pus in P, oprit motorul. Altfel face scandal. In plus refuza sa incuie usile. Nu e defect, asa e setata sa faca, sa nu pleci si sa o uiti pe liber si fara frana trasa.
Orice cutie automata face asa (vorbesc de pinul ala de blocare).
Daca zici de piuit, trebuie respectata secventa de oprire a motorului, cu tras frana de mana, pus in P, oprit motorul. Altfel face scandal. In plus refuza sa incuie usile. Nu e defect, asa e setata sa faca, sa nu pleci si sa o uiti pe liber si fara frana trasa.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Fiind absorbit dupa ce am lecturat multe pagini nu am pus intrebarea corect.
Problemele cutiei 7DCT in combinatie mild hybrid de pe motorul 1.6 sunt prezente si pe motorul diesel 2.0 in combinatie cu cutia 8AT dct si mild hybrid?
Problemele cutiei 7DCT in combinatie mild hybrid de pe motorul 1.6 sunt prezente si pe motorul diesel 2.0 in combinatie cu cutia 8AT dct si mild hybrid?
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
iracrew
8AT este cu convertizor de cuplu, nu cu dublu ambreiaj ca la DCT.
8AT este o transmisie ok, fără probleme de fiabilitate.
8AT este cu convertizor de cuplu, nu cu dublu ambreiaj ca la DCT.
8AT este o transmisie ok, fără probleme de fiabilitate.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
-
- Posts: 138
- Joined: 20 Feb 2021, 23:45
- Auto: Sportage 1.6 diesel MT GT Line
- Location: Romania
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Precizare: exista 8DCT cu ambreiaje umede dar este folosit doar pe Kia Sorento.