Re: Drive teste useri
Posted: 12 Nov 2018, 14:46
Opel Crossland X/Citroen C3 Cross Test Drive
Când a apărut Crossland X în oferta Opel m-am întrebat care este locul lui, fiindcă ei aveau Moka, un Crossover OK și cele două modele păreau a se canibaliza unul pe altul mai ales că aveau aceeași gamă de prețuri. Se pare că acesta este gândit în locul Meriva, un fel de Meriva Stepway De când au fost luați de PSA, Crossland X/C3 AirCross/2008 au cam aceleași motoare. În cadrul PSA, Opel a rămas marca low cost, având cele mai mici prețuri. Spre comparație, într-o variantă de echipare medie care include cutie automată, tabletă cu navigație, AC automat, cameră marșarier Crossland este la 17100/C3 Cross 19000/2008 20000. E drept, de la firme diferite. Discountul mediu 2500 din prețul de listă, cam 12% din ce am văzut. 2008 nu am mai testat, fiind în afara bugetului alocat.
Mai jos, acolo unde nu se specifică altceva, este valabil pentru ambele mașini.
Generalități
Fiind vorba de același motor, 1.2l, 110 CP, 205 cuplul, trei cilindri, cutie automată cu dublu ambreiaj, greutăți similare, mașinile au comportament dinamic similar. Accelerează decent, schimbă OK, nu te fac de râs într-o depășire. Spațiu interior superior altor mașini din clasă (Captur, Juke, pe care le știu eu mai bine). Portbagaj mare – 400l Opel, 410l Citroen, peste o compactă medie hatchback. La Opel există și opțiunea să ai 2 „etaje” care poate fi utilă. Legat de aceasta, Opel este mult mai configurabil. În spate este mai confortabil la Opel. Ambele vin cu cotieră doar pentru șofer. Vizibilitate medie la ambele. Sunt probleme la vizibilitatea laterală.
Crossland X este o mașină cinstită. Acceptabilă la exterior, decentă la interior. Se pare că cei de la Opel au renunțat la sistemul lor cu multe butoane, acum sunt „normale”. Materiale în zona superioară a clasei din care face parte. Poziția la condus este ok.
C3 AirCross este o mașină neterminată. Au folosit toată inspirația la exterior și nu le-a rămas nimic pentru interior. La exterior arată bine. La interior, mult negru, plastice cam urâte. Poziția la condus inconfortabilă – au fereastra la șofer cam sus și nu prea poți sprijini mâna cum trebuie. Cotiera este și ea cam sus. Toate comenzile sunt pe tabletă, nu prea ai alte butoane.
The good
Spațiul interior este mai bun decât la alte mașini din segment. Motorul este OK raportat la mașină, este suficient pentru dimensiunile ei.
Crossland X este mai bine antifonat, are materiale de o calitate mai bună și interiorul este mai bine gândit. Prețul este inferior raportat la clasă – cam 1000€ sub Juke, 1500€ sub Captur. Portbagaj mare. Posibilități de configurare mai bune.
The bad
Vizibilitatea laterală, proastă la ambele. C3 AirCross este mai prost antifonat, se simte bine zgomotul în mașină. Interiorul discutabil la C3 AirCross. Designul exterior la Crossland, care este cam ca un dulap. Dacă însă te gândești că este pornit dintr-un MPV, nu ca un mini SUV nu e cu totul deplasat.
The ugly
Interiorul la C3 AirCross. La Crossland X nu este nimic pe care l-aș vedea ca un deal-breaker. Ar putea fi garanția de 2 ani (4 la Citroen, 3 la Renault/Nissan). Mai poate fi durata de livrare, dacă vrei alte combinații decât a gândit un dealer Opel că ar vrea clienții lui – 6 luni. În teorie. În practică, am înțeles că dacă este o mașină pe flux în configurația de bază dorită, se pot adăuga la ea opționalele dorite. NU știu dacă este real sau îmbrobodire de agent de vânzări care să te facă să semnezi ACUM contractul.
Concluzie
Crossland X mi se pare cea mai bună opțiune în segmentul acesta pe baza raportului preț/dotări. C3 AirCross (dar și 2008) mi se par mașini mult prea scumpe pentru ceea ce oferă și ce variante există pe piață. Probabil se adresează exclusiv fanilor mărcii.
În caz că interesează pe cineva, tot Juke am cumpărat
Când a apărut Crossland X în oferta Opel m-am întrebat care este locul lui, fiindcă ei aveau Moka, un Crossover OK și cele două modele păreau a se canibaliza unul pe altul mai ales că aveau aceeași gamă de prețuri. Se pare că acesta este gândit în locul Meriva, un fel de Meriva Stepway De când au fost luați de PSA, Crossland X/C3 AirCross/2008 au cam aceleași motoare. În cadrul PSA, Opel a rămas marca low cost, având cele mai mici prețuri. Spre comparație, într-o variantă de echipare medie care include cutie automată, tabletă cu navigație, AC automat, cameră marșarier Crossland este la 17100/C3 Cross 19000/2008 20000. E drept, de la firme diferite. Discountul mediu 2500 din prețul de listă, cam 12% din ce am văzut. 2008 nu am mai testat, fiind în afara bugetului alocat.
Mai jos, acolo unde nu se specifică altceva, este valabil pentru ambele mașini.
Generalități
Fiind vorba de același motor, 1.2l, 110 CP, 205 cuplul, trei cilindri, cutie automată cu dublu ambreiaj, greutăți similare, mașinile au comportament dinamic similar. Accelerează decent, schimbă OK, nu te fac de râs într-o depășire. Spațiu interior superior altor mașini din clasă (Captur, Juke, pe care le știu eu mai bine). Portbagaj mare – 400l Opel, 410l Citroen, peste o compactă medie hatchback. La Opel există și opțiunea să ai 2 „etaje” care poate fi utilă. Legat de aceasta, Opel este mult mai configurabil. În spate este mai confortabil la Opel. Ambele vin cu cotieră doar pentru șofer. Vizibilitate medie la ambele. Sunt probleme la vizibilitatea laterală.
Crossland X este o mașină cinstită. Acceptabilă la exterior, decentă la interior. Se pare că cei de la Opel au renunțat la sistemul lor cu multe butoane, acum sunt „normale”. Materiale în zona superioară a clasei din care face parte. Poziția la condus este ok.
C3 AirCross este o mașină neterminată. Au folosit toată inspirația la exterior și nu le-a rămas nimic pentru interior. La exterior arată bine. La interior, mult negru, plastice cam urâte. Poziția la condus inconfortabilă – au fereastra la șofer cam sus și nu prea poți sprijini mâna cum trebuie. Cotiera este și ea cam sus. Toate comenzile sunt pe tabletă, nu prea ai alte butoane.
The good
Spațiul interior este mai bun decât la alte mașini din segment. Motorul este OK raportat la mașină, este suficient pentru dimensiunile ei.
Crossland X este mai bine antifonat, are materiale de o calitate mai bună și interiorul este mai bine gândit. Prețul este inferior raportat la clasă – cam 1000€ sub Juke, 1500€ sub Captur. Portbagaj mare. Posibilități de configurare mai bune.
The bad
Vizibilitatea laterală, proastă la ambele. C3 AirCross este mai prost antifonat, se simte bine zgomotul în mașină. Interiorul discutabil la C3 AirCross. Designul exterior la Crossland, care este cam ca un dulap. Dacă însă te gândești că este pornit dintr-un MPV, nu ca un mini SUV nu e cu totul deplasat.
The ugly
Interiorul la C3 AirCross. La Crossland X nu este nimic pe care l-aș vedea ca un deal-breaker. Ar putea fi garanția de 2 ani (4 la Citroen, 3 la Renault/Nissan). Mai poate fi durata de livrare, dacă vrei alte combinații decât a gândit un dealer Opel că ar vrea clienții lui – 6 luni. În teorie. În practică, am înțeles că dacă este o mașină pe flux în configurația de bază dorită, se pot adăuga la ea opționalele dorite. NU știu dacă este real sau îmbrobodire de agent de vânzări care să te facă să semnezi ACUM contractul.
Concluzie
Crossland X mi se pare cea mai bună opțiune în segmentul acesta pe baza raportului preț/dotări. C3 AirCross (dar și 2008) mi se par mașini mult prea scumpe pentru ceea ce oferă și ce variante există pe piață. Probabil se adresează exclusiv fanilor mărcii.
În caz că interesează pe cineva, tot Juke am cumpărat