Cum spuneam: am mai condus Focus FL 1.5tdci 120cp si Ceed 2, 1.6 Crdi 128cp. Ambele in variante de super top. Am condus Focus dimineata si Ceed dupa amiaza in aceeasi zi.
Mai intai de toate ambele masini nu mai erau noi deloc. Desi Titanium super una (jante de 18") iar cealalta City cu de toate (inclusiv piele si trapa, jante de 17") mi s-au parut prafuite. Ceed-ul mai si troncanea din toate alea. Zicese de la trapa, dar pe benzina ca masina noua nu mi-a lasat deloc impresia asta. Impresia in amble a fost de super folosit, iar toate gadget-urile m-au lasat rece. Am pus in balanta si cat de mult costa si mi-am redus pretentiile.
La masinile de test nu prea poti sa te bazezi pe cati KM scriu pe bord: astea aveau amandoua cam 25.000 dar ambele imi pareau mult mai uzate.
La mine alegerea cred ca va fi intre aceste 2 masini asa ca am fost mult mai atent. Din pacate la Focus nu m-au lasat prea mult sa ma obijnuiesc cu motorul.
Interior: in varianta de top e mai fain cel de la Focus. Ecranul f sus in campul vizual nu este insa OK dpmdv. Pe radio si tot imi atragea atentia de la condus. Varinate de top de la Ceed la limita kitsch-ului. Mult prea multe butoane, mult crom si 3-4 culori la interior il face obositor. Concluzia mea: ceed-ul e mai fain interiorul Best, Focus-ul e mai fain Titanium, dar fara ecranul de 8 inch. Se poate configura si asa.
Accesul: foarte bun in fata, marginal mai bun la Ceed. Un punct f slab la focus hatchback: in spate iti spargi capul daca nu esti atent: curba caroseriei coboara mult. Cum eu am multa treaba in spate bagand si scotand kinder-ul Focus ramane pe lista doar in varianta Wagon. Spatiul rezolvat la ambele din cauza ca m-am cam hotarat Wagon, SW. Din nou marginal mai mult loc in spate la Ceed, dar daca sotia nu are tot 1.85 ca si soferul te descurci.
Comportament rutier: mai bun la Focus. Directie precisa, nu se inclina daca tragi de volan mai brusc. Am intrat in masina cu capul plin de bullshit-urile tuturor, dar aici n-au gresit: sta bine focus-ul pe sosea! Pana si comparatia cu Octavia e o gluma: focusul chiar e mai fain. L-as vrea la un test drive sa trec carpatii cu el.
O sa vedem daca reusesc. Ceed-ul pe 17 este si el mai "stiff" pe sosea.
Motorul: mai puternic cel de ceed. Ce e pe hartie e si in realitate. Nu conteaza datele tehnice, cel de ceed e mai fasnet, mai zgomotos. 1.5ul Focus-ului este clar etajat diferit sa faca loc si celui de 2.0 tdci. Cutia mai precisa la focus: mai scurta, mai asistata, nu agata ca la Ceed. Cutia Focus este sub standardul Octavia / Golf (cele mai bune cutii conduse de mine) dar peste Ceed.
Zgomotul: ambele motoare sunt zgomotoase. Cand m-am urcat in a mea, injectoarele de la gaz sunt Mozart fata de taraitul diesel-ului.
Conculzia mea: este mai multa masina pe dedesubt in Focus. Inchegata bine: nu zdranganea nimic nici macar pe 18". Se pare ca la limita Ceed-ul nou sufera cam de aceleasi lucruri ca si ceed-ul vechi. Oricum, ramane in balanta si afinitatea mea pentru Ceed.
Politica comerciala (nu e cazul la test drive, dar permiteti-mi offtopic-ul un pic): proasta la ambele firme. Ma dau jos din masina la ceed: vreau si eu una! Cam Best + clima + iarna. Raspuns: nu se poate! Avem doar Best. Nici macar Star. Nimic. Doar Best! Avem SW dar doar Best. Fara nimic. Si la pretul de lista.
Ford: pretul de lista este 23000 euro. II spun dealer-ului cam ce vreau. Seara imi vine oferta pe alta masina. Doar ca era Wagon ca in rest nimic din ce comandasem eu. Discount mare in oferta, dar nu era masina ceruta de mine. Din lista de optionale de la Ford de pe site, ei nu puneau decat pachete de 3000 euro. Anyway. Parca nu vorbeam aceeasi limba!
Eu am cam terminat cu testele. Ar mai fi fost un Mazda Cx-5, dar ar tb sa imi dea 50% discount sa ma pot apropia de ea.
In mare cateva concluzii personale overall:
- pe net este f mult bullshit. In realitate masinile sunt diferite. Unele care iti ridica multe asteptari vor fi dezamagiri. Altele vor confirma.
- pt mine cele faine masini de condus nu sunt cele inalte sau inaltate. Cele mai faine sunt cele joase.
- combinatia motor cutie la condus: cea mai buna Accord benzina aspirat cu manuala in 6. Urmeaza turbo-urile pe benzina iar aici TSI-ul e fain. (n-am condus ecoboost). De ce imi plac mie aspiratele mari: sunt f predictibile: totul este liniar, stii in functie de viteza ce treapta iti foloseste. La turbo te mai poti trezi ca un soft decide pentru tine sa nu intre turbina. Diesel-urile sunt ultimele: cuplul mare dar pe turatii scurte e fain pe drumiri de munte, oboseste insa in ingramadeala din Bucuresti.
- focus are acum 5 ani garantie sau 150000 km. Nu e rau desi ultimii 3 ani au niste excluderi, iar garantia este contra cost.
PS: toate masinile de test erau cu becul de la combustibil aprins, probabil sa limiteze tendintele de plimbare ale testerilor.