Zaboss se întoarce

Totul despre al vostru Kia Sportage şi poze bineînţeles!
User avatar
b76bgaarh
Posts: 1324
Joined: 02 Dec 2008, 14:40
Auto:

Re: Zaboss se întoarce

Post by b76bgaarh »

fix astea sunt si motivele pentru care ma tot gandesc daca sa iau inca una, plus faptul ca vreau panza la scaune pe o masina dotata.

la tine cum ai spatele scaunelor fata, plastic sau piele?

la utilizarea mea cam trebuie plastic.
masina familie Kia SPORTAGE 2.0 DSL 4wd CITY

User avatar
zaboss
Posts: 1181
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

E plastic cea mai mare parte. Am uitat să fac poză. Fac mâine.

În cea ce privește minusurile, cred că Kuga ar fi o alternativă mai interesantă, o să testez una când mă duc să văd Ecosportul. Are 12 cm în plus. Și nu cred că e 1000€ centimetru ca la Honda :twisted: :twisted:
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
b76bgaarh
Posts: 1324
Joined: 02 Dec 2008, 14:40
Auto:

Re: Zaboss se întoarce

Post by b76bgaarh »

Mulțumesc, nu e nevoie de poza.

Am fost eu la kuga. În fata,datorita bordului, e mai înghesuit. Portbagajul e doar mai înalt.
masina familie Kia SPORTAGE 2.0 DSL 4wd CITY

User avatar
zaboss
Posts: 1181
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Pe zona asta sunt 3 categorii:
mici: Sportage/Tucson/ASX/QQ/Yeti/Tiguan/Q3/X1... care sunt maxim 4,40m
medii: Kuga/RAV4/CR-V/X-Trail/Antara/Kadjar/Q5/X3... care sunt 4,50-4,60
mari: Sorento/Santa Fe/Tuareg/Q7/X5 care sunt 4,70-4,80

În zona celor medii, poți găsi ceva oferte, dar prețul în general este peste 35000€. Kuga și Antara ce mai sunt în zona de preț apropiată, dar Antara e din 2006, motoare cam dubioase, eu preferat să mai pun 4000€ să-mi iau... mașină :D Ford într-adevăr pare un pic mai zveltă decât Sportage, dar dimensiunile sunt mai mari pe hârtie. Alea mari mi se par, totuși, prea mari ca mașină de fâțâială zilnică. Oi mai vedea când oi termina lizingul. Deja 6 luni s-au dus :D.

A, azi am luaț țeapă la OMV în Cluj, unde am lăsat un tătăică aparent inofensiv să-mi facă plinul și care a reușit să pună 57l într-un rezervor de 58, când CB dădea o autonomie de 100 km, deci mai erau cel puțin 6-8 litri. E a doua oară când iau țeapă cu asta. Am mai luat în tinerețe cu Fiesta, unde la un Petrom mi-au pus 48 de litri într-un rezervor de 42.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
b76bgaarh
Posts: 1324
Joined: 02 Dec 2008, 14:40
Auto:

Re: Zaboss se întoarce

Post by b76bgaarh »

kuga e cel mai mic, la interior, cand il compari cu crv si rav 4.

kadjar e fix cat a noastra.

iar xtrail se apropie de santafe, ca are peste 4.60, 3 randuri de scaune etc.


faci turul transilvaniei? la cluj cu ce coleg te intalnesti?
masina familie Kia SPORTAGE 2.0 DSL 4wd CITY

User avatar
zaboss
Posts: 1181
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Nu e turul Transilvaniei, ci al României :D Am început cu Iași, apoi Brașov, Timișoara și Cluj. Din Cluj nu știu pe nimeni pe forum, dacă e cineva, cu plăcere data viitoare. Posibil să revin la Iași pentru mai multe zile în octombrie.

Legat de plastic, e ceva ca o „scoică”, peste piele (mă rog, nu-mi dau seama dacă în spatele acestei scoici este piele sau n-au mai pus nimic). Ideea nu este rea, însă, ca și celelalte plastice de pe mașină, este foarte ușor zgâriabil.

Cred că moșu de la Cluj a zăpăcit complet CB, fiindcă după 470 km îmi arată autonomie de 360 km :D, adică o autonomie de 830 km cu un plin, deci Cluj-București a fost 6,9%. Interesantă medie, ținând cont că vreo 30% din drum a fost pe autostradă, unde consumul e mare, iar pe Valea Oltului și până la Pitești am forjat-o la greu să depășesc tiruri. Mă așteptam la mai mult, ținând cont că am făcut 5 ore jumătate, o medie de peste 80 kmph.

Pe ultimii 8000 km media a scăzut sub 10%, dar urmează acum o perioadă de București și „recuperez”.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1181
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Am văzut acum că e Outlander la ofertă, 28.000 cu rabla, 2.0 benzină, CVT, cu un cuplu de 380. La o primă vedere, nu-i lipsește decât navigație, dar acum că am una nu mai mi se pare neapărat un must-have. E model nou, nu l-am văzut live, cel vechi era cam obosit. Bine, acum nu știu și ce buget ai :D
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
b76bgaarh
Posts: 1324
Joined: 02 Dec 2008, 14:40
Auto:

Re: Zaboss se întoarce

Post by b76bgaarh »

am testat-o.

e f lesinata, kia mea e racheta pe langa ea.

ps cuplu trecut in lista de pe site e gresit. aia e valoarea pentru 2,2 diesel. pentru 2.0 benzen e 195 de la 4000 de ture, in sus.
masina familie Kia SPORTAGE 2.0 DSL 4wd CITY

User avatar
zaboss
Posts: 1181
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Mi se părea mie că e prea tare ca să fie adevărat. Oricum, venit după motorină, orice benzinărie pare leșinat.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1181
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Ieri am atins și borna 10.000. Până acum, motorina m-a costat 5188 lei, consumul mediu 9,85% calculat pe alimentări la pompă pe toată perioada și fix 9,8% pe CB, resetat undeva pe la 1400 km. Cu ocazia asta m-am jucat un pic cu calculele și, pornind de la premisa că fac 20.000 km/an, o vând peste 5 ani cu 12.000€, punând o medie de 1100 lei la revizii, un set de caucicuri de iarnă și 800 lei/an alte cheltuieli, 4500/an CASCO, 1200/an RCA, îmi iese un cost de 1,62 lei/km. Not bad.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

kia63
Posts: 60
Joined: 26 Aug 2015, 20:22
Auto: Sportage

Re: Zaboss se întoarce

Post by kia63 »

Esti sigur ca obtii 12000 dupa 5 ani?

User avatar
zaboss
Posts: 1181
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

De ce nu? Ținând cont că e aproape full-option, singurul lucru care lipsește din ceea ce se poate pune acum pe o Kia fiind plafonul panoramic, eu mă gândesc chiar la un 14-15.000. Mai ales că vor fi disponibile toate facturile, istoricul la reprezentanță și vor mai fi 2 ani garanție. Anyway, și dacă o dau cu 10.000, costul crește la 1,71 lei/km, doar 9 bani.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1181
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Din ciclul „de ce, nene Anghelache, de ce? dar nenea Anghelache, cuminte, n-a vrut să spuie nimic” am sesizat o chestie interesantă pe drumurile lungi din ultima vreme, care nu are logică. Am un stick de 8GB cu vreo 1400 de melodii, toate la grămadă. După ce mi-a rulat vreo 970 din ele de la A-Z, a luat-o cu restul melodiilor tot de la A la Z. Ok, bănuiesc că e o limită de folder or somthing, să zicem că e ok. Ceea ce nu este logic este în baza a ce a împărțit el automat melodiile în 2 foldere. Am vreo logică în ceea ce spun :)? Adică, din punctul meuu de vere, logic ar fi fost să-și facă 2 foldere „virtuale”, într-unul melodiile de la A la R, mă rog, până atingea limita, iar în folderul virtual celălalt, restul de melodii de la R la Z. Or, el a făcut o selecție algoritmică, din 100 de melodii cu A, a pus 60 într-un folder, 40 în altul, din 60 cu B, 40 într-un folder, 20 în celălalt ș.a.m.d. Cum naiba le-a selectat?
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
b76bgaarh
Posts: 1324
Joined: 02 Dec 2008, 14:40
Auto:

Re: Zaboss se întoarce

Post by b76bgaarh »

cum a fost plimbarea prin tara? ma refer la zgomtoul de rulare la viteze ridicate.

regenerarile le simti? ai avut probleme cu dpful?

te intreb ca sunt intre antara, colegul cmusat o sa ma linseze public, si un city 2.0 crdi 136 cp.

diferenta de pret intre ele de aproximativ 3000 euro la achizitie.
masina familie Kia SPORTAGE 2.0 DSL 4wd CITY

User avatar
zaboss
Posts: 1181
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Zgomotul până în jur de 100kmph este decent, la 140 este destul de puternic, trebuie să crești volumul la radio cu 2-3 unități. La rulare în oraș e neglijabil.

Cu DPF nu am simțit niciodată regenerările de când am mașina. O singură dată am simțit un miros dubios (ca de vopsea încinsă, se zice că ar fi unul din simptome) și o dată am observat un consum mult peste ce ar fi trebuit la viteza respectivă. Cam acestea sunt singurele indicii că s-ar fi întâmplat ceva. Vezi că nu sunt doar 3000 de €, mai sunt și vreo 10 ani diferență între ele ;). De ce nu iei GDI de 2.0? Ar trebui să fie mai ieftin.

Antara o văd DOAR ca alternativă la Duster, că sunt în aceeași zonă de preț și are opțiunea de cutie automată, cu altceva nu prea intră în competiție.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”