Se termină un an în care am folosit ceva mai mult mașinile, cam 17.000, împărțit la 3, cu grosul pe Kodiaq. De altfel, de când au scăzut temperaturile nu prea am mai folosit Octavia
Ținând cont că am văzut pe Softpedia consumuri de 50 kwh la Tesla care este „mama lor” nu mai mi se pare așa rău. Însă este destul de mare diferența între consumul „normal” și cel „de iarnă”. La Kodiaq media a urcat de la 11-12 la 14-15, chiar și acum cu orașul gol abia scot 13%. În schimb, la electrice practic se dublează, de la cca 20kwh la 40 kwh. Am văzut noile prețuri la stațiile publice, deja au sărit de 2 lei cam la toți. Făcusem eu un calcul mai devreme și era 3 lei punctul în care ICE și electricele ajung la egalitate, fiindcă restul cheltuielilor (revizii etc.) sunt incluse deja în diferența de preț. Așa cum s-a zis, electricele nu sunt neapărat pentru oricine. Eu fac parte dintre cei care se încadrează în profil, am unde încărca acasă și la birou, fără a fi dependent de stații publice (mă rog, tehnic vorbind, cea de la birou e publică).
Overall, Octavia este o mașină foarte mișto în varianta asta de propulsie combinată. Probabil că Octavia și Superb vor rămâne ultimele berline de pe piață la mărcile non-premium. Vag a renunțat la Jetta de o generație, iar acum Passat nu mai e decât combi. Seat nu mai are nimic sedan și nici pe la alte mărci nu prea mai sunt - Megane și Focus ce mai știu că au versiuni sedan.
La Kodiaq am schimbat ștergătoarele, am luat din Auchan Bosh AeroTwin, și fiindcă nu am găsit exact dimensiunea am luat pe cel din partea pasagerului cu 2 cm mai mare, așa scăpând de „triunghiul rușinii”. Chiar nu-mi dau seama de ce nu vin așa din fabrică. Oricum cele inițiale au fost foarte slabe, cele mai proaste ștergătoare avute la o mașină. În schimb, la Octavia sunt OK, deși e vorba de același furnizor.
Văd că la Kodiaq prețul a crescut foarte mult într-un an de zile, o configurație ca a mea fiind deja cu 4000€ mai mult (am aplicat la prețul de listă care-mi iese din configurator discountul pe care l-am avut, și care este foarte posibil ca acum să nu mai existe ținând cont de situație), ceea ce face bine la revânzare
Faptul că am priză în parcarea subterană mi-a permis să cobor cu aspiratorul casei să aspir mochetele. Pentru mașină, am un Phillips portabil, care oricum este superior a tot ceea ce există prin spălătorii. Cu cel „clasic” însă, se cunoaște diferența. Apropo de priză, ăia de la Electrica nici acum nu au finalizat „dosarul”
Deși la modul teoretic e un termen de 90 de zile
La firmă, încă nu ne-au venit Kamicii, trebuia inițial în noiembrie, apoi decembrie, acum termenul este februarie, să sperăm că vin. Amuzant este că
în baza acestor întârzieri, am mai comandat două în octombrie cu termen de livrare iunie (astea le-am prins fix înainte de noua creștere de preț cu 1 octombrie). Poate vin toate 4 odată
.
În rest, în afară de ce am mai scris pe aici la „negative”, nu am de ce să mă plâng la modul serios. Per total, pentru mine a fost un an bun, ceea ce vă doresc și vouă. Să ne vedem cu bine în 2022. La mulți ani!