Sportage 2018 1.6 T-GDI 6MT 4x2 Style+ Alchemy Green
Re: Sportage 2018 1.6 T-GDI 6MT 4x2 Style+ Alchemy Green
succes, era interesant de aflat cati km avea motorul celalalt
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT
Re: Sportage 2018 1.6 T-GDI 6MT 4x2 Style+ Alchemy Green
Părerea mea .
Mai sus spui că au schimbat garnitura de la capacul care acoperă axele cu came , apoi spui că au găsit urme de ulei pe lângă acea garnitură, aici sunt două variante , ori nu au schimbat garnitura , ori nu au montat corect noua garnitură , oricum ....nu are cum să piardă atât ulei pe acolo , dacă ar fi pierdut ....mirosea a ulei in zona motorului și găseau ulei și pe scut .
Am un vecin care are o mașină identică cu a mea , tot cu TGDI dar cu 7DCT, in wk ne-am întâlnit și l-am întrebat de ce circulă cu altă mașină, mi-a spus că o are în service să îi schimbe blocul motor, inclusiv resegmentare , de ce ? Consum mare de ulei , cam 600..700ml la 1000km , cauza ? Ovalizarea cilindrilor , ăsta fiind motivul pentru care se schimbă inclusiv blocul motor , mașina este din 2019 și are un rulaj de 110000km , știam că intenționează să o vândă .
Eu inclin să cred că,consumul de ulei excesiv este cauzat de arderea in cilindri , nu de pierderi pe la capacul axelor cu came .
Resegmentarea sau schimbarea blocului motor + resegmentare se poate rezolva facil sau nu , depinde de cheful celor de la service , mă refer la acceptarea reparației, fiind foarte costisitoare , de fapt dosarul trebuie acceptat de producător , pentru că reparația se face pe cheltuiala lor .
Mai sus spui că au schimbat garnitura de la capacul care acoperă axele cu came , apoi spui că au găsit urme de ulei pe lângă acea garnitură, aici sunt două variante , ori nu au schimbat garnitura , ori nu au montat corect noua garnitură , oricum ....nu are cum să piardă atât ulei pe acolo , dacă ar fi pierdut ....mirosea a ulei in zona motorului și găseau ulei și pe scut .
Am un vecin care are o mașină identică cu a mea , tot cu TGDI dar cu 7DCT, in wk ne-am întâlnit și l-am întrebat de ce circulă cu altă mașină, mi-a spus că o are în service să îi schimbe blocul motor, inclusiv resegmentare , de ce ? Consum mare de ulei , cam 600..700ml la 1000km , cauza ? Ovalizarea cilindrilor , ăsta fiind motivul pentru care se schimbă inclusiv blocul motor , mașina este din 2019 și are un rulaj de 110000km , știam că intenționează să o vândă .
Eu inclin să cred că,consumul de ulei excesiv este cauzat de arderea in cilindri , nu de pierderi pe la capacul axelor cu came .
Resegmentarea sau schimbarea blocului motor + resegmentare se poate rezolva facil sau nu , depinde de cheful celor de la service , mă refer la acceptarea reparației, fiind foarte costisitoare , de fapt dosarul trebuie acceptat de producător , pentru că reparația se face pe cheltuiala lor .
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
- RadaRada
- Posts: 56
- Joined: 05 Nov 2017, 12:10
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 4x2 Style+
- Location: Timisoara
Re: Sportage 2018 1.6 T-GDI 6MT 4x2 Style+ Alchemy Green
La asta ma astept si eu. Si daca pierd pe acolo pe la garnitura nu am cum sa pierd atat. Uleiul ala e ars, altfel nu are cum sa scape sute de ml de ulei fara se se vada rau pe exterior, dar banuiesc ca au si ei ceva pasi ce trebuie sa ii urmeze sa se vada ca au avut vreo 2-3intrari pt problema asta inainte sa faca dosarul la Kia pt reparatie pe garantie. Tot la Arad o sa merg peste 1luna, cu domnii din TM m-am lamurit; si daca manca ulei ca pe benzina cu 10L/100km nu vor face nimic in privinta aia si vor zice ca "e normal".nu are cum să piardă atât ulei pe acolo , dacă ar fi pierdut ....mirosea a ulei in zona motorului și găseau ulei și pe scut
Deja am facut ~300km de drum extern in weekend. Fie is eu paranoic fie deja pe joja e ~1-1.5mm sub F. Urmaresc in continuare. Momentan masina ramane strict pentru drumuri lungi; pt hatza-hatza prin oras folosesc rezerva.
Sportage 2018 AlchemyGreen
-
- Posts: 164
- Joined: 08 Apr 2008, 12:27
- Auto:
- Location: Cluj Napoca
- Contact:
Re: Sportage 2018 1.6 T-GDI 6MT 4x2 Style+ Alchemy Green
Ummm.... Ia vezi asta.. https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2021/ ... 2-0001.pdf
Zice sub 1 quart (1.13L) la 1600km este considerat normal pe motoarele Gamma.
La mine, dupăpovestea cu motorul, verific la 2 plinuri nivelul și am de completat. Dar consuma cam până la 600-700 ml / 10000km.
Pe autostradă se consuma cel mai mult la mers la turatie mare constant. Urban nu prea consumă.
Zice sub 1 quart (1.13L) la 1600km este considerat normal pe motoarele Gamma.
La mine, dupăpovestea cu motorul, verific la 2 plinuri nivelul și am de completat. Dar consuma cam până la 600-700 ml / 10000km.
Pe autostradă se consuma cel mai mult la mers la turatie mare constant. Urban nu prea consumă.
Kia Sportage TGDI Style 1.6 - New Infrared
Re: Sportage 2018 1.6 T-GDI 6MT 4x2 Style+ Alchemy Green
600...700ml se consideră consum normal de ulei la 10000km , am întrebat eu pe 3 septembrie când am făcut revizia la Mit Motors, motoarele se repară la un consum de 5...600ml/1000km , practic atunci sunt muci .
Eu fac reviziile la 10000km , in ultimele 16..17 luni mașina a rulat preponderent în trafic urban, cu câteva excepții când am fost la pescuit cu ea și am mers pe A2 , in 10000km consumă cam 300...350ml ulei , consider că este un consum tehnologic foarte ok , motorul fiind de capacitate cilindrică mică și puternic .
Știu că există n discuții despre schimbul de ulei la 8..10000km vs 15000km sau ce marcă de ulei să se folosească, am mai vorbit și eu cu mecanici , ingineri, inclusiv cu unii din service de marcă, cam toți își schimbă uleiul la mașini la intervale de 8...10000km .
Încă ceva , tot din spusele unor ingineri care nu se ocupă cu depanarea cleștilor de rufe
, uleiul chiar dacă este long life , full sintetic, cu cât este ținut mai mult în motor cu atât își pierde din calitățile de ungere , temperatura înaltă fiind principalul factor de degradare , practic se degradează aditivii din el , polimerii se transformă în microparticule de plastic care se depun în filtrul de ulei sau subansamble ale motorului , cel mai mult se depun în galeria de admisie după recircularea gazelor , cu trecerea timpului se subțiază, practic se deteriorează datorită scăderii vâscozității la cald și fiind mai subțire este ars in cilindri .
Majoritatea motoarelor pe benzina au problema asta cu consumul de ulei , unele fiind concepute să consume o cantitate destul de mare de ulei încă de când sunt noi sau la altele apare consumul de ulei după 70...100000km , mai ales la motoarele care nu mai au cămăși din oțel, acum multe motoare au cilindri făcuți direct in blocul motor , fără cămăși , cea mai mare belea este la cele care au blocul motor din aluminiu , cilindri fiind practic din aluminiu cu o depunere metalică care arată ca o oglindă, tehnologie lansată de Mercedes și folosită și de alții , dacă acea peliculă se zgârie.....apare consumul de ulei .
Părerea mea , in zilele noastre nu prea se mai fabrică motor pe benzină care să nu consume ulei după 100000km , se merge pe premiză că după 5...7 ani se schimbă mașina , de asta dau și garanție 150000km , cam după acest rulaj motoarele pe benzină sunt cam .....pa .
Eu fac reviziile la 10000km , in ultimele 16..17 luni mașina a rulat preponderent în trafic urban, cu câteva excepții când am fost la pescuit cu ea și am mers pe A2 , in 10000km consumă cam 300...350ml ulei , consider că este un consum tehnologic foarte ok , motorul fiind de capacitate cilindrică mică și puternic .
Știu că există n discuții despre schimbul de ulei la 8..10000km vs 15000km sau ce marcă de ulei să se folosească, am mai vorbit și eu cu mecanici , ingineri, inclusiv cu unii din service de marcă, cam toți își schimbă uleiul la mașini la intervale de 8...10000km .
Încă ceva , tot din spusele unor ingineri care nu se ocupă cu depanarea cleștilor de rufe
Majoritatea motoarelor pe benzina au problema asta cu consumul de ulei , unele fiind concepute să consume o cantitate destul de mare de ulei încă de când sunt noi sau la altele apare consumul de ulei după 70...100000km , mai ales la motoarele care nu mai au cămăși din oțel, acum multe motoare au cilindri făcuți direct in blocul motor , fără cămăși , cea mai mare belea este la cele care au blocul motor din aluminiu , cilindri fiind practic din aluminiu cu o depunere metalică care arată ca o oglindă, tehnologie lansată de Mercedes și folosită și de alții , dacă acea peliculă se zgârie.....apare consumul de ulei .
Părerea mea , in zilele noastre nu prea se mai fabrică motor pe benzină care să nu consume ulei după 100000km , se merge pe premiză că după 5...7 ani se schimbă mașina , de asta dau și garanție 150000km , cam după acest rulaj motoarele pe benzină sunt cam .....pa .
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Re: Sportage 2018 1.6 T-GDI 6MT 4x2 Style+ Alchemy Green
asa mi se pare si mie, dupa vacanta de vara in care am mers mult la drum lung si viteze mari, si pe temperaturile de canicula, a consumat cam 300 ml, cat e temperatur normala si drumuri de oras si iesiri ocazionale nu a consumat nimic vizibiltomcat1974 wrote: ↑04 Sep 2024, 18:44 Ummm.... Ia vezi asta.. https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2021/ ... 2-0001.pdf
Zice sub 1 quart (1.13L) la 1600km este considerat normal pe motoarele Gamma.
La mine, dupăpovestea cu motorul, verific la 2 plinuri nivelul și am de completat. Dar consuma cam până la 600-700 ml / 10000km.
Pe autostradă se consuma cel mai mult la mers la turatie mare constant. Urban nu prea consumă.
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT
-
- Posts: 164
- Joined: 08 Apr 2008, 12:27
- Auto:
- Location: Cluj Napoca
- Contact:
Re: Sportage 2018 1.6 T-GDI 6MT 4x2 Style+ Alchemy Green
Este mai mult un cover your ass policy decât normal. Se acopera ei, e cum zic mulți 600-700ml la10k este okish. Dar ei nu zoc asta nicaieri.Faust wrote: ↑05 Sep 2024, 05:03 600...700ml se consideră consum normal de ulei la 10000km , am întrebat eu pe 3 septembrie când am făcut revizia la Mit Motors, motoarele se repară la un consum de 5...600ml/1000km , practic atunci sunt muci .
Eu fac reviziile la 10000km , in ultimele 16..17 luni mașina a rulat preponderent în trafic urban, cu câteva excepții când am fost la pescuit cu ea și am mers pe A2 , in 10000km consumă cam 300...350ml ulei , consider că este un consum tehnologic foarte ok , motorul fiind de capacitate cilindrică mică și puternic .
Kia Sportage TGDI Style 1.6 - New Infrared
- RadaRada
- Posts: 56
- Joined: 05 Nov 2017, 12:10
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 4x2 Style+
- Location: Timisoara
Re: Sportage 2018 1.6 T-GDI 6MT 4x2 Style+ Alchemy Green
Epopeea continua. Am ajuns la aproape 4000km de la declansarea problemei. Tot completasem cu ulei cand cum dar m-am cam saturat asa ca am decis sa fac 1300km fara sa ma ating de joja. Rezultatul:
Va prezint "sigiliu" a.k.a soricel. O alta chestie interesanta: a intrat fix un bidon de 1L. Explicatia: joja nu este liniara, baia de ulei este trapezoidala. Cum am aflat: uleiul era al meu si cand am vazut bidonul gol am crezut ca mi-au facut o romaneasca sa puna peste F ca apoi cand revin sa fie la F sau foarte aproape si sa para "ok". Am desfacut de fata cu ei sigiliul, am verificat e all good pana la F, nici 1mm peste.
Acum, conform manualului de reparatii, legat de consum pt cod motor G4Fx scria clar negru pe alb: 200-300ml/mie este consum normal. Daca consumul trece de 400ml/1000km se urmeaza procedurile ABCD.
Ce va urma:
- revin dupa 950-1000km
- se masoara cantitatea lipsa
- daca depaseste acei 400ml motorul va fi demontat si cautata problema: segmenti, camasi, garnituri, etc.
- dupa ce se repara (segmentare sau mai stiu eu ce fac) se baga iar sigiliu si #1000
- daca dupa consumul e <400ml se considera rezolvata problema altfel se reinvestigheaza.
Asta daca doresc pe garantie(duhhh). Pe banii mei o puteau desface si acum(nu mersi).
Sa aveti o zi!
RadaRada
Asa am fost la reprezentanta din Tm(da stiu, am zis ca nu mai merg dar nici sa tot imi iau jumatati de zi libere pt Tm-Arad-Tm nu pot).Va prezint "sigiliu" a.k.a soricel. O alta chestie interesanta: a intrat fix un bidon de 1L. Explicatia: joja nu este liniara, baia de ulei este trapezoidala. Cum am aflat: uleiul era al meu si cand am vazut bidonul gol am crezut ca mi-au facut o romaneasca sa puna peste F ca apoi cand revin sa fie la F sau foarte aproape si sa para "ok". Am desfacut de fata cu ei sigiliul, am verificat e all good pana la F, nici 1mm peste.
Acum, conform manualului de reparatii, legat de consum pt cod motor G4Fx scria clar negru pe alb: 200-300ml/mie este consum normal. Daca consumul trece de 400ml/1000km se urmeaza procedurile ABCD.
Ce va urma:
- revin dupa 950-1000km
- se masoara cantitatea lipsa
- daca depaseste acei 400ml motorul va fi demontat si cautata problema: segmenti, camasi, garnituri, etc.
- dupa ce se repara (segmentare sau mai stiu eu ce fac) se baga iar sigiliu si #1000
- daca dupa consumul e <400ml se considera rezolvata problema altfel se reinvestigheaza.
Asta daca doresc pe garantie(duhhh). Pe banii mei o puteau desface si acum(nu mersi).
Sa aveti o zi!
RadaRada
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Sportage 2018 AlchemyGreen
- RadaRada
- Posts: 56
- Joined: 05 Nov 2017, 12:10
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 4x2 Style+
- Location: Timisoara
Re: Sportage 2018 1.6 T-GDI 6MT 4x2 Style+ Alchemy Green
Am revenit. In weekend am facut mia de km (1100km mai exact) si azi am fost la verificat. Surpriza maxima: nivelul de ulei este fix la nivel
. Nici o picatura mancata. Eu ma uitam ca prostul si mecanicul se uita la mine "uite si la prostul asta cu ce imi pierde timpul".
Asa...acum vin explicatiile:
1. Domnii din korea de au facut designul acestul motor G4Fx au facut o mica "buleala". Au pus conducta de aduce uleiul sus in motor fix langa evacuare.
2. Datorita acestul fail in design, cand se merge tare si mai ales la temperaturi mari(vara) uleiul incepe sa se degradeze.
3. Pe langa toate astea, transmisia este pe lant umed. Din pricipiu lantul rupe molecula de ulei.
Asadar: explicatia lor dc nu am nici macar 1ml consumat: Am 1L de ulei nou (<1100km). Combinat cu uleiul vechi (deja degradat) inca este destul de calitativ incat sa nu treaca de segmenti si sa fie ars. In timp se va duce si el si va incepe iar sa manance. Ajuta si faptul ca temperatura de afara nu mai e asa ridicata si atunci caldura din compartimentul motor e disipata mai repede.
Mentiuni:
- in primii 4-5000km de la revizie (ulei nou + filtru) nu ar trebui sa mance nimic.
- in urmatoarea mie poate incepe sa mance putin ulei (~100ml)
- crescand km si scazand caliatea uleiului va incepe sa manance din ce in ce mai mult ulei.
- recomandarea lor (mai ales pentru stilul de condus extern/tare) e sa se faca schimbul de ulei la MAXIM 10.000km. Cu cat mai repede cu atat mai bine.
- la fel, recomanda sa verific si sa completez cat mai repede in caz de consum. Sa nu las sa scada 500ml-1L ca abia dupa sa completez. Cu cat mai repede cu atat mai bine; Calitatea uleiului va fi mentinuta la un nivel optim.
Deci in concluzie: o sticluta de ulei in portbagaj si verificat din mie in mie si completat la nevoie. Cat despre problemele ce pot aparea datorita consumului:uleiul degradat incepe sa se colmateze. Worstcase scenario -> ajunge la tubina si acolo face bube. De aia se recomanda schimbarea mai repede decat.
Drumuri bune si consum mic!


Asa...acum vin explicatiile:
1. Domnii din korea de au facut designul acestul motor G4Fx au facut o mica "buleala". Au pus conducta de aduce uleiul sus in motor fix langa evacuare.
2. Datorita acestul fail in design, cand se merge tare si mai ales la temperaturi mari(vara) uleiul incepe sa se degradeze.
3. Pe langa toate astea, transmisia este pe lant umed. Din pricipiu lantul rupe molecula de ulei.
Asadar: explicatia lor dc nu am nici macar 1ml consumat: Am 1L de ulei nou (<1100km). Combinat cu uleiul vechi (deja degradat) inca este destul de calitativ incat sa nu treaca de segmenti si sa fie ars. In timp se va duce si el si va incepe iar sa manance. Ajuta si faptul ca temperatura de afara nu mai e asa ridicata si atunci caldura din compartimentul motor e disipata mai repede.
Mentiuni:
- in primii 4-5000km de la revizie (ulei nou + filtru) nu ar trebui sa mance nimic.
- in urmatoarea mie poate incepe sa mance putin ulei (~100ml)
- crescand km si scazand caliatea uleiului va incepe sa manance din ce in ce mai mult ulei.
- recomandarea lor (mai ales pentru stilul de condus extern/tare) e sa se faca schimbul de ulei la MAXIM 10.000km. Cu cat mai repede cu atat mai bine.
- la fel, recomanda sa verific si sa completez cat mai repede in caz de consum. Sa nu las sa scada 500ml-1L ca abia dupa sa completez. Cu cat mai repede cu atat mai bine; Calitatea uleiului va fi mentinuta la un nivel optim.
Deci in concluzie: o sticluta de ulei in portbagaj si verificat din mie in mie si completat la nevoie. Cat despre problemele ce pot aparea datorita consumului:uleiul degradat incepe sa se colmateze. Worstcase scenario -> ajunge la tubina si acolo face bube. De aia se recomanda schimbarea mai repede decat.
Drumuri bune si consum mic!

Sportage 2018 AlchemyGreen
Re: Sportage 2018 1.6 T-GDI 6MT 4x2 Style+ Alchemy Green
asa cum banuiam si eu dupa concedii facute vara si in regim alergat consuma ceva ulei
mia de km in ce regim a fost facuta?
mia de km in ce regim a fost facuta?
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT
- RadaRada
- Posts: 56
- Joined: 05 Nov 2017, 12:10
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 4x2 Style+
- Location: Timisoara
Re: Sportage 2018 1.6 T-GDI 6MT 4x2 Style+ Alchemy Green
Tot in acelasi regim. Forta pe autostrada (160+km/h) si urcat drumuri de munte. Intre timp am mai facut inca ~500km externi de DN-uri de la verificare si nivelul este inca perfect.mia de km in ce regim a fost facuta?
Sportage 2018 AlchemyGreen