Legat de postul de mai sus, după o călătorie de 500 km, „viața” uleiului a crescut cu 100 km.
Azi am scos Fiatul de la naftalină
Am observat o fază interesantă: Kodiaq filtrează incredibil de bine aerul exterior. Cu Fiatul prinzi toate mirosurile. Treci pe lângă o cantină, ai miros de mâncare în mașină, nu mai spun de gazele de eșapament. La Kodiaq o singură dată am simțit ceva în interior, când eram în spatele unui cazan la semafor, dar nici acolo nu era chiar atât de puternic. OK, te gândești că sunt clase diferite, dar nu realizezi câtă diferență este.
Revenind la Kodiaq:
Ieri la un drum către Năvodari am ajustat și eu scaunul cu memorie
Nu știu dacă s-a mișcat el din setări sau drumul m-a obosit și am simțit nevoia să ajustez spătarul.
Ce-am mai observat este că eu conduc mai preventiv decât ea, pilotul automat are tendința să frâneze mai târziu și mai brusc. La fel și Lane Keeping, intervine „în ultimul minut”.
Apropo de sisteme, acum că le-am utilizate pe toate pot să-mi dau cu părerea despre ele:
- Area View - Sistem de camere 360 de grade. Mixed feelings. Camera față și cea spate sunt OK, cele laterale au imaginea destul de deformată. Mi-a luat ceva timp să învăț să-l citesc. Îți oferă un grad de precizie ceva mai mare decât clasicii senzori. Pe de altă parte, ca opțional era în jur de 600€, camera spate singură 400€, deci merită 200€ pentru încă 3 camere. În plus, de el depind și alte sisteme de siguranță.
- Side Assist (Blind Spot Detection) - funcționează doar în mers, nu în staționare. Detectează mașinile din spate de la 70 de metri. „Becul” de avertizare este suficient de mare, nu mai este acea luminiță în oglinda retrovizoare, ci pe carcasă, are unde la 6-7 cm „înălțime” și 1 cm „lățime.
- Rear Assist - Asistență la manevrele în marșarier. Este foarte util când dai cu spatele din parcare, până acum m-a ajutat de două ori. A avut și niște alarme false, nu-mi dau seama ce le-a cauzat. Nu doar avertizează, ci efectiv oprește mașina.
- Front Collision - Asistență la coliziunea din față. Și aici au fost câteva alarme false, mi-a intervenit o dată, eram și eu pregătit de intervenție.
- Lake Keeping - funcționează de la 60 kmph. Virează în ultimul moment, cam violent după gustul meu. Uneori se prinde mai greu că semnalizezi și te ține blocat o secundă-două. E bun că te educă să semnalizezi de fiecare dată (în general chiar semnalizam). Dacă e lăsat de capul lui începe să țipe să pui mâna pe volan. Mai nou există și volan cu senzor (Hands On Detection). Din această cauză nu am putut verifica dacă ține banda în cazul în care drumul cotește natural, avertismentul de a prelua controlul apărând destul de repede. Ca să funcționeze are nevoie de cel puțin un reper. Marcajele rutiere nu sunt neapărat singurul lucru pe care îl ia în considerare, de exemplu, ignoră marcajele de preselectare și vrea înainte, dacă nu sunt marcaje funcționează dacă drumul are o singură bandă sau dacă ai parapeți pe centru.
- Traffic Sign Recongnition - recunoaște foarte bine semnele, le citește și pe cele temporare.
- Pilot automat autoadaptiv - Are tendința de a frâna târziu și mai violent decât aș face eu. Într-un fel este logic, fiindcă el începe frânarea în momentul în care mașina din față ajunge în raza radarului, pe când „radarul” meu bate mai departe
Știe și de Traffic Jam Asist, deși teoretic funcția nu e activă. Singura chestie care mă deranjează este că în momentul în care este activ dispare kilometrajul.
- Virtual Cockpit - mi se pare cea mai bună implementare a unor ecrane digitale. Cea mai tare chestie, pe care momentan nu o are nici o marcă, este că poți pune hărțile direct pe el, este mult mai OK în forma asta. Una din informațiile interesante pe care am găsit-o într-un ecran este cât din puterea motorul este folosită la un moment dat. Încă nu m-am jucat în detaliu cu el ca să văd cât se poate personaliza.
4c1aa4a1-30d0-4e63-9803-8f50c1b082ab.jpg