7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Se discuta pe acest forum ( in acest topic dar si in altele consacrate ) de cutia 7 DCT de la Kia. De asemeni si pe Youtube. Parerile sunt impartite, dar inclina balanta cumva in defavoarrea acestei cutii. Pina si Kia recunoaste ceva :
https://www.kia.com/ph/util/news.detail ... ticleNo=75
Nu cred ca zeci de mii de cumparatori nu stiu sa conduca o automata cum voalat sugereaza dealerii Kia fortati sa schimbe mii de 7 DCT. Chiar mi s-a spus ca prima cutie se schimba in maxim 2 ani, apoi nu mai face parte din garantie. Mi-au aratat si noul caiet de garantie unde se specifica clar asta. Cam descurajator ...
Mai mult e o cutie .... nu asa de propice traficului urban modern. Ci pentru economie de carburant, sportivitate si pentru drumuri lungi. In Occident, dupa 2018 cam 75% din masinile Kia sunt scoase la vanzare dupa 15-25.000 km din cauza 7 DCT. Sunt mai multe la vanzare second-hand decat noi.
https://www.kia.com/ph/util/news.detail ... ticleNo=75
Nu cred ca zeci de mii de cumparatori nu stiu sa conduca o automata cum voalat sugereaza dealerii Kia fortati sa schimbe mii de 7 DCT. Chiar mi s-a spus ca prima cutie se schimba in maxim 2 ani, apoi nu mai face parte din garantie. Mi-au aratat si noul caiet de garantie unde se specifica clar asta. Cam descurajator ...
Mai mult e o cutie .... nu asa de propice traficului urban modern. Ci pentru economie de carburant, sportivitate si pentru drumuri lungi. In Occident, dupa 2018 cam 75% din masinile Kia sunt scoase la vanzare dupa 15-25.000 km din cauza 7 DCT. Sunt mai multe la vanzare second-hand decat noi.
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
asta mi se pare interesant, desi nu sunt prea multe situatiile de genul asta (adica opresti pe dreapta, vrei sa cobori sa rezolvi ceva repede fara sa mai opresti motorul deci o lasi in D dar activezi pentru siguranta frana/sau se activeaza si singura cand deschizi usa sofer)
Never activate the parking brake and release the brake pedal whenever the gear is in D or R. It does not matter if the parking brake is a manual or electronic one.
Doing this will cause the clutch to engage but since the car does not move, the clutch will be in a slipping condition
Never activate the parking brake and release the brake pedal whenever the gear is in D or R. It does not matter if the parking brake is a manual or electronic one.
Doing this will cause the clutch to engage but since the car does not move, the clutch will be in a slipping condition
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
E interesant, insa nu cred ca e aplicabil la toate masinile. Eu am facut un test, mai mult fara sa vreau, la 7DCT, si am deschis usa cu AutoHold activat, moment in care s-a aplicat frana de mana automat, masina fiind in D, dar ambreiajul nu a inceput sa patineze, ci turatia motorului a ramas in continuare constanta, la relantiu, ca si atunci cand tii piciorul pe frana. Eu cred ca cei de la Kia au adaugat un "fail-safe" aici, pentru a preveni astfel de situatii.
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Si eu sunt de aceiasi parere cu alx03.
Mai mult chiar, saptamanile trecute stand intr-o coloana pe la Paraul Rece am observat ca EPB se activeaza automat dupa un timp de stat.
Concret: Auto-hold si ISG active, stau in coloana (in D binenteles) motorul se opreste,apoi dupa un timp de "nemiscat de pe loc", motorul porneste singur, Autohold-ul ramane activ, dupa inca ceva timp Autohold se dezactiveaza si se activeaza singur EPB-ul, masina fiind in D.
Mai mult chiar, saptamanile trecute stand intr-o coloana pe la Paraul Rece am observat ca EPB se activeaza automat dupa un timp de stat.
Concret: Auto-hold si ISG active, stau in coloana (in D binenteles) motorul se opreste,apoi dupa un timp de "nemiscat de pe loc", motorul porneste singur, Autohold-ul ramane activ, dupa inca ceva timp Autohold se dezactiveaza si se activeaza singur EPB-ul, masina fiind in D.
KIA SPORTAGE 1.6 DSL HYBRID ELECTRIC 7DCT HP 4x4 STYLE+ MY21
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
psvkia
Nu schimbă mii de 7DCT, schimbă doar ambreiajele.
Știu că iar o să încasez hate de la unii, problema este cunoscută de foarte multă lume..... totuși mulți cumpără această transmisie 7DCT, nu înțeleg logica lor, cumperi ceva ce îți va da bătăi de cap? Chiar dacă se schimbă pe garanție ambreiajele.
Citeam pe un grup fb că cineva a schimbat trei perechi de ambreiaje în 90000km.
Sportage cu 7DCT se va devaloriza mult la revanzare.
Nu schimbă mii de 7DCT, schimbă doar ambreiajele.
Știu că iar o să încasez hate de la unii, problema este cunoscută de foarte multă lume..... totuși mulți cumpără această transmisie 7DCT, nu înțeleg logica lor, cumperi ceva ce îți va da bătăi de cap? Chiar dacă se schimbă pe garanție ambreiajele.
Citeam pe un grup fb că cineva a schimbat trei perechi de ambreiaje în 90000km.
Sportage cu 7DCT se va devaloriza mult la revanzare.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
iar aberati , vezi problema cu intinzatorul de la mild hybrid, cat de repede s-a actionat unde chiar era o problema generala -cu rechemari si tot ce trebuie.
Cu 7dct continua sa faca masini cu cutia asta in ciuda a 4 oameni de pe un forum care urla ca sunt mii de oameni cu probleme, modele noi tot cu 7dct, ba chiar pe linlurile desteptului de mai sus prezinta cutia asta ca o evolutie:
"The Kia Soul’s innovative Dual Clutch Transmission (DCT) is designed to provide improved fuel economy as well as better acceleration. "
ok, are niste recomandari de folosire, dar toate lucrurile din lume au, doar voua vi s-a luat pe cutia asta
Cu 7dct continua sa faca masini cu cutia asta in ciuda a 4 oameni de pe un forum care urla ca sunt mii de oameni cu probleme, modele noi tot cu 7dct, ba chiar pe linlurile desteptului de mai sus prezinta cutia asta ca o evolutie:
"The Kia Soul’s innovative Dual Clutch Transmission (DCT) is designed to provide improved fuel economy as well as better acceleration. "
ok, are niste recomandari de folosire, dar toate lucrurile din lume au, doar voua vi s-a luat pe cutia asta
-
- Posts: 23
- Joined: 21 Jan 2018, 08:52
- Auto: Sportage 1.6 dsl myld DCT 2021
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Mi-a venit si mie randul desi n-as fi crezut... Dupa 4 luni de la achizitie si 9800 km, ajung in service la baneasa sa verifice rola buclucasa si le zic sa verifice si vreun update pt cutie ca tremura de cand am luat-o. Zis si facut, dar inainte de update, fac si un test cu tableta. Ghinion! Trebuie schimbat ambreiajul. Acum sunt in dilema. Daca mai stau asa cu ea expira testul la o luna si dupa aia cine stie ce invoca... daca il schimb, cate schimburi o sa imi faca ei in toata garantia de 7 ani? Ca daca pui cate unul la 10.000 km, unde ajungem? Aaa, am uitat sa precizez, merg 90% afara localitatii, scos pe N cand am stat la semafor...
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Mie asta mi se pare deja un caz foarte specific, nu cred ca am mai auzit de cineva sa aiba probleme asa devreme cu ambreiajul. Aproape imi vine sa cred ca e o problema de fabricatie. Eu totusi l-as schimba in locul tau, pe premisa de mai sus. Nu cred ca in 10k e posibil sa faca iar probleme.
- Megahertz
- Posts: 215
- Joined: 25 Aug 2017, 17:26
- Auto: KIA Sportage 2021 FL 1,6 T-GDI
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
@Dragan Ciprian Clar trebuie sa il schimbi. Eu la manuala am sesizat un mic defect de la 5000 km si l-am reclamat. La 28 l-au schimbat fara comentarii. Sper ca la 7DCT sa nu am norocul asta, dar este inca in rodaj. Mentionez ca la mine nu tremura nimic...inca 

KIA SPORTAGE 2021 FL 1,6 T-GDI 7DCT CLASIC+
-
- Posts: 23
- Joined: 21 Jan 2018, 08:52
- Auto: Sportage 1.6 dsl myld DCT 2021
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Da, deja a inceput sa si patineze. Se vede acul de la turometru cum urca fara motiv si foarte repede pe anumite plaje, mai ales intr-a 2-a pe la 1800 turatii. Dar ce observ este ca dupa update nu mai tremura asa tare la plecarea de pe loc. Cred ca problema este ca schimba in a 2-a foarte repede si trebuie sa-l patineze ca sa nu bâlbâie cutia. Am vb cu baiatul de la receptie service si a confirmat ca daca nu tremura in timpul testului cu tableta, nu se accepta schimbarea lui. Asa ca una peste alta, am sa-l schimb si Doamne ajută...
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Ca tot ai mentionat de update, oare ti-au facut si un update la motor? sau doar la cutia de viteze?
-
- Posts: 23
- Joined: 21 Jan 2018, 08:52
- Auto: Sportage 1.6 dsl myld DCT 2021
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Nu au facut decat la cutie. Si sunt mici diferente fata de cum era inainte. La motor au zis ca este ok. Masina e ridicata pe 17 iunie deci fabricatie sfarsitul lui mai. Rola intinzatoare este din lotul revizuit. 1.6 dsl mild hybrid, 7DCt.
-
- Posts: 8
- Joined: 04 Apr 2020, 19:56
- Auto: Kia Sportage
- Location: Buzau
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
cum se face testul cu tableta pt schimbare DCT?
am 27000 km si la mine ba tremura, ba smuceste pe retrogradare
am 27000 km si la mine ba tremura, ba smuceste pe retrogradare