Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
- Flavius18
- Posts: 359
- Joined: 30 Mar 2018, 21:31
- Auto: Kia Sportage 1.6 GDI
- Location: Bucuresti, Dristor
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Am schimbat azi cauciucurile, vara-iarna cu 120 lei.
- zaboss
- Posts: 1181
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Nu e cam devreme? Am văzut că a început lumea să le schimbe, dar mi se pare cam devreme.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
- Flavius18
- Posts: 359
- Joined: 30 Mar 2018, 21:31
- Auto: Kia Sportage 1.6 GDI
- Location: Bucuresti, Dristor
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Este, insa am vrut sa evit aglomeratia plus ca luna care vine eu le schimbam oricum. Si asa am stat la coada, am avut 5 masini inaintea mea. Cand incepe nebunia cu schimbatu o sa modifice si astia preturile..
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Asta odata, plus faptul ca la Brasov deja sunt temperaturi in jurul lui 0 de o săptămână. Noi raschetam la geamuri dimineața 

Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
E putin mai devreme decat in alti ani, da si eu sunt programat in 2 zile pentru schimb, tocmai in ideea ca si prin Cluj au mai fost 1-2 grade dimineata si in felul asta, macar evit eventuale aglomerari. Asta cu toate ca am avut ocazia sa vad pe pielea mea in primavara cam cat isi pierd din eficienta niste cauciucuri de iarna odata ce se incalzeste afara.
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Un pic de update.
In we am facut un drum la capitala, deci a avut timp sa pape oil dilution. Acum se prezinta ca in poza, dunga rosie fiind cam pe unde era cand am iesit din service in mai 2020. Mai am nitel (cateva sute de km) si fac 10000 km de la schimbul de ulei. Intr-o luna doua ma pregatesc de a treia revizie (aia din mai nu se pune, a fost doar schimb ulei). Cat ziceam ca e intre F si E? 1 litru?
Inainte de we am schimbat stergatoarele. Am ajuns la concluzia ca astea clasice si/sau hibride nu sunt bune iarna, fie ele PIAA sau poleite cu aur. Articulatiile alea ingheta de la zeama proasta sau de la ger si raman bombate dupa curbura parbrizului asa ca in mers sterg doar cu extremitatile si in dreptul ochilor ramane o pata opaca. Am luat flatblade-uri de la Auchan (Valeo First, ca Bosch nu mai aveau de 650mm) macar sa trec iarna.
Si astea sterg tot ca un cur, dar au probleme cu lateralele, probabil nu e destula forta pe capete la cel lung. Oricum la 30 lei bucata n-am pretentii si in plus nu e vina lor in totalitate. Desi am lichid la -25 tot ingheata pe duze si pe drum abia mai arunca un firicel. Si-au revenit la perdea abia dupa vreun sfert de ora de stat in parcare la Kaufland cu motorul pornit. Daca mai adaug si toata sarea de pe drum, ce sa le ceri mai mult.
In we am facut un drum la capitala, deci a avut timp sa pape oil dilution. Acum se prezinta ca in poza, dunga rosie fiind cam pe unde era cand am iesit din service in mai 2020. Mai am nitel (cateva sute de km) si fac 10000 km de la schimbul de ulei. Intr-o luna doua ma pregatesc de a treia revizie (aia din mai nu se pune, a fost doar schimb ulei). Cat ziceam ca e intre F si E? 1 litru?
Inainte de we am schimbat stergatoarele. Am ajuns la concluzia ca astea clasice si/sau hibride nu sunt bune iarna, fie ele PIAA sau poleite cu aur. Articulatiile alea ingheta de la zeama proasta sau de la ger si raman bombate dupa curbura parbrizului asa ca in mers sterg doar cu extremitatile si in dreptul ochilor ramane o pata opaca. Am luat flatblade-uri de la Auchan (Valeo First, ca Bosch nu mai aveau de 650mm) macar sa trec iarna.
Si astea sterg tot ca un cur, dar au probleme cu lateralele, probabil nu e destula forta pe capete la cel lung. Oricum la 30 lei bucata n-am pretentii si in plus nu e vina lor in totalitate. Desi am lichid la -25 tot ingheata pe duze si pe drum abia mai arunca un firicel. Si-au revenit la perdea abia dupa vreun sfert de ora de stat in parcare la Kaufland cu motorul pornit. Daca mai adaug si toata sarea de pe drum, ce sa le ceri mai mult.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5248
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Deci papa si TGDI. Cam 2l ti-a papat.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Ce 2? Poate 0,2. Vrei sa sperii lumea ?
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5248
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Eu ziceam de la F .Poate e mult 2l, dar sub 1l sigur nu e.
Eu sunt patit cu consumul ulei,iar de la dunga rosie pana la ulei sunt cam 200-300ml.
La ultima revizie aveam nivelul ulei unde e intoarsa joja.Deci, din 3.6l cat intra in 1.6gdi, probabil mai erau aia 0.6
Eu sunt patit cu consumul ulei,iar de la dunga rosie pana la ulei sunt cam 200-300ml.
La ultima revizie aveam nivelul ulei unde e intoarsa joja.Deci, din 3.6l cat intra in 1.6gdi, probabil mai erau aia 0.6
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Aaa, pai stai ca joja nu se duce pana in fundul baii. Minimul pe joja (adica pct E) e minimul acceptat ca in conditii extreme (panta maxima, viraj maxim, coborare cu franare, etc...) sorbul sa nu ramana fara ulei si arborele sa improaste o minima cantitate in fundul pistonului. Eu am avut ulei pus pana la dunga rosie, nu pana la F, si in aproape 10000 km mi-a mancat pana unde se vede, adica 2-300 ml.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
akeem
Am scris și în topicul unde spui că ai o problemă majoră, zic eu, îți creste nivelul uleiului în baia de ulei.
Sigur ajunge benzină in ulei și îl subțiază, este normal să îți consume 2....300ml "ulei" la 1000km, pentru că numai ulei nu mai ai pentru ungerea motorului .
Nu stiu câți km ai rulat cu mașina dar cred că cel puțin segmenții și cămășile cilindrilor sunt afectați de amalgamul care este pe post de ulei.
Mergi cu mașina la service să îți rezolve problema, nu este normal ce se întâmplă cu motorul ăla..
Eu am tot T-gdi și între schimburi, le fac la 10000km, îmi consumă maxim 150...175ml ulei, absolut normal, chiar puțin pentru un motor de capacitate mică și putere mare.
Am scris și în topicul unde spui că ai o problemă majoră, zic eu, îți creste nivelul uleiului în baia de ulei.
Sigur ajunge benzină in ulei și îl subțiază, este normal să îți consume 2....300ml "ulei" la 1000km, pentru că numai ulei nu mai ai pentru ungerea motorului .
Nu stiu câți km ai rulat cu mașina dar cred că cel puțin segmenții și cămășile cilindrilor sunt afectați de amalgamul care este pe post de ulei.
Mergi cu mașina la service să îți rezolve problema, nu este normal ce se întâmplă cu motorul ăla..
Eu am tot T-gdi și între schimburi, le fac la 10000km, îmi consumă maxim 150...175ml ulei, absolut normal, chiar puțin pentru un motor de capacitate mică și putere mare.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Bre voi cititi in timp ce conduceti
O sa va fac reclamatie la politie.
Zece mii de km am facut de la schimb, nu o mie...

Zece mii de km am facut de la schimb, nu o mie...
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Eu am înțeles altceva din acest topic, ultima pagină
viewtopic.php?f=73&t=24911&start=15
viewtopic.php?f=73&t=24911&start=15
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Nu, poate m-am exprimat eu mai ambiguu (ca de obicei cand stii despre ce e vorba si crezi ca e clar si pentru ceilalti).
Deci:
- in martie 2020 si 23.000 km in bord am facut revizia 2 cu schimb ulei si filtre de toate neamurile.
- in carantina am mers doar munca-acasa (2.5 km distanta, dus-intors de 2 ori ca ma duc si la pranz sa mananc). Nicio iesire mai lunga ca n-aveam cum sa justific. Pana in mai cand s-a ridicat carantina am strans vreo 2000 km si oil-dilution la greu (vreo 400 ml peste F zic eu, uleiul cand am plecat de la revizie fiind la F). Am incercat eu sa-l consum prin aprilie dand vreo juma de ora de ture in jurul cartierului, dar nu tine, trebuie drum lung, peste suta de km.
- in mai 2020 am facut un drum Craiova, uleiul a revenit la F, dar am zis ca totusi si-a pierdut din caracteristici, asa ca am fost in service si am schimbat din nou ulei + filtru. 25.000 km in bord. Ulei umplut doar pana la dunga rosie, ca am zis sa las loc la oil dilution, dupa ce ca e cu benzina, sa nu mai depasesca si maximul admis pe joja.
- Acum am 35.000 (deci 10.000 km rulati din mai 2020) si uleiul e unde se vede in poza, deci in 10.000 km a consumat cam 200-300ml. Asta dupa un drum la Buc in we, deci fara oil dilution, doar ulei.
Cam asta e istoria.
Doar ca s-au amestecat subiectele, cu tine discutam in topicul celalat despre oil dilution, Nesta avea treaba lui cu consumul de ulei al motorului din cauza de uzura set motor.
De stergatoare nu ziceti nimic? Pe mine m-au disperat. De cand am lasat Dusteru n-am mai vazut parbriz curat
Deci:
- in martie 2020 si 23.000 km in bord am facut revizia 2 cu schimb ulei si filtre de toate neamurile.
- in carantina am mers doar munca-acasa (2.5 km distanta, dus-intors de 2 ori ca ma duc si la pranz sa mananc). Nicio iesire mai lunga ca n-aveam cum sa justific. Pana in mai cand s-a ridicat carantina am strans vreo 2000 km si oil-dilution la greu (vreo 400 ml peste F zic eu, uleiul cand am plecat de la revizie fiind la F). Am incercat eu sa-l consum prin aprilie dand vreo juma de ora de ture in jurul cartierului, dar nu tine, trebuie drum lung, peste suta de km.
- in mai 2020 am facut un drum Craiova, uleiul a revenit la F, dar am zis ca totusi si-a pierdut din caracteristici, asa ca am fost in service si am schimbat din nou ulei + filtru. 25.000 km in bord. Ulei umplut doar pana la dunga rosie, ca am zis sa las loc la oil dilution, dupa ce ca e cu benzina, sa nu mai depasesca si maximul admis pe joja.
- Acum am 35.000 (deci 10.000 km rulati din mai 2020) si uleiul e unde se vede in poza, deci in 10.000 km a consumat cam 200-300ml. Asta dupa un drum la Buc in we, deci fara oil dilution, doar ulei.
Cam asta e istoria.
Doar ca s-au amestecat subiectele, cu tine discutam in topicul celalat despre oil dilution, Nesta avea treaba lui cu consumul de ulei al motorului din cauza de uzura set motor.
De stergatoare nu ziceti nimic? Pe mine m-au disperat. De cand am lasat Dusteru n-am mai vazut parbriz curat

Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5248
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Bun.Acum am inteles.
Ai 2 probleme pe care trebuie sa le tii sub observație:
Oil dilution, care desi nu s-a mai manifestat, 400ml e cam mult.
Consumul de ulei.Eu am insistat pe problema mea deoarece la 35mii km aveam cam acelasi consum, poate mai mic, dar cu miile de km, acest consum crestea, astfel ca, la aproape 80mii km, inainte de revizie( am vandut masina la.nr asta de km, dupa vreo 1000-2000km de la revizie), aveam nivelul unde e joja intoarsa.
Deci, daca in 10mii km nu mai ai oil dilution,e ok, dar consumul de ulei trebuie tinut bine sub observatie.
Ai 2 probleme pe care trebuie sa le tii sub observație:
Oil dilution, care desi nu s-a mai manifestat, 400ml e cam mult.
Consumul de ulei.Eu am insistat pe problema mea deoarece la 35mii km aveam cam acelasi consum, poate mai mic, dar cu miile de km, acest consum crestea, astfel ca, la aproape 80mii km, inainte de revizie( am vandut masina la.nr asta de km, dupa vreo 1000-2000km de la revizie), aveam nivelul unde e joja intoarsa.
Deci, daca in 10mii km nu mai ai oil dilution,e ok, dar consumul de ulei trebuie tinut bine sub observatie.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition