Sportage 2.0 GDI AT, 4X2, Classic, Deluxe White
Posted: 09 Feb 2015, 22:31
Salutari tuturor,
Dupa cum anuntasem cu ceva timp inainte pe forum, din data de 9 ianuarie sunt la volanul Sportage-ului meu, achizitionat de la Luk Motors, comanda realizata la 12.10.2014 si livrare la data de 07.01.2015.
Tinand cont ca am traversat si sarbatorile de iarna, pot spune ca sunt foarte multumit legat de termenul de livrare a masinii. E un lucru foarte pozitiv faptul ca masina se produce in SlovaKIA si astfel termenul de livrare devine foarte rezonabil.
In cele ce urmeaza doresc sa deschid acest jurnal de bord pe care sa-l continui ulterior, dat fiind ca a trecut doar o luna de la achizitie, o perioada foarte scurta de a expune un punct de vedere obiectiv sau subiectiv asupra unui autovehicul.
Here we go:
Model Sportage FL
Versiune: Classic
Motorizare: 2.0L, GDI, tractiune pe fata
Transmisie: 6AT+marsarier
Culoare: Deluxe White
Km parcursi: 430 din care 58 extraurbani, restul exclusiv urban in toate conditiile posibile: ger, ploaie, ninsoare, trafic bara la bara, trafic de duminica, cozi semafor and so on:
Consum: urban: 12,6-13,8l pe ultimii 185km
extraurban: 7,6l pe cei 58 de km extraurbani din care 35 autostrada AR-TM, viteza medie
95 km/h, maxima 110km/h
Viteza urbana afisata de CB: 16km/h
Sistem ECO Active: activat - intra in actiune in zilele geroase si in trafic ingreunat.
Puncte tari:
- design exterior exceptional, alaturi de Evoque, cred ca sunt cele mai reusite modele de pe piata actuala auto, si peste 5 ani, vor arata tot fresh;
- masina este bine proportionata, cu o mica exceptie (inaltime) pe care o voi detalia la puncte slabe, latimea de 1,855m confera o senzatie de stabilitate suplimentara;
- motorizare potenta, cred ca tehnologia Gasoline Direct Injection poate fi imbunatatita pe viitor, insa pentru gabaritul masinii cei 167CP sunt arhisuficienti. Dat fiind faptul ca in cartea tehnica se specifica faptul ca in prima mie de km sa nu ne aruncam in pedala, momentan nu am simtit momentul cuplului maxim, nu am trecut inca de 3000 de turatii;
- directia masinii se comporta excelent, fiind moale atunci cand trebuie si conferind siguranta la viraje sau la viteze ridicate;
- masina dispune de o manevrabilitate excelenta, in ciuda gabaritului te poti strecura foarte usor fara emotii;
- insonorizare peste medie, motorul pe benzina isi face simtita prezenta in primele 2 trepte, dupa care, asa cum era si cantecul acela - Enjoy the silence;
- cutie de viteze, care dupa parerea mea in 2015, trebuia obligatoriu sa fie cu dublu ambreiaj, schimba totusi extrem de lin, fara nicio perceptie, poate doar intre treapta 2 si 3, la temperaturi scazute, poti simti o usoara trecere, in rest, extrem de fluida;
- suspensia semirigida, cred ca jantele de 17 sunt cea mai buna alegere, denivelarile nu se resimt in mod violent, trecerile peste linii ferate sunt destul de bine absorbite - Anvelope Kumho IZEN KW 23 de iarna la dimensiunea de 225/60 R17 99H;
- podeua din spate este aproape plana, nu exista tunel decat cu o inatime de maxim 2 cm;
- masina dispune de frane foarte bine reglate, frana de pedala intra repede in actiune la atingere. Totodata, masina decelereaza foarte bine, practic poti lasa masina la inertie libera cu 100m de semafor si aproape se opreste fara frana de pedala;
- sistemul de climatizare, chiar daca nu este automat, face fata cu brio, habitaclul in ciuda volumului generos se incalzeste repede. Un plus deosebit si pentru incalzirea in scaune si bancheta din spate, mai ales ca masina are tapiteria de stofa integral, in circa 2-3 minute simti scaunele calde;
- oglinzile retrovizoare exterioare sunt foarte bine proiectate si confera o vizibilitate excelenta, de asemenea se incalzesc repede;
- un plus il constituie si roata de rezerva care spre deosebire de multe branduri auto e de dimensiuni normale si pe janta originala din aliaj;
- aparatorile de noroi sunt corect pozitionate si nu strangi foarte multa mizerie dupa roti;
- luminile ambientale la conexiunile USB/AUX si la suportul de pahare dau un feeling de putin premium in interior;
Puncte slabe:
- designul interior - pe cat de fresh este la exterior masina, pe atat de tern si neinspirat este spatiu interior. Cred ca la o masina care se adreseaza in special segmentului 30-40 de ani, se puteau alege combinatii de culori mai inspirate. Eu avand versiunea Classic imi vine sa citesc Bacovia la volan cat de plumburiu poate fi interiorul. Un mare pacat pentru o astfel de masina;
- cuvantul de ordine pentru interior a fost - PLASTIC - in unele locuri mai moale in majoritate casant, un mare minus il constituie plasticul de pe usi - negru si extrem de urat. De asemenea manerele usilor nu sunt cromate si dau impresia de produs de foarte proasta calitate, cand cobor il deschid cu oarecare retinere, mie sa nu raman cu el in mana;
- butucul levierului schimbatorului de viteze este acoperit de o membrana asa zisa de piele care arata stupid, se putea gandi altcumva zona schimbatorului cutiei de viteze;
- sistemul multimedia (cel fara navigatie cu subwoofer) este extrem de primar, mai mult de 4-5 posturi nu pot prinde in TM pe radio, majoritatea nu se aud bine. Bluetooth a functionat la activare insa nu am insistat prea mult, urmeaza sa-l mai butonez;
- culoarea ecranului sistemul multimedia cat si fereastra computerului de bord e turbata in acel rosu, oricat de mult ii diminuezi contrastul si luminozitatea, nu arata prea fericit. De asemenea, marimea ferestrei computerului de bord putea fi marita in diagonala cu 5 mm;
- total aiurea dispunerea butoanelor pentru CB, acel trip cu reset, pentru activare trebuie sa iei mana de pe volan, se putea gandi o pozitionare mai eficienta;
- montantul din stanga destul de lat, obstructioneaza intr-o oarecare masura vizibilitatea soferului, cred ca 3-3,5cm in plus la inaltimea masinii (in loc de 1,645 la 1,680m), ar rezolva problema dispunerii si inclinarii parbrizului masinii, conferind o vizibilitate mult mai buna;
- scaunul soferului nu impresioneaza cu absolut nimic, intr-o luna scursa, inca incerc sa ma obisnuiesc cu el, sa-mi gasesc o pozitie cat mai buna, nicidecum confortabila;
-nu stiu cum Kia a determinat volumul portbagajului, dar eu fac pariu cu oricine ca acolo nu sunt 564l, precum spune cartea, eventual doar cu locul de sub podea unde se regaseste roata de rezerva;
Ma voi opri aici, cred ca e mai mult decat suficient, pentru o deschidere de topic. Multe din obiectiunile mele pot fi obiective sau subiective, dat fiind ca a trecut o singura luna de exploatare. Insa aceste constatari le-am facut oarecum si vis-a-vis de cele 4 masini pe care le-am condus in ultimii 2 ani: Chevrolet Captiva, Chevrolet Trax, Opel Antara, Subaru Tribeca, toate pe transmisie automata.
Momentan masina o evaluez undeva intre 7-7,5 din 10, sunt multe lucruri bune, in acelasi timp se pot imbunatatii multe aspecte. Totusi masina este mai mult decat satisfacatoare tinand cont ca in 20k euro, totusi primesti un autovehicul si frumos si cu multe dotari, pe care la alti producatori auto nu le intalnesti, sau pentru care se platesc sume importante sub forma optionalelor.
Topicul ramane deschis tuturor sa ne spunem impresiile in continuare.
Toate cele bune
-
Dupa cum anuntasem cu ceva timp inainte pe forum, din data de 9 ianuarie sunt la volanul Sportage-ului meu, achizitionat de la Luk Motors, comanda realizata la 12.10.2014 si livrare la data de 07.01.2015.
Tinand cont ca am traversat si sarbatorile de iarna, pot spune ca sunt foarte multumit legat de termenul de livrare a masinii. E un lucru foarte pozitiv faptul ca masina se produce in SlovaKIA si astfel termenul de livrare devine foarte rezonabil.
In cele ce urmeaza doresc sa deschid acest jurnal de bord pe care sa-l continui ulterior, dat fiind ca a trecut doar o luna de la achizitie, o perioada foarte scurta de a expune un punct de vedere obiectiv sau subiectiv asupra unui autovehicul.
Here we go:
Model Sportage FL
Versiune: Classic
Motorizare: 2.0L, GDI, tractiune pe fata
Transmisie: 6AT+marsarier
Culoare: Deluxe White
Km parcursi: 430 din care 58 extraurbani, restul exclusiv urban in toate conditiile posibile: ger, ploaie, ninsoare, trafic bara la bara, trafic de duminica, cozi semafor and so on:
Consum: urban: 12,6-13,8l pe ultimii 185km
extraurban: 7,6l pe cei 58 de km extraurbani din care 35 autostrada AR-TM, viteza medie
95 km/h, maxima 110km/h
Viteza urbana afisata de CB: 16km/h
Sistem ECO Active: activat - intra in actiune in zilele geroase si in trafic ingreunat.
Puncte tari:
- design exterior exceptional, alaturi de Evoque, cred ca sunt cele mai reusite modele de pe piata actuala auto, si peste 5 ani, vor arata tot fresh;
- masina este bine proportionata, cu o mica exceptie (inaltime) pe care o voi detalia la puncte slabe, latimea de 1,855m confera o senzatie de stabilitate suplimentara;
- motorizare potenta, cred ca tehnologia Gasoline Direct Injection poate fi imbunatatita pe viitor, insa pentru gabaritul masinii cei 167CP sunt arhisuficienti. Dat fiind faptul ca in cartea tehnica se specifica faptul ca in prima mie de km sa nu ne aruncam in pedala, momentan nu am simtit momentul cuplului maxim, nu am trecut inca de 3000 de turatii;
- directia masinii se comporta excelent, fiind moale atunci cand trebuie si conferind siguranta la viraje sau la viteze ridicate;
- masina dispune de o manevrabilitate excelenta, in ciuda gabaritului te poti strecura foarte usor fara emotii;
- insonorizare peste medie, motorul pe benzina isi face simtita prezenta in primele 2 trepte, dupa care, asa cum era si cantecul acela - Enjoy the silence;
- cutie de viteze, care dupa parerea mea in 2015, trebuia obligatoriu sa fie cu dublu ambreiaj, schimba totusi extrem de lin, fara nicio perceptie, poate doar intre treapta 2 si 3, la temperaturi scazute, poti simti o usoara trecere, in rest, extrem de fluida;
- suspensia semirigida, cred ca jantele de 17 sunt cea mai buna alegere, denivelarile nu se resimt in mod violent, trecerile peste linii ferate sunt destul de bine absorbite - Anvelope Kumho IZEN KW 23 de iarna la dimensiunea de 225/60 R17 99H;
- podeua din spate este aproape plana, nu exista tunel decat cu o inatime de maxim 2 cm;
- masina dispune de frane foarte bine reglate, frana de pedala intra repede in actiune la atingere. Totodata, masina decelereaza foarte bine, practic poti lasa masina la inertie libera cu 100m de semafor si aproape se opreste fara frana de pedala;
- sistemul de climatizare, chiar daca nu este automat, face fata cu brio, habitaclul in ciuda volumului generos se incalzeste repede. Un plus deosebit si pentru incalzirea in scaune si bancheta din spate, mai ales ca masina are tapiteria de stofa integral, in circa 2-3 minute simti scaunele calde;
- oglinzile retrovizoare exterioare sunt foarte bine proiectate si confera o vizibilitate excelenta, de asemenea se incalzesc repede;
- un plus il constituie si roata de rezerva care spre deosebire de multe branduri auto e de dimensiuni normale si pe janta originala din aliaj;
- aparatorile de noroi sunt corect pozitionate si nu strangi foarte multa mizerie dupa roti;
- luminile ambientale la conexiunile USB/AUX si la suportul de pahare dau un feeling de putin premium in interior;
Puncte slabe:
- designul interior - pe cat de fresh este la exterior masina, pe atat de tern si neinspirat este spatiu interior. Cred ca la o masina care se adreseaza in special segmentului 30-40 de ani, se puteau alege combinatii de culori mai inspirate. Eu avand versiunea Classic imi vine sa citesc Bacovia la volan cat de plumburiu poate fi interiorul. Un mare pacat pentru o astfel de masina;
- cuvantul de ordine pentru interior a fost - PLASTIC - in unele locuri mai moale in majoritate casant, un mare minus il constituie plasticul de pe usi - negru si extrem de urat. De asemenea manerele usilor nu sunt cromate si dau impresia de produs de foarte proasta calitate, cand cobor il deschid cu oarecare retinere, mie sa nu raman cu el in mana;
- butucul levierului schimbatorului de viteze este acoperit de o membrana asa zisa de piele care arata stupid, se putea gandi altcumva zona schimbatorului cutiei de viteze;
- sistemul multimedia (cel fara navigatie cu subwoofer) este extrem de primar, mai mult de 4-5 posturi nu pot prinde in TM pe radio, majoritatea nu se aud bine. Bluetooth a functionat la activare insa nu am insistat prea mult, urmeaza sa-l mai butonez;
- culoarea ecranului sistemul multimedia cat si fereastra computerului de bord e turbata in acel rosu, oricat de mult ii diminuezi contrastul si luminozitatea, nu arata prea fericit. De asemenea, marimea ferestrei computerului de bord putea fi marita in diagonala cu 5 mm;
- total aiurea dispunerea butoanelor pentru CB, acel trip cu reset, pentru activare trebuie sa iei mana de pe volan, se putea gandi o pozitionare mai eficienta;
- montantul din stanga destul de lat, obstructioneaza intr-o oarecare masura vizibilitatea soferului, cred ca 3-3,5cm in plus la inaltimea masinii (in loc de 1,645 la 1,680m), ar rezolva problema dispunerii si inclinarii parbrizului masinii, conferind o vizibilitate mult mai buna;
- scaunul soferului nu impresioneaza cu absolut nimic, intr-o luna scursa, inca incerc sa ma obisnuiesc cu el, sa-mi gasesc o pozitie cat mai buna, nicidecum confortabila;
-nu stiu cum Kia a determinat volumul portbagajului, dar eu fac pariu cu oricine ca acolo nu sunt 564l, precum spune cartea, eventual doar cu locul de sub podea unde se regaseste roata de rezerva;
Ma voi opri aici, cred ca e mai mult decat suficient, pentru o deschidere de topic. Multe din obiectiunile mele pot fi obiective sau subiective, dat fiind ca a trecut o singura luna de exploatare. Insa aceste constatari le-am facut oarecum si vis-a-vis de cele 4 masini pe care le-am condus in ultimii 2 ani: Chevrolet Captiva, Chevrolet Trax, Opel Antara, Subaru Tribeca, toate pe transmisie automata.
Momentan masina o evaluez undeva intre 7-7,5 din 10, sunt multe lucruri bune, in acelasi timp se pot imbunatatii multe aspecte. Totusi masina este mai mult decat satisfacatoare tinand cont ca in 20k euro, totusi primesti un autovehicul si frumos si cu multe dotari, pe care la alti producatori auto nu le intalnesti, sau pentru care se platesc sume importante sub forma optionalelor.
Topicul ramane deschis tuturor sa ne spunem impresiile in continuare.
Toate cele bune

-