7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Forum cu de toate despre Kia Sportage
Post Reply
surfer
Moderator
Posts: 1364
Joined: 27 Oct 2008, 03:43
Auto: Ceed/Sportage
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by surfer »

La fel cum scrie si la DSG si la orice alta cutie cu dublu ambreiaj. Pur si simplu nu sunt facute pt crawling.
La fel cum nu poti sa mergi cu barca pe sosea, nici cu DCT/DSG/etc, nu prea poti merge bara la bara in stilul centimetru cu centimetru. E chestie de asumare a tehnologiei si obisnuinta.
E drept, cutiile astea au si alte bube, nu doar asta, dar asta macar nu e doar vina cutiei/producatorului, ci a tehnologiei. Care vine cu avantaje si dezavantaje.
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+

User avatar
bondalicir
Posts: 1820
Joined: 02 Mar 2008, 02:56
Auto:
Location: Buftea
Contact:

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by bondalicir »

eu am dct de 31000km. nu regret alegerea facuta... bine nici nu am acel trepidat la plecatul de pe loc... dar totusi evit sa fac crowling... daca e coloana astept sa porneasca cel din fata sa pot accelera putin nu sa plece doar ea usor asa fara acceleratie ca atunci e clar ca tine ambreiajul patinat... si cam atat... si tin pedala ferm apasata cand stau la semafor sau autohold ca sa decupleze ambreiajele... in rest mi se pare super ok... in oras e mai ok AT cu siguranta dar exploatata corect te descurci si cu DCT... am mai auzit de probleme cu tremurat dar tot la motoarele diesel. poate si pentru ca e cuplul mai mare, o fi si cutia altfel nu stiu ce sa spun...
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro

User avatar
Alx03
Posts: 478
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Alx03 »

Personal, am mai observat urmatoarele la acest 7DCT, in combinatie cu 1.6 TGDI:
- la rece, chiar dupa ce pornesc motorul, cand las frana pentru a incepe deplasarea, are un tremurat destul de specific in timp ce cupleaza; cu motorul cald nu prea am observat asta; sau poate, izolat, in cazurile in care sunt nevoit sa fac crawling, oricat as evita sa fac asta
- tot la rece - masina e tinuta intr-un garaj subteran, sub blocul in care stau - iesirea se face pe o panta destul de abrupta, unde, inainte sa urc, de obicei incetinesc, cuplez pe manual si retrogradez in treapta 1, dupa care accelerez din nou - undeva in procesul de patinare/cuplare a ambreiajului, in timp ce deja incep sa urc, tremura destul de tare masina (ca la un caz de volanta uzata, daca aveti experienta respectiva), dupa care isi revine, probabil cand e cuplat complet ambreiajul

Masina are 10.500 km. Nu le consider neaparat probleme in momentul de fata, dar sunt curios cum o sa evolueze in timp, pentru ca nu pot sa zic ca manifestarile acestea imi dau tocmai impresia de longevitate in privinta transmisiei.

User avatar
Faust
Posts: 506
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Faust »

In urmă cu ceva timp am avut la dispoziție o mașină Kia Sportage GDI AWD 7DCT, intenționăm să o cumpăr, mașina avea aproape 20000km și un preț bun. Fiind în perioada stării de urgență, orașul cu trafic redus, m-am plimbat cu ea prin oraș, am ieșit de câteva ori și din oraș.
Cutia DCT a fost o experiență neplăcută, tremurat la plecarea de pe loc, schimbă vitezele cam aiurea, de multe ori am schimbat manual pentru că mă enerva cum schimbă vitezele. Până la urmă am renunțat la cumpărarea mașinii, dacă avea MT sau DSG o cumpărăm, prețul fiind foarte bun.
Cum am spus, ăsta a fost motivul renunțării, mai ales că am citit in multe locuri că sunt cutii cu destule probleme, unii au ajuns cu ele în service după 8000...12000km, chiar dacă mașina are garanție de 7 ani, nu am chef să fac vizite dese la service sau să rămână un client cu ea cine știe pe ce coclau.
Am simțit și o lipsă de zvâc, asta datorită motorului de 136cp, cam anemic pentru greutatea mașinii.
Din ce citesc pe aici sau prin alte locuri, sunt destul de putini care au cumpărat mașini cu AT DSG, probabil datorită bugetului.
Asta este mașina pe care intenționam să o cumpăr.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

User avatar
Ciprian Bivol
Posts: 111
Joined: 05 Nov 2019, 17:35
Auto: Sportage 1.6 TGDI 4x4 7DCT
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Ciprian Bivol »

Dar si DSG-urile sunt renumite pentru problemele lor. Cum spunea si Surfer, cea mai mare problema este tehnologia(respectiv limitarile lor) cutiilor cu dublu ambreiaj. Eu inca am putini km si nu prea pot sa-mi dau cu parerea, dar va anunt.

surfer
Moderator
Posts: 1364
Joined: 27 Oct 2008, 03:43
Auto: Ceed/Sportage
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by surfer »

@Faust, ce vrei sa spui cu "AT DSG"? La KIA nu exista DSG, ii zice DCT, iar AT nu are legatura nici cu una nici cu alta, e cu totul altceva - automata cu convertizor de cuplu.
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+

User avatar
Faust
Posts: 506
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Faust »

surfer

Corect, am spus o prostie, mă gândeam la DSG și am scris DSL, așa este..... Kia nu are DSG.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by ionutp »

Ca tot veni vorba, stie cineva vreo diferenta semnificativa dintre DCT si DSG? Sau PDK sau mai stiu eu ce?
Am cautat putin dar nu am gasit nimic. Ambele pot sa fie umede sau uscate, ca la orice cutii pot sa aiba diametre diferite pinioanelor (ration) si un numar X de trepte, dar nu am vazut ceva diferit pe partea de mecanica.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

akeem
Posts: 951
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by akeem »

Nu. Sunt denumiri comerciale ca sa se dea mari cu ele :) . PDK inseamna cutie cu dublu ambreiaj proprietate Porsche (pe nemteste), DSG este direct shift gearbox (adica schimba ea in locul tau) cu mentiunea ca poa sa aiba si simplu ambreiaj, cum e cea robotizata de la Dacia. DCT in schimb precizeaza ca e dublu ambreiaj. Dar principiul constructiv e acelasi, cutie clasica cu ambreiaj(e) cu frictiune care schimba singura (eventual cu poarta manuala ca sa te mai lase si pe tine sa te joci). Diferente doar la ambreiaje: unul sau doua, uscate sau umede.
Celelate doua tipuri constructive:
- cu convertizor de cuplu (asa zis clasice, cu ulei, adica vascozitatea uleiului face ca turbina invartita de motor sa ia dupa ea turbina care actioneaza cutia de viteze, asta simuland de fapt ambreiajul).
- CVT , cele cu variatie continua, adica cu curea de transmisie.
Asta e tot.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

ingerulol
Posts: 230
Joined: 26 Aug 2018, 18:26
Auto: SPORTAGE Facelift 1.6 136DCT7
Location: București
Contact:

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by ingerulol »

Bai sunteti culmea - mergeti mai si cu alte masini . Practic cu manualele care agata sau sunt lente , nu aveti probleme , dar cumva , de cand v-ati dat pe automate , toti simtiti ambreiajele patinate . E un comportament normal . PLM .
Eu sunt foarte multumit - DCT7 de pe CRDI 1.6 HP se comporta excelent pana acum . Dar vedem in timp . Totusi imi pare ca ii cautati nod in papura - unii ca sa justifice lipsa de buget pentru achizitie, altii nu stiu din ce motive . (or fi si probleme, dar eu la manuala m-as intoarce doar daca e bugetul mic)

Am condus multe masini cu automata in special VAG, iar DSG VW/Skoda si DCT de la KIA au acelasi comportament (poate o idee mai rapid VAG)

In afara de ZF de pe BMW eu nu am simtit cutie automata si comfortabila si rapida - si va dau si cateva exemple cu care am mers si pe care le puteam cumpara in loc de Sportage. Iar cutiile pot fi de mai multe feluri - dar eu apreciam inclusiv pseudoambreiajul automat de la LOGAN (care nu inteleg de ce a fost scos si nu adaptat de mai multi cumparatori (era 479EUR optiunea) dar comfortul din oras era priceless (ca la MASTERCARD)

MAZDA CX5 Revolution 185 CD AT6 - accelereaza in 9.6s / real 9.9s (este lenta chiar greoaie as spune, iar pentru 185cp si 450NM cifrele alea sunt nemiloase) Nici nu zic nimic de consum sau pret.
Toyota C-HR 1.8HSD / 2.0HSD CVT - comfortabila pe drum, dar cu un feel de ambreiaj patinat pe toata plaja de turatie, si un zgomot nu foarte placut.

Decat cele doua, mai bine DCT . Decat manuala , mai bine DCT . Am programare la revizie , sunt curios daca a aparut vreun update de software pentru cutie . In general lucrurile comandate de un calculator, sunt perfectibile - asa ca e ideal sa fim si noi mai maleabili - nici noi nu suntem perfecti .

User avatar
Ciprian Bivol
Posts: 111
Joined: 05 Nov 2019, 17:35
Auto: Sportage 1.6 TGDI 4x4 7DCT
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Ciprian Bivol »

Eu am condus pana acum doar masini cu cutii manuale, cu o singura exceptie. O cutie automatizata(sau robotizata) pe un lupo si nu prea am fost incantat.
Revenind la DCT, pana acum nici nu am incercat sa schimb manual vitezele, pentru ca nu am simtit nevoia. Mi se pare ca schimba foarte bine si nu simt nevoia sa schimb eu vitezele. Acum sa vedem in timp cum se va comporta.
Dar pana acum, sunt incantat de DCT.

Nu cred ca are rost sa comparam cu alte AT-uri cu convertizor, pentru ca masinile respective(care au AT cu convertizor) sunt mai scumpe. Trebuia sa ne ma uitam si cat costa si apoi sa comparam.

ingerulol
Posts: 230
Joined: 26 Aug 2018, 18:26
Auto: SPORTAGE Facelift 1.6 136DCT7
Location: București
Contact:

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by ingerulol »

Depinde ce asteptari ai (referitor la robotizata) . Practic ai chinezul tau "robotel" care mesteca in cutie.
La DCT si eu sunt incantat si super multumit pana acum. Avand in vedere ca e un DCT uscat , eu zic ca e super ok .
Iar cele cu convertizor tocmai asta e ideea , ca sunt mai comfortabile, dar pierderea se traduce in fiabilitate in timp si costuri mari de intretinere, dar si performante scazute/ consum maricel. Pe langa costuri .

DSG de Passat B8 costa 1900lei revizia de cutie (uleiul se toarna sub presiune)

User avatar
Alx03
Posts: 478
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Alx03 »

Iar cele cu convertizor tocmai asta e ideea , ca sunt mai comfortabile, dar pierderea se traduce in fiabilitate in timp si costuri mari de intretinere, dar si performante scazute/ consum maricel. Pe langa costuri .
Aici vreau sa vin cu o mentiune, mai exact legat de partea de fiabilitate in contextul cutiilor ce au convertizor de cuplu - din ce stiu eu cel putin, e chiar din contra, acestea sunt mult mai fiabilie si mai putin predispuse la defecte decat orice DCT (indiferent de trademark). Dar intr-adevar, la majoritatea, costurile de intretinere pot fi mari (revizie costisitoare), iar consumul e in mod sigur peste cel al unui DCT.
Cumva, DCT-ul trebuie vazut ca un compromis intre un AT (convertizor) si un MT. Avand pierderi de putere mici, ca si un MT, confortabil ca un AT, dar cu un comportament dat chiar de natura mai complexa a cutiei, care nu poate anticipa intotdeauna exact intentiile soferilor.
Personal, nu neg ca cei de la Kia au facut o treaba decenta cu DCT-ul, dat fiind pretul, insa totusi, fata de orice am condus din gama VAG de aceeasi natura, nu da aceeasi impresia de a "stapani situatia" intotdeauna si de fiabilitate. Tinde sa fie mai rough si cateodata mai inceata. Dar reamintesc aici despre ce preturi de achizitie vorbim.

flexib@l
Posts: 59
Joined: 16 Sep 2019, 21:00
Auto: Kia Sportage GT Line 7DCT awd
Location: Constanța

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by flexib@l »

La VAG, pe o mașină cu an de fabricație Iunie 2009, cumpărata de mine in Ianuarie 2011 (1an jumate vechime/35000 km), iarna la plecarea de pe loc, mai ales la plecarea cu spatele, avea un tremurat ușor, care dupa aceea dispărea. Am mers cu masina aia pina la 185000 km cind am dat-o la schimb pt alta. Asa ca si la VAG au probleme cu cutiile automate. Pina una alta, deși nu am apucat sa merg mulți km cu DCT ul pot spune ca sunt mulțumit. Am prins de citeva ori centura București spre A1 la ore de virf, si dimineața si seara, am facut si crawling cu ea, ca de trebuie, si nu mi sa incins deloc. Folosesc autoholdul si e foarte bun in situația asta. Am fost si prin niste coclauri cu masina si cutia nu s a incalzit. Am avut si CVT care e lenta (autotronicul de la Mercedes). Sa vezi automata de la Ford, cu convertizor cum se misca, total haotic. Asa ca daca aveti ocazia încercați mai multe marci si dupa aceea veti avea mult mai multe retineri in a va plinge de acest DCT.
Nu furați! Statul urăște concurența.

akeem
Posts: 951
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by akeem »

La cele cu convertizor indecizia nu se simte ca la DCT pentru ca nu e legatura mecanica directa. Uleiul absoarbe vibrații, cuplari gresite de viteze si reveniri, etc. De aceea oamenii le vad mai ok pentru ca nu simt foarte pregnant ce se intampla inauntru. In plus poti face crawling cu ele, adica modul predominant de condus intr-un oras aglomerat.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post Reply

Return to “Generalităţi”