Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Posted: 29 Jul 2020, 15:01
We asta am reusit in sfarsit sa probez jucariile. Adica sa spal masina cu ONR.
Asadar, in curte la taranoaia, am folosit metoda lui Garry Dean (e pe youtube), adica intr-o galeata de 5 litri am pus cam 4 de apa si 1 capacel de ONR, dupa care am aruncat acolo cele 5 lavete galbene.
(mai e metoda cu buretele rosu, dar pe asta nu-l gasesti de cumparat, in plus Garry Dean are dreptate, de cate ori il bagi in galeata, murdaresti solutia).
Am umplut Kwazar-ul cu 1.5 l apa si am mai pus si acolo un capacel de ONR (normal trebuia jumate).
Precizez ca nu-mi aduc aminte sa fi spalat masina anul asta (in mod sigur nu din martie de cand a inceput Covid-ul, in schimb am folosit-o zilnic). N-am fost prin noroaie cu ea ci doar jegul obisnuit made in Romanica + spalata de ploile din ultima vreme. Jantele n-am fost curatate niciodata de cand le am (2 sezoane de vara adica), cele din fata fiind pline de praf de placute.
Asadar, am facut presiune in pulverizator si am dat cu el pe portiuni, o portiune fiind un element de caroserie : usa, aripa, capota… dupa care lasam sa actioneze un minut sa zicem, apoi sters cu laveta. La un element foloseam o fata de laveta (impaturita in 4). Lavetele s-au facut ca dracu, ca si cum as fi sters namol de Techirghiol cu ele (un negru albastrui). Singurul lucru care-mi vine in minte e ca la munca parchez langa calea ferata de la Triaj si mai gaseam pe masina bucati de funingine ca atunci cand mergi cu feriboatul in Grecia si stai langa cosul de fum. Imi pare rau ca nu le-am facut poze dar ma gandeam ca n-are rost ca nu le mai scot la lumina.
Bun, deci stergeam cate un element de caroserie cu laveta uda cat sa nu curga din ea (apasat pe laveta cat sa nu cada din mana), in urma ramanand in continuare tabla uda, dupa care uscam cu prosopul cel albastru, eventual cate un puf de pulverizator unde mi se parea ca nu s-a luat vreo urma de jegozenie (in general in fata unde mai ramasesera insecte). Initial am fost sceptic, mi se parea o ciormoleala ca si cum as fi dat cu apa obisnuita, insa la final am ramas impresionat de cum arata masina. . In plus am putut sa sterg slinul ala care ramane in zonele de tranzitie dintre elementele caroseriei (de exemplu la marginea stopurilor tot timpul la spalatorie iti lasa conturul ala de 1 cm de jeg, nu stiu daca intelegeti ce vreau sa spun).
Poze n-am, ca era sub bolta si nu se vedea prea bine, apoi pana la sosea s-a umplut la loc de praf, asa ca… ce sa mai pozez. Ramane pe data aviatoare.
Pe flaconul de ONR scrie ca in cazul masinilor prea murdare (in acceptiunea lor, bineinteles ) trebuie repetata operatia. Ceea ce face sens la bandourile de plastic pe care le-am spreyiat + frecat cu peria de jante (din poza) dar n-au iesit din prima, a trebit sa repet, rezultatul fiind … negre ca din fabrica. Cat despre jante, nu mi-as fi inchipuit sa zeama asta va reusi sa topesca praful ala de placute in felul asta. De asemenea, la stergerea geamurilor parea ca sunt unsuroase dar dupa uscare au ramas cristal.
In concluzie solutia isi face treaba mult mai bine decat mi-as fi inchipuit (in ciuda review-urilor entuziasmante eram cam sceptic). Evident, e mai mult de intretinere, nu inseamana ca intri cu masina in mlastina apoi ONR ti-o face ca noua. Doar sa ai un Karcher sa dai un jet pe ea, dar atunci nu mai are sens sa folosesti ONR, o speli normal cu spuma. Pe youtube sunt prezentate masini « murdare », dar din ce am vazut eu, masinile murdare la ei aratau cam ca a mea de la spalatorie pana in fata blocului.
Urmeaz sa-mi mai fac mana. De ex din galeata aia am folosit doar jumate, cu restul… am spalat masina socrului . Cred ca lavetele mergeau lasate mai ude. 1 pulverizator de 1.5 litri mi-a ajuns pentru toata masina, in schimb la pavilion am cam legumit (l-am lasat la urma). Probabil 2 pulverizatoare ar insemna treaba ca la carte. Ceea ce pana la urma ar face tot 2 galoane de apa, cum zic aia pe net. De asemenea, n-as mai merge cu o fata de laveta pana jos (adica inclusiv bandourile de plastic). De ele o sa ma ocup separat : spray, frecat cu perie, sters cu laveta dedicata (adica a mai prapadita ).
O surpriza foarte placuta a fost spalatul lavetelor (foto atasate) : lasate in lighean la inmuiat cu dero, clatit, apoi bagate la masina de spalat : au iesit ca noi. Eu nu credeam ca le mai scot la lumina.
Asa, sa nu uit de Meguiars, cel de curatat scaunele : a fost super si el, e o zeama un pic efeverscenta, am frecat cu peria (cea de scaune, nu de roti ), apoi sters cu laveta bleu. Vreau sa spun ca a ramas destul jeg pe laveta. Diferenta s-a vazut destul de clar intre un scaun finalizat si celalat, dupa curatare scaunul ramane curat si mat, inainte fiind lucios de jeg. In schimb n-am dat cu conditionerul, nu stiu de ce, dar mi se pare frectie la picior de lemn. In sensul ca pielea e vopsita si protejata, chiar trece uleiul ala de vopsea si o hraneste ?
Asadar, in curte la taranoaia, am folosit metoda lui Garry Dean (e pe youtube), adica intr-o galeata de 5 litri am pus cam 4 de apa si 1 capacel de ONR, dupa care am aruncat acolo cele 5 lavete galbene.
(mai e metoda cu buretele rosu, dar pe asta nu-l gasesti de cumparat, in plus Garry Dean are dreptate, de cate ori il bagi in galeata, murdaresti solutia).
Am umplut Kwazar-ul cu 1.5 l apa si am mai pus si acolo un capacel de ONR (normal trebuia jumate).
Precizez ca nu-mi aduc aminte sa fi spalat masina anul asta (in mod sigur nu din martie de cand a inceput Covid-ul, in schimb am folosit-o zilnic). N-am fost prin noroaie cu ea ci doar jegul obisnuit made in Romanica + spalata de ploile din ultima vreme. Jantele n-am fost curatate niciodata de cand le am (2 sezoane de vara adica), cele din fata fiind pline de praf de placute.
Asadar, am facut presiune in pulverizator si am dat cu el pe portiuni, o portiune fiind un element de caroserie : usa, aripa, capota… dupa care lasam sa actioneze un minut sa zicem, apoi sters cu laveta. La un element foloseam o fata de laveta (impaturita in 4). Lavetele s-au facut ca dracu, ca si cum as fi sters namol de Techirghiol cu ele (un negru albastrui). Singurul lucru care-mi vine in minte e ca la munca parchez langa calea ferata de la Triaj si mai gaseam pe masina bucati de funingine ca atunci cand mergi cu feriboatul in Grecia si stai langa cosul de fum. Imi pare rau ca nu le-am facut poze dar ma gandeam ca n-are rost ca nu le mai scot la lumina.
Bun, deci stergeam cate un element de caroserie cu laveta uda cat sa nu curga din ea (apasat pe laveta cat sa nu cada din mana), in urma ramanand in continuare tabla uda, dupa care uscam cu prosopul cel albastru, eventual cate un puf de pulverizator unde mi se parea ca nu s-a luat vreo urma de jegozenie (in general in fata unde mai ramasesera insecte). Initial am fost sceptic, mi se parea o ciormoleala ca si cum as fi dat cu apa obisnuita, insa la final am ramas impresionat de cum arata masina. . In plus am putut sa sterg slinul ala care ramane in zonele de tranzitie dintre elementele caroseriei (de exemplu la marginea stopurilor tot timpul la spalatorie iti lasa conturul ala de 1 cm de jeg, nu stiu daca intelegeti ce vreau sa spun).
Poze n-am, ca era sub bolta si nu se vedea prea bine, apoi pana la sosea s-a umplut la loc de praf, asa ca… ce sa mai pozez. Ramane pe data aviatoare.
Pe flaconul de ONR scrie ca in cazul masinilor prea murdare (in acceptiunea lor, bineinteles ) trebuie repetata operatia. Ceea ce face sens la bandourile de plastic pe care le-am spreyiat + frecat cu peria de jante (din poza) dar n-au iesit din prima, a trebit sa repet, rezultatul fiind … negre ca din fabrica. Cat despre jante, nu mi-as fi inchipuit sa zeama asta va reusi sa topesca praful ala de placute in felul asta. De asemenea, la stergerea geamurilor parea ca sunt unsuroase dar dupa uscare au ramas cristal.
In concluzie solutia isi face treaba mult mai bine decat mi-as fi inchipuit (in ciuda review-urilor entuziasmante eram cam sceptic). Evident, e mai mult de intretinere, nu inseamana ca intri cu masina in mlastina apoi ONR ti-o face ca noua. Doar sa ai un Karcher sa dai un jet pe ea, dar atunci nu mai are sens sa folosesti ONR, o speli normal cu spuma. Pe youtube sunt prezentate masini « murdare », dar din ce am vazut eu, masinile murdare la ei aratau cam ca a mea de la spalatorie pana in fata blocului.
Urmeaz sa-mi mai fac mana. De ex din galeata aia am folosit doar jumate, cu restul… am spalat masina socrului . Cred ca lavetele mergeau lasate mai ude. 1 pulverizator de 1.5 litri mi-a ajuns pentru toata masina, in schimb la pavilion am cam legumit (l-am lasat la urma). Probabil 2 pulverizatoare ar insemna treaba ca la carte. Ceea ce pana la urma ar face tot 2 galoane de apa, cum zic aia pe net. De asemenea, n-as mai merge cu o fata de laveta pana jos (adica inclusiv bandourile de plastic). De ele o sa ma ocup separat : spray, frecat cu perie, sters cu laveta dedicata (adica a mai prapadita ).
O surpriza foarte placuta a fost spalatul lavetelor (foto atasate) : lasate in lighean la inmuiat cu dero, clatit, apoi bagate la masina de spalat : au iesit ca noi. Eu nu credeam ca le mai scot la lumina.
Asa, sa nu uit de Meguiars, cel de curatat scaunele : a fost super si el, e o zeama un pic efeverscenta, am frecat cu peria (cea de scaune, nu de roti ), apoi sters cu laveta bleu. Vreau sa spun ca a ramas destul jeg pe laveta. Diferenta s-a vazut destul de clar intre un scaun finalizat si celalat, dupa curatare scaunul ramane curat si mat, inainte fiind lucios de jeg. In schimb n-am dat cu conditionerul, nu stiu de ce, dar mi se pare frectie la picior de lemn. In sensul ca pielea e vopsita si protejata, chiar trece uleiul ala de vopsea si o hraneste ?