Page 8 of 11

Re: Viitorul diesel

Posted: 20 May 2021, 11:56
by quelloo
slabe sanse

Re: Viitorul diesel

Posted: 21 May 2021, 15:43
by zaboss
Sistemul Nissan de pe noul Qashqai este folosit și de Honda, pe Jazz și CR-V. Pe Jazz declară un consum de benzină de sub 5%, pe CR-V sub 7%, ceea ce mi se pare foarte mult DOAR pentru un generator cu rol de încărcare, mașina fiind propulsată doar de motorul electric. La drum întins scot și eu cu Kodiaqul sub 7 :D. Ținând cont că am un consum de 11% pe 6000 km, aproape 90% în oraș, nu mi se pare eficient sistemul ăsta. Da, ai ceva avantaje specifice unui motor electric, probabil și noxe mai puține, dar per total nu mi se pare cine știe ce. La modul teoretic, mi se pare pe un termen mediu o soluție de a folosi electricul fără încărcare, doar că mai este de lucrat și aici la eficiență.

Re: Viitorul diesel

Posted: 21 May 2021, 21:17
by BlueHack
Mă cam bate gândul să cumpăr un motor SDI de la VAG. Pe ceva Polo sau Lupo, să nu facă eforturi prea mari. Chiar sunt curios daca merge cu ulei de la restaurant. :D

Re: Viitorul diesel

Posted: 22 May 2021, 11:41
by zaboss
Ha, ha, ha... Opel scoate electrică cu cutie manuală 😂😂😂

Re: Viitorul diesel

Posted: 22 May 2021, 12:36
by ionutp
Super, acum toata lumea e multumita, inclusiv cei care raman dedicati cutiilor manuale. :D

Re: Viitorul diesel

Posted: 25 May 2021, 13:25
by BlueHack
Ia uitați ce zice ADAC:

"Compared to gasoline-powered passenger cars, EVs powered by the current German electricity mix can only show its superiority after 127,500 kilometres or 8.5 years of operation. When compared with diesel cars, it only gets worst; only after 219,000 kilometres or 14.6 years is the EV better in terms of climate friendliness."
https://www.interreg-central.eu/Content ... AND-P.html

Și CNN:

"O analiză CNN din luna februarie sugerează că, de fapt, nu soarta urșilor polari îi mână pe marii producători pe panta electrică, ci nevoia de a se salva de la faliment după șocul încasat în 2020.

Mașinile electrice sunt cu 30% mai ieftin de produs și mult mai ușor de întreținut fiindcă tehnologia pe care o înglobează e mai simplă decât în cazul mașinilor clasice. Cel mai costisitor element al EV-urilor sunt bateriile, dar există speranțe că și costul acestora se va diminua în timp."
https://rca.ro/blog/masini-electrice-rca-online

Re: Viitorul diesel

Posted: 25 May 2021, 14:25
by Nesta3
Sursa: "Petrol Plaza"
Comandat.
Punct 😀

Re: Viitorul diesel

Posted: 25 May 2021, 14:27
by razesul
Asa a fost si la 1900 cand electrica era destul de pe val pentru vremurile respective, conform presei de atunci, dar aurul negru s-a impus, probabil peste alti 100 ani o sa dicutam despre aurul verde :)

30% mai ieftine la productie - dar la pretul final sunt cu 100% mai scumpe, asta da afacere :)

De asta tot zic, vrei lupta cu codoi, dai cu solutii pentru codoi, nu pentru masini electrice, asta e un business.

Re: Viitorul diesel

Posted: 03 Jun 2021, 00:43
by ionutp
În ceea ce privește politica de descurajare a înregistrării mașinilor vechi, nu este decisă forma în care se va întâmpla acest lucru, dar trebuie să evităm să mai fim cimitirul de mașini vechi al Europei. Este un pachet rezonabil pentru fonduri multe pe rutier. Avem cea mai mare alocare pe rutier din toate statele membre. Trebuie să venim cu măsuri pentru a reduce poluarea”, a afirmat ministrul Cristian Ghinea.

Guvernul are în vedere o strategie clară de reducere a emisiilor din transport, anunța anterior ministrul Cristian Ghinea.

„Pe partea de Transport: România își asumă o strategie clară de reducere a emisiilor din transport cu 9% până în 2026. Vom avea un sistem de a descuraja înregistrarea mașinilor vechi și de încurajare a mașinilor electrice. Ne-am asumat o țintă clară de pondere a energiilor regenerabile până în 2030. Această țintă este de 34%", spunea ministrul.

Via: https://www.digi24.ro/stiri/economie/tr ... ul-1549513

Re: Viitorul diesel

Posted: 03 Jun 2021, 08:21
by BlueHack
Cea mai eficienta măsură de descurajare a înmatriculărilor de mașini vechi este creșterea veniturilor.

Din punct de vedere strict personal, deși îmi permit să cumpăr o mașină nouă, cum merg destul de puțin nu îmi convine. Consider că este dreptul fiecăruia să cumpere orice mașină dorește, în funcție de buget, de preferințe, de priorități personale și s-o folosească atâta timp cât corespunde normelor de siguranță rutieră.

Dacă vor impune măsuri aberante, următoarea mașină o voi înregistra în Bulgaria. În cazul ăsta probabil că nu mă va deranja un motor de 3000 de cmc.

Re: Viitorul diesel

Posted: 03 Jun 2021, 11:36
by ionutp
Cresterea veniturilor nu ar ajuta pentru ca ar creste inflatia si implicit preturile.
Fiecare are dreptul sa cumpere ce masina vrea dar sa respecte si niste norme de poluare care la noi nu exista, pentru ca libertatile noastre se opresc unde incep libertatile celor din jur iar fumul scos de o masina veche si poluanta ii afecteaza si pe cei din jur.

Din punctul meu de vedere trebuie luate niste masuri mai dure (peste tot valabil in tara asta, de la reguli de circulatie pana la aruncat gunoaie pe jos). Stiu ca o parte de forum nu va fi de acord, dar eu consider ca ar trebui incet-incet interzise circulatiei (cel putin in orase) acele masini care scot nor de fum. Din partea mea ar putea sa fie complet interzise in orase masinile cu motoare termice, doar sa fie infrastructura pentru electrice.

Mi-am luat acum ceva timp purificator de aer care afiseaza si nivelul de PM10, PM2.5 etc si stau la bulevard. Nici nu va imaginati cat de rosu se face cand deschid geamul. Hai, eu am o varsta dar ma gandesc la copii care traiesc asa. Nu trebuie sa se apuce de fumat la cat fum inchit.

Problema in Romania ca si in alte tari e ca veniturile nu permit oamenilor sa isi ia masini mai noi. Solutia e un sistem de transport in comun foarte bun, ca oamenii sa nu aiba nevoie de o masina. Asta e problema de fapt cu masinile vechi si poluante: sunt FOARTE ieftine. Pe OLX sunt peste 1000 de masini cu pretul de maxim 1000 de EUR. Si o persoana cu salariul minim pe economie si-ar permite cu niste rate o astfel de masina, la un credit pe 12 luni rata e sub 450 RON pe luna.

Exista solutii de masini noi pentru oamenii cu salarii mici: Dacia. Si altele. Dar sa te vada tovarasii cu Logan? Dacia Spring, ce e aia? Nu frate, BMW sa fie, sa moara dujmanii. Audi cu 3.0 TDI din 2001, sa "traga". E o mentalitate de oameni de la tara de unde am provenit si eu, dar mie imi place sa cred ca nu sunt ca ei: "Omul e realizat daca are casa si masina". Partea cu casa poate fi mai grea sau se poate construi mai ieftin, dar partea cu masina o rezolva oricine. Mai un pateu pe paine, mai un covrig si vine masina. Astfel oamenii sunt pe jumatate realizati in viata desi nu au bani de motorina (clar nu benzina ca aia se duce repede) si in niciun caz de reparatii.

Lucrurile nu se vor schimba prea curand daca nu sunt fortate. Oamenii o sa se planga, evident, dar e spre binele tuturor (e mai greu pentru ei sa inteleaga asta daca poluarea nu se vede cu ochiul liber). Si nu trebuie facut brusc: de azi arunci masina, dar treptat. La noi nu se face nimic pentru ca oamenii acestia sunt multi si au drept de vot.

https://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/ ... 46703.html?

Re: Viitorul diesel

Posted: 03 Jun 2021, 12:22
by zaboss
Dacă s-ar face ITP pe bune s-ar reduce la jumătate numărul de mașini de pe străzi. Asta ar fi prima măsură. Impozitarea după.

Re: Viitorul diesel

Posted: 03 Jun 2021, 12:24
by BlueHack
Problema cu poluarea cauzată de mașini, nu e numărul mare de mașini, pentru că o mașină care nu funcționează nu poluează. Eu personal nu prea merg cu mașina prin oraș.

O eventuală problemă poate fi numărul mare de mașini aflate în trafic. Iar aici nu cred că este de vină pretul mic al mașinilor SH sau taxele insuficient de mari ci transportul în comun execrabil.

Re: Viitorul diesel

Posted: 03 Jun 2021, 12:26
by zaboss
Încă o dată. În București și în majoritatea orașelor mari transportul în comun este foarte ok. În București mai sunt tramvaiele care sunt vechi, dar sunt funcționale.

Re: Viitorul diesel

Posted: 03 Jun 2021, 12:48
by quelloo
sunt vechi, nu au aer, vin greu, vin pline si nu sunt totusi peste tot. Metroul e solutia. daca ar acoperi tot orasul cum trebuie ar fi altceva.

PS: nici eu nu folosesc masina in oras decat atunci cand tre sa car chestii grele. in rest picior, bicla si metrou