Sfat Achizite - ce dotari sa aleg?

Forum cu de toate despre Kia Sportage
User avatar
ionutp
Admin
Posts: 999
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Sfat Achizite - ce dotari sa aleg?

Post by ionutp »

Nu cred ca trebuie sa se priceapa la masini ca sa stie cam ce are nevoie. Daca se documenteaza putin poate sa afle tot ce e util in legatura cu o masina, atat legat de motorizari cat si de optionale (da, e normal ca e importanta experienta practica cu mai multe masini). Pana la urma nu e mare inginerie sa intelegi ca AEB iti franeaza automat masina daca apare ceva in fata de exemplu. Primul pas de documentare e facut, postarea aici unde ne dam cu parerea si incercam sa ajutam. :D

Sugestia mea e sa iei toate optionalele pe care ti le permiti si de care ai nevoie. Nu sunt degeaba pe acea lista, au beneficiile lor. Cand iti iei o masina nu o iei pentru un concediu, o iei pentru cativa ani si daca iti lipseste ceva e mai greu sa il ai ulterior.
Ulterior, cand vinzi masina o vinzi cu tot cu acele optiuni, e o investitie.

PS: Nu lua de bun tot ce zicem noi aici, fiecare are propriile experiente si mod de a gandi. Documenteaza-te si fa ce e mai bine pentru tine, la urma urmei nu e vorba de 20 de RON.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

aqua
Posts: 535
Joined: 07 Jan 2017, 12:55
Auto: T-GDI/GTLine
Location: Bucuresti

Re: Sfat Achizite - ce dotari sa aleg?

Post by aqua »

soparlik wrote: 13 May 2021, 16:05 Si consumu :-D un pic mai mare :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
este mai mare, dar nu va ganditi ca stati in aia 2 l/oras, daca imi aduc bine aminte aveam undeva la 11,2/11,5 cu 2x4, motorul de 132 cai aspirat, manuala iar cu Turbo/AWD/DCT care toate pun in plus la consum am undeva la 13/13,5 in oras, pe mine nu ma deranjeaza diferenta asta pentru ce primesc in plus, lasand doar AWD poti iesi la un consum si mai bun daca asta e obiectivul, un compromis tre sa il accepti oricum ai da-o
ce vreau sa zic e ca am trecut prin faza in care am zis nu-mi trebuie turbo, nu automata dupa care la vreo 2 ani ma intrebam ce a fost in capul meu de nu am mai bagat 2 mii de euro langa aia 21 de mii, asa am ajuns sa trec destul de repede la versiunea actuala
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT

User avatar
zaboss
Posts: 1181
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Sfat Achizite - ce dotari sa aleg?

Post by zaboss »

Era să zic că să mai cumperi în 2021 mașină fără cutie automată e ca și cum ai cum ți-ai lua TV alb-negru, dar am văzut că sunt pe forumul Kia și zice lumea că înjur :)
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

quelloo
Posts: 4418
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Sfat Achizite - ce dotari sa aleg?

Post by quelloo »

[-X :twisted: :shock:
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

andrei1271984
Posts: 963
Joined: 06 Nov 2016, 15:17
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
Location: Bucuresti

Re: Sfat Achizite - ce dotari sa aleg?

Post by andrei1271984 »

zaboss, potoleste-te ca iese scandal :)))
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE

EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +

User avatar
Faust
Posts: 563
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Sfat Achizite - ce dotari sa aleg?

Post by Faust »

zaboss

Depinde pe unde umbli cu mașina, dacă o scoți pe un drum greu Lunea și primăvara..... poate ambreiajele din 7DCT vor rezista 30000km, AT are și ea anumite sensibilități, pentru cei care folosesc mașina pe drumuri grele..... 6MT este calea și adevărul.
Pentru oraș o mașină care are cutie automată este alegerea perfectă dar...... cutia sa fie fiabilă.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

tomavlad1
Posts: 215
Joined: 01 Jan 2018, 20:40
Auto: Sporatge 1.6 TGDI 4x4 DCT
Location: RO

Re: Sfat Achizite - ce dotari sa aleg?

Post by tomavlad1 »

surfer wrote:Trapa inutila, dar frumoasa :) gusturile nu se discuta :)
Roti de 19, mai inconfortabile da, dar si mai frumoase :)
Nu stiu de ce la tine senzorii sunt varza, dar la mine funtioneaza perfect si ei si camera, si ziua si noaptea. De acord cu murdaria, dar csf, ncsf. Bine, pt mine nu e neaparat o problema, spaland masina cel putin saptamanal indiferent de vreme.
Total de acord cu tine.

Trimis de pe al meu CLT-L29 folosind Tapatalk


marian018
Posts: 5
Joined: 11 May 2021, 14:58
Auto: Kia Sportage
Location: Bucuresti

Re: Sfat Achizite - ce dotari sa aleg?

Post by marian018 »

Salutare,

Pana la urma am "batut palma" pentru un GT line.
Nu am un buget fix, mai pun ceva la avans si o sa mai imi cred rata, masina va fi achizitonata printr-un leasing.

Cat despre 4x4 parerile sunt foarte impartite atat pe internet, cat si pe acest forum, si printre prieteni si colegi de munca... inca mai pot opta pana la finalul lunii spre un 4x4... dar nu sunt foarte hotarat....

Cat despre exerienta mea, nu ma supar, insa nu stiu de ce s-a dedus ca sunt novice, aceasta ar fi a 4a masina pe care o voi avea, insa prima noua, pana acum am condus sh. De aceea am si apelat la kia, pentru garantie, am avut cateva experiente mai nefericite...

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 999
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Sfat Achizite - ce dotari sa aleg?

Post by ionutp »

E important si cui ceri parerea referitoare la 4x4 si daca le explici ca nu e 4x4 ci e AWD (All Wheel Drive). Si sa stie ce e AWD, altfel nu ar trebui sa iei de buna parerea lor.
- 4x4 conteaza cum e vazut si daca are reductor poti urca cu ea unde vrei (adeveratele offroad-ere au). La mine pot bloca diferentialele si sa am 4x4 (in loc de AWD), adica toate rotile sa traga la fel de puternic, dar nu va trage ca o masina cu reductor. Acest lucru nu se compara cu o masina cu tractiune fata/spate cand e vorba de urcat pe teren accidentat, dar nici nu e acelasi lucru ca la o masina cu reductor. Masina e de oras cu "valente" de offroad
- AWD e specific masinilor de oras cu "valente" offroad si din punctul meu de vedere e tractiunea ideala, pana si pentru masinile super-sport. Ajuta la plecarea de pe loc, la mers normal/constant nu trag aproape deloc rotile spate si e mai ok pentru consum, pe drum neasfaltat "trage" mai bine iar pe ploaie sau zapada se poate redirectiona putere catre puntea spate in milisecunde (daca "fuge" spatele de exemplu) si asta te poate scoate din niste probleme serioase.
Vezi asta:
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
Energicus
Posts: 60
Joined: 17 Nov 2020, 15:30
Auto: Sportage 2021
Location: Craiova

Re: Sfat Achizite - ce dotari sa aleg?

Post by Energicus »

si eu zic la fel, merita acest AWD, chiar si on-road: ajuta mult stabilitatea masinii, atunci cand iei mai tare o curba de exemplu. e si aiurea sa iti cumperi SUV, dar sa ii lipseasca AWD. din motivul acesta am renuntat la Peugeot 3008, desi imi placea mai mult estetic la interior decat Sportage.
Sportage MY2021 GT-Line+, 1.6T-GDI, MT, 4x4, Blue Flame

bogdanescu03
Posts: 138
Joined: 20 Feb 2021, 23:45
Auto: Sportage 1.6 diesel MT GT Line
Location: Romania

Re: Sfat Achizite - ce dotari sa aleg?

Post by bogdanescu03 »

E bine sa ai AWD, sa fie acolo. Depinde ce motorizare alegi si cati bani esti dispus sa dai. Daca vrei benzina, e simpul: mai costa cam 1500 EUR. Daca vrei diesel, e mai complicat: nu este disponibil decat pe mild hybrid. Daca vrei diesel normal, nu poti opta pentru AWD. Daca vei mild hibrid, manuala si AWD, nu mai beneficiezi de rabla. Cel mai bine e daca iei mild hybrid cu DCT si AWD (pentru cine vrea DCT). Din pacate lipseste versiunea diesel simplu cu AWD. Astfel, intre un diesel cu tractiune fata si un AWD, diferenta este de la 1500 pana la 3600 eur (in functie de preferinte). Pentru cine are bani, nu e problema. Cine are buget limitat ar trebui sa se gandeasca daca intr-adevar AWD ii va folosi. In Australia s-a facut un studiu si s-a constatat ca pe durata de utilizare a unui SUV, sitemul AWD functioneaza efectiv cam 1-2% (ma refer la o utilizare normala). Teoretic el functioneaza in mai multe situatii. Practic (din ce m-am documentat eu), functioneaza la accelerari mai bruste de pe loc si pe carosabil ud/alunecos atunci cand sistemul detecteaza ca rotile din fata pierd aderenta. Calculatorul pentru AWD monitorizeaza urmatorii parametri : pozitia pedalei de acceleratie si senzorii de viteza ai rotilor (informatia este oficiala, din manualul de service pentru Sportage). Deci, chiar si cand se merge pe zapada, daca rotile din fata nu pierd aderenta, sistemul nu intra in functiune. E ca si cum mergi normal cu o masina tractiune fata. Treaba cu faptul ca ajuta in curbe, nu stiu ce sa zic, dar nu am gasit nimic concret. Sistemul nu poate trimite la rotile din spate mai multa putere decat la cele din fata deci nu poate fi vorba de un comportament supravirator ca la o masina cu tractiune spate. Poate ajuta daca in curba treci cu unele roti pe carosabil uscat iar cu altele pe carosabil alunecos, nu stiu exact cum ar ajuta altfel. Practic, AWD e pentru cine stie sigur ca va folosi masina destul de des in situatii mai grele. Pentru cineva care o foloseste in oras si on-road (chiar si iarna), nu cred ca are nevoie. Sistemul adauga cam 50-60 kg in plus la greutatea masinii, cutia de transfer este cuplata tot timpul si pinioanele din ea se invart tot timpul (cat se invart rotile din fata), cardanul la fel si, automat, se uzeaza indiferent daca rotile din spate sunt cuplate sau nu. Uleiul din cutia de transfer se schimba si el mai des din acest motiv. Pot aparea probleme in punctul in care cutia de transfer se prinde de cutia de viteze. In acest caz, reparatia este foarte scumpa (daca nu mai este in garantie) deoarece trebuie data jos si cutia de viteze si schimbate unele componente (cautati pe youtube). Au fost cazuri in care proprietarii au mers luni de zile cu probleme la cutia de transfer fara sa stie si abia cand au avut nevoie de AWD si-au dat seama ca nu functioneaza (deci probleme mecanice pe care sistemul nu le detecteaza). Si probabil mai sunt si alte minusuri. Acum, fiecare alege ce vrea si ce isi permite. Eu as fi ales AWD (stiind tot ce stiu - plusuri si minusuri) doar daca era pe varianta diesel simplu deoarece nu am vrut nici T-gdi, nici mild hybrid si nici DCT. Si as fi ales pe considerentul "sa fie acolo" pentru ca stiu ca l-as fi folosit foarte rar.

bogdanescu03
Posts: 138
Joined: 20 Feb 2021, 23:45
Auto: Sportage 1.6 diesel MT GT Line
Location: Romania

Re: Sfat Achizite - ce dotari sa aleg?

Post by bogdanescu03 »

O precizare: Intr-adevar sistemul intra in functiune la viraje in functie de cat de mult sunt bracate rotile si in functie de viteza cu care este luat virajul. Dar, cum am spus si mai sus nu stiu cat de mult ajuta pe un carosabil uscat sau la un mers mai sportiv pentru ca de supravirare nu poate fi vorba. Cel mai bine ne poate lamuri un posesor de Tucson care are pe afisajul central modul in care functioneaza sistemul HTRAC. Clipul "Kia Dynamax AWD" e doar reclama. Daca e sa ne luam dupa ce ne arata acolo, in curba, puterea este transferata doar catre rotile din spate sau in anumite cazuri, intr-un procent mai mare de 50%. Sistemul AWD Dynamax este conceput in asa fel incat rotile din fata primesc tot timpul 100% din cuplul motor si in anumite cazuri, acelasi cuplu se transfera si catre rotile din spate Constructiv, este imposibil ca rotile din fata sa poata primi mai putin cuplu decat cele din spate. Cand se mentioneaza ca cuplul se imparte 50%-50% se refera la faptul ca atat puntea fata cat si cea spate primesc cuplul in mod egal, nu ca scade cuplul la 50% pentru puntea fata. De aici apar multe confuzii.

akeem
Posts: 951
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Sfat Achizite - ce dotari sa aleg?

Post by akeem »

Daca e videoclipul ala facut pe calculator nu dau bani multi pe el ca e ... reclama, cum zici si tu. Nu cred ca intr-o sutime de secunda cat treci printr-o balta de o juma de metru sistemul are timp sa cupleze, sa transmita cuplu la roata respectiva prin activarea franei respective si apoi sa decupleze si sa redistribuie cuplul.
Eu am 4x4 si pot sa spun ca am simtit ca intra doar la demaraj mai sustinut de pe asfalt ud (si asta mai mult la Duster ca avea la anvelopele alea de rahat si sistemul mai badaran). Si odata cand am urcat o panta de pamant sa vad daca e in stare.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

marian018
Posts: 5
Joined: 11 May 2021, 14:58
Auto: Kia Sportage
Location: Bucuresti

Re: Sfat Achizite - ce dotari sa aleg?

Post by marian018 »

Salutare!
Pana la urma am optat sa iau si 4x4, sau ma rog, AWD.
M-am uitat si la revanzare pretul este mai bun. MA cautat Kia Sportage de 5, 10 ani si cele AWD sunt cu 800-1000 de euro mai scumpe, deci o buna parte din bani se vor intoarce la revanzare.
Fata de alte modele, KIA are un pret foarte bun pentru AWD, doar 1800 de euro in plus...
Multumesc pentru toate sfaturile!!

Post Reply

Return to “Generalităţi”