Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Subiecte care nu ţin de un numit model
alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Odo: 21.252 km

Sâmbătă la 33 de grade la prânz, soarele sus, cer senin, a fost prima oară când parcă am simțit nevoia să închid perdeaua plafonului panoramic.

Mi se pare chiar bună protecția termică a plafonului. Restul geamurilor... nema vax. Parbrizul e izolat acustic (conform marcajelor), dar mureau dacă puneau și protecție termică. De geamurile laterale nu mai zic. Sunt la un pas de a pune folii, mai rămâne doar să am chef să duc mașina la un atelier.

Pe parbriz nu mai vreau să pun decât o zonă mică, ca un parasolar în partea de sus. Altfel, dacă combin curcubeiele generate de folia ceramică (ziua, combinată cu ochelari polarizați) cu diversele sclipiri ale sârmelor din parbrizul încălzit, plus curcubeiele deja de pe ecranul central (tot de la folie), creca o iau razna. :lol:

=================

Să ne mai râdem de ingineria japonezo-britanică. Și-au chinuit proiectanții ăștia creierele luminate să facă o panaramă de plastic în inelul/cârligul/nu-știu-cum-să-i-zic de la broasca portbagajului. Au vrut să ascundă șuruburile și atât au putut: un plastic care de nou a stat prost și a tot sărit când a vrut el.

Recent a sărit de 2 ori când nu l-am observat și l-a ”împachetat” broasca portbagajului. De-acu e și strâmb, și crăpat. Cum nu stătea bine înainte, acum nu mai stă nici atât. Estimez că după încă 1-2-3 de-astea se rupe de tot și pot să-l arunc liniștit. Că la garanție cred că râd ăia și cu curu' dacă îi deranjez cu așa probleme de proiectare. :lol:

Image
Image

=================

Cu zdrăngănitul poliței de portbagaj am rezolvat de ceva timp. Soluție testată și verificată în timp și pe orice tip de drum.

Niște pătrățele de spumă densă, parte din ambalajul unor galerii de perdele, și-au găsit a 2a viață aici. Am lipit niște scai pe ele, le-am prins de poliță în dreptul suporților de pe hayon, și vin la fix ca grosime, zici că-s măsurați.

Rezultat: liniște perfectă în mers, indiferent de condiții. Și sincer, nici nu arată rău, dacă nu știi ce sunt, nu te agresează vizual.

Image
Image
Image

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Odo: 21.786 km

Vreme tropicală, ne clocim la umbră cu limba p-afară. Zic să ne răcorim cu niște poze de iarnă, cu primii kilometri ai Ștrumfului, pe când încă nu știa cât va fi de alergat. :lol:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

1) Abrud
2) spre Roșia Montană
3) Vârși
4) Turda
5) Ohaba-Sibișel, Hunedoara
6) undeva spre Galați
7) undeva spre Odorheiu Secuiesc
8 ) Colibița
9) Țara Moților
10) Pasul Vârtop
11) Tăul Brazi
12) undeva spre Târgu Mureș, ceață obscenă

Și cu asta am rezolvat și eu albumele din 2023. :lol:

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Capitolul: ingineria japoneză vs. ciocăneala chinezească vs. inventivitatea mioritică

Hai că de vreo 2 săptămâni am și lumină în portbagaj. N-a durat decât vreo 7 luni, cu multe războaie, eșecuri, regândiri și așteptat după comenzi.

Image
(nativ sunt 2 becuri în portbagaj, dar cel din dreapta nu se vede că e acoperit de bagaje)
Image
Image

La Gălbuie a fost mega simplu: legat LEDurile cu un adaptor în locul becului normal de portbagaj, și gata. Se aprindeau/stingeau cu portbagajul și stăteau aprinse până te săturai (cred că se stingeau după vreo 30-40 de minute).

La Ștrumf m-am bătut cu cele 10 minute după care se stinge lumina, deci soluția simplă a sărit pe geam.

Soluția pe scurt:
  • 5 module LED Samsung 3X5730 Smd 12V
  • UPS (capacitate de încărcare/descărcare simultană)
  • întrerupător cu inducție (să se aprindă/stingă LEDurile odată cu portbagajul)
  • prelungitor priză portbagaj (că am nevoie de priză și pentru altceva)
Image
Image
Image
Image

Deocamdată arată bine, dar să văd cum rezistă în timp. Nu prea-mi place banda textilă. Ori e nașpa, ori am pus-o prost, dar s-a tot desfăcut și arată ca naiba unde e la vedere.

Și velcro-ul autoadeziv lipit pe diverse o să văd cum ține în timp, mai ales pe caniculă.

Dar în mare sunt mulțumit. În sfârșit am din nou lumină noaptea! :)

======================================================================
======================================================================
======================================================================

Rețeta completă, pentru cine vrea idei:
  • 2 mufe tată 5.5x2.1mm (Dedeman)
  • diodă PS10100LT (recuperat dintr-un încărcător ars)
  • mufă priză auto
  • mufă mamă/tată pentru decuplat cablul, când vreau să scot polița portbagajului
  • niște șaibe mici
  • bandă de textilă cablaje
  • scai/velcro
Puteam lega încărcarea UPSului la un bec al portbagajului, ca în Gălbuie, și ar fi fost mai elegant și mai ascuns. Dar nu aveam garanția că se încarcă suficient (s-ar încărca doar maxim 10 minute, când deschid portbagajul), plus că uneori tensiunea scade sub limita acceptată de UPS. Deci riscam să rămân cu UPSul gol.
Astfel am ales să-l încarc la priză. Arată mai urât, dar sunt sigur că am mereu UPSul încărcat.

De diodă e nevoie pentru că UPSul ăsta scoate curent și prin input (când nu e alimentat), și practic turna curent în sistemele mașinii. De exemplu, legat la priză în portbagaj, se alimenta și pornea camera de bord alimentată la priza din față. Și cine știe prin ce alte locuri ajungea curent, ceea ce nu era deloc ok. Pentru siguranță, dioda e băgată într-o cutiuță făcută la imprimantă 3D.

Întrerupătorul e lipit la spatele poliței și reacționează la prezența unor șaibe subțiri ascunse cu bandă pe poliță. Când e portbagajul închis (și polița jos), șaibele ajung lângă senzor și lumina se stinge.

Toate piesele sunt prinse neinvaziv, cu bandă velcro, iar cablurile sunt trase pe sub plastice sau chedere. UPSul poate fi ascuns sub podeaua portbagajului, momentan îl mai țin la vedere sub observație.

Image
Image
Image
Image
Image
Image

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Odo: 24.596 km

Să ne mai răcorim un pic cu niște poze cu zăpadă:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

1) Tușnad
2) Iași
3) Pasul Dealu Babii
4-8 ) Pasul Vâlcan
9) Straja
10) Valea Sterminos
11-12) Straja

=================

Tot pentru răcorire, pe 16.07 am fost la Pir Expres (folie-omologata.ro) și am montat folie Fusion IR86 pe geamurile față, parbriz și panoramic. Cost total 1300 lei.
Image

Am pus pe tot parbrizul după ce am descoperit că senzorul de lumină e sus la senzorul de ploaie, nu pe bord (cum scrie în manual - una din multele greșeli flagrante din manual), deci sistemele mașinii nu sunt afectate ca la Kia.
Pe panoramic, deși e bine izolat deja, am pus pentru extra protecție termică și la lovituri (la eventuale pietre căzute de pe versanți, că-s la modă).

Rezultate:
  • manoperă: au ciupit un pic pielea pe ușa șoferului, un căpăcel pe ușa pasagerului montat aiurea (și același căpăcel la o ușă din spate rupt, dar nu știu dacă de ei sau o fi fost din fabrică, că ei teoretic n-au avut treabă în spate), vreo 2 zgârieturi pe folie pe panoramic. În rest pare ok, folie invizibilă, autorizație, fără greieri noi după demontarea ușilor. Per total, nu știu dacă să-i recomand, ca manoperă.
  • confort termic: pe caniculă (39-42), tot caniculă e. Dar senzația de ars în bătaia soarelui s-a redus drastic. Mai vedem și pe temperaturi mai omenești
  • distorsiuni/aberații: cu ochiul liber, ziua, noaptea, 0 probleme. Cu ochelari polarizați, ușoare curcubeie pe suprafețe închise, comparabile cu folia Wincos de pe Gălbuie
  • transparență/claritate: ușor efect translucid și de "strălucire" a zonelor cu lumină directă (ex. faruri prost reglate din contrasens). Idem la HUD, nu mai e perfect clar
Problema "strălucirii" e mai mică decât a reflexiilor și refracțiilor produse de sârmele din parbrizul încălzit. Cine nu e deranjat de parbriz, n-o să observe nici folia. Dar piticii mei care vor geamuri perfect clare vor mai plânge câțiva ani. Poate următoarea mașină va avea protecție termică din fabrică (Doamne-ajută!) și fără sârme prin parbriz...

=================

Am luat din Dedeman o soluție de curățat pielea de la Sonax. Prima oară când încerc ceva de genul. Am dat pe scaune. Ceva diferență vizuală se vede. Dar sigur de rău e că acum scârțâie pielea de fiecare dată când urc/cobor din mașină. Din fericire, doar pe lateralele scaunului scârțâie, pielea perforată de pe mijloc nu. Na, dacă m-a mâncat...

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Odo: 25.690 km

În direct, din Pasul Mușat:
Image
Image

Câteva minute am stat în parcare să pozez răsăritul și hop-țop apăru Moș Martin vesel nevoie mare.

Și odată ajuns în Galați, hop-țop:
Image
Image

Era să fac 10 ani de permis fără să am erori prin bord. Nicio grijă, se ocupă Nissan. :lol:

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Odo: 27.804 km

Revizia #2, făcută la Euro-Motor Brașov, cost total 1.581 lei (Au! Mă doare corasonu').

Schimb de ulei (0W20 GF6A, 5L, nu știu marca), filtru aer, filtru polen cu carbon activ (la cerere au așa ceva, standard e filtru simplu) și-atât. Pe plan la revizia 2 era și schimb de lichid de frână, dar ei au zis că nu l-ar schimba așa repede și n-am insistat nici eu. Și mie mi se pare prea mult să-l schimb la mai puțin de 1 an.

Am reclamat și cele 2 erori din bord (eroare roșie airbag - 09.08; eroare galbenă power steering - 19.08). Le-au găsit la diagnoză, le-au șters, sănătate și drum bun. Ca la băieți. :) Cică dacă mai apar, să revin. Așa, că apar odată din neant, nu e interesant. :D

În general impresie ok, atitudine ok, lucrat curat, durată puțin sub 2 ore. Dar scump ca dreq și nu-mi dau seama de ce. În afară de ulei (177 lei/litru), în rest nu par prețuri mult diferite față de Kia, din ce-mi amintesc. Nici măcar ora de manoperă (185/h) nu e așa mare. Dar nici nu mai am facturile de la XCeed să compar direct. Nu c-ar conta, că nici n-am alternative. Cel mai apropiat alt service e la Miercurea Ciuc. :lol:

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5248
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by Nesta3 »

Dar ce face uleiul ăla de 177 lei litrul???😳
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Cine știe. Te unge la suflet să te doară mai puțin când vezi nota. :lol:

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Odo: 31.616 km

Trecut la anvelopele de iarnă, Bridgestone Blizzak LM-001. Schimb făcut la Vulcanizare Domritter Sânpetru, cost 230 lei. Ca de obicei, totul ok la schimb.

Anvelopele de vară, Michelin Primacy 4, au 18.436 km rulați (1 sezon) și mai au 5mm profil, din 6 cât aveau noi. Sună bine până acum, ca uzură.
Mă declar foarte mulțumit de ele și pe caniculă, și pe ploaie torențială, chiar și pe răcoare - am prin zilele astea ceva temperaturi sub 10 grade.

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Odo: 33.198 km

Asigurări noi. Tot la Allianz a ieșit cel mai bun preț. RCA 1.236 lei, Casco Max 669 euro. Totuși mi se pare cam mare devalorizarea estimată de ei, de la 41.724 euro în primul an (valoarea de factură), la 33.896 euro anul ăsta.
Mersi andrei1271984! :)

Și dacă tot a venit răcoarea, să ne încălzim cu niște poze de vară. :)
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
1,2) Transrarău
3) Cheile Crivadiei
4,5) Nucșoara
6,7) Casa Babei Vrâncioaia
8,9) Transvâlcan
10) Valea Lazărului

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

ODO: 35.909 km

Image

Iaca se împlini 1 an. Kilometri înghițiți ca la balamuc. :lol: În ritmul ăsta garanția de 150k km o termin în puțin peste 4 ani (din 5 maxim).

Câteva statistici:
  • Carburant (total/ultimul an)
    • Alimentări: 49/ 49
    • Total consumat: 2.063 L / 2.063 L
    • Cost total: 14.631 lei / 14.631 lei
    • Consum mediu total: 5,66 L/100km / 5,66 L/100km
    • Cost mediu carburant/L: 7,09 lei/L / 7,09 lei/L
    • Cost mediu:
      • total: 0,41 lei/km, 40,64 lei/zi, 1117,08 lei/lună
      • ultimul an: 0,41 lei/km, 40,64 lei/zi, 1117,08 lei/lună
    • Economie sistem hibrid
      • Consumuri oficiale: mild-hybrid: 6,4, e-POWER: 5,3
      • Economie prin diferență oficială (1,1 L/100km): 394L, 2.795 lei
      • Economie prin diferență reală (0,74 L/100km): 265L, 1.880 lei
  • Service (revizii, vulcanizare etc...)
    • Cost total/ultimul an: 2.300 lei / 2.300 lei
    • Cost mediu:
      • total: 0,06 lei/km, 6.39 lei/zi
      • ultimul an: 0,06 lei/km, 6.39 lei/zi
  • Alte cheltuieli (fără mărunțișuri)
    • Cost total: 19.665 lei (inclusiv asigurările pe anul următor)
    • Cost mediu:
      • total: 0,55 lei/km, 54,63 lei/zi
      • ultimul an: 0,55 lei/km, 54,63 lei/zi
  • TOTAL
    • 36.597 lei, 1.03 lei/km
  • Intervenții în garanție (rezolvate/total): 1/3
    • cheder ușă șofer desprins (nerezolvat, așa face toate)
    • volan încălzit cu intermitențe (nerezolvat, așa face toate)
    • erori în bord sistem airbag și servodirecție (erori șterse fără alte intervenții, deocamdată fără reapariții)
  • Alte probleme tehnice: 0
    • nimic raportat oficial
  • Îmbunătățiri/modificări
    • folii de protecție transparente la mânerele ușilor
    • folii de protecție transparente de faruri
    • folii transparente cu protecție termică pe geamurile față și plafon panoramic
    • iluminare LED în portbagaj
    • suport ochelari șofer
    • apărători noroi
O mașină plină de tehnologie și sisteme de asistență. Nu toate implementate cu cap, dar se poate conviețui. Cele mai proaste sunt sistemul de avertizare și păstrare de urgență a benzii și cel de recunoașterea semnelor de circulație; însă ProPilot e foarte bine implementat, inclusiv cu urmărirea benzii. Interesantă e dezactivarea automată a pilotului și/sau a urmăririi benzii la primele semne de drum alunecos (pățită de 2 ori).

Comportament rutier aș zice exemplar pentru ce se vrea a fi: o mașină de familie. Am mai lăudat fluiditatea sistemului e-POWER, cei 188CP prezenți la nevoie, suspensia echilibrată între stabilitate și confort chiar și pe denivelări - dar sub nicio formă nu e o mașină sportivă.

Sistemul are lag la accelerații bruște când termicul e oprit, și se oprește repede pe decelerare chiar și-n mod Sport. La depășiri succesive (depășești, lași 1 secundă accelerația și accelerezi iar), lagul e simțitor și poate surprinde chiar mai tare decât la un termic clasic. Un motor clasic are mereu același comportament, în timp ce e-POWER depinde de starea termicului care poate sau nu să se oprească când vrea el. Pentru mine e o non-problemă. Dar pentru cine caută sportivitate, să caute în altă parte.

Consumul pare foarte... volatil, să zic. La același drum (lung), fără schimbări notabile de stil, am scos și 4,6, și 5,9. Consumul pe autostradă cred că e ~7-8, mers în limite legale, dar n-am testat niciodată concret. Și pare că vara consumă mai puțin decât iarna, poate datorită compresorului AC electric și a lipsei unei pompe de căldură. Consumul în oraș e în funcție de trafic și distanță, între 4,6-16, cum dă 'mnezo.

În Standard și Eco se obțin lejer aceleași consumuri, dacă se merge la fel. Prefer Eco la drum întins pentru răspunsul mai temperat al accelerației (inclusiv ProPilot e mai fluid), iar Standard și Sport pe urcări abrupte și serpentine pentru mers mai ușor cu apăsări mai scurte ale pedalei. Și în Sport tinde să meargă pur electric cât mai mult, iar pe urcări abrupte înseamnă golirea bateriei complet de la baza urcării. Cine vrea raliu probabil i-ar atinge limitele foarte ușor și-ar da de broscuța răsturnată.

Păcat de calitatea interiorului, mult sub așteptări. După 1 an încă încerc să-mi dau seama de ce confortul termic la interior e vraiște și încă nu știu dacă e de la climatizare sau dacă intră curent de-afară pe undeva - ca-n bancul cu Dacia 1300 și pisica. :) Vara stau cu hanoracul pe mine (uneori mai am oleacă și-mi pun și fes), încălzirea în scaun pornită și climatizarea ”setată” pe 25 de grade doar ca să nu mă congelez, iar iarna circul în tricou cu climatizarea ”setată” pe 16 și tot transpir (pe termometru ambiental se fac și 27-28 de grade la interior, cu clima setată pe 16...). Iar parbrizul încălzit e foarte util când se aburesc geamurile din senin cu climatizarea pornită, ca la Dacia 1400 a lui tata. Minunat... :)

Semne de uzură au apărut pe scaunul pasagerului la niște cusături, în rest se prezintă ok (aici ignor piesele care sar, stratul mat deteriorat pe tabletă, nenumărații greieri de peste tot și plasticele și butoanele care scârțâie într-o veselie la cea mai ușoară atingere - le trec la ”așa face toate”, nu la uzură :lol: ).

Noh, să ne-auzim sănătoși și peste 1 an. :)

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Odo: 40.653 km

Revizia #3 la vecini: Mida Miercurea Ciuc (Dacia-Renault-Nissan), revizie simplă (5,2L ulei 0W20 GF6, filtre aer și polen simplu, fără carbon), total 1.576 lei.

Același preț ca-n Brașov, același ulei de haur la 153 lei/litru (și pus 0,2L în plus), filtru aer mai ieftin (că fără carbon), manopera marginal mai ieftină, per total mai ieftin c-un covrig. A durat ~1 oră, lucrat curat.

Extra:
- am întrebat de lichid de frână (că e trecut în plan la fiecare 2 revizii), și ei au zis că nu e necesar decât dacă insist. Vedem tura viitoare.

- menționat iar de volanul încălzit cu intermitențe. Uitat, scărpinat, testat în X-Trail, fix la fel. Na, asta chiar e tot ce-au putut japonejii. :)

- menționat chederul care fâlfâie la ușa șoferului. A zis că dă comandă de altul. Ajuns acasă văd că au reușit cumva să-l prindă și pe ăsta bine, nu mai iese. Poate nici nu e nevoie să-l schimbe, văd zilele astea dacă mai iese. Bilă albă. :)

- menționat un zdrăngănit groaznic, Regele Greierilor, Bossu' Boșilor, apărut în a 3a zi de Crăciun (fain cado' :D ) în plafon, undeva în spate. Eu ziceam că e microfonul din spate (culmea ironiei), el a zis că ar fi niște șuruburi desfăcute, că a mai rezolvat vreo 3 la fel. Dar e treabă de 2 oameni cu mâini fine și 2-3 ore de muncă și n-aveau timp ieri. Când vine chederul o rezolvă și pe-asta.

Foarte relaxat omul, am stat la bârfă cu el. A zis că tot anul trecut au avut mari probleme cu piesele, durează o veșnicie. Și nu se se știe ce va fi cu mutarea Nissan de la Renault la Honda, că va fi importatorul în Ungaria, nu în România. Noi să fim sănătoși! :)

=======

În altă dezordine de idei, m-am uitat din greșeală în caietul de service. Revizia #2, făcută pe 28.08.2024 la 27.804 km, e trecută în caiet cu data de 28.08.2025 și 42.804 km. Noroc că e pe factură kilometrajul corect. Dar poate-mi fac drum să-i întreb ce-au fumat bun în ziua aia.

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Odo: 43.471 km

Ștergătoare noi, de pe autodoc24.ro. 125 lei în total, față/spate.

Pe față, DENSO Hybrid DUR-045L, DUR-065L (ăsta mare fu "gratis", îl aveam de mai demult). Par identice cu cele originale, dar nu m-a interesat asta. Denso am căutat special, mereu am fost mulțumit de ele.

Pe spate, DENSO DRD-004. Pe cel original scrie Valeo și nu m-a impresionat. A fost ok, dar doar ok. Am luat Denso să fie mai bun, cică. Îl scot din cutie... Zdrang, scrie Valeo pe el :lol: Identic cu cel original, inclusiv ștanțările de valeo. Doar cutia e de Denso. Aia e...

======

Live, din Galați azi:
Image

Fix în același loc și la aceeași oră ca fix acum 6 luni, pe 9 august 2024. Alinierea planetelor, alea-alea.

Eu am 3 teorii:
- ori ștergătoarele noi nu-s compatibile cu airbagurile
- ori airbagurile sunt sensibile la poluarea de combinat de Galați, ele se umflă doar cu aer de munte, curat
- ori le bruiază rușii, război hibrid alea-alea, dar m-aș aștepta la asta prin Tulcea, Galațiul e cam departe zic

Noi să fim sănătoși. :)

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Odo: 50.493 km

Știți bancul cu testul pisicii?
Vin cei de la Peugeot cu ultimul model. Comisia:
– Ati facut testul cu pisica?
– Nu, cum testul cu pisica?
– Nu-i nimic, il facem acum. Bagam o pisica inauntru…

Dupa doua zile pisica moare, nu mai avea aer. Intr-adevar este ermetica.
Vine ultimul model de BMW. Comisia:
– Ati facut testul cu pisica?
– Nu, cum se face acest test?
– Bagam o pisica inauntru…

Dupa o zi pisica moare. Nu mai avea aer. Este intr-adevar cea mai ermetica masina.
Vin si cei de la Nissan, cu noul model Qashqai. Comisia:
– Ati facut testul cu pisica?
– Da!
– Si cum l-ati facut?
– Pai am bagat pisica inauntru si pe unde scotea capul, chituiam…
Am găsit pe unde scoate capul pisica. :)

Fu o iarnă în care unele drumuri s-au lăsat cu grave înjurături la adresa tuturor neamurilor japonezilor și britanicilor din cauza curenților reci care apăreau de peste tot și de nicăieri și care-mi băteau ori în frunte, ori în urechea și umărul stâng, ori în mâini/degete pe volan (uneori părea că iese frig din coloana de direcție), ori la genunchi. La câteva drumuri cu temperaturi exterioare de -8 - -10 grade mi-a înghețat umărul stâng atât de tare că mă durea și trebuia să fac pauze de încălzire. Și câteva mii de km am mers cu fulare, eșarfe și cârpe înghesuite pe la parbriz, geamuri, uși, ca în comunism când băgai preșul sub ușă la balcon. Cine mă vedea pe stradă probabil zicea că-s nebun.

Și n-am găsit nimic, nicio sursă exactă. Am încercat cu fum de bețișoare parfumate, pungi și folii agățate peste tot, doar-doar oi găsi pe unde bate curentul. Parcă pur și simplu venea curent de peste tot, suficient de slab cât să nu fii sigur, dar suficient de tare cât toți curenții să se concentreze fix în diverse părți ale șoferului.

Am fost la un pas de buy-back, deja căutam oferte.

Într-o frumoasă zi de februarie, pe la Roman, unde am ajuns cu genunchii înghețați de (curenți) fantome, am avut mirobolanta idee, venită din observația că inclusiv prin gurile de ventilație intră curent sesizabil mai tare la viteză mare (singura mașină la care am sesizat asta): am obturat admisia de aer
Image

Și brusc, minune, nema curent în mașină. :) Vreo 2 săptămâni (vreo 1500-2000km) am mers liniștit.

Apoi, folosind un telefon pe post de endoscop fără fir (”IP Webcam” se cheamă aplicația, dacă e cineva interesat), am verificat admisia de aer și pe-afară, și înăuntru (în torpedou). Admisia în sine pare ok, robustă, într-o singură bucată (fără îmbinări), și fixă. Dar contactul între admisie și caroserie e cel puțin Îndoielnic.

Accesul la admisie e pe sub grilajul de plastic de sub capotă, prins în vreo 8 cleme ușor de scos, apoi se trage din parbriz. Dar pentru îndepărtare completă trebuie scoase brațele ștergătoarelor și deconectate furtunurile de lichid de parbriz, ceea ce n-am vrut să fac, așa că doar am ridicat cât s-a putut grilajul și am lucrat pe-acolo. Dar înseamnă 0 posibilitate de testare a teoriei - aș fi vrut să pun ceva ventilator mare fix în admisie pe-afară să pot testa ideile pe loc, în parcare, că-n mers e dificil. Dar dacă nu am putut îndepărta grilajul... testarea a picat, am mers doar pe teorii.

Revenind, mie-mi pare că admisia nu face contact cu caroseria, pare ”crăcănată”. N-am vrut să bag ceva să testez (nici măcar un deget), că izolația aia se deformează ușor și nu-și revine la forma inițială.
Image
Image
Image
Image

Mai mult de probă și din lipsă de alte idei, am ”izolat” tot cu bandă de mascare. Nu e cea mai profi ”lucrare”, dar lucram pe nevăzute, pe simțite cu mâna în gaură.
Image
Image

Au trecut vreo 5000 km de-atunci, și se ține bine. Curentul e rezolvat cam 80%, la temperaturi scăzute (-7 grade, ca weekendul trecut) parcă-parcă mai bate ceva la genunchiul stâng.

Nu știu dacă s-a mai desprins banda aia (că nu e tocmai un bun etanșant), sau dacă pisica scoate capul și prin altă parte (coloană de direcție, alte găuri pentru cabluri sau altceva).

Climatizarea tot prost merge :lol: Dar măcar o mai reglezi (de 10 ori pe oră), o mai închizi, mai schimbi direcția, mai ai ce-i face. Ori e proastă din naștere, ori ce mici curenți mai sunt îi derutează senzorii ambientali (care-s în spatele bordului, nu în față cu acces direct din habitaclu...).

Tehnologia și măiestria japoneză continuă să șocheze. :)

====

P.S.: Am avut o nouă eroare de airbag, tot în Galați, la 49.444 km și o eroare de sistem hibrid la 44.832 km. Ambele au dispărut de la sine, la reprezentanță au fost complet nepăsători, că așa mai fac ele, mergi și-i trece.
O duduie de la recepție din Brașov voia să mă programeze după 3 săptămâni la tester, și zicea să circul liniștit cu mașina (deși manualul spune să nu). La întrebarea ”ce fac dacă rămân pe undeva” mi-a zis liniștită ”sunați la Dacia Asistență”.

Mustesc de încredere japonezele astea. Și mă întreba cineva dacă mai cumpăr Nissan... :lol:

Post Reply

Return to “...despre maşini în general”