Page 1 of 2

2014 BONDOCUL - Sportage FL 2.0 AT AWD ( 184 CP) SAND TRACK

Posted: 03 Sep 2014, 23:42
by Vietnam
Cred ca e a treia oara cand deschid acest topic. De doua ori am reusit cu o singura apasare de buton sa fac sa dispara tot ce am scris. #-o
Bun asa, pe scurt : incheiat contract leasing ( Impuls Leasing) 30 iulie 2014 pentru un Sportage FL 2.0 AT culoare SAND Track. Pret cu TVA 26.130 euro- 10% reducere fata de pretul de lista. Avans 50%.Rata 245e / luna. RCA si CASCO la GENERALI. RCA 1400 lei/an Casco 209 euro/trim fara conditiile de offroad ( Alianz avea si conditii de offroad cu 290 e/trim) cu fransiza 150 euro la al doilea eveniment pe an. Ridicat masina pe 8 august de la MIT MOTORS Baneasa.Manual limba romana doar pe email. Ridicat numerele si talonul pe 2 septembrie 2014.

Re: 2014 BONDOCUL - Sportage FL 2.0 AT AWD ( 184 CP) SAND TR

Posted: 04 Sep 2014, 00:20
by Vietnam
Acum sa incepem cu povestirile. Sportage-ul mi-a placut de cum a aparut si abia asteptam sa termin leasingul la Ceed ca sa imi iau Sportage. Dar au trecut inca 2 ani pina am ajuns in posesia unuia deoarece intre timp au aparut doi gemeni care au dus la aminarea achizitionarii. Problema a fost caruciorul care are doua scaune cam mari si care in general ocupa tot portbagajul. Optiunea normala a fost Skoda Octavia 3 Combi care are un PORTBAGAJ suficient de mare pentru necesitatile noastre. Am configurat la Skoda de mi-au iesit ochii si din cand in cand mai configuram si un Sportage doar asa ca sa actualizez preturile. Bine au fost mai multe care au fost configurate ( MAZDA6 Combi, Mazda CX5, Ford mondeo combi, Opel astra Combi, Opel Insignia, Subaru Forester) dar au cazut testul portbagajului, sau din pacate, al pretului. Nu vroiam sa dam mai mult de 28.000 euro. Ca idee cea care era cea mai aproape de sufletul meu era MAZDA 6 Combi dar avea un portbagaj de doar 500 litri fata de 610l Octavia. Ma enervez ca nu am reusit sa ajung la un showroom Mazda ca sa-l vad cu ochii mei. dar asta este. Sportage-ul a reintrat brusc in carti cand a aparut World Cup Edition la un pret de 26.316 euro. De atunci configurarea la Octavia nu trebuia sa depaseasca acest pret. In sfarsit dupa multe aminari am facut doua vizite la Kia si la Skoda in urma caruia Sportage-ul, cu toate ca a picat testul portbagajului ( mai mic cu 7 cm pe adincime decat scaunul caruciorului) a iesit invingator. Era pe stoc, pret 26130 euro, automata, piele partiala, AWD, navigatie etc etc - era promotia de 10 ani ( care nici acum nu stiu ce mama naibii sarbatorea KIA de 10 ani) iar Octavia 1.8 GSL MT 180 CP cu pachet drumuri grele si alte citeva brizbrizuri, nu se aducea pe stoc iar comanda dura cam 4 luni. La Octavia nu vroiam automata deoarece nu aveam incredere in DSG 7 ( care in treacat este ultra performanta dar de loc fiabila) iar DSG 6 se punea doar pe diesel 2.0 sau la benzina 1.8 doar cu 4x4. In plus a contat mult garantia pe care eu o vroiam de minim 5 ani ( perioada leasingului) si Octavia nu avea decat 4 ani fara posibilitate de extindere.Si asta a fost povestea.Postul urmator intram in piine. Vom vorbi despre Bondocel.

Re: 2014 BONDOCUL - Sportage FL 2.0 AT AWD ( 184 CP) SAND TR

Posted: 04 Sep 2014, 01:09
by Vietnam
Nu intru in detalii legate de exteriorul masinii ca nu are rost. Culoarea este placuta si ma bucura ca este antijeg.
La interior aspectul este ok. Pachetul cu piele partiala este super frumos si bordul are o culoare placuta in timpul condusului mai ales ca poti seta si intensitatea luminii. Navigatia este si ea Ok dar ma enerveaza ca tipa vorbeste prea tare cand da indicatiile si-mi trezeste copii. Ca idee Bondocelul arata MUUUULT mai bine la interior decat Ceed-ul. Si toate materialele sunt placute la atingere. De, si pretul e dublu. Daca pielea, in loc de negru, avea o culoare maro usor deschis eeeee arata super frumos.
Ce ma fascineaza este bara de consum 8-[ . Mi-am descoperit veleitati de masochist urmarind aceasta bara. Cand stau pe loc bara arata un consum de 18l. In timpul mersului daca ridic piciorul de pe acceleratie consumul scade rapid la zero si incepe sa creasca cand masina ajunge cam la 10km/h si creste pina opresti masina. :? Este derutant pentru mine, macar la Ceed imi arata consumul doar dupa ce depaseam 30m/h. Din pacate bara arata corect pentru ca am stat de vorba cu cineva cam 15 minute cu motorul pornit ( era cald afara) si consumul a crescut de la 9,4 la 9,7 doar cat am sta pe loc. Daca ma duceam cu Sportage-ul in concediu cum pe drum am facut 6 ore pina la Vama, cred ca ramineam fara motorina la cat timp am stat pe loc.
Un prieten m-a intrebat ce este cu gaura din spatele volanului ( pe partea stanga). Eu nu am vazut-o dar el da, ca statea in usa. Nu stiu ce este cu acea gaura rotunda din partea stanga a volanului. Deschideti usa la sofer si uitati-va. Eu nu stiu ce este cu ea. Voi stiti? :shock:
In trafic masina se comporta frumos, am turat-o si eu nitel si Bondocelul tisneste fara probleme. E drept ca nu am acelasi feeling ca la Ceed care cand apasam acceleratia te infigea in scaun iar acum cand merg cu 50-60 km/h zici ca stai.
Am incercat sa-mi ridic scaunul la maxim sa vad daca conduc mai bine asa. Teapa, spatele iti sta incordat si vizibilitatea scade si mai mult. Dupa 10 minute de mers asa am abandonat si am revenit cu scaunul pe o pozitie normala. Cred ca merge cu scaunul ridicat doar la cei de 1,70. Eu am 1,85.
Incep incet incet sa ma obisnuiesc cu automata. Cand am condus ultima oara ceed-ul nu aveam probleme la schimbatul vitezei ci la franare pentru ca nu mai puneam piciorul pe ambreiaj. Dupa doar o saptamina de condus automata. Ce repede se obisnuieste omul cu binele.
Bun deci ca idee punctele proaste al Sportage-ului sunt vizibilitaea scazuta ( luneta si lateral) si consumul dar sa nu uitam ca are 184 CP. In rest momentan nu am de ce sa ma plang. Sunt multumit de Bondocel si abia astept sa-l conduc mai mult dar din pacate 90% din timp si eu si sotia stam cu copii. Noi lucram de acasa asa ca drumurile in general le facem cu copii in masina.
In acest moment am 640 km si un consum de 9,5 in conditiile in care am mers cam 150 km pe autostrada restul in Bucuresti sau drumuri de tara .

Re: 2014 BONDOCUL - Sportage FL 2.0 AT AWD ( 184 CP) SAND TR

Posted: 04 Sep 2014, 09:43
by eugenflorinmanea
Felicitari pentru achizitie si sa te poarte pe toate drumurile fara nicio problema asa cum a facut o si Ceed ul!
Cat a fost avansul la leasing- mi se pare o rata f OK!
Despre bord si calitatea materialelor- mie -subiectiv vorbind- nu imi place la Sportage partea aia din bord- din fata- care e din plastic tare. Cam asta e singurul lucru care nu imi place la Sportage...in rest jos palaria! Sportage e noul Ceed 2008 pentru Kia.
Pentru a-i depasi pe nemti coreenii mai au de lucrat la un singur punct parerea mea si anume -directia- in rest cred ca deja sunt cam cel putin la egalitate.

Re: 2014 BONDOCUL - Sportage FL 2.0 AT AWD ( 184 CP) SAND TR

Posted: 04 Sep 2014, 10:03
by chinezu81
In primul rand felicitari pentru gemeni :) Ce e drept eu prima oara am luat masina si dupa aceea am luat caruciorul ca sa incapa in portbagaj. Cu gemeni totul e la dublu :). Am un prieten cu gemeni si a mers pe varianta Sorento second, chiar daca isi dorea mult Sportage. Dar ma rog, la bugetul pe care l-ai spus poti sa iti iei un portbagaj exterior si ai scapat de probleme cu toate ca acel carut nu o sa iti incapa in continuare, dar asta e un lucru temporar. Ca detinator al aceluiasi motor pot sa iti spun ca nu o sa ai probleme in depasiri sau la drum lung. Oricum cu copiii trebuie sa fi mai precaut, nu iti trebuie un motor mai nervos. Ceed-ul era si mai usoara si probabil ca de-aia te baga in scaun. Cuplul de pe motorul asta e decent de-aia zic ca nu o sa ai probleme. La consum o sa vezi ca o sa ti se stabilizeze la un 9.2 - 9.3 mixt. La drum lung e alta poveste si autonomia creste - ca ai facut 6 ore pana in vama asta e o exceptie, dar stai linistit ca nu ramaneai fara motorina. Dar trebuie sa realizezi ca ti-ai luat SUV, nu ai dreptul sa te plangi de consum :). daca te obseda consumul era recomandata octavia ce e drept. La inaltimea ta iti recomand (si nu numai eu, dar si scoala lui Titi Aur la care am participat la niste cursuri de conducere preventiva) sa dai scaunul cat mai jos (la minim) nu cat mai sus. Ai si vizibilitate mai buna si esti si mai in siguranta. Eu am 1.93 si nu am probleme de vizibilitate. RCA si la mine tot atat, CASCO tot cam pe acolo la Allianz ce e drept. Impozitul nu e o avere. In rest sa te bucuri de masina, o sa vezi ca o sa iti placa din ce in ce mai mult

Re: 2014 BONDOCUL - Sportage FL 2.0 AT AWD ( 184 CP) SAND TR

Posted: 04 Sep 2014, 10:06
by chinezu81
Eugen, ai dreptate, directia ma cam scoate si pe mine din pepeni, cu toate ca s-a mai imbunatatit la varianta 2014. Powersteering-ul este foarte rigid, necesita tot timpul doua maini pe volan, altfel o ia ori in stanga ori in dreapta. Am citit aceeasi problema pe forumul din UK, multi si-au vandut masinile din cauza asta. La noi nu e o asa mare problema, ca la cat de nasoale sunt drumurile, oricum trebuie sa te tii bine de volan :)

Re: 2014 BONDOCUL - Sportage FL 2.0 AT AWD ( 184 CP) SAND TR

Posted: 04 Sep 2014, 11:33
by eugenflorinmanea
Chestia asta cu 3 moduri mi se pare o mare porcarie- nu stiu vreo alta marca sa aiba asa ceva. Stiu ca se aplica pe la Fiat acum 5-6 ani dar parca au scos o si ei!

Re: 2014 BONDOCUL - Sportage FL 2.0 AT AWD ( 184 CP) SAND TR

Posted: 04 Sep 2014, 17:49
by andytzu
Nu vad de ce ar fi o porcarie, e o optiune in plus. Sau poate sunt acri strugurii? :) E foarte utila la parcari daca vrei sa parchezi masina cu un deget :). Iar directia, in comparatie cu alte masini din segment cu directie asistata, servotronic, etc., merge foarte, foarte usor! Eu il vad ca pe un plus la Kia, nu ca pe un minus. Poate este putin sensibila dar se poate selecta modul sport si devine putin mai rigida.

In alta ordine de idei, Vietnam, felicitari pentru masina, ai facut o alegere excelenta! Si eu am aceeasi culoare. Recunosc ca la mine culoarea a fost aleasa de sotie, eu as fi luat-o alba, dar e foarte frumoasa si asa.

Voi face si eu in curand un post pentru Sportage-ul meu cu care am deja 3.000 km si de care sunt mega-super-extra-multumit si incantat! :)

Re: 2014 BONDOCUL - Sportage FL 2.0 AT AWD ( 184 CP) SAND TR

Posted: 04 Sep 2014, 17:54
by eugenflorinmanea
Nu -chiar nu sunt deloc acrii, ci sunt strugurii care te fac sa te indrepti spre alta marca chiar daca din toate celelalte puncte de vedere masina isi merita fiecare leut.
Nu stiu cate masini ai mai condus tu- dar chestia asta cu modurile e chiar ceva artificial! Si se simte!
Da in oras e f buna- dar la drum lung o directie moale e chiar foarte obositoare! Nu cred ca am cum sa iti explic in cuvinte dar daca ai conduce o masina cu directie foarte buna (Volvo S60, Bmw X3, Renault Megane Coupe, Ford Focus, Saab 9-5) ti-ai da seama imediat ce zic chiar si cu modul sport selectat!
Repet- masina merita banii si e za best din toate punctele de vedere - ca si design si ce obtii pentru ce platesti cu mult peste Tiguan ASX etc- dar la capitolul directie nu e tocmai ce ar trebui sa fie.

Re: 2014 BONDOCUL - Sportage FL 2.0 AT AWD ( 184 CP) SAND TR

Posted: 04 Sep 2014, 20:40
by quelloo
Fiat Panda -> city mode se numea dracia si aproape ca puteai sa rotesti volanul sufland in el :)
smecheria era setata sa functioneze doar sub 50 km/h ceea ce era f bine ca peste asta era risc de accident
intradevar cand tre sa faci parcari in oras ii vad utilitatea, dar si asa fara ea, masinile astea moderne nu sunt dacia 1300 sa fii culturist pentru a roti de volan deci si eu raman la moft/un lucru in plus sa se strice :)

ontopic: S-o stapanesti sanatos Vietnam!
am uit cu invidie la preturile enorm de mici pentru RCA si Casco

Re: 2014 BONDOCUL - Sportage FL 2.0 AT AWD ( 184 CP) SAND TR

Posted: 05 Sep 2014, 00:25
by Vietnam
eugenflorinmanea wrote:Felicitari pentru achizitie si sa te poarte pe toate drumurile fara nicio problema asa cum a facut o si Ceed ul!
Cat a fost avansul la leasing- mi se pare o rata f OK!
Despre bord si calitatea materialelor- mie -subiectiv vorbind- nu imi place la Sportage partea aia din bord- din fata- care e din plastic tare.
Multumesc ptr urari .Avans 50%, am scris in primul post si valoarea reziduala 1%.
Hmm eu nici nu stiu care este partea aia din plastic tare deci e clar ca nu ma deranjeaza. .. Plastic tare cred ca am doar la compartimentul de documente. Daca este de deranjat ar fi partea centrala care este din plastic lucios si iti ramin urmele degetelor pe acolo.
Bondocelul nu are modurile de care vorbiti. Aia era la Premium aveai piele integrala, modulul cu cele 3 variante de condus , stopuri led la spate si mai dadeai 900 euro. Nu merita. La Skoda aveau aceste moduri la cutia de viteze nu doar la volan ceea ce mi se pare mai OK.
Apropo atasez oferta cu dotarile masinii.

Re: 2014 BONDOCUL - Sportage FL 2.0 AT AWD ( 184 CP) SAND TR

Posted: 05 Sep 2014, 10:51
by Bonzai2
Nu prea înțeleg cum ceed'ul de 1.4 te baga în scaun :) , iar asta diesel care are cuplu cel puțin dublu și vreo 80 de cai în plus nu îți lasă măcar același sentiment.

Sa o stăpânești sănătos

Re: 2014 BONDOCUL - Sportage FL 2.0 AT AWD ( 184 CP) SAND TR

Posted: 06 Sep 2014, 00:42
by Vietnam
Bonzai2 : Pai simplu Ceed-ul era pe manuala si iti spun eu cand plecam de pe loc ( hai sa zicem de la stop si aveam pitici pe creieri pe BMW-ul care-si tura motorul pe linga mine) plecarea era brutala. Iti schimb daca vroiai sa depasesti in panta eeee se schimba povestea, scoteai AC apasai pedala pina la fund si incepeai cu rugamintile ; Hai fata ca se poate hai cu tata ... :mrgreen:. Tu vad ca ai avut 2.0 nu cred ca era nevoie de rugaminti.
E vorba de feeling adica in CEED simteai cand mergeai cu 160 km/h, la Sportage trebuie sa te uiti la vitezometru ca sa iti dai seama ca ai luat-o pe cimpii cu viteza. De exemplu sotia mi-a cerut la un moment dat sa merg legal cu Sportage-ul ( eram intr-un sat).M-a pufnit rasul si am ascultat-o mergand cu 50km/h. Dupa citeva minute s-a enervat si mi-a spus ca nu trebuie sa ne tirim ca melcul si sa merg macar cu 50km/h. Cand i-am aratat vitezometrul a ramas masca si a recunoscut ca senzatia e diferita la Sportage fata de Ceed.
In plus mai este si o treaba ultra subiectiva: cu Ceed-ul am mers multi ani doar eu si sotia. Acum pe bancheta din spate stau doi bebei si cred ca instinctiv nu calc acceleratia mai cu forta. De cand am luat Sportage-ul cred ca am mers singur de 5 ori si doar pe distante f scurte 2-3 km. Nu am apucat sa ma joc cu ea asa cum vroiam.

Bonzai2 mai bine zi cum se comporta Mazda CX5. Era si ea pe lista dar a iesit din cauza de pret si portbagaj. De la Mazda imi sticleau ochii dupa Mazda 6. Frumoasa masina.

Referitor la discutia anterioara legata de directie. Am lasat si eu volanul din mina si intradevar are o usoara tendinta de a o lua la drepta. Dar sincer nu ma deranjeaza deloc chestia asta. Nu am de gand sa merg cu masina cu miinile la ceafa. Cand o sa simt ca masina vrea sa traga dreapta cand eu stau cu miinile pe volan atunci da am o problema si o duc in service. Sa speram ca nu este nevoie.

Re: 2014 BONDOCUL - Sportage FL 2.0 AT AWD ( 184 CP) SAND TR

Posted: 06 Sep 2014, 19:01
by quelloo
Vietnam wrote:E vorba de feeling adica in CEED simteai cand mergeai cu 160 km/h, la Sportage trebuie sa te uiti la vitezometru ca sa iti dai seama ca ai luat-o pe cimpii cu viteza. De exemplu sotia mi-a cerut la un moment dat sa merg legal cu Sportage-ul ( eram intr-un sat).M-a pufnit rasul si am ascultat-o mergand cu 50km/h. Dupa citeva minute s-a enervat si mi-a spus ca nu trebuie sa ne tirim ca melcul si sa merg macar cu 50km/h. Cand i-am aratat vitezometrul a ramas masca si a recunoscut ca senzatia e diferita la Sportage fata de Ceed.
asta cel mai probabil tine de latimea anvelopelor si de faptul ca sportage e cu 6cm mai lat decat ceedul si ofera ceva mai multa stabilitate. Dar 80% e din cauza anvelopelor mai late. aici probabil anvelope pe 225 sau 235 (R17 sau R18) si pe ceed cat?

Re: 2014 BONDOCUL - Sportage FL 2.0 AT AWD ( 184 CP) SAND TR

Posted: 06 Sep 2014, 23:32
by Vietnam
Pe Ceed aveam 205X55XR16 pe Sportage am 225x60xR17. Ca idee am condus un Lexus IS cam 1300 km si aveam aceeasi senzatie ca ma taram cand mergeam cu viteza mica. Cred ca este legat si de puterea motorului precum si de starea de confort pe care o ai cand conduci. Se aseamana cu senzatia pe care o ai dupa ce ce ai gonit pe autostrada cu 130-160km/h si intri in Bucuresti unde trebuie sa mergi cu 50km/h. :wink: