Kia Sportage 2012 CRDI AT 184HP AWD
Posted: 14 Oct 2020, 13:09
Salutare,
De 2-3 saptamani sunt preafericitul posesor al unei kia sportage fabricatie nov 2012 CRDI AT 184 CP si am decis sa fac un jurnal de bord in speranta ca altii ca mine vor gasi ceva util in aceste scrieri . pentru cei care isi vor pierde 60 de secunde citind aici , va salut cu respect si va rog sa va dati cu parerea ca este gratuit.
Auto are tara de origine Germania, este achizitionat de la persoana fizica , din Bucuresti, 10800 eur pret final , in bord acum 65000 km (totali sunt 135k ) , a avut tachometer schimbat la 69k km in august 2017, iar proprietarul anterior a inmatriculat-o la aprox 30k km ( la RAR nu au vrut sa cumuleze kilometrii totali).
Masina are carte service (unde este mentionat si acel tachometer) , a intrat in RO cu garantie valabila, revizii si lucrari efectuate pe garantie la Autonet Bucuresti .
Stiu ca suna dubios treaba cu schimbatul bordului si kilometrajul , dar m-am linistit oarecum prin faptul ca are carte service destul de autentica, cu stampile,semnaturi cu pixuri diferite + garantia din ro, atat cat a fost. Daca era ceva suspect, presupun ca isi pierdea garantia.
In ziua achizitiei am dus masina la Autonet, am achitat 250 ron pt un deviz de stare tehnica, abia apoi am facut actele. Mi-a placut ca s-a inlocuit uleiul in cutia automata la 112k km + alte inlocuiri piese ori reparatii. Merita sa merg si la reprezentanta Kia din Constanta pt alt deviz de stare tehhnica, pt a doua parere ? voi ce ziceti
Sunt constient ca are o varsta , estetic exista mici lovituri, zgarieturi etc , dar tot ce m-a interesat a fost ca motorul si cutia sa fie ok.
O singura "problema" are, DRL-urile se aprind amandoua pe timp de zi , dar seara cand se aprinde faza scurta , un DRL nu mai vrea sa arda. care credeti ca ar fi cauza sau solutia? Cei de la Autonet ziceau ca e modulul din far
Am facut 2000 km cu ea, m-am apucat de imbunatatiri. Vreau sa fac singur cat mai multe. Primul pas a fost sa schimb boxele, Focal , 4 difuzoare + 2 tweetere legate pe direct , crossoverele nu le-am montat (clipul ala de 17 minute de pe yt la mine nu s-a potrivit). Navigatia aftermarket a venit (cine vrea o navigatie originala?
), mai astept power cable-ul si canbus-ul (vin din china) , sa le pot monta. Vreau sa trag cabluri pt subwoofer activ dar nu prea sunt lamurit cum se face....poate imi explica cineva
Ieri am facut schimbul de ulei Motul + filtre (nu la reprezentanta ) . piesele au costat 600 ron – 8L ulei + filtre MAN aer,polen,ulei,motorina. Totul se face ff usor, mai ales pt cine are rampa sau elevator. Cel mai greu se ajunge la filtrul de carburant, este in spatele calculatorului care este in spatele bateriei
dar pe net gasiti clipuri super usor de inteles.
si cum statea masina suspendata pe elevator, ne-am plimbat un pic pe sub ea si spre surprinderea noastra, colegu a constatat ca a lacrimat ulei pe la grup , era brumat cu ulei coltul din stanga sus al cutiei. am sters cu o carpa am suflat cu aer si voi verifica din nou zilele viitoare. interesant e ca nu s-a prelins, nu am constatat picaturi de ulei prin parcare. dar si mai interesant e ca cei de la Autonet n-au specificat nimic despre o potentiala neetanseitate cutie grup transmisie, sau cum s-o numi. cat de grava e situatia?
pe testerul colegului, singura eroare existenta pe masina este cea leagata de DRL light, si cand o accesez, citesc codul de eroare C1212 Vehicle Speed Sensor "A". Deci o sa mai studiez fenomenul ca nu inteleg legatura intre un senzor de viteza si DRL. colegu a selectat kia sportage SL , poate nu a facut el ce trebuie .... o rezolvam si pe asta pana la urma..
Una peste alta, masinuta e ce trebuie, m-am inspirat de aici de pe forum , voi face in timp modificari si voi incerca sa postez aici cu poze, poate mai inspir pe cineva![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
P.S. pozele sunt de la fostul proprietar, eu n-am apucat sa o pozez
De 2-3 saptamani sunt preafericitul posesor al unei kia sportage fabricatie nov 2012 CRDI AT 184 CP si am decis sa fac un jurnal de bord in speranta ca altii ca mine vor gasi ceva util in aceste scrieri . pentru cei care isi vor pierde 60 de secunde citind aici , va salut cu respect si va rog sa va dati cu parerea ca este gratuit.
Auto are tara de origine Germania, este achizitionat de la persoana fizica , din Bucuresti, 10800 eur pret final , in bord acum 65000 km (totali sunt 135k ) , a avut tachometer schimbat la 69k km in august 2017, iar proprietarul anterior a inmatriculat-o la aprox 30k km ( la RAR nu au vrut sa cumuleze kilometrii totali).
Masina are carte service (unde este mentionat si acel tachometer) , a intrat in RO cu garantie valabila, revizii si lucrari efectuate pe garantie la Autonet Bucuresti .
Stiu ca suna dubios treaba cu schimbatul bordului si kilometrajul , dar m-am linistit oarecum prin faptul ca are carte service destul de autentica, cu stampile,semnaturi cu pixuri diferite + garantia din ro, atat cat a fost. Daca era ceva suspect, presupun ca isi pierdea garantia.
In ziua achizitiei am dus masina la Autonet, am achitat 250 ron pt un deviz de stare tehnica, abia apoi am facut actele. Mi-a placut ca s-a inlocuit uleiul in cutia automata la 112k km + alte inlocuiri piese ori reparatii. Merita sa merg si la reprezentanta Kia din Constanta pt alt deviz de stare tehhnica, pt a doua parere ? voi ce ziceti
Sunt constient ca are o varsta , estetic exista mici lovituri, zgarieturi etc , dar tot ce m-a interesat a fost ca motorul si cutia sa fie ok.
O singura "problema" are, DRL-urile se aprind amandoua pe timp de zi , dar seara cand se aprinde faza scurta , un DRL nu mai vrea sa arda. care credeti ca ar fi cauza sau solutia? Cei de la Autonet ziceau ca e modulul din far
Am facut 2000 km cu ea, m-am apucat de imbunatatiri. Vreau sa fac singur cat mai multe. Primul pas a fost sa schimb boxele, Focal , 4 difuzoare + 2 tweetere legate pe direct , crossoverele nu le-am montat (clipul ala de 17 minute de pe yt la mine nu s-a potrivit). Navigatia aftermarket a venit (cine vrea o navigatie originala?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Pray [-o<](./images/smilies/eusa_pray.gif)
Ieri am facut schimbul de ulei Motul + filtre (nu la reprezentanta ) . piesele au costat 600 ron – 8L ulei + filtre MAN aer,polen,ulei,motorina. Totul se face ff usor, mai ales pt cine are rampa sau elevator. Cel mai greu se ajunge la filtrul de carburant, este in spatele calculatorului care este in spatele bateriei
si cum statea masina suspendata pe elevator, ne-am plimbat un pic pe sub ea si spre surprinderea noastra, colegu a constatat ca a lacrimat ulei pe la grup , era brumat cu ulei coltul din stanga sus al cutiei. am sters cu o carpa am suflat cu aer si voi verifica din nou zilele viitoare. interesant e ca nu s-a prelins, nu am constatat picaturi de ulei prin parcare. dar si mai interesant e ca cei de la Autonet n-au specificat nimic despre o potentiala neetanseitate cutie grup transmisie, sau cum s-o numi. cat de grava e situatia?
pe testerul colegului, singura eroare existenta pe masina este cea leagata de DRL light, si cand o accesez, citesc codul de eroare C1212 Vehicle Speed Sensor "A". Deci o sa mai studiez fenomenul ca nu inteleg legatura intre un senzor de viteza si DRL. colegu a selectat kia sportage SL , poate nu a facut el ce trebuie .... o rezolvam si pe asta pana la urma..
Una peste alta, masinuta e ce trebuie, m-am inspirat de aici de pe forum , voi face in timp modificari si voi incerca sa postez aici cu poze, poate mai inspir pe cineva
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
P.S. pozele sunt de la fostul proprietar, eu n-am apucat sa o pozez