So, primul drum mai lung, in weekend, care apropo, a fost super dpdv vreme... soare, cald, ce mai... super.
Km in bord: 600 de la receptie (100 in Bucuresti, 500 in afara)
Consum all-round: 10,2 l/100 Km (plecat de la 50% in bord la livrare

, apoi in Buc. in prima 100km cam 14l, si apoi dupa cei 600 consumul asta). Eu sunt ok cu el, sunt sigur ca o sa mai scada dupa ce motorul isi intra in parametrii.
Stil condus: conform carte pentru rodaj, 90% din timp pana in 2000 RPM, 80-120Km/h, cu schimburi frecvente de trepte. (insa nu m-a rabdat inima si am avut si cateva reprize de 130-150, deh ce sa ii faci

)
Stabilitate: super, la viteze mari si in curbe destul de stanse, masina sta asa cum trebuie, sunt super incantat de asta, eu fiind mai vitezomanu' Gica
Cutia de viteze: schimba super, la mine nu agata cum am vazut la alti colegi ca se intampla, trepte scurte, super comod si responsive
Motor: silentios (fiind benzina), nu se aude mai deloc in habitaclu, responsive cand e nevoie, ce mai, recomandat pentru cei care au nevoie de putere/viteza/depasiri mai putin "ortodoxe"
Sisteme suplimentare: (din ce am apucat sa testez)
- LKAS = ACTIVE + CRUISE CONTRON ON = BEST WIN - la drum intins nu mai ai treaba cu masina, doar ca te cam plictisesti la volan:). Dar noroc ca se pot de-activa
. Pe bune, masina chiar ajuta soferul, si LKAS chiar isi face treaba si pe drumuri judetene. Eu unul o sa il las activ tot timpul, chiar ma ajuta.
- Senzori de parcare & camera spate: Isi fac nemaipomenit treaba. Am un loc de parcare foarte ingust acasa, si fara ei sigur atingeam masina. Asa nu am treaba. Recomandati cei din fabrica (nu cei aftermarket cum dau dealer-ii ca si bonus)
- DBL = aici cred am ori eu ori masina o problema, trebuie sa mai studiez ce si cum. In panta foarte abrupta, in treapa II-a, cu DBL active, masina punea singura frana (ok asa trebuie), INSA franele erau bruste rau, de zguduia masina (iar becul din bord DBL palpaia intermitent). Nu stiu ce sa zic, daca e un comportament normal sau nu. O sa mai vad si in alte situatii si revin cu impresii (dupa ce mai studiez si cartea, bineinteles, ceva probabil ca imi scapa).
- Portbagaj inteligent cu deschidere automata = il recomand la toti. Aduce un plus de confort extraordinar. Plus ca cel mic e super incantat de el...
- Keyless entry & start/stop = deja nu stiu cum am stat pana acum fara acest sistem. Uiti de cheie (sa o ai undeva la tine), in rest intri / inchizi masina din buton de pe portiera, pornitul/opritul la fel. Alta nota 10 pentru confort (si comoditate)
- Navigatia & Media = acum am si Waze/Google Maps/Navigatia implicita care merg toate, cu Ok Google (:)), am reusit sa le configurez sa mearga in paralel si cu radio-ul (aici gresisem eu initial pe undeva...). Recomand la toti sa isi instaleze aplicatia Kia Hotspot pe telefon: asta activeaza automat Wifi si Bluetooth pe telefon in momentul in care conectezi telefonul cu masina prin cablu USB. It's a peanut acum sa accesez Waze, telefon prin comenzi vocale doar pe MediaNav-ul masinii. Ecranul de 7 inch e suficient pentru mine, (si probabil si pentru marea majoritate a posesorilor de astfel de display)
- Sistem stock audio = multumit de el. Desi imi doream JBL-ul, bugetul si-a spus cuvantul. Alta data, alta masina poate. Dar ce e acum, e ok, suficient pentru o masina.
- Pozitia de condus = super ok. Scaun confortabil, reazam maini (atat stanga cat si dreapta) super ok, eu am lasat scaunul jos de tot, asa imi place, plus ca sunt relativ inalt, iar schimbul vitezelor/acces pedale/acces butoane se face asa cum trebuie a.i. soferul sa fie relaxat/confortabil/multumit.
- Vizibilitate = in fata/ laterale imediate = ok. In spate (luneta/laterale spate) = not ok. Asta e, nu poti sa le ai pe toate, dar te obisnuiesti pana la urma.
Fotografii nu mai pun aici, masina o stiti cu totii, insa o sa "ridic" cateva aici cu noile jante si ceva briz-briz-uri, atunci cand o sa vina.
O zi buna tuturor.