7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Da, are sens ceea ce zici si din ce inteleg eu, e o chestiune de timp probabil pana problemele se vor agrava si va trebui sa apelam la garantie.
Legat de adaptabilitatea cutiei: sincer, cred ca o sa vorbesc si eu de posibilitatea asta anul viitor, ca dupa fiecare data cand o alerg putin, mi se pare ca masina e mai vioaie, raspunde mai bine si mai ales, schimba mai bine, as zice chiar mai fin, treptele de viteza, la fel cum parca nici nu o subtureaza in asa hal.
Pana una alta, azi am plecat cu masina din parcare inainte sa treaca de etapa aia de "rapid idle" sau cum s-o numi (in 9 din 10 cazuri astept) si in cel putin in cazul acesta, nu s-a pus problema de trepidatii de niciun fel. Probabil voi face asa in continuare o perioada, sa urmaresc, pentru ca nu cred ca la un motor modern e necesar sa astepti inca 1 minut inainte sa pleci cu masina, ci e mult mai important sa nu conduci sportiv pana la incalzirea motorului, dar cam atat.
Legat de adaptabilitatea cutiei: sincer, cred ca o sa vorbesc si eu de posibilitatea asta anul viitor, ca dupa fiecare data cand o alerg putin, mi se pare ca masina e mai vioaie, raspunde mai bine si mai ales, schimba mai bine, as zice chiar mai fin, treptele de viteza, la fel cum parca nici nu o subtureaza in asa hal.
Pana una alta, azi am plecat cu masina din parcare inainte sa treaca de etapa aia de "rapid idle" sau cum s-o numi (in 9 din 10 cazuri astept) si in cel putin in cazul acesta, nu s-a pus problema de trepidatii de niciun fel. Probabil voi face asa in continuare o perioada, sa urmaresc, pentru ca nu cred ca la un motor modern e necesar sa astepti inca 1 minut inainte sa pleci cu masina, ci e mult mai important sa nu conduci sportiv pana la incalzirea motorului, dar cam atat.
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
La benzină tgdi sunt ceva recomandări sa aștepți până scade turația: socul automat o reglează. Eu nu am indicații având diesel.
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Singurele aspecte legate de asta pe care le-am vazut in manual sunt dupa cum urmeaza, niciuna fiind specifica pentru motoarele pe benzina TGDI, ci doar pentru cele cu turbina, cum sunt si toate diesel-urile moderne, de altfel:
"Asteptati pana când turatia motorului este normala. Vehiculul se poate misca accidental daca pedala de frana este eliberata când turatia motorului este ridicata."
"Oprirea si pornirea motorului cu
turbocompresor
1. Nu incepeti accelerarea imediat dupa pornirea motorului. Daca motorul este rece, lasati-l la relanti câteva secunde, suficient ca lubrifiantii sa ajunga la unitatea turbocompresorului."
"Pornirea motorului pe benzina:
Nu asteptati incalzirea motorului in timp ce vehiculul stationeaza. Incepeti rularea la turatie mica.(Accelerarea si decelerarea brusca trebuie evitate.)
"Pornirea motorului diesel:
Pentru pornirea motorului diesel, când motorul este rece, acesta trebuie sa fie preincalzit inainte de pornire si dupa aceea trebuie sa se incalzeasca putin inainte de rularea vehiculului."
Acum, din primele doua puncte, s-ar putea deduce ca la oricare motor trebuie asteptat cateva secunde inainte de rulate, iar din ultimele doua, ca in special la diesel e important sa se astepte putin inainte de inceperea rularii, insa toate acestea mi se par foarte, foarte interpretabile.
"Asteptati pana când turatia motorului este normala. Vehiculul se poate misca accidental daca pedala de frana este eliberata când turatia motorului este ridicata."
"Oprirea si pornirea motorului cu
turbocompresor
1. Nu incepeti accelerarea imediat dupa pornirea motorului. Daca motorul este rece, lasati-l la relanti câteva secunde, suficient ca lubrifiantii sa ajunga la unitatea turbocompresorului."
"Pornirea motorului pe benzina:
Nu asteptati incalzirea motorului in timp ce vehiculul stationeaza. Incepeti rularea la turatie mica.(Accelerarea si decelerarea brusca trebuie evitate.)
"Pornirea motorului diesel:
Pentru pornirea motorului diesel, când motorul este rece, acesta trebuie sa fie preincalzit inainte de pornire si dupa aceea trebuie sa se incalzeasca putin inainte de rularea vehiculului."
Acum, din primele doua puncte, s-ar putea deduce ca la oricare motor trebuie asteptat cateva secunde inainte de rulate, iar din ultimele doua, ca in special la diesel e important sa se astepte putin inainte de inceperea rularii, insa toate acestea mi se par foarte, foarte interpretabile.
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Eu vb din practica, la t-gdi, la pornire are mult peste relanti, poate 1000 de ture in plus. Eu la diesel am 900 rpm vs 750 cand e cald. BTW, acest motor diesel nu se incalzeste eficient daca stau pe loc. La benzina, motorul se incalzeste si stand pe loc. Iar la motoarele T-GDI Kia&Hyunday, stiu de la posesori si le si aud pe ale vecinilor cum suna dupa pornire. Cam ca un diesel
.
Poate sunt eu norocos ca o tin in garaj unde acum am 18 grade...si iarna nu scade niciodata sub 9 grade. Plus ca avem recomandarea sa nu stationam in garaj cu motorul pornit. Asa ca plec direct.

Poate sunt eu norocos ca o tin in garaj unde acum am 18 grade...si iarna nu scade niciodata sub 9 grade. Plus ca avem recomandarea sa nu stationam in garaj cu motorul pornit. Asa ca plec direct.
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Mi-am amintti acum un aspect interesant apropo de T-GDI - se pare ca acest relantiu rapid nu se intampla decat atunci cand sunt peste 5 grade (nu sunt 100% de valoare, dar pe acolo) si cand e sub, motorul sta inca turat, dar nu la 1500-1800 RPM, ci undeva pe la 1000-1100. Cred ca acel relantiu rapid cand temperaturile sunt mai mari e fie un proces de curatare, fie ceva ce tine de filtru de particule ...sau ceva. Nu am gasit nimic in manual despre asta.
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Eu vb din practica, la t-gdi, la pornire are mult peste relanti, poate 1000 de ture in plus. Eu la diesel am 900 rpm vs 750 cand e cald. BTW, acest motor diesel nu se incalzeste eficient daca stau pe loc. La benzina, motorul se incalzeste si stand pe loc. Iar la motoarele T-GDI Kia&Hyunday, stiu de la posesori si le si aud pe ale vecinilor cum suna dupa pornire. Cam ca un diesel
.
Poate sunt eu norocos ca o tin in garaj unde acum am 18 grade...si iarna nu scade niciodata sub 9 grade. Plus ca avem recomandarea sa nu stationam in garaj cu motorul pornit. Asa ca plec direct.

Poate sunt eu norocos ca o tin in garaj unde acum am 18 grade...si iarna nu scade niciodata sub 9 grade. Plus ca avem recomandarea sa nu stationam in garaj cu motorul pornit. Asa ca plec direct.
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Salut, acel tremurat de care se tot discuta in acest topic, a inceput sa se manifeste si la masina mea, de pe la 18-20k km. Momentan am 25000km, masina e Tgdi awd at - 2019 (achizitie noua). Astept revizia de 30k, sa vedem ce spun cei de la service.
Sent from my motorola one fusion+ using Tapatalk
Sent from my motorola one fusion+ using Tapatalk
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Vorbim de tremurat la rece sau la cald?
ca eu momenan doar la rece resimt problema. Altii, doar dupa ce masina se incalzeste.

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Tremurat, la rece, simt si eu la a mea mai ales acum ca a dat frigul. Dar acelasi tremurat la rece il simt si la i30 1.6 GDI manuala in 6 trepte. Acum, ori e normal acest tremurat la rece ori ambele masini au ceva?
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Eu recent am dat de topic-ul acesta: viewtopic.php?f=73&t=25270 in care aparent...sunt multi utilizatori care se plang de ceva timp de acest tremurat chiar in primele cateva minute, pare il am si eu. Si exact ca si acolo, am observat ca in cazul in care astept 2 minute cu motorul pornit inainte sa plec, nu mai apare acest tremurat. Din ce am vazut in topic-ul de mai sus, multi dintre utilizatori au "problema" asta chiar la manuale. Daca acest simptom e chiar asa des intalnit si pare sa fie doar in sezonul rece, o fi totusi parte din categoria "asa fac toate" si nu neaparat o problema reala?
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
si mie mi se intampla uneori la vechiul megane, dci, l-am tinut 10 ani de zile si nu avea nicio problema cand l-am dat, ambreiajul ok la 100 de mii, tot iarna la primele plecari ziceai ca are discul de ambreiaj patrat, as spune ca are legatura si cu partea de injectie care probabil in primele minute pana se dezmorteste motorul nu e prea hotarata cum sa dozeze
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Vom stii mai bine dupa ce vedem cum mai evolueaza lucrurile. M-as astepta sa poata fi rezolvabil cu un update la ECU, dar pentru ca e foarte greu de reprodus problema intr-un service, nu prea cred ca sunt nici reprezentantele prea familiare cu problema. Acum ca am vazut ca problema nu apare in cazurile in care fie pleci imediat ce ai pornit motorul (cand sta pe la 1500 RPM), fie stai 2 minute si apoi pleci, imi dau seama ca si atunci cand am lasat-o cu o seara inainte in reprezentanta, probabil ca cei de acolo fie nu au asteptat destul, fie au asteptat prea mult si de aceea au zis ca n-au reusit sa vada nimic asemanator cu ceea ce le-am raportat. Solutia mea deocamdata, mai ales ca e putin mai rece, e sa stau 1-2 minute inainte sa plec cu masina, chiar daca in garaj am 10+ grade in general. O sa vedem cum se comporta cand dau temperaturile alea de -10 grade.
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Eu am update la ECU facut in martie si nu s-a rezolvat. Si n-are treaba cu motor rece sau cald, apare din cand in cand. In vara aparea mai ales cand stateam pe loc si dadeam drumul la AC, de aceea banuiam vreo chestie de dezechilibrare la compresor, vre-o fixare slabita, noroi intarit ramas pe undeva si care sa dea o masa excentrica (am patit la Logan cand am trecut printr-o gropa cu noroi si se dezechilibrase ventilatorul de la GMV).
La mine tremura ca si cum cineva ar prinde de o bara de pavilion si ar zgaltai de masina.
La mine tremura ca si cum cineva ar prinde de o bara de pavilion si ar zgaltai de masina.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
-
- Posts: 183
- Joined: 24 Jul 2018, 15:43
- Auto: Sportage 2019,1.6L DSL,DCT
- Location: Bucharest
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
La mine tremura doar la cald,la rece merge brici chiar daca e foarte frig. Merge perfect pana se incalzeste bine si apoi la semafor dupa un pic de crawling incepe sa joace la plecare de pe loc...ca si cum nu prinde ambreiajul vreo secunda asa. Face doar in trafic urban si doar la cald. Am bibilit ambreiajul asta de zici ca era primul meu nascut, oricum parca vad ca la revizie ma trimit iar la plimbare ca "asa face toate".
- bondalicir
- Posts: 1821
- Joined: 02 Mar 2008, 02:56
- Auto:
- Location: Buftea
- Contact:
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
O întrebare am pentru cei care aveți probleme. Când plecati de pe loc eliberați frana și o lăsați asa 2 3 secunde sa plece singura sau apăsați pedala de accelerație imediat?
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro