Germane vs japoneze

Subiecte care nu ţin de un numit model
Arnold12
Posts: 2774
Joined: 02 Jun 2007, 18:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Germane vs japoneze

Post by Arnold12 »

Germane vs japoneze - Un razboi vechi, dar inca nedecis pe piata auto


De ani buni, pe piata auto este un razboi rece, mai mult al orgoliilor, intre proprietarii de masini germane si cei care au japoneze. Primii spun ca nemtii fac cele mai adevarate masini, cele mai de fite, iar ceilalti spun ca japonezele sunt cele mai fiabile, iar dupa ce ai avut una, nu-ti mai trebuie masina europeana. Pana acum putin timp se parea ca nemtii vor castiga totusi razboiul popularitatii, dar asiaticii vin tare din urma iar acum poti fi trendy si intr-o masina japoneza.

Luna de luna, datele privind vanzarile de masini din Romania arata un curent cat se poate de clar: masinile marcilor japoneze inregistreaza cele mai mari cresteri procentuale, adesea de peste 200%.

Simplu, veti spune, pentru ca atunci cand vinzi patru masini in loc de doua, poti spune ca ai dublare, fara ca numarul de unitati sa insemne ceva.

Cu toate acestea, marci precum Toyota, Nissan, Mazda, Honda si Mitsubishi au inceput sa vanda destul de multe masini in Romania, suficiente incat aceste sa fie luate in seama. Vin tare din urma Suzuki, Lexus si Subaru. Asta nu inseamna ca BMW, Mercedes-Benz, Audi, Volkswagen si Opel stau mai rau.

De ce castiga japonezele teren? Simplu! Se iau niste studii gen JD Power, privind satisfactia clientilor, se ofera o masina cu dotari standard suficiente cat sa fie omul multumit si se face o campanie de promovare a fiabilitatii absolute de genul „Ai vazut tu vreo Toyota cu capota ridicata?”.

Pe de alta parte, clienti cu educatie medie-superioara, multumiti de japonezele lor, discuta pe forumuri auto despre imaginea „nepatata” a masinilor din dotare si ofera spre comparatie cazuri cu BMW, Mercedes-Benz si Audi in care manelisti si bijnitari asculta muzica specifica, mananca seminte si scuipa afara din masina cojile.

Dorinta de a epata si de a fi altfel decat turma te duce pana la urma tot intr-o turma, dar in cealalta. Nu esti in „clubul” posesorilor de germane, in schimb esti in cel al proprietarilor de japoneze. Cand te intreaba cineva ce masina ai, nu mai spui ca detii un „Passat frate!” ci o „Toyota frate!”. De ce te-ar face asta special?

E greu sa vorbesti de castigatori si de invinsi intr-o asemenea - pana la urma - falsa competitie, insa un lucru e cert: Odata cu cresterea numarului japonezelor in Romania si odata cu lansarea de SUV-uri, clientela care vrea sa epateze ia in calcul, mai nou, si Toyota Land Cruiser si Mazda CX-7, pe langa BMW X5, Volkswagen Tuareg, Porsche Cayenne, Mercedes-Benz ML, Audi Q7 si Mercedes-Benz GL.

In plus, Toyota si-a castigat o faima de masina care "nu se strica niciodata", Suzuki are fani nu foarte multi, insa fideli si entuziasti, iar Honda, desi are masini scumpe, creste puternic datorita lui Civic. Mitsubishi traieste cu SUV-urile si cu micul Colt, Subaru e celebru pentru sportiva Impreza, iar Mazda avea vanzari modeste la noi, pana la deschiderea reprezentantei oficiale. Japonezii au lansat in lupta cu nemtii si marcile premium Lexus de la Toyota, Infiniti de la Nissan si Acura a Honda, toate acestea fiind prezent si la noi, dar cu vanzari inca. Majoritatea celor care dau spre 100.000 de euro pe o masina aleg una germana, conceptul de masina japoneza de lux abia se naste.

Nu se poate nega, sunt inca multi cei care cred ca poti iesi din multime doar daca ai o masina nemteasca. Dupa BMW-uri intorc multi capul pe strada, Mercedes a avut probleme de calitate, dar pare sa le fi rezolvat, in timp ce Audi nu era premium acum un deceniu, insa scoate modele pe banda si a intrat in high-life. Pe de alta parte si Opel, o germana de volum, a tot crescut in ultimii ani, iar la capitolul second-hand e una din primele trei marci din piata.

Fanii "germanelor" or sa spune despre detinatorii de japoneze ca sunt niste "orezari" cu masini neinteresante ca design si care dupa cateva zeci de mii de kilometri pocnesc din toate incheiturile. Fanii marcilor nipone le vor spune celor cu germane ca au masini de prost gust, cu consum ridicat si costuri mari de servisare. Insa numai fanii infocati isi vor arunca vorbe grele. In rest, romanul vrea o masina la care raportul calitate -pret sa fie ok.

sursa hotnews.ro
Cee'd SW 2.0 CRDi 140CP~170CP 6MT TX pregatit sa frustreze...a different ONE
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria

mihaita1988
Posts: 384
Joined: 10 Jul 2008, 14:13
Auto:
Location: Valcea Bucuresti

Re: Germane vs japoneze

Post by mihaita1988 »

E cu dus si intors..totul se rezuma la cat costa modelul...ce dotari ofera...cat de snob e cumparatorul..etc..personal prefer Mercedes, Bmw si poate Audi in fata niponelor..cat despre VW si Opel(care e mai mult americana decat germana) ...parerea mea e ca sunt mult sub Toyota,Mazda,Honda,etc..
Kia Cee'd 1.4 GSL 109 CP Black Pearl
Daewoo Nubira II SX 1.6 105 CP - 2002

ID Messenger : mihaita_baloteanu

mihai_u
Posts: 41
Joined: 19 Mar 2008, 05:19
Auto:
Contact:

re

Post by mihai_u »

Japonezi fac intr-adevar masini foarte fiabile.
Iar dupa cum apare si in articolul anterior, cele de lux iau amploare (Lexus, Infiniti, etc)

Dupa parerea mea japonezi stiu sa faca masini foarte performante, neremarcandu-se prin design si la un pret de achizitie foarte mic.

De remarcat noul model de la Nissan, GTR - o bijuterie de masina. Foarte ieftina pentru ce ofera masinutza, mai ales prin faptul ca este facuta manual.

(foarte interesant, GTR-ul are un motor facut manual, identic cu unu de serie, insa cu vreo 20 de cai mai mare...)

Deci... si japonezi stiu sa faca masini, si inca se pricep foarte bine.

Nimic de reprosat si celor de la Audi, care au castigat foarte mult teren pe piata romaneasca, prin faptul ca au aparut foarte multe modele interesante intr-o perioada foarte scurta de timp. Romanul din cate am observat se orienteaza mai mult spre un AUDI acum decat inspre un BMW sau Mercedes.

Asa ca lupta intre cele doua tabere producatoare o sa fie foarte acerba, mai ales acum cand cresterile de autovehicule cumparate sunt uimitoare. Ramane la atitudinea fiecarui consumator, ce l-a impresionat cel mai mult, si ce il va influenta in luarea deciziei cu privire la ce producator sa-si aleaga.

Un sigur lucru e clar, orice producator ar fi, isi va avea clienti lui multumiti.
Kia Cee'd 1,6 HP 115 -> 143 (realy HP), full+xenoane

User avatar
mr_wizard
vrajitorul
Posts: 682
Joined: 30 Jun 2007, 13:51
Auto: pro_cee'd 1.6 T-Jet
Location: PITESTI
Contact:

Post by mr_wizard »

Principala piata de desfacere a japonezilor era, pana de curand, SUA. Cand au intrat pe piata europeana, au inceput sa fabrice si diesel-uri - pentru ca asta cerea piata. Si sunt cam de referinta disel-urile japoneze, parerea mea.
Oricum, lupta este acerba intre producatorii europeni si cei asiatici si din aceasta confruntare numai clientul are de castigat.
pro_cee`d 3D - 1.6 GSL MT LX Base Cassa White+ diverse optionale - achizitionata 07.10.2015 AG-24-NFS
POZE
JB

ODO 130k +

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: Germane vs japoneze

Post by misuspita »

Arnold12 wrote:..„Passat frate!” ... „Toyota frate!”...
Kia frateee!!!...

:D
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

Arnold12
Posts: 2774
Joined: 02 Jun 2007, 18:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by Arnold12 »

@misuspita frateee!!!... :lol:
Cee'd SW 2.0 CRDi 140CP~170CP 6MT TX pregatit sa frustreze...a different ONE
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria

Post Reply

Return to “...despre maşini în general”