Kia Sportage 2.0 DSL AWD 136 CP - Darkgun Metal
Posted: 18 Nov 2012, 22:14
Salutare tuturor,
De vreo saptamana sunt noul posesor al unei minunate coreene Kia Sportage si am decis sa incep si eu un jurnal de bord cu poze si detalii din prima zi si pe masura ce trece timpul sa ii urmaresc evolutia.
E prima masina non europeana pe care o am si desi acum cativa ani nu prea inghiteam brand-urile Kia/Hyundai masinuta asta m-a fascinat inca de la primul drive test. A avut un acel "je ne sais qoi"
Masina ca dotari este Diesel 4x4 136 CP, culoare Darkgun Metal, model de echipare Style, cu optionale scaune incalzite fata after market (incalzirea a fost montata la dealer inainte de a lua masina in primire) si siguranta la geamurile electrice. A fost o masina comandata de importator si nu puteam umbla deloc la configuratia finala. Avantajul a fost timpul foarte scurt de livrare. Pe la jumatatea lui Septembrie am facut prima plata, rezervarea masinii, iar masina a sosit in tara undeva pe 26 Octombrie insa am ridicat-o pe 8 noiembrie fiind plecat din tara la momentul sosirii masinii.
Primii 200 de km i-am facut in Bucuresti si incantarea a fost maxima. Weekendul asta a fost prima ei excursie in afara Bucurestiului care s-a lasat si cu un drum forestier de vreo 7 km,urcari in rampa si viraje destul de stranse si sincer am fost foarte placut impresionat de felul in care s-a comportat masina, nu avea niciun stres. Cu ocazia asta am testat si Hill Assist Control-ul si Downhill Break Control-ul care m-au incantat maxim.
Tind sa cred ca plimbarea prin Bucuresti a fost incalzirea pentru ca avea sa urmeze.
Tinuta la drum lung e absolut ireprosabila, pozitia la volan este foarte confortabila avand acces la tot ce inseamna comenzile masinii iar comenzile sunt foarte intuitive si usor de folosit (ma refer la Bluetooth, Cruise Control, DBC, sistemul audio, climatizare).
Ce mi-a placut e ca parca masina incepe usor-usor sa-si dea drumu fiind din ce in ce mai nervoasa cu fiecare km pe care il parcurg.
Ca si consum mi s-a parut ca e usor ridicat insa pun pe seama faptului ca motorul este foarte nou si o sa se mai lase in timp.
Consumul in Bucuresti calculat plin-plin ptr cei 200 de km facuti e de 11.1% iar in afara a fost de 6,74%.
Regimul de condus a fost 70-80 km/h in localitati si 110-120 in afara. Am cautat cat mai mult sa nu depasesc 3000 rpm asa cum scrie in carte si mi s-a si recomandat de la dealer.
Ca minusuri pe care le-am gasit masinii (in ideea de a carcoti si eu ceva) sunt :
-aceste mici economii pe care le-au facut coreeni de genul butoane neluminate (butonul de pliere oglinzi,reglare oglinzi si deschidere usi), diferite locuri in care imbinarea elementelor nu s-a facut foarte reusit sau neacoperirea acestora.
-consumul instant care imi arata 19% consum daca masina sta pe loc. nu inteleg cum poate consuma 19 la 100 de km daca sta pe loc
- media calculata de computerul de bord eronata, imi arata 11,7% media in oras si 7,3% media facuta in afara orasului
Cam atat pentru moment, mai departe cateva poze
De vreo saptamana sunt noul posesor al unei minunate coreene Kia Sportage si am decis sa incep si eu un jurnal de bord cu poze si detalii din prima zi si pe masura ce trece timpul sa ii urmaresc evolutia.
E prima masina non europeana pe care o am si desi acum cativa ani nu prea inghiteam brand-urile Kia/Hyundai masinuta asta m-a fascinat inca de la primul drive test. A avut un acel "je ne sais qoi"

Masina ca dotari este Diesel 4x4 136 CP, culoare Darkgun Metal, model de echipare Style, cu optionale scaune incalzite fata after market (incalzirea a fost montata la dealer inainte de a lua masina in primire) si siguranta la geamurile electrice. A fost o masina comandata de importator si nu puteam umbla deloc la configuratia finala. Avantajul a fost timpul foarte scurt de livrare. Pe la jumatatea lui Septembrie am facut prima plata, rezervarea masinii, iar masina a sosit in tara undeva pe 26 Octombrie insa am ridicat-o pe 8 noiembrie fiind plecat din tara la momentul sosirii masinii.
Primii 200 de km i-am facut in Bucuresti si incantarea a fost maxima. Weekendul asta a fost prima ei excursie in afara Bucurestiului care s-a lasat si cu un drum forestier de vreo 7 km,urcari in rampa si viraje destul de stranse si sincer am fost foarte placut impresionat de felul in care s-a comportat masina, nu avea niciun stres. Cu ocazia asta am testat si Hill Assist Control-ul si Downhill Break Control-ul care m-au incantat maxim.
Tind sa cred ca plimbarea prin Bucuresti a fost incalzirea pentru ca avea sa urmeze.
Tinuta la drum lung e absolut ireprosabila, pozitia la volan este foarte confortabila avand acces la tot ce inseamna comenzile masinii iar comenzile sunt foarte intuitive si usor de folosit (ma refer la Bluetooth, Cruise Control, DBC, sistemul audio, climatizare).
Ce mi-a placut e ca parca masina incepe usor-usor sa-si dea drumu fiind din ce in ce mai nervoasa cu fiecare km pe care il parcurg.
Ca si consum mi s-a parut ca e usor ridicat insa pun pe seama faptului ca motorul este foarte nou si o sa se mai lase in timp.
Consumul in Bucuresti calculat plin-plin ptr cei 200 de km facuti e de 11.1% iar in afara a fost de 6,74%.
Regimul de condus a fost 70-80 km/h in localitati si 110-120 in afara. Am cautat cat mai mult sa nu depasesc 3000 rpm asa cum scrie in carte si mi s-a si recomandat de la dealer.
Ca minusuri pe care le-am gasit masinii (in ideea de a carcoti si eu ceva) sunt :
-aceste mici economii pe care le-au facut coreeni de genul butoane neluminate (butonul de pliere oglinzi,reglare oglinzi si deschidere usi), diferite locuri in care imbinarea elementelor nu s-a facut foarte reusit sau neacoperirea acestora.
-consumul instant care imi arata 19% consum daca masina sta pe loc. nu inteleg cum poate consuma 19 la 100 de km daca sta pe loc
- media calculata de computerul de bord eronata, imi arata 11,7% media in oras si 7,3% media facuta in afara orasului
Cam atat pentru moment, mai departe cateva poze