Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Totul despre al vostru Kia Sportage şi poze bineînţeles!
akeem
Posts: 951
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Ei nu… odata ce e ambreiaj. N-ar mai fi piese de uzura si nu s-ar schimba pe banii clientului atunci cand le-ar veni randul.
Poate se gandea la cea cu convertizor de cuplu si nu la astea DCT (desi aia teoretic patineaza continuu :) )
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Fraierica
Posts: 183
Joined: 24 Jul 2018, 15:43
Auto: Sportage 2019,1.6L DSL,DCT
Location: Bucharest

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by Fraierica »

akeem wrote: 30 Oct 2019, 22:20 In ultimele saptamani am mers cu masina la munca. Drumuri scurte, 1500 rpm... Regim de pensie. Drept urmare cutia s-a lenevit. E ezitanta, smuceste din cand in cand, trebuie forjata nitel sa se mai trezească.
Am cautat discuri de frana pe net si am aflat cat trebuie sa fie uzura: 1mm la buza de sus (adica 2 in total). Pe fata are 25 mm lățime, se accepta 23 minim (am gasit si 23,4 la Bosch parca), iar pe spate are 10mm si se accepta min 8.
Si ultima chestie: stergatoarele cum ziceam s-au uzat nitel, lasa dungi fine la ducere, la întoarcere sterg aproape perfect dar se vede bine noaptea si nici nu scartaie.
Maine asteptam primele temperaturi negative.
Confirm si eu smuciturile la 7DCT. La mine a inceput sa agate cand trece din a doua in a treia. Agata si in trepte superioare dar nu asa rau.
Daca mergi sportiv sau treci in sport nu se mai simte...doar cand merg batraneste.
Ciudat...

akeem
Posts: 951
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

In ce sens "agata", fiind DCT? Sau asa numesti smuciturile? Oricum la mine nu e partea mecanica, ci e din soft. Altfel ar face asa tot timpul. Si e din cauza exploatarii necorespunzatoare, mai bine zis a traficului si a faptului ca-i cer exact inversul a ce se asteapta ea. Oricum are cate un moment din asta pe saptamana, deci...

Bun, acum ca tot sunt aici sa mai zic de una-alta. Tocmai am depasit 22000 km. Vreo 3 saptamani de exploatare oribila, fara nicio iesire in we + temperaturile alea negative au facut ca sambata trecuta sa am doar 12.13V in baterie. Foarte putin, inseamna o baterie incarcata in jur de 50%, risc de inceput de probleme (stratificare acid, sulfatare, and so on). Cum tot ieseam sa bag benzen, am facut si o tura de centura, care mi-a luat vreo ora (din care 15 min bagat 2 linii in fiecare anvelopa cu o troaca de la OMV, bine ca-l aveau si pe ala... cate 2-3 ture de incarcare pentru fiecare roata, vai de capu lor...). Toata ora asta am tinut-o intra-a 4 ,intre 3000 si 4000 rpm (mai putin in sensurile giratorii, evident). La intoarcere aveam 12.7V, dar se masoara dupa 2 ore de stationare. Eu am masurat a doua zi, aveam 12,35V, acceptabil pentru un 75% baterie incarcata, dar ar trebui si mai bine. Azi la pranz aveam la fel, dar erau 9 grade in bord.
Ce vreau sa zic e ca am inceput sa caut pe net dupa baterii, macar asa ca informare. Ei bine, n-am reusit sa gasesc nicaieri in configurator un Sportage 4. Am cautat peste tot, magazine de piese auto, de la noi ori de pe afara cat si cataloage de firme producatoare. Ce capacitate si EN stiu ca scrie pe ea, dar ce tip nu. Fiind fara start-stop, banuiesc ca e clasica, cu lichid. Voiam sa stiu daca pot sa iau una mai desteapta, cu gel, EFB sau chiar AGM. As da o suta-doua de RON in plus pe un AGM stiind ca rezista la solicitari din astea urate cum fac eu, dar sigur alternatorul n-ar sti sa o incarce, asa ca probabil as strica-o foarte repede. Dar ca un facut, toate cataloagele, ca e Bosch, Varta sau Caranda, se opresc undeva prin 2012-2014. Dupa anii astia nu mai exista Sportage pentru ei. Probabil inca am garantie dar ma interesa ideea in principiu.
Alta chestie: la minus nustiucat stergatoarele nu prea mai mergeau cum trebuie, parca erau de lemn, nu cauciuc. Lasau si dungi si scartait cat cuprinde. Initial am zis ca o fi de la zeama de iarna, am luat Jetxpert din Auchan si cica are nustiu ce teflon. Am zis ca ala o ramane uleios. Ori acum vad ca totul e in regula, deci a fost de la stergatoare. Ori nu se descurca iarna, ori se apropie anul si cam asta e viata lor. Prin martie le asteapta inlocuirea. O sa incerc Denso de data asta, tot hibride. Daca de PIAA nu pot face rost....
In rest n-am de ce ma plange, masina merge foarte bine, nu zgomote, nu nimic. Cand e foarte frig, sub -5, mai trozneste cate ceva prin maner sau prin usa din fata dar ce vreti acum. Iar chestia cu DCT il consider moft deocamdata, cel putin asa cum se comporta la mine.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5235
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by Nesta3 »

Dai pui AGM pe masina fara start stop, iti beleste alternatorul si chiar daca asta scapa, nu iti poate incarca bateria cum trebuie.
La clasica, alegi orice baterie care incape acolo, cu specificatii apropiate sau identice.La proceed mergeau mai toate, doar ca bornele erau invers, de fapt cablurile.Intoarceai bateria invers si gata.
As merge pe Varta Silver sau Blue sau ceva bun spre foarte bun, Exide.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
Flavius18
Posts: 356
Joined: 30 Mar 2018, 21:31
Auto: Kia Sportage 1.6 GDI
Location: Bucuresti, Dristor

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by Flavius18 »

Nu este diferenta mare la pret intre Varta si Exide si sincer as opta pentru Exide...

Fraierica
Posts: 183
Joined: 24 Jul 2018, 15:43
Auto: Sportage 2019,1.6L DSL,DCT
Location: Bucharest

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by Fraierica »

Smuciturile alea imi dau impresia de masina manuala in nici un caz automata. Cand o omor afara din oras nu simt insa cand merg mult in oras incepe sa smuceasca si nu imi place. E primul si ultimul DC pentru mine.
Automata clasica de acum inainte 👌

akeem
Posts: 951
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Daca mai gasesti. Majoritatea sunt DCT sau CVT in zilele noastre.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
Alx03
Posts: 478
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by Alx03 »

Smuciturile alea imi dau impresia de masina manuala in nici un caz automata. Cand o omor afara din oras nu simt insa cand merg mult in oras incepe sa smuceasca si nu imi place. E primul si ultimul DC pentru mine.
Automata clasica de acum inainte
Cam acelasi lucru l-am observat si l-as putea spune si eu. Si am undeva la 6500 km; nu vreau sa ma gandesc cum o sa fie la 50k, cand se mai uzeaza ambreiaje, se mai slabesc tampoane s.a.m.d. Inteleg ideea din spatele DCT-urilor si unde castiga (teoretic) in fata uneia pe convertizor de cuplu, ca si eficienta; practic, nu ai acelasi pierderi de cuplu si putere, insa haideti sa fim seriosi, sunt si destule cutii pe convertizor in ziua de azi care sunt cel putin la fel de bune ca si un DCT facut "in-house". A se vedea 6 AT-ul de la Mazda, ca sa nu mai zic ZF-urile folosite pe unele masini.

Nici nu e de mirare ca DCT-urile sunt destul de criticate in general in comparatii:

https://www.youtube.com/watch?v=4OSDw-uyP98

ingerulol
Posts: 230
Joined: 26 Aug 2018, 18:26
Auto: SPORTAGE Facelift 1.6 136DCT7
Location: București
Contact:

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by ingerulol »

Eu pana la 9000km nu am ce sa-i reprosez . Mai are ea momente, dar nimic iesit din comun . Este mai comfortabila si mai rapida decat o manuala, restul e poveste .

akeem
Posts: 951
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Am trecut de 23000 km, asta inseamna 10000 km de la prima revizie.
Uleiul e ca in poza. Pun si o poza cu antigelul, ca am vazut discutii despre consum.
Si tot din cauza discutiilor despre DCT care apar mai peste tot, precum si useri care au retineri in a cumpara un DCT de la Kia sau DCT in general:
Personal ma declar foarte multumit de a mea. Da, mai face cate o chestie din cand in cand dar cum am mai spus: softul nu poate acoperi infinitatea de situatii care pot sa apara, multiplicat cu zeci sau sute de mii de utilizatori in toata lumea, fiecare cu stilul lui de condus, cu mediul in care conduce, samd. Si mai ales cand tu ca sofer iei decizii contradictorii: accelerezi cand trebuie franat, sau invers. Ceea ce se intampla de obicei intr-un oras aglomerat. Pana la urma si la manuala se intampla la fel, doar ca in loc sa blochezi psihic cutia, te enervezi tu ca sofer. Cam astea ar fi neajunsurile reclamate aici pe forum, ceea ce intra totusi la maruntisuri. Poate vreun PDK de la Porsche sa fie perfect, dar deja vorbim de altceva.
Lucruri cu adevarat grave sunt probleme mecanice, cu schimbat ambreiaje la cateva zeci de mii de km ori refuzul total de a accelera, chestii din astea. Ori n-am vazut decat 2-3 persoane care sa se planga de fiecare situatie.
Asadar eu raman in continuare fan, am scapat de mestecatul in cutie, schimbatul vitezelor e imperceptibil (mai putin rarele situatii de care ziceam), confort la cote maxime, daca am chef se fie incisiva dau pe Sport (ma enerveaza mai degraba zgomotul motorului), etc.
Si pana la urma sa fim corecti, nu exista o lista mare de cutii automate pe piata sa ai de unde alege. Majoritatea celorlate sunt CVT, slabute din toate punctele de vedere (si nu inteleg de ce, ca teoretic ar fi cea mai simpla contructie, cea mai compacta, cea mai usoara, cu graficul teoretic ideal - probabil ca mai au pana la maturitate desi sunt de-o varsta cu celelate). Si ceva veterane cu convertizor, care ar fi fara moarte, dar mai lenese si tributare binenteles softului implantat.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
soparlik
Posts: 133
Joined: 11 Sep 2018, 15:19
Auto: Sportage1.6TGDi 7DCTBlue
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by soparlik »

- eu am 7400 cu ea si observ smucitura de parca da sa se innece cand plec de la semafor cand este pe autohold si ISG on mai ales acum (nu am observat cand era mai cald)
- anyway si eu sunt multumit de ea - acu daca stau sa ma gandesc poate as fi luat pe motorina doar pt consum - merg in majoritate in oras si cand vad ca acum pe distante scurte am 15l consum :-) noroc ca fac pe la 10mii pe an din care probabil ca 50% la suta in afara orasului
- in rest inainte sa plec de pe loc stau 2-3min cu motorul pornit pana mai coboara turatiile si se incalzeste oleaca motorul si plimba uleiul pe acolo
Sportage T-GDI 4x4 7Dct Cosmos Blue GT Line

akeem
Posts: 951
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Uleiul inainte de revizia de mâine, antigelul si filtrul motor - față/verso (nu pare prea jegos). Cel de habitaclu e mult mai murdar (nu l-am mai demontat, o sa-l pozez la service).
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

akeem
Posts: 951
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

OK si revizia a doua la 25.000 km sau 10 luni. Puteam sa mai trag de ea dar am zis sa nu exagerez cu uleiul data fiind naveta mea scurta.
Din combinatii de n luate cate k (manopera mai scumpa, minute mai putine, uleiul la bidon de 1 l mai ieftin ca cel de 4 l, n-au mai pus verificare rugina, etc...), a iesit factura mai ieftina cu aproape 1 milion fata de prima revizie (le-am atasat pe ambele).
In plus de schimbat ce trebuia schimbat, s-a verificat antigelul (cu un aparatel optic gen ala cu care masori zaharul din sirop) si a iesit ca rezista la -45 C. S-a mai completat tot cu antigel concentrat degetul ala lipsa pana la plin (ma rog). S-au gresat balamalele de la capota (de ce nu cele de la usi...). S-au verificat placutele de frana cu lanterna (o sa masor eu discurile cu micromelul la munca). Si s-au sters plasticele de la motor cu Dr.Marcus, ocazie cu care s-au cautat urme de labe de pisici :) .
Motorul pare curatel pe dedesubt. Raman la impresia ca nu se scurge tot uleiul din baie, busonul fiind nitel mai sus decat fundul baii. Ca si data trecuta, s-au indesat cu greu 4 litri. Uleiul este tot ca cel de data trecuta si vad ca scrie pe el Made in Germany.
Pretul filtrelor originale pare a fi cam ce e mai scump pe online (de exemplu cel de habitaclu e ca pe e-piesa, fiind cel mi scump din lista, inclusiv cele 3 OEM. Ce stie sa faca in plus fata de celelate doua n-am idee). Cel vechi se vede cat de murdar e (mai mult decat cel de motor).
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

akeem
Posts: 951
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Cam asa arata oil dilution la mine. Ar fi cam 300-400 ml, ceea ce inseamna cam 8-10%. Normal (sau mai bine zis acceptat, ca normal nu e) e max 2.5%.

In alta ordine de idei, au inceput si la mine sa frece flansele de amortizor, de vreo 2-3 luni. Pana acum se auzea incet, zgomotul era mascat de fasaitul jachetei, azi dupa ce n-am mai circulat de joi, s-a auzit mai tare. Zgomotul dispare dupa 2-3 rotiri de volan. Banuiesc ca pot sa merg in continuare asa pana trece virusul.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
soparlik
Posts: 133
Joined: 11 Sep 2018, 15:19
Auto: Sportage1.6TGDi 7DCTBlue
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by soparlik »

- pretu e bun (ieftin) :) io la Skoda dadeam vreo 1000 lei Diesel - dar imi ungeau si trapa bagau ulei in toate gaurile gen incuietori etc ii vedeam pe camere sau ma mai lasau sa intru la ei in atelier
- aici banuiesc ca nu sunt asa atenti ungere trapa etc / te-au lasat sa intri in atelier de ai pozele alea de sub masina?
- cat a durat revizia ca ore ai stat la ei sau ai lasat-o si te-ai intors mai tarziu? Mi se apropie si mie revizia de un an in Iunie si vreau sa o combin cu schimbat rotile de vara ca le am la ei depozitate ca sa nu fac 2 drumuri - si daca dureaza ceva ore bune nu prea as vrea sa stau acolo printre oameni :) - inainte era altceva :P
Sportage T-GDI 4x4 7Dct Cosmos Blue GT Line

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”