Viitorul diesel

Subiecte care nu ţin de un numit model
JOHNNY_KIA
Posts: 16
Joined: 03 Feb 2021, 13:33
Auto: Sportage 1.6 DSL mild-hybrid
Location: Bucuresti

Re: Viitorul diesel

Post by JOHNNY_KIA »

Asta cu poluarea generala inclusiv cu constructia nu numai cu exploatarea este o idee foarte interesanta si plauzibila. De tinut minte pe viitor.

Foarte bun si punctul de vedere de mai sus. Desigur ca pt oras si pt o masina relativ mica si goala (nu cu 4 persoane si bagaj) varianta plug-in-hibrid sau full electrica este o varianta excelenta. Nu cred ca aici un termic (chiar mild-hibrid) are sanse de castig.

M-a surprins (in sensul bun al cuvantului) costul extrem de mic al unei revizii periodice.Nu stiam.

Am vazut ca in ultima perioada au aparut baterii care se incarca in 15-20 minute ceea ce este un salt urias. Autonomia pe baterii a crescut incredibil fata de 2-3 ani in urma.

A aparut mai sus problema revanzarii dupa x ani. Aici nu cred ca cineva poate spune ca o masina cu motor termic va avea o scadere de y%, iar una "electrificata" isi va pastra mai bine valoarea. Este posibil ca cele termice sa fie pur si simplu interzise. Nu se stie.

Nu uitati insa ca materia prima cea mai importanta in fabricarea motoarelor electrice, bateriilor chiar a eolienelor se afla in CHINA (detine 95% din ce s-a descoperit pana acum) si oricand poate "dispune" sistarea vanzarii sau a exploatarii sau marirea dupa bunul plac a pretului. Au facut-o in 2011 si Obama s-a dus "cu palaria in mana" sa ceara realuarea exportului.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5235
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by Nesta3 »

In momentul de fata, daca ai accesat tichetul rabla plus(aia 10mii euro) nu poti vinde masina timp de 1 an de la achzitie/accesare.De ex, in cazul meu, masina avea pret de lista 38mii euro iar pretul final dupa rabla plus,rabla clasic si reducere dealer a fost de 26mii euro.Dupa 1an, o poti vinde sub pretul de achizitie +rabla(asta daca mai e modelul la vânzare si mai sunt fonduri de rabla) sau o poti vinde cu 30mii euro, cu 8000 sub pretul de lista.Bineinteles,asta depinde si de alte variante existente pe piata, dar pierdere mare nu este.
Sa zicem ca totusi faci 20mii km intr-un an si o vinzi cu 20mii euro.Avand in vedere costul de exploatare si intretinere, tot ai avantaj asupra unei termice, unde daca pierderea in euro e similara, tot ai platit niste bani multi pe deplasare si întreținere. Si mai e o chestie: daca ai dauna totala, esti asigurat la pretul de lista, adica 38mii euro.Deci, faci "treaba" daca o dai de gard.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

JOHNNY_KIA
Posts: 16
Joined: 03 Feb 2021, 13:33
Auto: Sportage 1.6 DSL mild-hybrid
Location: Bucuresti

Re: Viitorul diesel

Post by JOHNNY_KIA »

Stimate domn Nesta3 jos palaria din partea mea. Am intrat pt forum pt cu totul altceva, dar ai oferit si aici informatii foarte utile si interesante in topicul de mai sus.
Multumesc inca o data ca ne mai "luminezi" cu niste informatii practice. Multi dintre noi ne-am oprit numai la informatia cu pretul de lista, am ajuns la concluzia ca este prea scump pt noi si am trecut mai departe.
Totusi luam o masina pt cativa ani si este bine sa luam in calcul cat mai multe date.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5235
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by Nesta3 »

Cu placere!Asta fac dintotdeauna😃
E dificil totusi sa intelegi niste chestii noi daca nu esti interesat, fie ca e vorba de niste telefoane de ultima generație fie ca e vorba de masini electrice sau orice altceva.Cum ai zis, trebuie sa iei in calcul toate datele/calculele atunci cand dai 1000 euro pe un telefon, daca te ajuta sau daca il vei folosi doar ca pe un telefon de 1000lei.
Asa e si la masini, vrei din ce in ce mai mult confort, tehnologie, performanta etc.Daca dai niste multi bani pe o electrica, macar sa mergi cu ea, sa incerci sa amortizezi cat mai mult.Ca mai esti si eco si aia de langa tine nu mai respira noxe, e un plus.Chiar si asa, nu isi cumpara nimeni masina electrica doar pentru a fi eco.Cel putin, nu la noi.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
Faust
Posts: 506
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Viitorul diesel

Post by Faust »

Una este încărcarea pe mocangeală a electricelor și alta va fi cheltuiala când o să o încarci doar acasă,, deja am văzut câteva râci între cei care fac Uber cu electrice și alți mocangii care vor să își încarce acumulatorii gratis.
Dacă nu se va dezvolta infrastructura stațiilor de încărcare...... o să vedeți bătăi între mocangii.
La întrarea în SC Electromagnetica SA , Calea Rahovei 266-268, sunt 4 stații de încărcare moca, mai sunt 10....12 in interior, vă fac poze când ajung la bunker. La cele din interior au acces doar cei care dau cu sapa în incinta Electromagnetica.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Viitorul diesel

Post by zaboss »

Nu sunt 10-12. Sunt 32. Dai cu sapa la EMG?
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5235
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by Nesta3 »

Cand o incarci acasa o incarci cu 0.6lei pe kwh.Daca ai si tarif diferențiat orar, o incarci si mai ieftin.Deci, o incarcare completa te costa intre 15 si 30 lei.Daca ai Kona si iti permite branșamentul (minim 4kw putere), cu 25 lei faci minim 400km in oras, incarcare acasa, peste noapte.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

panzer
Moderator
Posts: 1202
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Viitorul diesel

Post by panzer »

La 2.5 litri / 100 km echivalent nu mai conteaza dupa 150000 km la cat o vinzi: ai recuperat deja banii. Eu merg pe GPL la 4 - 4.5 litri echivalent benzina. Dupa 250.000 km am recuperat banii pe masini deja. Nici nu mai conteaza cu cat le vand.

Ma mai bucura raportarile cu Tesla la 1 mil km. Poate intrerup consumerismul tuturor celorlati.

Cine incearca sa cumpere un benzinar azi (in Feb 2021) cele mai multe sunt in 3 cilindri sub 1 litru cilindree (Dacia, Ford, etc). Personal nu am incredere in ele, nu cred ca vor tine prea mult dupa garantie.
La injectie directa apar din ce in e mai multe defecte legate de cresterea nivelului de ulei (adica scapa benzina in ulei). Honda, Kia printre cele mai surprinzatoare exemple. Nu imi aduc aminte de alt motor Honda care sa fi avut probleme. Pana acum. Se pare ca injectia la presiuni foarte mari si arderea la presiuni foarte mari le da dureri de cap. Iar un motor care functioneaza cu ulei diluat e distrus inainte de a te prinde ca ai o problema.

Referitor la normele de poluare: de la Euro 4 la benzina nu prea mai sunt mari probleme. Si la diesel este la fel daca masina a fost dotata din fabrica cu filtru de particule (era optional la inceput) care este in stare buna si nu este dezactivat. Cel mai bine s-a vazut tot la RATB cand li s-a aprobat buget sa repare Citaro-urile euro 3 si euro 4. Au disparut norii de fum din spatele lor.

Dpmdv poluarea in orase se poate rezolva simplu prin eliminarea masinilor pana la Euro 3 (in special cele f mari) si a celor contrafacute (indiferent ca scrie Euro 6 pe ele). Evident ca o masura si mai buna ar fi interzicerea parcarii in centru => mai putin trafic => mult mai putina poluare.

User avatar
Faust
Posts: 506
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Viitorul diesel

Post by Faust »

zaboss

Am un bunker de 10 ani în corpul 3, sincer nu am numărat statiile de încărcat, trec aproape zilnic pe lângă ele.
Electromagnetica produce stații de încărcat mașini electrice.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Viitorul diesel

Post by zaboss »

LOL. Și eu sunt de 5 ani jumate. Din 2018 în corpul 3. Întâi la 1, acum la 2. De stațiile alea am scris și eu la un moment dar pe alt topic. În afară de cele 2 la OMV, mai sunt 2 în parcarea de vizitatori din față și recent au făcut 16×2 în parcare, dar sunt în colaborare cu Spark. Acum vreo două zile era toată flota ălora la încărcat.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
Faust
Posts: 506
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Viitorul diesel

Post by Faust »

Am avut un drum până la bunker
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Viitorul diesel

Post by zaboss »

Chestia asta pare mult mai aproape decât electrificarea masivă:
https://www.g4media.ro/porsche-vrea-sa- ... -sera.html
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by ionutp »

Interesant, ar fi foarte practic, sunt curios daca se va putea produce "in masa", ca benzina/motorina. Si care ar fi pretul final. Si daca motoarele ar functiona in continuare la fel (e.g. fara modificari, chiar si de software) dar mai ales daca ar afecta fiabilitatea lor.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Viitorul diesel

Post by razesul »



Pentru SUV si distante mari diesel sau chiar benzina plug-in, dar mai tarziu, pestere vreo 5-10 ani, 2030 probabil o sa fie alta poveste.

Pentru oras clar electric - tocmai ce s-a inceput discutia la nivelul EU pentru un acord la o data fixa pentru interzicerea comercializarii masinilor cu motoarelor termice.
As interzice autobuzele termice, taxi-urile, firmele de distributie, taxa la termice in fct de distanta parcursa in oras.

Diesele EURO 5 din 2025 in BRX doar cu taxa - deci 2030 EURO 6.

P.S. si daca vremea sa raceste in urmatorii 10 ani (ex. Texas) sau electricitatea asta de unde vine, totusi ca nu e din aer, infrastructura pentru electrice este totusi ff jos si ma refer la BE aici - ei nu isi acopera cosumul propriu acuma dar dupa 2050 cand toti sut pe elctric - si pretul, pretul este alta poveste - o sa fie ieftine sa ai generator pentru casa :) - SF frate

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Viitorul diesel

Post by zaboss »

Generator diesel 😂😂😂
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

Post Reply

Return to “...despre maşini în general”