Salut,
Am sportage Style cu roti de 17, Ql 1.7 7dct 141 cai 340nm, din May 2018, achizitionata de noua cu 6 km in bord. Pe la 6000-9000 km am inceput sa sesizez ca la plecarea din parcare, farte incet urmand viraj maxim stanga, merge ca si cum ar fi betonul valurit, uneori.
Acum am 20 000 si la unele porniri in trafic bara la bara simt usoare tremuraturi. Nu in orice zi, nu in orice conditii. Dupa am mers o zi in sport si au disparut vreo saptamana complet tremuraturile.
Nu se aude nici un zgomot, si nu a aparut vreo eroare in bord de cand am masina.
Facand putini km, m-am gandit sa trec pe benzina 1.6 tot cu 7dct. Nu am gasit la drivetest asa ca am facut drivetest cu 2.0 diesel mild hybrid. AT8
Vreau sa va zic chestiile observate:
+
cutia e super smoth, similara cu ce are vw pe automata cu trepte (am condus un vw2019 cu aceasta cutie).
accelereaza foarte liniar sui schimba aproape imperceptibil.
suspensia e revizuita, cu rotile de 19 al gt line facelift, e mai putin zgomotoasa si pare ca are cursa mai scurta dar fara sa te afecteze la comfort.(mare bila alba)
-
cutia e mai lenta decat una dct, iar la traficul din bucuresti se simte imediat
masina gt line 4x4 at8 e muuuul mai grea decat amea, se simte ca si cum as circula cu masina mea plina tot timpul.
start stop e setat mai agresiv, iti reduce ventilatia aproape de nimic, si mori de cald cand e soare si se opreste motorul la stop.
La intoarcere din baneasa acasa, conducand DCT pe sport, am concluzionat ca nu merita sa trec la AT8, ca e mai de mosi (poate cand o sa am varsta 50+
Mentionez ca am condus manuale 22 de ani, si automate incepand cu cielo, si terminand cu ultimele modele ford powershift sau cvt hybrid, VW 2019 etc.
Cutia DCT e la fel de rapida ca automata 8 trepte de la vw, care e mai rapida decat automata at8 de pe kia.
Cea mai proasta cutie ever e cea de pe cielo, deh aul 2000, urmata de ford powershift si cvt.
Cutia de la KIA e parfum, schimba mult mai repede decat ar schimba pe manual 99% dintre racerii de pe forum
iar cand o pui in sport si ii dai blana, daca stii cand schimba si esti invatat cu ea si ea cu tine, e ca si cum ai trage cu o arma cu foc automat.
cele mai multe pb la dct au fost pe motorizarea benzina
cea mai buna implementare , parerea mea, cuplu, soft, imperechere cutie motor, a fost pe 1.7 7dct.
Am mai mers ocazional si cu masini mai remium si va confirm ca dupa 100K, si 7 g tronicu de pe s klase e uzat si smuceste din 1 in 2.