Benzina vs. Diesel

Forum cu de toate despre Kia Sportage
panzer
Moderator
Posts: 1202
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Benzina vs. Diesel

Post by panzer »

In frana de motor nu exista ardere. De unde caldura?

Legat de AdBlue- sa speram ca vor face rezervoare suficiente. Sa nu te duci odata pt combustibil si de 3 ori pt adblue la benzinarie (va amintiti ca pe nemti i-au prins si aici cu mata in sac). Scump nu este.
AdBlue este uree de fapt. Cum ati vrea sa miroasa? A flori de mar?

Ritter
Posts: 179
Joined: 15 Nov 2017, 21:58
Auto: Kia Sportage
Location: Buzau

Re: Benzina vs. Diesel

Post by Ritter »

Un rezervor de 5 litri Adblue iti ajunge cam 15.000 km, deci este ok.
Kia Sportage MK4 GT-Line 1.6 T-GDI 6MT 4x4 New Infrared MY2018
Ford Focus MK4 ST-Line 1.5 EB 6MT Desert Island Blue MY2019
"Three pedals are only for men"

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5235
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Benzina vs. Diesel

Post by Nesta3 »

Eu as vrea sa le scoată definitiv.Pai miroase mai urât și e mai nociv decât gazele diesel de până acum.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

akeem
Posts: 951
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Benzina vs. Diesel

Post by akeem »

Rezervoarele de adblue difera ca volum in functie de model, constructor, amplasare, dar mai toate se invart intre 15 - 20 litri. In mod normal cand te duci la service pt revizie, fie ea si odata la 30.000 km, ti se face si plinul cu uree, nu trebuie sa ai tu grija ei.
Din pacate nu in toate cazurile e atat de mult loc disponibil (modele deja pe piata care n-au fost gandite de la inceput asa), dar oricum vorbim de autonomii de peste 10000 km.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

nirox
Posts: 300
Joined: 21 Sep 2010, 18:08
Auto: Sportage, 1.6TGDI, MT, 4x2

Re: Benzina vs. Diesel

Post by nirox »

Referitor la frana de motor, parca la Robert Adam zicea ca e un mit ca motorul nu consuma deloc benzina. Si are dreptate, chiar daca e frana de motor, motorul functioneaza ca doar nu merge pe aer. Ca nu mai consuma litri e altceva. Ca nu mai baga caldura ca poate arderea nu e la fel ca in sarcina, e alta discutie.

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Benzina vs. Diesel

Post by razesul »

la relanti consuma X la ora, parca era ceva de genul 1-2 litri, deci frana de motor pe aici pe undeva nu poate fi zero :(, ma gandesc.

User avatar
FlorinHM
Posts: 277
Joined: 23 Jun 2017, 16:05
Auto: 1.6 T-GDI 6MT 4x4 GTLine Infra
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Benzina vs. Diesel

Post by FlorinHM »

Deci avand in vedere ca si in frana de motor, motorul totusi functioneaza (si consuma benzina), de ce totusi dupa atata timp (peste 1/2h) nu a crescut deloc temperatura la motor?! Chiar asa de "putin" consuma si/sau "frecari" sunt in T-GDI la coborare ?! Eu speram ca si in astfel de situatii sa am caldura, nu instant, dar in timp foarte scurt. Ca (si) de aia mi-am luat motor pe benzina :)

Anyway, ma bucur ca nu e o defectiune (daca si altii au patit la fel) inseamna ca asta e ciclul de ardere interna in astfel de situatii.

Multumesc,

User avatar
-ics-
Posts: 204
Joined: 07 Jul 2017, 14:14
Auto: Sportage 1.6 T-GDI(vandut)
Location: Botosani

Re: Benzina vs. Diesel

Post by -ics- »

Acum doar speculez, nu zic ca sunt expert, dar banuiala mea este urmatoarea:
Daca ai coborat cu masina o perioada lunga de timp, chiar si cu frana de motor, important e ca te-ai deplasat, fara ca motorul sa fie in sarcina, lichidul de racire al motorului a "racit" motorul si nu i-a permis sa se incalzeasca, asa cum ne asteptam cand merge motorul la relanti, dar pe loc.
Practic, curentii de aer reci frontali au racit foarte tare lichidul de racire, care la randul lui nu i-a permis motorului sa se incalzeasca, acesta neruland in sarcina.
Solutia: foarte simpla - in momente de acest fel, se pune un "CARTON" in grila frontala, pentru a nu permite curentilor de aer reci sa raceasca lichidul de racire.
Cand ajungi la "campie", si motorul merge normal si in sarcina, scoti paravanul.
Sportage 1,6 T-GDI MT 4x2 Style, Sand Track (vandut)

akeem
Posts: 951
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Benzina vs. Diesel

Post by akeem »

Motorul nu consuma combustibil in frana de motor. El lucreaza in regim de compresor, comprima aerul, realizand astfel franarea masinii, dar calculatorul nu injecteaza combustibil, altfel ar fi explozie si... n-ar mai fi frana de motor. In plus daca ar injecta mai putin, doar asa ca sa se afle in treaba, fara ardere combustibilul ar fi aruncat pe esapament degeaba - o parte, iar alta parte ar curge in baie si ar dilua/contamina uleiul , in plus ar spala filmul de ulei dintre camasa si segmenti.
E adevarat ca la o anumita turatie, gen 1200 rot/min, calculatorul incepe sa injecteze cantitatea de relanti tocmai ca motorul sa fie pregatit si sa nu se opreasca. Incercati sa coborati o panta in frana de motor , sa zicem 3000 rot/min, si sa calcati ambreiajul. Turometrul va scadea pana la turatia de relanti, dar motorul nu se opreste, ramane la relanti. Sau alt test: lasi masina sa curga pe drum drept, la un moment dat la o anumita turatie, se vede cum se injecteaza combustibil si masina continua sa mearga, mai lin sau mai cu hopuri, dar nu se opreste. Evident, daca esti intr-a sasea sau in panta nu-i face bine. Aici se vede cel mai clar cuplul motor. Eu am reusit sa urc intr-a treia panta de pe Emil Racovita (la Balta Pipera) fara sa calc acceleratia (vreau sa spun, nu din inertia coborarii ci plecand de pe loc de la baza pantei).

Evident, cele de mai sus se aplica la motoarele cu injectie controlata de computador. La cele cu carburator, aerul tot "suge" niste benzina din puțul emulsor doar ca nu suficienta.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

fristici
Posts: 229
Joined: 24 Oct 2016, 09:07
Auto: Kia Sportage

Re: Benzina vs. Diesel

Post by fristici »

Hmmmmm, nu ai de ce te speria , eu m-am plimbat cu masina 4 ore prin oras si abia atunci mi-a crescut apa unde trebuie :) Raspunsul zic eu: nu am avut unde ii da , ca sa se incalzeasca, am fost tot aproape la relanti sau 1500 ture + clima, care imi raceste rau apa :))
Kia Sportaj 1.7 DSL 2016

Ritter
Posts: 179
Joined: 15 Nov 2017, 21:58
Auto: Kia Sportage
Location: Buzau

Re: Benzina vs. Diesel

Post by Ritter »

1.6 TGDI - dupa max 15 min am temperatura de 90 grd. Prin oras. Pe vremea asta. Motorul si chiulasa sunt din aluminiu, asta este avantajul.
Kia Sportage MK4 GT-Line 1.6 T-GDI 6MT 4x4 New Infrared MY2018
Ford Focus MK4 ST-Line 1.5 EB 6MT Desert Island Blue MY2019
"Three pedals are only for men"

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Benzina vs. Diesel

Post by razesul »

De asta si spune la manual ca nu trebuie sa stai la relanti, o pornesti si pleci, ma rog iarna mai dai un pic zapada, la mine in 2-3 minute de mers baga caldurica, la 90 ajunge dupa vreo 15.... porneste la a 3-a rotire, acuma cand sunt -10.

radurobertino
Posts: 93
Joined: 08 Jul 2016, 19:23
Auto: Kia Sportage

Re: Benzina vs. Diesel

Post by radurobertino »

Salut.Dupa un an si jumătate de când am Kia Sportage 1,6 GDI,pot sa spun ca sunt foarte mulțumit de achiziție.Mi-a luat ceva timp sa înțeleg cum sa scot tot ce este mai bun din acest motor.Am trecut de la un Logan 1,5 dCi ,cu doar 65 cp si pot sa spun ca mai bine de un an nu înțelegeam cum poate sa fie așa puturoasa o masina cu 132 cp.Acum pot sa spun ca motorul de la Kia este sprinten ,daca ii dai ce trebuie,si se poate merge si un pic sportiv cu ea.Pana la 2500 de ture masina nu are vlagă,spre 3000 de ture ii vine puterea.Singurul lucru care nu am reușit sa il înțeleg încă ,este asistenta de frânare la coborâre.Nu regret ca nu am luat Kia diesel,deoarece am cunoscuți cu Hyundai Tucson si consumul este aproape identic cu benzinarul meu.Se pare ca motoarele diesel asiatice sunt mai flămânde decât cele europene.In comparație cu Loganul meu,într-adevăr se cunoaște diferența de consum.Loganul are consum mediu 4,8-5 si Kia 7,4-7,8,ținând cont ca nu locuiesc intr-un oraș mare,altfel ar fi mult mai mare.In schimb experiența la volan este superba la Kia,este un pas uriaș de la Logan dCi la Kia 1,6 gdi.Insonorizare foarte buna,aproape nu auzi motorul,scaune comfortable ,suspensie foarte buna,materiale de calitate,si lista continua.


Sent from my iPad using Tapatalk

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: Benzina vs. Diesel

Post by Flavyus »

DBC asistenta la coborare pante: activezi DBC, dezactivezi ESP, viteza 1, accelerezi si pleci in panta dupa care iei piciorul de pe pedale; o sa trosneasca prima data franele rau, nu te speria; e un fel de pilot automat in panta, vorbim de pante grele gen offroad, vit. max. 5kmh.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


fristici
Posts: 229
Joined: 24 Oct 2016, 09:07
Auto: Kia Sportage

Re: Benzina vs. Diesel

Post by fristici »

Serios Flavyus? Am auzit acea trosnitura ,m-am speriat si l-am oprit :)) de atunci nu l-am mai folosit.
Kia Sportaj 1.7 DSL 2016

Post Reply

Return to “Generalităţi”