Mi se pare foarte interesant cu toate discuțiile acestea de „upgrade” ajung la concluzia că sidulică e mașină tare, greu de înlocuit
Kia te obișnuiește cu un anumit nivel al fiabilității, garanției și prețului care este practic imposibil de găsit la alte mărci. Pentru cei care citesc mai repede, nu mă refer la faptul că Kia este un lider mondial al calității, ci al valorii pe care o primești pentru bani.
Revenind la Ford, am avut 8 ani, de la 0 (pardon, avea 12 km), o Fiesta, o mașină extraordinară. Mentenanța a fost făcută 4 ani la Romcar (2 ani la Expoziției, 2 ani undeva în Berceni, pe Turnu Măgurele), 2 ani la unul din Voluntari, Ford CSD, și doi ani la Autoklass pe centură (de departe cea mai mișto experiență, deși aveam un sentiment ciudat că intru cu trocariciu meu la o reprezentanță Mercedes
). Au trecut 5 ani de atunci, nu știu cum mai este, dar cred că e o variantă interesantă. Încă din 2002 BDT avea o reputație proastă (confirmată și de mine în singura interacțiune cu ei, prin 2006-2007) și mi se pare incredibil că mai există și acum.
În ceea ce privește ideea de „SH ca nou”, este cam ca minunile sfinților. Se arată doar câtorva aleși. Mașini de showroom, mașini recuperate de leasing. Rar spre deloc mașini personale, fiindcă nimeni nu dă o poală de bani pe o mașină să o vândă peste un an la jumătate de preț. Rareori discountul este atât de mare încât să nu merite efortul de a mai aștepta, mai strânge un ban să iei același lucru nou.
În general, Focusurile sunt mașini foarte fiabile și nu necesită întreținere pretențioasă. Fiind de multă vreme membru pe forumul lor, pot confirma că și acolo, ca și aici la Cee'd, vorbim mai mult de mărunțișuri. Am intrat recent și am observat că unii dintre utilizatorii vechi au sărit de 400.000 km și există destui peste 200.000. Noile motoare sunt criticate mai degrabă din perspectiva prejudecăților, decât a unui istoric de probleme.
Din punctul meu de vedere nu aș face trecerea de la Cee'd la Focus, poate la Mondeo (:D), ca să fie cu adevărat upgrade. Exceptând Mazda, unde ai un design exterior de excepție, nu văd în clasa compactă o altă mașină care să merite în comparație cu Cee'd. Dar, cu mașinile, e ca în bancul ăla, până la urmă, tot pe aia cu țâțe mari o alegi.