Page 28 of 44

Re: J.B Sportage 2016

Posted: 25 Oct 2017, 21:50
by cocos1969
Nu a sarit nici un plumb, sambata le-am spalat cu spuma activa si o pensula, apoi cu wap-ul si inca o data cu o solutie speciala pentru jante , au iesit ca noi, s-a dus tot praful de la placutele de frana, m-am uitat inainte si nu am vazut sa fi zburat vre-un plumb. Poate e mai bine sa merg la primavara sa le puna pe aparatul de echilibrat , macar pentru verificare.Mersi.

Re: J.B Sportage 2016

Posted: 25 Oct 2017, 21:55
by bondalicir
Daca le pui pe aparat sigur nu ies... mai bine mergi cu masina si daca nu bate e ok... pe aparat iti spun eu ca daca le echilibrezi mergi 100km si le echilibrezi din nou nu mai ies la fel... eu pana acum nu am echilibrat in fiecare primavara si toamna ca nu a fost nevoie... cand simteam vibratii in masina mergeam si echilibram... dar nu a prea fost cazul

Re: J.B Sportage 2016

Posted: 25 Oct 2017, 23:14
by Flavyus
E bine sa le rotesti fata-spate de la un an la altul.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


Re: J.B Sportage 2016

Posted: 26 Oct 2017, 07:21
by Nesta3
Da, le-am rotit.Pe cele de vara la fel.

Re: J.B Sportage 2016

Posted: 27 Oct 2017, 15:21
by Nesta3
Ieri am mai mesterit putin la masina(cu bebe in brate:)))
E vorba despre stopurile Sportage-ului si mai exact, despre stop frana.La variantele cu bec normal stopurile au cate 2 becuri cu cate 2 faze.Pe pozitie, se aprinde tot stopul, adica partea de pe caroserie/aripa spate cat si partea de pe haion(nu lampa led).Pe frana, se aprinde doar partea exterioara a farului,cea de pe caroserie, iar cea de pe haion ramane aprinsa doar cu pozitia.
In soclul becului intra o mufa care are 3 fire: 2 faze si un nul, dar se conecteaza doar cu 2 pini.Al 3 lea pin are contact cu becul, dar e anulat/taiat din fabrica in partea de contact cu mufa/alimentarea.Cu o mica improvizatie, am construit si al 3lea pin, care acum se alimenteaza din firul cu a doua faza.
Cred ca e aceeasi mufa/cablaj si pentru stopurile pe led, care se aprind cu totul cand se franeaza.
Cum becul are 2 faze, acum pe frana se aprinde si stopul de pe haion, fiind foarte vizibile acum pentru cei din spate.
Poze:

Re: J.B Sportage 2016

Posted: 27 Oct 2017, 19:04
by RaiMaN
Chiar ma gandeam de ce nu au facut asta si la varianta fara led'uri. Sa inteleg ca avem totul acolo mai putin acel pin?

Re: J.B Sportage 2016

Posted: 27 Oct 2017, 19:11
by Nesta3
Exact...O operatie de 15 minute.

Re: J.B Sportage 2016

Posted: 27 Oct 2017, 19:22
by bondalicir
Nu se poate schimba toata cupla sa fie mai ok?

Re: J.B Sportage 2016

Posted: 27 Oct 2017, 21:39
by Nesta3
Daca se gaseste cu toti 3 pinii.Tind sa cred ca stopurile cu led au doar aceeasi mufa/alimentare care intra direct in stop,alimentand ledurile.Nu cred ca exista soclu ca la becul halogen.

Re: J.B Sportage 2016

Posted: 02 Nov 2017, 17:20
by MeGeNe
Esti constient ca acum ai curent dublu pe circuitul de stopuri? Sper sa nu ti se prajeasca contactul de la pedala de frana.

Re: J.B Sportage 2016

Posted: 03 Nov 2017, 08:13
by Nesta3
Nu cred ca se arde ceva atata timp cat nu a facut-o pana acum.Avand in vedere ca are fir dedicat pentru o faza in plus, e aproape sigur ca aceeasi cablaraie si contacte exista si la cele cu stop pe led, unde cum am spus, acolo se aprinde la frana si stopul de pe haion.Nu cred ca daca imi puneam optional stop pe led, se schimba toata cablaraia, ci doar mufa alimentatoare.
Tot legat de bece, am comandat un kit cu led cree pentru faza scurta/lunga.L-am montat, lumineaza excelent, ei zic ca are vreo 5000-6000lumeni.Nu stiu daca are atat de mult, dar cantitatea si calitatea luminii e dubla fata de un bec obisnuit.
Problema, ca trebuia sa fie una, e ca pe partea stanga, dupa o functionare de 30 minute, se stinge becul si se aprinde doar daca folosesc comutatorul de pe maneta.Am schimbat becurile intre ele si la fel face.Pe dreapta nu sunt probleme.Ma gandesc ca ori computerul masinii detecteaza un consum mai mic ca de obicei(25w vs 60w bec stock), dar ledurile au minidrosere si se intrerupe alimentarea pe stanga,gen eroare de bec ars, ori becurile si droserele nu suporta curentul venit din instalatie si intra in protectie.Dar,in ambele cazuri, trebuia sa faca figuri si pe dreapta.Singura solutie e sa montez un anulator de bec ars, care e de fapt o rezistenta legata pe alimentare, care realizeaza un consum in plus, astfel ca masina nu are mai trebui sa detecteze anormalitati.Pana cand fac rost de anulatoare, am pus Osram Cool Blue Intense, care sunt superioare celor stock in ceea ce priveste luminozitatea, nuanta, distanta iluminata, dar au viata mai scurta.
In poza de mai jos, e comparatie intre stock si Osram, Osram fiind pe farul stang.Daca va uitati atent in partea de jos a lupei, cel stock are o nuanta mai galbuie decat Osram-ul

Re: J.B Sportage 2016

Posted: 03 Nov 2017, 10:09
by cocos1969
Ai avut niste becuri cu 5000k, nu ai fost multumit de ele ?
Si eu vreau sa schimb becurile de faza scurta cu ceva cu lumina mai alba dar cred ca o sa iau inainte de prima revizie si o sa-i rog pe cei de la service sa le schimbe sa nu am probleme cu garantia cu toate ca cred ca becurile se pot schimba si acasa fara sa pierzi garantia.
Daca iei ceva de care esti foarte multumit sa ne spui si noua.

Re: J.B Sportage 2016

Posted: 03 Nov 2017, 10:24
by bogladen
Eu am tot Osram Cool Blue Intense, chiar sunt foarte ok. Nu ai cum sa pierzi garantia daca iti schimbi becurile acasa. :)

@Nesta - eu nu prea am incredere in chinezariile alea de leduri. Nu cred ca are rost sa te complici cu ele.

Re: J.B Sportage 2016

Posted: 03 Nov 2017, 10:26
by cocos1969
Le-ai luat de la noi sau de pe ebay ?
Poti sa pui un link de unde le-ai luat ?
Mersi.

Re: J.B Sportage 2016

Posted: 03 Nov 2017, 10:33
by cocos1969
Am cautat putin pe net, acestea sunt becurile ?
https://www.emag.ro/set-2-becuri-auto-h ... d005a0c024