GPL pentru 1.6 tgdi
Re: GPL pentru 1.6 tgdi
Se instaleaza in Italia, si nu se pierde nici garantia stimabile . Instalatia este BRC . Oare daca nu erea pusa la punct instalatia,Kia mai facea parteneriat cu BRC ?.
Re: GPL pentru 1.6 tgdi
In Italia au pus gpl pe sportage modelul vechi, dar au avut probleme și le-au scos. Acum nu mai oferă gpl pe GDI și cu atât mai mult pe cel turbo.
Trimis de pe al meu SM-G950F folosind Tapatalk
Trimis de pe al meu SM-G950F folosind Tapatalk
Sportage 1,6 T-GDI Style 4X2 MT - new infrared
Re: GPL pentru 1.6 tgdi
Relu, lasa-i pe Axe si Aikidoro. E mai usor de aruncat cu pietre decat de a cerceta temeinic si a avea incredere in altii.
Paste fericit tuturor!
Paste fericit tuturor!
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+
Re: GPL pentru 1.6 tgdi
Adevarat a inviat !
Ce intelegi prin model vechi ?
Si stimabile nu aruncam cu "pietre" santem baieti salon ce naiba .
De asta este forum vorbim, pro si contra ca de eram toti la unisol incepeam sa aruncam cu cataroaie nu pietre de pliciseala
.
In afara de injectoare ce se mai poate strica,intr un timp relativ scurt dupa montare gpl?
Nu punem scaunele supapelor nu cred ca se stica asa repede .
Ce intelegi prin model vechi ?
Si stimabile nu aruncam cu "pietre" santem baieti salon ce naiba .
De asta este forum vorbim, pro si contra ca de eram toti la unisol incepeam sa aruncam cu cataroaie nu pietre de pliciseala
In afara de injectoare ce se mai poate strica,intr un timp relativ scurt dupa montare gpl?
Nu punem scaunele supapelor nu cred ca se stica asa repede .
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: GPL pentru 1.6 tgdi
Daca aveti ceva de impartit mutati-va in alta parte si rezolvati.
Re: GPL pentru 1.6 tgdi
Nici eu nu prea inteleg ce ar fi de impartit:
- gpl pe motoarele noi, gdi, este inca ineficient, scump si riscant. Motivele descrise mai sus de Nesta si Sebastian. Cine nu crede, e rugat sa incerce si sa ne anunte cum merge.
- gpl pe motoarele vechi, adica mpi/gsl si carburator sunte testate, perfectionate, ieftine si eficiente de la un punct incolo. Ca sunt multe cazuri in care "a mers si asa", adica fara reglaje de finete, asta nu inseamna ca e ok si ca motorul si economia de combustibil sunt la fel. Oricum, cine isi pune gpl isi pune pentru reducerea costurilor, si atunci ori va merge cu masina mai putin, ori mai incet (si fiindca nu mai are aceeasi putere). Nu intentionat, ci subconstientul intervine si controleaza modul de condus, cand pleaca de la premiza ca are gpl si deci tre sa faca economie.
http://personales.upv.es/~jlpeidro/gdi/gdi.htm
Un link unde se explica diferenta intre motoare, poate e util.
Zile bune!
- gpl pe motoarele noi, gdi, este inca ineficient, scump si riscant. Motivele descrise mai sus de Nesta si Sebastian. Cine nu crede, e rugat sa incerce si sa ne anunte cum merge.
- gpl pe motoarele vechi, adica mpi/gsl si carburator sunte testate, perfectionate, ieftine si eficiente de la un punct incolo. Ca sunt multe cazuri in care "a mers si asa", adica fara reglaje de finete, asta nu inseamna ca e ok si ca motorul si economia de combustibil sunt la fel. Oricum, cine isi pune gpl isi pune pentru reducerea costurilor, si atunci ori va merge cu masina mai putin, ori mai incet (si fiindca nu mai are aceeasi putere). Nu intentionat, ci subconstientul intervine si controleaza modul de condus, cand pleaca de la premiza ca are gpl si deci tre sa faca economie.
http://personales.upv.es/~jlpeidro/gdi/gdi.htm
Un link unde se explica diferenta intre motoare, poate e util.
Zile bune!
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+
-
- Posts: 26
- Joined: 23 Nov 2008, 21:22
- Auto:
- Location: BUCURESTI
- Contact:
Re: GPL pentru 1.6 tgdi
Surfer este foarte corect punctul tau de vedere! Ai tras concluzia corecta, o mica paranteza vreau sa fac si anume sa spun ca GPL se poate seta corect si atunci poti merge maxim cu masina, fara risc si cu un cost redus. In acelasi timp vreau sa nu inteleaga cumva cineva ca te contrazic, in marea medie a utilizatorilor caracterizarea ta este perfect adevarata.
Nu am testt pana acum instalatii de GPL montate de fabrica si setate de KIA dar cred ca ar putea sa fie in regula , am testat Volvo si era setata aproape perfect. De obicei datorita cifrei octanice mai ridicate, daca amestecul e reglat perfect sunt sanse de a obtine putere peste cea de la benzina.
Pot sa atasez cateva grafice de GPL VS Benzina la careva masini la care am intervenit, fara a vrea sa fac reclama ci doar sa evoc cu grafice la ce ma refer.
Nu am testt pana acum instalatii de GPL montate de fabrica si setate de KIA dar cred ca ar putea sa fie in regula , am testat Volvo si era setata aproape perfect. De obicei datorita cifrei octanice mai ridicate, daca amestecul e reglat perfect sunt sanse de a obtine putere peste cea de la benzina.
Pot sa atasez cateva grafice de GPL VS Benzina la careva masini la care am intervenit, fara a vrea sa fac reclama ci doar sa evoc cu grafice la ce ma refer.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: GPL pentru 1.6 tgdi
Fix la aceia ma refeream.
E normal ca un GPL setat corect sa functioneze aproape ca benzina sau chiar si mai bine in unele cazuri.
Interesante grafice, dar fara sa se simta nimeni ofensat, ar trebui sa pui si niste legende si note explicative mai detaliate sub ele. Altfel, exista riscul sa fie privite precum Capela Sixtina.
E normal ca un GPL setat corect sa functioneze aproape ca benzina sau chiar si mai bine in unele cazuri.
Interesante grafice, dar fara sa se simta nimeni ofensat, ar trebui sa pui si niste legende si note explicative mai detaliate sub ele. Altfel, exista riscul sa fie privite precum Capela Sixtina.

Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: GPL pentru 1.6 tgdi
@surfer in calitate de utilizator GPL de prin 2012, iti spun cu inima pe inima ca am dublat numarul de kilometri facuti pe an, iar viteaza de deplasare a crescut considerabil- pentru ca pur si simplu nu iti mai pasa de consum. Daca la o masina pe benzina incerci sa scoti un consum rezonabil prin accelerari lente cand iesi din localitate si incerci sa nu depasesti anumite viteze etc...la gpl ca iti consuma 12% sau 13% chiar nu conteaza pentru ca tradus in benzina inseamna diferenta intre a-ti consuma 5.25% sau 5.5%.
@Sebastian, GPL ul are cifra octanica mai mica decat benzina. Asta daca tot ne dam mari specialisti , scarbiti de incepatorii de pe aici
)
@Sebastian, GPL ul are cifra octanica mai mica decat benzina. Asta daca tot ne dam mari specialisti , scarbiti de incepatorii de pe aici

SAAB 9-5
Re: GPL pentru 1.6 tgdi
Eugen, nu sti tata nimic, daca reglezi perfect, cu 700lei, scoti NOS din GePeLeu 

-
- Posts: 963
- Joined: 06 Nov 2016, 15:17
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
- Location: Bucuresti
Re: GPL pentru 1.6 tgdi
baieti , iar v-ati incins cu gpl-ul
)))))
raman la ce am scris anterior , nu vad de ce sa pui gpl pe o masina > 20000 sau chiar 30000 EUR. Daca iti permiti sa-ti iei masina la banii astia inseamna ca nu te uiti la consum
sau poate ma insel
)))

raman la ce am scris anterior , nu vad de ce sa pui gpl pe o masina > 20000 sau chiar 30000 EUR. Daca iti permiti sa-ti iei masina la banii astia inseamna ca nu te uiti la consum


Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE
EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +
EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5248
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: GPL pentru 1.6 tgdi
Topicul e strict pentru GPL pe T-GDI.Costurile sunt undeva la aproximativ 2000 euro.
Sunt 2 ipostaze: -
dai 20-30 mii euro pe masina dar nu iti permiti sa mergi cu ea din pricina consumului(care oricum nu e de speriat,pe nicio motorizare).
-dai 20-30mii euro pe masina, nu ai bani sa mergi cu ea, dar ai 9000 lei de investit in ea.
Consumurile sunt total diferite intre gaz pe MPI si gaz pe GDI.Daca, teoretic, investitia la GPL-MPI ti-o recuperezi in 2 ani, investitia la GPL-GDI o recuperezi in vreo 5.Dupa 5-7 ani, masinile se vand, deci ramai cu practic nimic.Teoretic.
Sunt 2 ipostaze: -
dai 20-30 mii euro pe masina dar nu iti permiti sa mergi cu ea din pricina consumului(care oricum nu e de speriat,pe nicio motorizare).
-dai 20-30mii euro pe masina, nu ai bani sa mergi cu ea, dar ai 9000 lei de investit in ea.
Consumurile sunt total diferite intre gaz pe MPI si gaz pe GDI.Daca, teoretic, investitia la GPL-MPI ti-o recuperezi in 2 ani, investitia la GPL-GDI o recuperezi in vreo 5.Dupa 5-7 ani, masinile se vand, deci ramai cu practic nimic.Teoretic.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
Re: GPL pentru 1.6 tgdi
Discutia s-a aprins. Multi au dreptate, fara sa o stie.
Producatorul (care controleaza Computerul de Bord al masinii) poate pune GPL sau GNC pe orice motor doreste: injectie directa, turbo cu injectie directa, chiar si diesel. Exemple sunt pe piata cate vreti. Skoda Octavia 1.4 TSI cu CNG din fabrica (nu se vinde la noi), Logan 0.9 TCe cu GPL din fabrica.
Un montator after market tb sa lucreze cu CB al masinii fara sa il modifice. Computerul de gaz se ghideaza dupa ce face CB-ul masinii. La MPI merge bine, la GDI nu prea.
Concluzia mea: nu inseamna ca GDI nu suporta GPL; inseamna doar ca after market e f greu sa te adaptezi la conditiile speciale ale GDI-ului. Le-am mai spus: temp de ardere mare, compresie mai mare, detonatii, etc.
Va reamintesc ca aceeasi problema a fost cand s-a trecut de la carburator la injectie. Pe masinile cu carburatie instalatia GPL era cam 1000 lei (10 milioane atunci - se vindeau in Metro cum se vand ACurile azi, cu montaj inclus) fata de peste 2500 lei pt injectie.
Inca un lucru important: GPL este mai ecologic din punct de vedere COx so NOx. Nu si din puct de vedere ai compusilor de methane (la plural)! Marketing-ul prin omisiune a functionat perfect: Diesel e mai eco decat benzina pt ca emite mai putin COx. Omisiunea era ca emite mult mai multi compusi NOx. La fel si la GPL/CNG: f sarac in COx-uri, NOx-urile si mai slabe decat pe benzina, componentele de methane insa sunt mult mai mari. Doar ca nimeni nu se ia de acesti compusi inca pt ca ar insemna sa puna taxe pe fiecare centrala terminca pe gaz natural, si astea sunt f multe de asemenea.
PS: methane este lasat in engleza in text pt a nu se confunda cu termneul romanesc metan, venit de la gaz metan sau aragaz cum ii mai spunem.
Producatorul (care controleaza Computerul de Bord al masinii) poate pune GPL sau GNC pe orice motor doreste: injectie directa, turbo cu injectie directa, chiar si diesel. Exemple sunt pe piata cate vreti. Skoda Octavia 1.4 TSI cu CNG din fabrica (nu se vinde la noi), Logan 0.9 TCe cu GPL din fabrica.
Un montator after market tb sa lucreze cu CB al masinii fara sa il modifice. Computerul de gaz se ghideaza dupa ce face CB-ul masinii. La MPI merge bine, la GDI nu prea.
Concluzia mea: nu inseamna ca GDI nu suporta GPL; inseamna doar ca after market e f greu sa te adaptezi la conditiile speciale ale GDI-ului. Le-am mai spus: temp de ardere mare, compresie mai mare, detonatii, etc.
Va reamintesc ca aceeasi problema a fost cand s-a trecut de la carburator la injectie. Pe masinile cu carburatie instalatia GPL era cam 1000 lei (10 milioane atunci - se vindeau in Metro cum se vand ACurile azi, cu montaj inclus) fata de peste 2500 lei pt injectie.
Inca un lucru important: GPL este mai ecologic din punct de vedere COx so NOx. Nu si din puct de vedere ai compusilor de methane (la plural)! Marketing-ul prin omisiune a functionat perfect: Diesel e mai eco decat benzina pt ca emite mai putin COx. Omisiunea era ca emite mult mai multi compusi NOx. La fel si la GPL/CNG: f sarac in COx-uri, NOx-urile si mai slabe decat pe benzina, componentele de methane insa sunt mult mai mari. Doar ca nimeni nu se ia de acesti compusi inca pt ca ar insemna sa puna taxe pe fiecare centrala terminca pe gaz natural, si astea sunt f multe de asemenea.
PS: methane este lasat in engleza in text pt a nu se confunda cu termneul romanesc metan, venit de la gaz metan sau aragaz cum ii mai spunem.
Re: GPL pentru 1.6 tgdi
Cum să te gândești la GPL pentru o astfel de mașină?
)

Re: GPL pentru 1.6 tgdi
Nu imi dau cu parerea decat ca si posesor de instalatie pe mpi.
Chiar daca se amortizeaza mai greu pe t-gdi la urma urmei conteaza cati km faci. Cand aud discutii cu ani de zile imi pun mainile in cap.
Normal ca daca faci 15.000 pe an se amortizeaza intr-o perioada mai lunga decat daca faci 30.000 pe an de exemplu.
Raportati-va la km nu la timp.
Si legat de ce spunea colegul mai sus ca de ce sa pui gpl pe o masina de 30.000€ ii raspund simplu. Pentru ca genereaza o economie. Asa cum unii isi iau 1.6 in loc de 2.0 sau dsl in loc de benzina. E aceeasi situatie.
Si nu in ultimul rand pentru ca sunt solutii testate functionale si fiabile
Chiar daca se amortizeaza mai greu pe t-gdi la urma urmei conteaza cati km faci. Cand aud discutii cu ani de zile imi pun mainile in cap.
Normal ca daca faci 15.000 pe an se amortizeaza intr-o perioada mai lunga decat daca faci 30.000 pe an de exemplu.
Raportati-va la km nu la timp.
Si legat de ce spunea colegul mai sus ca de ce sa pui gpl pe o masina de 30.000€ ii raspund simplu. Pentru ca genereaza o economie. Asa cum unii isi iau 1.6 in loc de 2.0 sau dsl in loc de benzina. E aceeasi situatie.
Si nu in ultimul rand pentru ca sunt solutii testate functionale si fiabile