Primii 15000km cu Sportage GT-line T-gdi MT AWD
Posted: 28 Feb 2020, 11:15
Salutări
M-am decis să vă împărtășesc experiența mea cu coreeana după 15000km .
Mașina a fost cumpărată pe 01.07.2019 de la MIT MOTORS .
Doream o schimbare , ca masini de zi cu zi aveam la dispoziție un Mercedes-Benz CLK 200 Kompresor ( cumpărat în 2007 ) și un Porsche Cayenne ( cumpărat în 2011 ) ambele mașini cumpărate de noi , mai am încă 6 mașini de care mă pot folosi oricând , știu că sunt hateri care vor spune că am coborât de la Cayenne la Sportage , treaba lor , eu nu cumpăr mașini pentru imagine , cu banii obținuți pe Cayenne plus o mică diferență am achitat integral Sportage .
Am ajuns la concluzia că nu merită atâta bănet o mașină , decât să mai plătesc 60...80000 euro pe o mașină , mai bine fac excursii , vacanțe , Merțul și indianul au fost vândute .
Am ales Sportage din două motive principale , prețul pentru ce oferă și garanția de 7 ani .
Cerințele mele au fost minimale , zic eu , cel mai puternic motor pe benzină ( îmi pare rău că nu se echipează cu motorul de 2l turbo 255cp , pe benzină , care echipează Stinger ) , cutie manuală , 4x4 , scaune încălzite in fața , AC automat .
Am ajuns la MIT MOTORS și dealerul mi-a spus că are câteva pe stoc care îndeplinesc cerințele mele , am văzut mașina și în maxim 30 minute i-am comunicat că o cumpăr , să îmi facă factura să o achit , în câteva zile am intrat în posesia mașinii .
Primul drum mai lung a fost în Grecia , acolo am testat pentru prima oară asistența la frânarea in pantă , când am coborât pe un drum destul de greu spre o plajă , funcționează impecabil .
Sistemul de evitare al impactului cu mașina din față funcționează de asemenea forte bine .
Îmi place sistemul automat de schimbare a fazelor .
Am citit prin diferite locuri că unii mai au probleme cu cu cutiile de viteze , a mea este forte silențioasă și precisă .
Motorul este silențios , după ce se încălzește se aude forte puțin , la viteză pe autostradă nu auzi decât zgomotul anvelopelor pe asfalt . Am testat de câteva ori cum se comportă mașina la solicitări mai mari , pe sosea sau drum greu .
Pe asfalt prima oară am scos untul din ea pe bucata dintre Rajnov și Pârâul Rece , la urcare către Pârâul Rece , motorul trage bine dar trebuie ținut un pic turat , mașina stă bine pe asfalt in curbe strânse luate cu viteze mari , nu am simțit niciodată că derapez sau că pierd controlul direcției , test făcut pe asfalt umed , singura senzație a fost de o ușoară subvirare .
Pe drum greu , câmp cu șleauri , rampe , pante , mașina își face treaba , odată am intrat intenționat cu ea in noroi ( dacă rămâneam împotmolit avea cine să mă tracteze ) până aproape de podea , recunosc că am avut frică să nu fac praf bara față , am ieșit din noroi fără să blochez diferențialul central , sistemul AWD a funcționat perfect .
Eu am luat 4x4 pentru că sunt pescar , vânător , am ceva pămant și ies cu ea destul de des pe camp .
Consumul de carburant .
In oraș este foarte variabil , am avut minim 10.1l , maxim 12.5l/100km , este influențat în primul rând de trafic și stilul de consum , eu schimb vitezele in jur de 2200...2400 turații , mașina " îți spune " in bord să schimbi la 2000 turații .
Consumul extraurban este influențat de încărcare , forma de relief , viteză .Eu am avut un consum de 7,8...8l pe drum național cu 70..90km/h pe unele porțiuni am folosit tempomatul , pe autostradă peste 8,2l , media ar fi de cam 9,5l/100km , eu mai dau in ea cu 150...160km/h .Ultimul drum mai lung făcut a fost făcut pe ruta București,Belgrad , Viena , București , consum mediu 9,1l /100km , cu două persoane in mașina , maxim 10kg de bagaje .
Consumul îmi pare normal pentru o mașină cu greutatea ei , gardă la sol , aerodinamică , 4x4 permanent , putere motor , niciodată nu am cumpărat mașini după consumul de carburant , chiar am un ghimpe împotriva celor care au i cap doar consumul de carburant , când am vândut mașinile alea două , prima întrebare era " cât consumă ? " Nu îți cumperi mașini care au fost o căciulă de bani noi și întrebi cât consumă .
Prima revizie am făcut-o la MIT MOTORS , la 11020km , vroiam sa o fac la 10000km dar programarea a fost la o săptămână între data când am sunat eu pentru programare și ziua când trebuia să merg la revizie , a apărut un drum neprevăzut și am ajuns la 11020km .
Eu la mașini schimb filtrele și uleiul la 8000 .....10000km , nu dau doi lei pe specificațiile uleiurilor long life , in special la mașinile care sunt rulate aproape numai in oraș .
Când a fost scos uleiul din motor avea culoarea negru tăciune , filtrul de aer foarte jegos .Revizia a costat 420lei , m-am dus cu uleiul meu , Castrol Magnatec Start Stop A5 , poți merge la revizie cu uleiul tău dar nu trebuie să îți lipsească factura , certificat de conformitate pentru ulei , trebuie să corespundă că specificații ce cere producătorul , A5/B5 C3 .
Pentru iarnă am cumpărat jenti de 17inch , anvelope Nokian , totul a costat aproximativ 4900lei la Auto Soft ,in sună intra și 4 senzori de presiune , montaj , un set de prezoane , geometrie .Eu vroiam să pun un set de roți pe 16inch , la GT-line nu se poate , cauza fiind etrierii de frână mai mari și frana de mână electrică .
Belele
La două săptămâni după ce am cumpărat mașina am găsit portiera dreapta spate cu o mare urmă de vopsea pe ea și înfundată un pic , intr-o parcare .
Din indolența nu i-am făcut CASCO imediat ce am cumparat-o , așa că am scos din buzunar 1200lei reparația portierei la Top Lac , la Mit Motors costa cam 2700lei .
Între timp i-am făcut CASCO , polița full , 3450lei pe an .
Pe drumul dintre Belgrad și Budapesta am luat în parbriz i piatră și acum am un punct pe parbriz , o să îl schimb când o să am chef și timp .
Dacă vă fi o mașină fiabilă o să îmi dau seama in timp , 15000km este un rulaj prea mic că să îți dai seama de asta , oricum nu vreau să o țin mai mult de patru ani .
Ce nu îmi place la Sportage
1 camera spate este jalnică noaptea
2 senzorii de parcare se activează prea târziu
3 senzorii de ploaie
4 când dai cu spatele noaptea nu prea vezi mare lucru în oglinzi
5 sistemul start/stop , nu îl folosesc și mă enervează să îl dezactivez cum pornesc mașina
6 plasticul se zgârie foarte ușor
7 mânerele de la portiere au un luciu .....țigănesc
8 lipsa unui piston hidraulic care să țină capota ridicată , au pus tija aia ca la Dacia 1300
M-am decis să vă împărtășesc experiența mea cu coreeana după 15000km .
Mașina a fost cumpărată pe 01.07.2019 de la MIT MOTORS .
Doream o schimbare , ca masini de zi cu zi aveam la dispoziție un Mercedes-Benz CLK 200 Kompresor ( cumpărat în 2007 ) și un Porsche Cayenne ( cumpărat în 2011 ) ambele mașini cumpărate de noi , mai am încă 6 mașini de care mă pot folosi oricând , știu că sunt hateri care vor spune că am coborât de la Cayenne la Sportage , treaba lor , eu nu cumpăr mașini pentru imagine , cu banii obținuți pe Cayenne plus o mică diferență am achitat integral Sportage .
Am ajuns la concluzia că nu merită atâta bănet o mașină , decât să mai plătesc 60...80000 euro pe o mașină , mai bine fac excursii , vacanțe , Merțul și indianul au fost vândute .
Am ales Sportage din două motive principale , prețul pentru ce oferă și garanția de 7 ani .
Cerințele mele au fost minimale , zic eu , cel mai puternic motor pe benzină ( îmi pare rău că nu se echipează cu motorul de 2l turbo 255cp , pe benzină , care echipează Stinger ) , cutie manuală , 4x4 , scaune încălzite in fața , AC automat .
Am ajuns la MIT MOTORS și dealerul mi-a spus că are câteva pe stoc care îndeplinesc cerințele mele , am văzut mașina și în maxim 30 minute i-am comunicat că o cumpăr , să îmi facă factura să o achit , în câteva zile am intrat în posesia mașinii .
Primul drum mai lung a fost în Grecia , acolo am testat pentru prima oară asistența la frânarea in pantă , când am coborât pe un drum destul de greu spre o plajă , funcționează impecabil .
Sistemul de evitare al impactului cu mașina din față funcționează de asemenea forte bine .
Îmi place sistemul automat de schimbare a fazelor .
Am citit prin diferite locuri că unii mai au probleme cu cu cutiile de viteze , a mea este forte silențioasă și precisă .
Motorul este silențios , după ce se încălzește se aude forte puțin , la viteză pe autostradă nu auzi decât zgomotul anvelopelor pe asfalt . Am testat de câteva ori cum se comportă mașina la solicitări mai mari , pe sosea sau drum greu .
Pe asfalt prima oară am scos untul din ea pe bucata dintre Rajnov și Pârâul Rece , la urcare către Pârâul Rece , motorul trage bine dar trebuie ținut un pic turat , mașina stă bine pe asfalt in curbe strânse luate cu viteze mari , nu am simțit niciodată că derapez sau că pierd controlul direcției , test făcut pe asfalt umed , singura senzație a fost de o ușoară subvirare .
Pe drum greu , câmp cu șleauri , rampe , pante , mașina își face treaba , odată am intrat intenționat cu ea in noroi ( dacă rămâneam împotmolit avea cine să mă tracteze ) până aproape de podea , recunosc că am avut frică să nu fac praf bara față , am ieșit din noroi fără să blochez diferențialul central , sistemul AWD a funcționat perfect .
Eu am luat 4x4 pentru că sunt pescar , vânător , am ceva pămant și ies cu ea destul de des pe camp .
Consumul de carburant .
In oraș este foarte variabil , am avut minim 10.1l , maxim 12.5l/100km , este influențat în primul rând de trafic și stilul de consum , eu schimb vitezele in jur de 2200...2400 turații , mașina " îți spune " in bord să schimbi la 2000 turații .
Consumul extraurban este influențat de încărcare , forma de relief , viteză .Eu am avut un consum de 7,8...8l pe drum național cu 70..90km/h pe unele porțiuni am folosit tempomatul , pe autostradă peste 8,2l , media ar fi de cam 9,5l/100km , eu mai dau in ea cu 150...160km/h .Ultimul drum mai lung făcut a fost făcut pe ruta București,Belgrad , Viena , București , consum mediu 9,1l /100km , cu două persoane in mașina , maxim 10kg de bagaje .
Consumul îmi pare normal pentru o mașină cu greutatea ei , gardă la sol , aerodinamică , 4x4 permanent , putere motor , niciodată nu am cumpărat mașini după consumul de carburant , chiar am un ghimpe împotriva celor care au i cap doar consumul de carburant , când am vândut mașinile alea două , prima întrebare era " cât consumă ? " Nu îți cumperi mașini care au fost o căciulă de bani noi și întrebi cât consumă .
Prima revizie am făcut-o la MIT MOTORS , la 11020km , vroiam sa o fac la 10000km dar programarea a fost la o săptămână între data când am sunat eu pentru programare și ziua când trebuia să merg la revizie , a apărut un drum neprevăzut și am ajuns la 11020km .
Eu la mașini schimb filtrele și uleiul la 8000 .....10000km , nu dau doi lei pe specificațiile uleiurilor long life , in special la mașinile care sunt rulate aproape numai in oraș .
Când a fost scos uleiul din motor avea culoarea negru tăciune , filtrul de aer foarte jegos .Revizia a costat 420lei , m-am dus cu uleiul meu , Castrol Magnatec Start Stop A5 , poți merge la revizie cu uleiul tău dar nu trebuie să îți lipsească factura , certificat de conformitate pentru ulei , trebuie să corespundă că specificații ce cere producătorul , A5/B5 C3 .
Pentru iarnă am cumpărat jenti de 17inch , anvelope Nokian , totul a costat aproximativ 4900lei la Auto Soft ,in sună intra și 4 senzori de presiune , montaj , un set de prezoane , geometrie .Eu vroiam să pun un set de roți pe 16inch , la GT-line nu se poate , cauza fiind etrierii de frână mai mari și frana de mână electrică .
Belele
La două săptămâni după ce am cumpărat mașina am găsit portiera dreapta spate cu o mare urmă de vopsea pe ea și înfundată un pic , intr-o parcare .
Din indolența nu i-am făcut CASCO imediat ce am cumparat-o , așa că am scos din buzunar 1200lei reparația portierei la Top Lac , la Mit Motors costa cam 2700lei .
Între timp i-am făcut CASCO , polița full , 3450lei pe an .
Pe drumul dintre Belgrad și Budapesta am luat în parbriz i piatră și acum am un punct pe parbriz , o să îl schimb când o să am chef și timp .
Dacă vă fi o mașină fiabilă o să îmi dau seama in timp , 15000km este un rulaj prea mic că să îți dai seama de asta , oricum nu vreau să o țin mai mult de patru ani .
Ce nu îmi place la Sportage
1 camera spate este jalnică noaptea
2 senzorii de parcare se activează prea târziu
3 senzorii de ploaie
4 când dai cu spatele noaptea nu prea vezi mare lucru în oglinzi
5 sistemul start/stop , nu îl folosesc și mă enervează să îl dezactivez cum pornesc mașina
6 plasticul se zgârie foarte ușor
7 mânerele de la portiere au un luciu .....țigănesc
8 lipsa unui piston hidraulic care să țină capota ridicată , au pus tija aia ca la Dacia 1300